abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27717925
Wij willen boven ons dressoir graag een grote spiegel hangen. Het punt is alleen dat de spiegel erg zwaar is, en het een gipswand betreft.
Geen idee hoe die wand er van binnen uitziet, het is namelijk een bestaande wand in een huurhuis.
Wel klinkt het alsof het een holle wand is.

Heeft iemand tips hoe we die spiegel het beste kunnen bevestigen? Of anders aan het plafond ofzo?
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_27718095
Is Als de spiegel net zo hoog is als van dressoir tot aan het plafond zou ik het als volgt doen:

- Wit meubelpaneel (Spaanplaat, wit gefineerd) op maat laten zagen
- Deze met voldoende schroeven en hollewandpluggen monteren
- Met kit de spiegel op deze plaat lijmen, let op, je hebt kit voor spiegels nodig!
- Klaar

Anders kun je ook navragen of er profielen bestaan voor die spiegel die je met hollewandpluggen op de muur kunt schroeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsepein op 07-06-2005 19:30:38 (Kap toch eens met die typfouten) ]
pi_27718671
je kunt ook vertikale profielen opzoeken en daar iets in vast schroeven....
pi_27732464
hoe zwaar is erg zwaar??

als je op vier punten een goede hollewandplug monteert, moet je probleemloos 50 kilo eraan kunnen hangen

en anders idd een plaat hout nemen en daar de spiegel op monteren
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:28:08 #5
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_27732632
Ik heb een huis (nah ja... een studio) met alleen maar gipswanden en geen enkele dragende muur
Maar gelukkig geen probleem met het ophangen van het één en ander. Ik heb keukenkastjes opgehangen die uit zichzelf al zwaar zijn en daarin staan ook niet de meest lichte dingen.
Waar je op moet letten is dat je de juiste pluggen met de juiste schroeven gebruikt. Ik heb een combi pakketje van Fischer gebruikt. (8mm-10mm minstens hoor)
Alles blijft netjes hangen
Het helpt geen nut!
  woensdag 8 juni 2005 @ 09:29:28 #6
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_27732657
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 09:28 schreef Escape2Dawn het volgende:
Ik heb een huis (nah ja... een studio) met alleen maar gipswanden en geen enkele dragende muur
Maar gelukkig geen probleem met het ophangen van het één en ander. Ik heb keukenkastjes opgehangen die uit zichzelf al zwaar zijn en daarin staan ook niet de meest lichte dingen.
Waar je op moet letten is dat je de juiste pluggen met de juiste schroeven gebruikt. Ik heb een combi pakketje van Fischer gebruikt. (8mm-10mm minstens hoor)
Alles blijft netjes hangen
Vergeten te zeggen dat ik dan wel pluggen heb gebruikt die speciaal voor gipswanden e.d. zijn
Het helpt geen nut!
pi_27747215
die dingen werken tegenwoordig ook wel goed, en anders gewoon een stuk draadeind door en door maken, weet je ook zeker dat het nooit naar beneden komt
  woensdag 8 juni 2005 @ 19:47:06 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27752280
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:
die dingen werken tegenwoordig ook wel goed, en anders gewoon een stuk draadeind door en door maken, weet je ook zeker dat het nooit naar beneden komt
Stuk draadeind door en door is wel er rigoreus. Zou voor die speciale pluggen voor gipswanden gaan
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27758222
TS vraagt alleen maar om ideeen

hij kan ook de complete spiegel tegen de muur kitten......
  donderdag 9 juni 2005 @ 18:13:34 #10
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_27781125
Pattex.. komt die dude op ze motor langs..
pi_27783080
Nee het is geen grote spiegel die van de bovenkant van het dressoir tot aan het plafond reikt.
Een spiegel met een houten lijst eromheen, afmetingen van 1,40 bij 0,75 meter.

In zoverre alvast bedankt voor alle tips!
If gymnastics were easy, it would be called football!
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:32:07 #12
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_27783246
er bestaan toestelletjes om te kijken waar er hout in je muren zit ... als je daarmee even checked waar de balken van je gyproc zitten kan je gaatje boren en paar 10 tallen kilo's aanhangen ... verhuis je ... oh wel ... gaatje vullen en klaar.

Toestelletje kan je wel ergens lenen en anders ik heb mijn gekocht in de aldi ooit in reclame voor 16 Euro!!! kan Metaal, hout en spanning detecteren.
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_27785371
En wat is het gewicht van de spiegel?
Ik neem aan dat er een ophangsysteem achter de spiegel is? Enfin, op Toggler vind je de belastbaarheid van dat type plug. Ik denk dat daar wel een spiegeltje aan kan hangen hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')