abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27716587
hallo, ik wist niet goed in welk forum dit thuis hoorde maar ik hoop dat ie hier goed staat

ik heb een ''probleempje'' met mijn zoon, ik zelf ben een moeder van 43 jaar en mijn zoon is inmiddels 15. ik doe erg veel met hem, hij heeft weinig vrienden enzo. we gaan bijvoorbeeld vaak winkelen met zn tweetjes op zaterdag, maar nu komt het, laatst zaten we ergens wat te eten en drinken en naderhand stak ik dus een sigaretje op en plots vroeg hij of hij het ook eens mocht proberen, het leek hem namelijk zo gezellig om samen met zijn moeder te roken tijdens iets ''speciaals'' doen (winkelen dus in dat geval)

ik zit (daar dus ook op het moment zelf) echt in tweestrijd, aan de ene kant denk ik wat waarschijnlijk elke ouder zou denken: niet doen, verslavend, slecht etc etc etc

maar aan de andere kant lijkt het me ook wel gezellig op zulke momenten om gezellig samen te roken

hoe zouden jullie (moeders, hebben toch een andere band met hun kinderen dan vaders) erop reageren? en wat zouden jullie zeggen/doen?

groetjes,
Louise
pi_27716636
De vraag is, wat heb je gedaan? of heb je hem daar laten zitten en ben je het snel op fok gaan vragen?
pi_27716670
ik heb dus (subtiel) nee gezegd
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:37:16 #4
84893 Happy_Sonic
Kijken mag, aankomen niet!
pi_27716671
15 jaar is natuurlijk erg jong. Maar het verbieden kan je het niet want je rookt zelf ook.
Je zou het goede voorbeeld moeten geven en stoppen met die handel.
dussss.....een kip is geen mus, een mens is geen aardappel maar toch rolt hij wel eens graag!!!
pi_27716686
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:35 schreef tonks het volgende:
De vraag is, wat heb je gedaan? of heb je hem daar laten zitten en ben je het snel op fok gaan vragen?
zo van:"he zoon blijf ff zitten ben zo terug"

pi_27716690
Je kan het misschien niet tegenhouden als hij zou gaan roken, maar om het nou te gaan stimuleren omdat je het zo gezellig vind.
pi_27716693
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:37 schreef Happy_Sonic het volgende:
15 jaar is natuurlijk erg jong. Maar het verbieden kan je het niet want je rookt zelf ook.
Je zou het goede voorbeeld moeten geven en stoppen met die handel.
Tuurlijk kan ze het wel verbieden, mijn vader drinkt alcohol soms. dat kan hij mijn zusje van 14 toch ook verbieden lijkt me?
pi_27716722
btw. Als hij wilt roken dan moet je dat gewoon laten doen..
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:40:33 #9
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27716766
Als mijn zoon het zou vragen dan zou ik zeggen dat het slecht is..
maar de kans is natuurlijk als hij het zo graag zou willen het misschien van andere aanpakt en daar zou ik minder blij mee zijn eigenlijk..
en stiekem roken vind ik ook niks eigenlijk..
en als hij het graag wilt tegen houden kan je het toch niet
ik zou het hem laten proberen dan merkt hij vanzelf weldat het niet echt lekker is..
en vind hij het wel lekker ja dan is het jammer
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:43:53 #10
84893 Happy_Sonic
Kijken mag, aankomen niet!
pi_27716845
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:37 schreef tonks het volgende:

[..]

Tuurlijk kan ze het wel verbieden, mijn vader drinkt alcohol soms. dat kan hij mijn zusje van 14 toch ook verbieden lijkt me?
Ik vind drinken iets anders dan roken. Af en toe wat drinken, roken doe je elk uur....
dussss.....een kip is geen mus, een mens is geen aardappel maar toch rolt hij wel eens graag!!!
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 18:44:05 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27716851
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:34 schreef Reserve_Jezus het volgende:
hallo, ik wist niet goed in welk forum dit thuis hoorde maar ik hoop dat ie hier goed staat

maar aan de andere kant lijkt het me ook wel gezellig op zulke momenten om gezellig samen te roken
En hier ga je in mijn optiek de fout in, juist JIJ als verstokt en verlaafd roker moet hierin beter weten.
Het excuus jamaar jij rookt ook van je kinderen is absoluut geen valide.
Juist omdat ik rook kan ik verdomde duidelijk maken waar om het zo verdomde verslavend is en dat iedereen er met zn fikjes van af heeft te blijven.
Jij als verslaafde hebt, zeker tov je eigen kinderen, een taak, en dat is te zorgen dat iig je eigen kinderen geen junks worden.

O, en ik weet waar ik over spreek, ik ben een verslaafde.
En ja, we zijn net zulke trieste junks als iedere doorsnee verslaafde.
En dat wil je voor "de gezelligheid"je eigen kinderen aandoen??
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27716869
quote:

ik heb een ''probleempje'' met mijn zoon, ik zelf ben een moeder van 43 jaar en mijn zoon is inmiddels 15. ik doe erg veel met hem, hij heeft weinig vrienden enzo. we gaan bijvoorbeeld vaak winkelen met zn tweetjes op zaterdag, maar nu komt het, laatst zaten we ergens wat te eten en drinken en naderhand stak ik dus een sigaretje op en plots vroeg hij of hij het ook eens mocht proberen, het leek hem namelijk zo gezellig om samen met zijn moeder te roken tijdens iets ''speciaals'' doen (winkelen dus in dat geval)

ik zit (daar dus ook op het moment zelf) echt in tweestrijd, aan de ene kant denk ik wat waarschijnlijk elke ouder zou denken: niet doen, verslavend, slecht etc etc etc

hoe zouden jullie (moeders, hebben toch een andere band met hun kinderen dan vaders) erop reageren? en wat zouden jullie zeggen/doen?

groetjes,
Louise
Godvertering wat kansloos. Alsof roken gezellig is. Geloof me, je mensenschuwe verlegen moederskindje wordt echt niet opeens een gezellige sociale vent op het moment dat ie een peuk tussen zn nog veel te kleine knuistjes heeft
Big dick.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:45:04 #13
10197 Zapper
Zapperdeflap
pi_27716873
Kan die vreselijk taalfout niet uit de TT?
Damn dude that sucks goat balls. I wonder if you'll ever be able to look at your mom in the face again, lol
pi_27716918
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:45 schreef Zapper het volgende:
Kan die vreselijk taalfout niet uit de TT?
Dat het raar staat wil niet zeggen dat het grammaticaal fout is.
Big dick.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:49:10 #15
593 sjak
Juffie Bloem
pi_27716985
Ik ben het met Yvonne eens. En die t staat NIET in het Groene boekje!
Lekker douchen!
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 18:52:57 #16
43556 miss_dynastie
pi_27717081
quote:
Als je zoon het echt wil, tja, dan hou je hem niet tegen.
Maar overwegen om hem een sigaretje te geven omdat het JOU zo gezellig lijkt?
What are you thinking?????????????????
Zodat je straks samen gezellig op oncologie ligt?
Sorry hoor, maar JIJ bent de ouder. Dat betekent dat jij je kind voorlicht over de risico's van roken, niet dat je em gezellig een sigaretje geeft. Dat doe je maar met je vriendinnen of zo. Hier ben jij de ouder.
Mijn antwoord zou dan ook zijn: 'Luister eens, als jij wil roken, kan ik het je niet verbieden, ik rook tenslotte zelf ook, maar ik zou er niet blij mee zijn en ik ga je zeker niet helpen om een verslaving te ontwikkelen.'
pi_27717098
Gezellig met je moeder gaan winkelen als je 15 bent. Die jongen is toch al verpest, dus geef hem maar een pakkie peuken.
When there is no more room in hell, the dead will walk the earth
  Admin dinsdag 7 juni 2005 @ 18:53:29 #18
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27717101
TT is aangepast.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:57:28 #19
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_27717218
Ik vind niet dat je je 15 jarige zoon aan het roken moet helpen. Echter, wanneer je zelf ook rookt, kan je niet heel moralistisch gaan praten. Maar het lijkt mij dat zolang hij nog geen 18 is, je het hem kan verbieden. Al doet 'ie het dan misschien wel stiekem.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_27717253
edit: zo hoeft 't nou ook weer niet

[ Bericht 90% gewijzigd door E.T. op 07-06-2005 21:33:27 ]
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
pi_27717410
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door E.T. op 07-06-2005 21:34:40 ]
pi_27717420
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:57 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik vind niet dat je je 15 jarige zoon aan het roken moet helpen. Echter, wanneer je zelf ook rookt, kan je niet heel moralistisch gaan praten. Maar het lijkt mij dat zolang hij nog geen 18 is, je het hem kan verbieden. Al doet 'ie het dan misschien wel stiekem.
stiekem, met wie?
hij heeft geen vrienden, en het gezellige van roken is dus dat het samen met zijn moeder kan blijkbaar (of dat is een kutsmoes, moeder paaien zodat ze nie tgaat mekkeren over het roken)

moeders moet gewoon óf zelf stoppen of doen wat Yvonne zegt, overtuigen hoe ellendig het is om ergens verslaafd aan te zijn, iets wat nota bene funest voor je gezondheid is/kan zijn.

of je moet de verslaving aan roken zelf niet vervelend vinden, dan houdt het op.

ik overigens nog nooit iemand meegemaakt, die echt een besluit neemt om te gaan roken
meestal wordt het je opgedrongen, durf je niet af te slaan of wil je mee doen, omdat het zogenaamd stoer is, ergo het overkomt je zeg maar.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:07:13 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_27717494
Doe als mijn moeder, die stopte met roken toen mijn oudste broer in de puberteit kwam. Mooie bijkomstigheid is dat ze nog steeds leeft en gezond is, wat nog maar de vraag was geweest als ze was blijven roken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 19:14:40 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_27717686
is dit geen kutkloon? een kind dat overlegt met zijn moeder over roken.
Als je gaat nuecken, ga je toch ook niet eerst toestemming vragen?
Niet meer actief op Fok!
pi_27720728
ja klinkt allemaal heel leuk zo in theorie, maar ik weet zeker dat de sfeer een hoop veranderd, bijv. in een restaurant dus en in het uitgaan

o en hij heeft heus wel vrienden hoor, het is alleen niet zo'n feestbeest, zeg maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')