zo van:"he zoon blijf ff zitten ben zo terug"quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:35 schreef tonks het volgende:
De vraag is, wat heb je gedaan? of heb je hem daar laten zitten en ben je het snel op fok gaan vragen?
Tuurlijk kan ze het wel verbieden, mijn vader drinkt alcohol soms. dat kan hij mijn zusje van 14 toch ook verbieden lijkt me?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:37 schreef Happy_Sonic het volgende:
15 jaar is natuurlijk erg jong. Maar het verbieden kan je het niet want je rookt zelf ook.
Je zou het goede voorbeeld moeten geven en stoppen met die handel.
Ik vind drinken iets anders dan roken. Af en toe wat drinken, roken doe je elk uur....quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:37 schreef tonks het volgende:
[..]
Tuurlijk kan ze het wel verbieden, mijn vader drinkt alcohol soms. dat kan hij mijn zusje van 14 toch ook verbieden lijkt me?
En hier ga je in mijn optiek de fout in, juist JIJ als verstokt en verlaafd roker moet hierin beter weten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:34 schreef Reserve_Jezus het volgende:
hallo, ik wist niet goed in welk forum dit thuis hoorde maar ik hoop dat ie hier goed staat
maar aan de andere kant lijkt het me ook wel gezellig op zulke momenten om gezellig samen te roken
Godvertering wat kansloos. Alsof roken gezellig is. Geloof me, je mensenschuwe verlegen moederskindje wordt echt niet opeens een gezellige sociale vent op het moment dat ie een peuk tussen zn nog veel te kleine knuistjes heeftquote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:34 schreef Reserve_Jezus het volgende:
hallo, ik wist niet goed in welk forum dit thuis hoorde maar ik hoop dat ie hier goed staat
ik heb een ''probleempje'' met mijn zoon, ik zelf ben een moeder van 43 jaar en mijn zoon is inmiddels 15. ik doe erg veel met hem, hij heeft weinig vrienden enzo. we gaan bijvoorbeeld vaak winkelen met zn tweetjes op zaterdag, maar nu komt het, laatst zaten we ergens wat te eten en drinken en naderhand stak ik dus een sigaretje op en plots vroeg hij of hij het ook eens mocht proberen, het leek hem namelijk zo gezellig om samen met zijn moeder te roken tijdens iets ''speciaals'' doen (winkelen dus in dat geval)
ik zit (daar dus ook op het moment zelf) echt in tweestrijd, aan de ene kant denk ik wat waarschijnlijk elke ouder zou denken: niet doen, verslavend, slecht etc etc etc
maar aan de andere kant lijkt het me ook wel gezellig op zulke momenten om gezellig samen te roken
hoe zouden jullie (moeders, hebben toch een andere band met hun kinderen dan vaders) erop reageren? en wat zouden jullie zeggen/doen?
groetjes,
Louise
Dat het raar staat wil niet zeggen dat het grammaticaal fout is.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:45 schreef Zapper het volgende:
Kan die vreselijk taalfout niet uit de TT?
Als je zoon het echt wil, tja, dan hou je hem niet tegen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:34 schreef Reserve_Jezus het volgende:
stiekem, met wie?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 18:57 schreef stijgende_ster het volgende:
Ik vind niet dat je je 15 jarige zoon aan het roken moet helpen. Echter, wanneer je zelf ook rookt, kan je niet heel moralistisch gaan praten. Maar het lijkt mij dat zolang hij nog geen 18 is, je het hem kan verbieden. Al doet 'ie het dan misschien wel stiekem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |