Ik vond het wel eens tijd worden voor een elektrovoertuigentopic
![]()
Tegenwoordig als je een auto of iets dergeijks koopt, kies je uit benzine, diesel of gas. Vroeger niet. Toen koos je uit benzine, elektrisch of stoom
![]()
Elektrische voertuigen doen dus al verdraaid lang mee. Alleen jammer dat de probleme die ze in 1880 haddenmet elektrovoertuigen nog steeds niet op hebben gelost. Ze zijn nog steeds loeizwaar, ze moeten nog steeds lang aan de lader en hebben nog steeds een beperkte actieradius. Of het ooit nog goed komt? Wie weet
![]()
Tot die tijd kunnen we genieten van dit topic
![]()
Ik wil graag een paar electrovoertuigen voorstellen, en hoop dat andere mensen dit idee oppikken, en ook electrovoertuigen gaan posten, met plaatjes en info
![]()
![]()
Deze folder kwam ik tegen in mijn favoriete boekwinkel, in de Piet Hein straat in Den Haag
![]()
Spreekt verder voor zich
![]()
![]()
Trolleybussen, nu alleen nog in Arnhem, vroeger ook populair in andere plaatsen, zoals Groningen en Nijmegen.
![]()
Electrische Heftrucks :') Hier een LInde driewieler.
![]()
Toch wel een van mn favoriete electrische voertuigen. De Tennant
![]()
veegmachine van mn eerste stagebedrijf. Mn eerste voertuigkilometers heb ik op dit oude omaatje gemaakt
![]()
![]()
De trein, ligt voor de hand natuurlijk
![]()
Lang leve bovenleidingen, je moet er toch niet aan denken dat een trein een bak met accu's mee moet slepen :')
![]()
Spijkstaal op station Zwolle. Moge Spijkstaal rusten in vrede :'( Bedrijf bestaat niet meer, en de huidige eigenaar heeft het archief weggegeven :| Aan een brandweerverzamelaar nog wel. benieuwd wat er terecht komt van het electro-archief
![]()
![]()
Nog een Spijkstaal, nu een oude winkelwagen omgebouwd tot snackkar. Worden ook met VW-motor geleverd, maar dan heb je natuurlijk niet de authentieke 'melkboer-sound'
![]()
![]()
Een ijzeren hond in Groningen. geen idee of ie electrisch is, heb m niet horen lopen. Maar de bak onder de bestuurdersplaats doet me vermoeden dat daar een accu zit. Weet iemand wie dit gevaarte heeft gebouwd?
![]()
Spijkstaal vuilniswagen van gemeentewerken Lelystad.
![]()
![]()
Bijna de tram vergeten...
![]()
Wederom een Spijkstaal
![]()
Vorige week in Aalsmeer reed het af en aan met dit soort treintjes
![]()
![]()
En deze schoonheid stond daar ook mooi te zijn. Ik vermoed dat dit een Spijkstaal is, kan iemand dat bevestigen of ontkrachten?
Tot zover mn archief. En dan nu nog een paar van het net:
![]()
Half-offtopic: de Toyota Prius
![]()
Club Car golfkarretje.
![]()
Gedrocht
![]()
Geen idee wat het is
![]()
![]()
De Taiwanese evenknie van Spijkstaal?
![]()
"A 1908 Electric Truck which utilized 42 batteries and was used to distribute magazines in Philadelphia."
![]()
Pierce Arrow.