Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar de aerosleep is echt onzin, met betrekking tot je 2de reden.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:03 schreef tinny het volgende:
Top:
AEROSLEEP, ze spuugt nog wel eens wat (dat ging door hydrofiel luier, hoeslaken en molton heen) en die aerosleep verzamelt dat mooi zonder dat het een broerig natte bedoeling wordt. En tevens hebben wij een BUIKLIGGER dus dat geeft nog iets meer geruststelling dat ze kan blijven ademen ondanks dat ze haar snoetje perongeluk in het matras gedrukt...
Flop:
Super babyfoon met muziekjes en terugpraat functie... heb hem na 2 dgn uitgezet in huis (hoor je toch wel, geloof me ook al is de muur van 20 cm dik beton) een simpele babyfoon is voldoen (wel dect uiteraard)
quote:De AeroSleep is een strak over de matras gespannen overtrek van polyester met een honingraatstructuur, volgens de productinformatie bedoeld om de kans op allergieën en astma te verminderen en huidirritaties te beteugelen. De (Belgische) fabrikant wijst op de luchtdoorlaatbaarheid en de warmteregulerende werking en stelt dat er onder het lichaam ventilatie ontstaat, waardoor vochtige warmte wordt af- en verse lucht aangevoerd en schimmelvorming in de matras wordt voorkomen.
Beoordeling: In de huidige productinformatie wordt geen rechtstreekse relatie gelegd met wiegendoodrisico, maar in winkels gebeurt dat wel. Dat roept bij professionals en consumenten vragen op over de veiligheid. De fabrikant heeft de luchtdoorlaatbaarheid getest met volwassen proefpersonen en vond aanwijzingen dat rebreathing (herinademen van uitgeademde lucht) zich bij gebruik van een AeroSleep minder voordoet. De vraag echter of het product ook van invloed is op de mate van rebreathing bij baby's is daarmee niet beantwoord. Het ademvolume van een baby komt nu eenmaal niet overeen met dat van een volwassene. Bovendien wordt de relatie tussen rebreathing en wiegendood wel vermoed, maar is niet duidelijk hoe zij verloopt. Conclusie: op basis van het huidig wetenschappelijk onderzoek is niet vast te stellen of de Aerosleep een effect heeft op het risico op wiegendood.
Advies: Leg ook op dit product een baby nooit op de buik te slapen.
Ga voor informatie over allergieën, astma en huidirritaties bij baby's te rade bij consultatiebureau of kinderarts. Zij kennen de Landelijke Standaard Voedselallergie. Zij kunnen ook beoordelen of er aanwijzingen zijn die preventieve maatregelen vergen en zij kunnen aangeven of claims van fabrikanten al dan niet zijn bewezen.
Hmm helemaal offtopic, en misschien wel een topic waard... maar hoe noem je zo'n jeweetwel?quote:Op maandag 9 juni 2008 11:18 schreef CrazyMoon het volgende:
die badsteuntjes voor in bad zijn idd handig, maar die ik voor Sarah had gekocht vond ik helemaal niks.
Aan de onderkant zat zo'n steuntje waardoor ze niet naar onder kon glijden, maar ik vond em zo hard in dr je-weet-wel drukken.. heb er wel washandjes tussen gedrukt maar nee, die hoef ik nu niet weer te gebruiken. Maar even op zoek naar een andere
Trienemieke.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hmm helemaal offtopic, en misschien wel een topic waard... maar hoe noem je zo'n jeweetwel?
MIjn man zei laatst k*t en ik zei tegen hem. Dat zeg je toch niet bij een baby? Vond het zo raar klinken.
Voor jongens heb je een piemel of een plasser maar voor meisjes heb je niet zo'n woord ofwel??
Wij houden het simpel. Vroeger was het haar piepie, en nu is het haar meisjespiepie. Jongens hebben een jongenspiepie.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hmm helemaal offtopic, en misschien wel een topic waard... maar hoe noem je zo'n jeweetwel?
MIjn man zei laatst k*t en ik zei tegen hem. Dat zeg je toch niet bij een baby? Vond het zo raar klinken.
Voor jongens heb je een piemel of een plasser maar voor meisjes heb je niet zo'n woord ofwel??
Dat steuntje van hard plastic is inderdaad een beetje ruw voor de tere babyhuid. Ik was dan ook erg blij met een soort van kussen om er omheen te doen die daar speciaal voor bedoeld was. Beetje een tuinstoel-kussen-idee. Zo kon meneer heerlijk zacht liggen te badderen.quote:Op maandag 9 juni 2008 11:18 schreef CrazyMoon het volgende:
die badsteuntjes voor in bad zijn idd handig, maar die ik voor Sarah had gekocht vond ik helemaal niks.
Aan de onderkant zat zo'n steuntje waardoor ze niet naar onder kon glijden, maar ik vond em zo hard in dr je-weet-wel drukken.. heb er wel washandjes tussen gedrukt maar nee, die hoef ik nu niet weer te gebruiken. Maar even op zoek naar een andere
En die babyfoon vonden wij juist bijzonder handig in de vakantie; wij konden zo toch even van de kamer en als Elise iets nodig heeft, dan kon ze het zo zeggen en wij antwoordden. Ze vond het wel leuk en voelde zich daardoor ook veilig.quote:Op maandag 9 juni 2008 09:03 schreef tinny het volgende:
Top:
AEROSLEEP, ze spuugt nog wel eens wat (dat ging door hydrofiel luier, hoeslaken en molton heen) en die aerosleep verzamelt dat mooi zonder dat het een broerig natte bedoeling wordt. En tevens hebben wij een BUIKLIGGER dus dat geeft nog iets meer geruststelling dat ze kan blijven ademen ondanks dat ze haar snoetje perongeluk in het matras gedrukt...
Flop:
Super babyfoon met muziekjes en terugpraat functie... heb hem na 2 dgn uitgezet in huis (hoor je toch wel, geloof me ook al is de muur van 20 cm dik beton) een simpele babyfoon is voldoen (wel dect uiteraard)
kledingstrijklabels kan je ook heel makkelijk zelf maken met transferpapier (A4'tje volzetten met naam van kind en eventueel een leuk plaatje, spiegelen, printen, et voila, honderd naamlabeltjes. Ofzo.)quote:Op zondag 8 juni 2008 08:54 schreef Stiemie het volgende:
Voor naamlabels om op flessen, tassen en in jassen te plakken/strijken.
Hier zijn ze er bij de opvang in ieder geval erg blij mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |