Bommel wordt Bommeltje, Bomsie, Bommeles, Bommeledoziequote:Op woensdag 8 juni 2005 10:57 schreef Syrena het volgende:
Ik noem Ozzie altijd Boutjeof Bolle. Of lekkere jongen
of MIETJUH (als ie weer eens wanhopig zit te piepen omdat ma 5 seconden uit het zicht is). Of Aawwwatbenjetocheenlieffieiieieieiee *knuf*knuf*knuf* . Dat dat beest nog haren op zijn lijf heeft
En in je tuin, de slaapkamer, badkamer, de keukenquote:Op woensdag 8 juni 2005 13:52 schreef Tinkerbell het volgende:
Pas als je een hond hebt zie je hoeveel rotzooi er op straat ligt eigenlijk
Jeetjequote:Op woensdag 8 juni 2005 14:12 schreef Syrena het volgende:
[..]
En in je tuin, de slaapkamer, badkamer, de keuken
Ik ben nu zo obsessed dat ik net een fractie eerder dan Ozzie zie wat er ligt.
Mijn moeder is nog niet zo verdie moest eergister achter Ozzie aan omdat hij een rare bobbel in zijn bek had wat bij nader inzien een schuursponsje was, onder zijn lip in geklemd, schuimend en wel
Ohh, strontvervelend is dat hè!quote:Op woensdag 8 juni 2005 14:14 schreef Syrena het volgende:
En dan ergens gaan zitten kauwen met zo'n blik van : MINE MINE MINE MINE, ja je gaat het vast zo afpakken maar toch: MINE MINE MINE!
Voor de niet-kenners: mine ala de zeemeeuwen in Finding Nemo
Dat heb ik ook weleens gelezen ja, sommige honden begrijpen dat 'the eye geven' ook niet altijd.quote:Op woensdag 8 juni 2005 11:43 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Qua uiterlijk wel een border collie, alhoewel te veel wit, maar dat koppie, echt wel![]()
Geen idee verder hoor qua kruising, je weet toch maar nooit met kruisingen. Zijn vader/moeder kan ook wel een kruising zijn geweest.
Zoals je weet was Ayla's vader wel een ras bordercollie (met stamboom ook nog). Was best een drama dat ie bovenop Ayla's moeder sprong en dat ze die niet meer konden scheiden. Ayla heeft enorm bordercollie-gedrag. Drijven, sluipen en the eye geven. Ik vind dat soms heel vervelend want ze ziet er niet uit als een bordercollie en mensen denken soms dat ze aggressief is. Dat is ze helemaal niet, dus dat vind ik soms heel lastig.
Hehehe, wat een grapjurk hè. Ik ga even met de camera klooien en ga het opnieuw proberenquote:
Spinquote:Op woensdag 8 juni 2005 22:38 schreef Spindizzy het volgende:
Toch wel de gabberversie he
[afbeelding][afbeelding][afbeelding] zeg ken jij de Misuman, de Misuman, de Misuman [afbeelding][afbeelding][afbeelding]
quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:36 schreef miss_sly het volgende:
Ik zeg regelmatig Misuman tegen Misu. In gedachten zing ik dan: zeg ken jij de Misuman, de Misuman, de Misuman
Dat is dat 'fixeren met de ogen' wat bordercollies doen als ze de (bv.) schapen drijven. Daarmee dwingen ze het schaap aan de kant te gaan of de kant waarop de hond wil dat het gaat. Bijna hypnotiserend voor die schapen. Een bordercollie kan veel of weinig eye hebben en dat is genetisch bepaald. Ayla heeft blijkbaar deze eigenschap geerfd en echt leuk vind ik het toch niet. Ze doet het met andere honden, met joggers, met fietsersquote:
Klinkt wel of ze iets te gulzig is geweest... Joh, niet schuldig over voelen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Bluezz het volgende:
Ze at er heel veel van, en ging na de wasbeurt op een bepaalde manier liggen, niet slapen maar een of andere gezichtuitdrukking
Ja dat is het probleemquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:21 schreef Spindizzy het volgende:
Wow Tink, dat ziet er wel indrukwekkend uit. Als een hond op straat zo naar me keek zou ik toch wel wat nerveus worden
Gekkie, je hoeft je toch niet schuldig te voelen? Misschien had ze wel een buik vol haren.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Bluezz het volgende:
Spins gabbertje [afbeelding]
Auts gabbertje [afbeelding]
Xena had gister buikpijn denken we
Van de BBQ was er zalm over, niets mis mee, niet gekruid/gezout niks, dus dat heb ik gekookt en het haar 2 dagen voor gezet.
Ze at er heel veel van, en ging na de wasbeurt op een bepaalde manier liggen, niet slapen maar een of andere gezichtuitdrukking
Het voelde niet goed om haar zo te zien, dus de rest hebben we weggegooid, en merken nu dat ze weer lekker gaat rennen en gekke buien heeft.... ik voel me schuldig
Het poseren verliep niet zo harmonieus hoorquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:28 schreef Spindizzy het volgende:
Auticia, die onderste foto is te schattig gewoon
Gelukkig is het hier geen US.quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:24 schreef Auticia het volgende:
Ohja, hij was zo druk dat hij in mijn haar begon te bijten, vandaar dat ik er zo suffig uitzie.
Dank je!quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:11 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Dat is dat 'fixeren met de ogen' wat bordercollies doen als ze de (bv.) schapen drijven. Daarmee dwingen ze het schaap aan de kant te gaan of de kant waarop de hond wil dat het gaat. Bijna hypnotiserend voor die schapen. Een bordercollie kan veel of weinig eye hebben en dat is genetisch bepaald. Ayla heeft blijkbaar deze eigenschap geerfd en echt leuk vind ik het toch niet. Ze doet het met andere honden, met joggers, met fietsers
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ze lekker toch nog in het pimp hier met je huisdierentopic gezetquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Gelukkig is het hier geen US.
Ik vind dit trouwens geweldige foto's
Nee, ik ben de roedelleider natuurlijkquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:34 schreef kissa het volgende:
En ze doet het niet bij jou? Eigenaardig dat mensen én dieren dit als 'intimiderend'? ervaren. Een soort oerteken bijna...Ik ben best onder de indruk.
Prachtige foto's van jou en Spikequote:Op woensdag 8 juni 2005 23:37 schreef Auticia het volgende:
Tink, even vraagje hoor, komt zomaar in me op.
Maar als Ayla zo 'oogt', bestaat er dan geen gevaar dat ze aangekeken wordt door joggers/fietsers oid waardoor ze zich bedreigd voelt misschien?! En vandaaruit eropaf gaat?
Dankquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:43 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Prachtige foto's van jou en Spike
Joggers en fietsers zijn soms doodsbenauwd. Al van ver af gaat ze sluipen en loeren, tenminste als ze ons tegemoet komen. Ik weet dat het er bedreigend uitziet, maar van uitleggen is vaak geen sprake uiteraard bij fietsers en joggers. Die willen er asap voorbij. En dan voel ik me lullig, want ze doet dus niks. Ook al gaan ze terugstaren. Het is ook niet bedreigend bedoeld namelijk. Ze doet ook verder niks, zodra ze voorbij zijn loopt ze weer rechtop.
In het bos, bij andere honden, komt het gelukkig vaak wel tot een gesprekje. De meeste hondeneigenaren in het bos maken graag een praatje en als je dan zegt dat er bordercollie inzit doen ze heel begrijpend en ondertussen is Ayla allang met hun hond aan het spelen dan dat is allemaal niet zo'n probleem.
Preciesquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:43 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
Prachtige foto's van jou en Spike
Joggers en fietsers zijn soms doodsbenauwd. Al van ver af gaat ze sluipen en loeren, tenminste als ze ons tegemoet komen. Ik weet dat het er bedreigend uitziet, maar van uitleggen is vaak geen sprake uiteraard bij fietsers en joggers. Die willen er asap voorbij. En dan voel ik me lullig, want ze doet dus niks. Ook al gaan ze terugstaren. Het is ook niet bedreigend bedoeld namelijk. Ze doet ook verder niks, zodra ze voorbij zijn loopt ze weer rechtop.
In het bos, bij andere honden, komt het gelukkig vaak wel tot een gesprekje. De meeste hondeneigenaren in het bos maken graag een praatje en als je dan zegt dat er bordercollie inzit doen ze heel begrijpend en ondertussen is Ayla allang met hun hond aan het spelen dan dat is allemaal niet zo'n probleem.
Nee ze wil helemaal niet aanvallen, dat doen de schapendrijvers ook niet. De schapen moeten heel blijven, ze moeten alleen doen wat de hond wilquote:Op woensdag 8 juni 2005 23:46 schreef kissa het volgende:
Tuurlijk ben jij de roedelleider![]()
Maar het is toch niet Ayla's bedoeling om aan te vallen? Het is slechts een manier om haar wil op te leggen...en dat haar ogen dat kunnen vind ik best interessant.
Bluezz, volgens mij eet een kat niks als het bedorven is of tegen bederven aanzit?quote:Op woensdag 8 juni 2005 23:20 schreef Bluezz het volgende:
Het voelde niet goed om haar zo te zien, dus de rest hebben we weggegooid, en merken nu dat ze weer lekker gaat rennen en gekke buien heeft.... ik voel me schuldig
quote:Op donderdag 9 juni 2005 23:24 schreef kissa het volgende:
(helaas had ik geen camera bij me)
Voortaan een schaar meenemenquote:Op vrijdag 10 juni 2005 09:11 schreef Syrena het volgende:
Jammer dat zijn baas hem aan de lijn had, hij had precies in mijn tas gepast
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:11 schreef Spindizzy het volgende:
Wat een prachtige foto's Auticia!![]()
![]()
Heerlijk om hem zo te zien rennen
Toch weer ff de betweter uithangen hoorKunt beter geen vlees en brokken tegelijk geven. Dat verteren ze niet goed. Kunt wel vlees en brokken op 1 dag geven maar dan moet er minstens 8 uur tussenzitten <einde beterwer
Ja hoor, hij stond zo teleurgesteld naar zijn brokken te kijken na het stukje Duckquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:15 schreef Spindizzy het volgende:
Ja hoor. Ik heb nooit voorzichtig aan gedaan met voer wisselen. Misschien dat Spike een poosje wat dunnere poep heeft ofzo. Ik verwacht verder met de Duck weinig problemen![]()
Mar hij vond het wel lekker dus?
Hij zit nog niet met haar op de schopstoel, zeg maar, maar als het goed gaat met Spike en ik mijn ouders zo gek krijg... wie weet!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:33 schreef moussy het volgende:
een franse bul!!!!![]()
![]()
hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben hebben of zo
Het klinktquote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:34 schreef moussy het volgende:
Ik heb gister het grote witte geheim verkloothet grote witte geheim heeft heerlijk op schoot geslapen bij moi
Ja hè, vind ik ook. Hijzelf ook wel.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:39 schreef moussy het volgende:
stuur het er dan maar op aan auticia, een hond die uit wanhoop in huis poept is zielig...
Het grote witte geheim is....quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:38 schreef Auticia het volgende:
[..]
Het klinkt. Maar erg mysterieus ook, maar
lijkt me goed
.
Ohhh!!! Is die van jou!?quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:41 schreef moussy het volgende:
[..]
Het grote witte geheim is....
[afbeelding]
Nala
Stout, lief, een snurkertje, gek op kinderen spelen rotzooien, terroriseren en dan bij mij op schoot in slaap vallen en scheten laten
quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:45 schreef moussy het volgende:
Neevan vrienden van ons, maar ik mag surrogaatmoederen
Jeetje. Ik had hier de ventilator nog aangezet vanmorgen!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 12:03 schreef kissa het volgende:
Ik vermeng brokken en pens bij iedere maaltijdDe honden hebben daar echt geen last van....
SpikeEn wat een mooi weer is het daar.
Hier is het bewolkt en guur. Ik draag een dikke trui tegen de kou![]()
Nog bedankt kon er heel niet meer opkomenquote:Op donderdag 9 juni 2005 18:46 schreef lady-wrb het volgende:
kat in een handdoek wikkelen met alleen de kop eruit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |