Nee, mag niet, al is het alleen maar omdat je langer dan 3 maanden meer dan 20 uur hebt gewerkt en je daardoor een impliciete overeenkomst hebt voor 20 uur in de week.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:38 schreef Captain Pervert het volgende:
Hoi.
Ik heb een contract van 8 uur per week in een winkel. Ik heb daar sinds november 2004 echter minstens 20 uur per week gewerkt (leuk werk en tijd teveel).
Nu is mijn vakantiegeld slechts uitbetaald over mijn 8 contracturen, en zijn 'overuren' genegeerd. Mag dit of hoort dat zo? Ik rekende namelijk op zo'n 300 euro, dit is dus een forse tegenvaller![]()
Kijk even in de CAO anders. Het lijkt mij niet pluis i.i.g.quote:Op maandag 6 juni 2005 19:38 schreef Captain Pervert het volgende:
Hoi.
Ik heb een contract van 8 uur per week in een winkel. Ik heb daar sinds november 2004 echter minstens 20 uur per week gewerkt (leuk werk en tijd teveel).
Nu is mijn vakantiegeld slechts uitbetaald over mijn 8 contracturen, en zijn 'overuren' genegeerd. Mag dit of hoort dat zo? Ik rekende namelijk op zo'n 300 euro, dit is dus een forse tegenvaller![]()
Wat hij zegtquote:Op maandag 6 juni 2005 20:01 schreef _-rally-_ het volgende:
Nee, mag niet, al is het alleen maar omdat je langer dan 3 maanden meer dan 20 uur hebt gewerkt en je daardoor een impliciete overeenkomst hebt voor 20 uur in de week.
Het is geen overwerk, het zijn normale arbeidsuren. Juist omdát er een rechtsvermoeden van arbeidsovereenkomst bestaat van 20 uur en omdat het normale werkzaamheden zijn op normale tijden etc. En bovendien: mensen met een 0-urencontract krijgen toch ook VT over de gewerkte uren?quote:Op maandag 6 juni 2005 23:14 schreef frederik het volgende:
Overwerk hoeft in principe geen vakantiegeld over uitgekeerd te worden (art. 6 lid 1a wet minimumloon en minimumvakantiebijslag), echter zijn hier twee punten waarom wel over het overwerk betaald moet worden:
- In jouw contract wordt gesproken over salaris, met uitzondering van bepaalde componenten. Overwerk is geen uitzondering, en daarom zijn ze contractueel verplicht om vakantiegeld uit te keren over dat overwerk
- Er wordt vermoed, en aan je werkgever is het tegendeel te bewijzen, dat jij na 3 maanden een contract voor 20 uur hebt verkregen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |