abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27677407
Al enkele jaren ligt er bij mij thuis een schilderij in een plastic tas. Het schilderij is oud en ernstig beschadigd. Ik heb het gekocht bij het Leger des Heils voor ¤ 12,50. Ik ben er echt verliefd op en ik wil het t.z.t. laten restaureren. Het schilderij is gesigneerd door Carel Blankwaardt; een jaartal staat er helaas niet bij. Ik vraag me af of er hier misschien iemand is die die naam kent. Het lijkt me een vrij zeldzame achternaam. Via Google heb ik niks kunnen vinden, de man was dus i.i.g. geen professioneel schilder.

Hier een foto van het schilderij, sorry voor de slechte kwaliteit, heb 'm met mijn foon genomen:

pi_27677586
De Rode Scheen (Ned. beeldende kunstenaars 1750- 1950) kent m in elk geval ook niet.
pi_27677732
Nee, de kunstboeken kennen 'm niet idd. Toch zijn de details heel goed. De handen zijn bijvoorbeeld erg goed geschilderd, evenals de bontkraag. Het was i.i.g. geen onverdienstelijk amateur...
pi_27765260
Schopje
pi_31672827
Volgens Artprice.com is er op 18-02-1992 een schilderij van hem, omschreven als "twijgenzoekers op een weg naast een sloot" (50x61,5cm olieverf op doek), geveild. De opbrengst en locatie zijn helaas alleen te achterhalen voor wie een abonnementje heeft. Maar de goede man heeft dus meer dan één schilderij geproduceerd. Of is dit toevallig het jouwe (je foto is inmiddels verdwenen)?

Je zou even kunnen googelen op 'veilingresultaten', wellicht vind je dan meer databases die je kunt doorspitten. Of stuur een mailtje naar een goede galerie zoals www.simonis-buunk.nl, misschien zijn ze bereid je te helpen.
pi_31674524
quote:
Op dinsdag 25 oktober 2005 03:00 schreef dvr het volgende:
Volgens Artprice.com is er op 18-02-1992 een schilderij van hem, omschreven als "twijgenzoekers op een weg naast een sloot" (50x61,5cm olieverf op doek), geveild. De opbrengst en locatie zijn helaas alleen te achterhalen voor wie een abonnementje heeft. Maar de goede man heeft dus meer dan één schilderij geproduceerd. Of is dit toevallig het jouwe (je foto is inmiddels verdwenen)?

Je zou even kunnen googelen op 'veilingresultaten', wellicht vind je dan meer databases die je kunt doorspitten. Of stuur een mailtje naar een goede galerie zoals www.simonis-buunk.nl, misschien zijn ze bereid je te helpen.
Wow, na zoveel tijd toch nog een antwoord... Nee, dat is niet mijn schilderij; het mijne is een afbeelding van een lezende vrouw.

Bedankt, ik ga verder zoeken.
pi_55534987
Waarschijnlijk heb ik een antwoord op je vraag!
Het betreft hier volgens mij niet Carl Blankwaardt maar Johan Karl Roepke. Zijn vader was een bekend enthomoloog en getrouwd met Marie Caroliene Antoinette Blankwaardt.
Carl of Karl was een kunstenaar die verschillende kanten van het kunstenaar zijn heeft beoefend. Zo was hij meubelontwerper en ceramist.
Het is heel goed mogelijk dat hij zijn moeders naam heeft gebruikt als kunstenaarsnaam.
Hij leefde van 1921 - 1953 en was getrouwd met Lena Viets.

Ik ben bezig met het uitzoeken van de familie Blankwaardt en zou het leuk vinden een goede foto van het schilderij te krijgen.

Met groet
Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')