abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6713623
Vraag 1; Iemand dit spel in een winkel gezien onlangs? Ik ben van plan om gewoon een legale versie te kopen, maar dat is me nog niet gelukt. Bij Play.com is hij ook niet in voorraad en ik pas ervoor om bol.com prijzen te betalen. Dus SVP je tips, evt ook als je een tweedehandsversie weet ergens.

Vraag 2; Ik werk voorlopig met een gedownloade versie, die om de haverklap de melding geeft; Civ III caused error in JGL.dll met natuurlijk als resultaat dat alles crasht. Iemand die hier een oplossing voor kent?

pi_6733957
*zgop* Ik heb een beetje rondgekeken. Het spel is overal 'out of stock'.
pi_6738531
Ondanks dat het out-of-stock is kan je toch wel een bestelling plaatsen?

't Duurt alleen wat langer voordat je 't hebt.

woensdag 13 november 2002 @ 14:49:45 #79
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6778795
Er is Civlization 3 : Play the World.Hiermee kan je multiplayer en play-by-mail en-weet-ik-wat-doen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 13 november 2002 @ 14:53:21 #80
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_6778915
quote:
Op woensdag 13 november 2002 14:49 schreef tvlxd het volgende:
Er is Civlization 3 : Play the World.Hiermee kan je multiplayer en play-by-mail en-weet-ik-wat-doen.
Hey verrek, het is waar!
Zie http://www.civ3.com/pressrelease.cfm
pi_6817557
quote:
Op woensdag 13 november 2002 14:49 schreef tvlxd het volgende:
Thanx! Tijd voor de Kerstvakantie om aan te breken, me dunkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 20 januari 2003 @ 16:42:12 #82
24924 HeavyD
They all do that ??
pi_8008340
Zijn er mensuh die net zoals ik ook totaal verslaafd zijn aan civ3 ptw en ook zelf scenario's of kaarten in elkander hebben geflansd !?!?! Mischien kunnen we deze hier een beetje ruilen, mischien kunnen we een soort van competitie starten allemaal beginnen op een kaart en kijken wie de hoogste score haalt.
Twee collega's, m'n pa een vriend & ik deden altijd zo'n competitie altijd grappig zeker als je deze 2x hebt gewonen

Greetz.,
HeavyD

I will wear black untill they invent something darker ! & Heavy metal is best played with a Rapid fireing heavy machinegun.
  zaterdag 1 februari 2003 @ 11:13:51 #83
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_8218142
Weet er iemand toevallig hoe je Civ3 in een kleiner schermpje kan draaien?
pi_8304875
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
  vrijdag 7 februari 2003 @ 13:42:05 #85
24924 HeavyD
They all do that ??
pi_8330851
Holy crap niet slecht

Welk lvl heb je dit spelletje uitgespeelt ?!?!?! Zeker king lvl ofzo??

I will wear black untill they invent something darker ! & Heavy metal is best played with a Rapid fireing heavy machinegun.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 00:55:30 #86
44815 Duran
Stupidly Charming
pi_9108070
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 01:06 schreef admiral_r2d2 het volgende:
mijn laatste civ3-spelletje
Het heeft niet echt met het spel te maken (HOEWEL HET EEN SUPERVET SPEL IS )
Maar hoe maak je een screenshot?!
So it was written, So it shall be done
  vrijdag 14 maart 2003 @ 09:18:19 #87
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_9110309
quote:
Op vrijdag 14 maart 2003 00:55 schreef Duran het volgende:

[..]

Het heeft niet echt met het spel te maken (HOEWEL HET EEN SUPERVET SPEL IS )
Maar hoe maak je een screenshot?!

op de PrintScrn knop drukken (naast F12), en dan plakken (als in de ctrl + V-soort plakken) in Paint of iets dergelijks.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 18:05:08 #88
44815 Duran
Stupidly Charming
pi_9122610
Dank je!

Heb het spel nu iets langer dan anderhalf jaar, maar ik kan er niet genoeg van krijgen!
En die nachten kunnen niet lang genoeg duren
Iemand hetzelfde probleem?!

maandag 17 maart 2003 @ 00:55:26 #89
44815 Duran
Stupidly Charming
pi_9169770
Weet iemand hoe je de kracht van een unit kan verbeteren?! Behalve dmv het vechten tegen units v je tegenstander....
dank
pi_9169939
quote:
Op maandag 17 maart 2003 00:55 schreef Duran het volgende:
Weet iemand hoe je de kracht van een unit kan verbeteren?! Behalve dmv het vechten tegen units v je tegenstander....
dank
Bouw Barracks , die zorgen ervoor dat je een +1 op je aanval cq. verdediging hebt.
Ook een wonder helpt hierbij , dacht Sun Tzu's War Academy (Staat geloof ik voor in elke stad een Barrack , mits je op hetzelfde continent zit)

Hopelijk hebbie hier wat aan

Oh ja joh?
pi_9285133
Ok mijn steden raken dus altijd overvol, maar hoe kan je diegene uit de steden krijgen want ze worden altijd boos omdat het te vol is
  vrijdag 21 maart 2003 @ 15:23:58 #92
15967 Frollo
pi_9285184
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 15:21 schreef Inquistor87 het volgende:
Ok mijn steden raken dus altijd overvol, maar hoe kan je diegene uit de steden krijgen want ze worden altijd boos omdat het te vol is
Settler bouwen -> stad wordt 2 kleiner
Worker bouwen -> stad wordt 1 kleiner

Daarna meteen disbanden, krijg je nog schildjes terug ook

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon zorgen dat ze niet klagen in the first place. Dus leuke dingen bouwen (colosseum, cathedral) en de luxury rate hoog zetten.

pi_9294291
Waar gaat dit spel over dan
als ik vragen mag
  vrijdag 21 maart 2003 @ 23:33:04 #94
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_9294962
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 23:02 schreef Micra het volgende:
Waar gaat dit spel over dan
als ik vragen mag
Heiligschennis!

http://www.civ3.com/

pi_9335938
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 23:33 schreef Kang-He het volgende:
Heiligschennis!
Nee, dat was Populous .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_9342567
Ok ik speel het spel weer is na een lange tijd (geweldig spel )

alleen kan iemand mij helpen ik vind het echt moeilijk, kan iemand mij dus een geoeie Civ aanwijzen enz enz
Ik weet de voor- en nadelen van de civs maar ik wil jullie mening horen.

woensdag 26 maart 2003 @ 11:38:15 #97
15967 Frollo
pi_9383357
Hangt ervan af hoe je wilt spelen.
Als je er gelijk vol in wilt gaan qua vechten, kun je een civ nemen met een vroege unique unit. De Romans bijvoorbeeld of de Persians, Egyptians, Grieken, Iroquois, Aztecs of Zulu's.
Met deze volkeren heb je al vroeg in het spel een unique unit tot je beschikking, die zoals je weet een sterkere uitvoering is van een unit die de andere volkeren hebben.

Het voordeel hiervan is natuurlijk dat je militair sterker bent. Bovendien is er een kans dat je een Golden Age ingaat als een van jouw unique units een gevecht wint. Dat geeft je zeer vroeg in het spel een flinke voorsprong.
Nadeel van deze strategie is dat je steden zo vroeg in het spel nog niet snel kunnen bouwen. Je kunt dus maar heel weinig unique units maken voordat ze alweer overbodig worden.
Bovendien heb je aan een te vroege Golden Age eigenlijk niet zoveel. Een Golden Age houdt in dat je 20 turns lang +1 schildje en +1 commerce op elk vakje krijgt dat al in gebruik is. Vroeg in het spel heb je nog maar kleine steden, dus heeft de Golden Age een verwaarloosbaar effect.

Mijn ervaring is dat de écht grote oorlogen pas eind Industrial Age, begin Modern Age worden uitgevochten. Ik zou dus een civ kiezen die in juist die periode zijn unique unit kan krijgen. Je hebt dan in die kritieke fase in de geschiedenis zowel beschikking over betere units als kans op een Golden Age (die bovendien effectiever is omdat je dan waarschijnlijk al grote steden hebt). Russians (Cossacks) of Germans (Panzer) lijken mij dus een goede keuze.

edit: meer info over Golden Age toegevoegd en tikfoutjes verwijderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 26-03-2003 13:20]

pi_9385729
Sinds Play the world ben ik een groot voorstander geworden van de Ottomans (Sipahi) ipv de eerdere Kozakken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_9409454
Civ3 cool spel idd, MAAR Het gaat erg langzaam....dat vind ik een grote minpunt---

Weet iemand een trukje om het spel sneller latten te gaan ?
een file editen ofzo ?

vrijdag 5 september 2003 @ 15:57:38 #100
15967 Frollo
pi_12963027
Ben sinds een week of twee weer fanatiek bezig en jongens, wat is het weer smullen!
Eerst met de French een diplomatic victory gehaald (Germans, English en Romans van de kaart geveegd en de rest juist te vriend gehouden) en vanochtend begonnen op een tiny map met de Chinese.

Nog meer mensen weer/nog steeds aan het Civven?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')