abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2196078
spel hoort echt in beste games van het jaar
pi_2196223
quote:
Op donderdag 15 november 2001 12:10 schreef Claudia_x het volgende:
Daar heb ik gisteravond laat nog met mijn vriend over zitten filosoferen. Piet Hein! Zijn daden bennen groot..
heb er even een topic over geopend: Wie is de leider/held van Nederland? (voor Civ3)
pi_2199880
quote:
Op donderdag 15 november 2001 14:13 schreef links234 het volgende:

[..]

Civ2:Test of Time ook niet vergeten.

heb ik en is gaaf!!
im just like einstein but not that smart :)
pi_2207080
quote:
Op donderdag 15 november 2001 20:45 schreef Seborik het volgende:
spel hoort echt in beste games van het jaar de eeuw

Na colonization uiteraard ;0
"I'm trained not to see beautiful women, because they might distract me from my mission."
pi_2229963
k prob is ik heb nvidia vid-kaart plus xp en wil civ3 draaien maar dan zet ie mn monitor n relutie lager 640-?? en da kan het spel niet aan dus heb ik zwart beeld hoe kan ik da verhelpen???
  maandag 19 november 2001 @ 00:41:10 #56
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_2230010
Heb het al weekje of 2; enige probleem is dat het RETE moeilijk is, zelfs op chieftan.

En als je rond 1500 a 1600 A.D. komt dan komt het spel gewoon tot stilstand, de PC neemt dan gewoon 5 min per turn en is het niet meer leuk snel speelbaar; je kan een trui haken tussen de tijd die de PC nodig heeft voor turns rond het jaar 1950. En das niet een keer, das ELKE keer.

Ja tenzij je op small map met één tegenstander speelt.

Dum de dum
pi_2230299
quote:
Op maandag 19 november 2001 00:34 schreef Cyberclaw2000 het volgende:
k prob is ik heb nvidia vid-kaart plus xp en wil civ3 draaien maar dan zet ie mn monitor n relutie lager 640-?? en da kan het spel niet aan dus heb ik zwart beeld hoe kan ik da verhelpen???
maar kan dus iemand my helpen plz???
pi_2231159
quote:
Op maandag 19 november 2001 00:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Heb het al weekje of 2; enige probleem is dat het RETE moeilijk is, zelfs op chieftan.

En als je rond 1500 a 1600 A.D. komt dan komt het spel gewoon tot stilstand, de PC neemt dan gewoon 5 min per turn en is het niet meer leuk snel speelbaar; je kan een trui haken tussen de tijd die de PC nodig heeft voor turns rond het jaar 1950. En das niet een keer, das ELKE keer.

vaag hoor, nog geen last van gehad, k zit inmiddels in 2040
pi_2236051
quote:

Misschien kan het helpen om je pc af en toe aan en uit te zetten en niet de hele nacht door te gaan
quote:
Op maandag 19 november 2001 01:26 schreef Cyberclaw2000 het volgende:
maar kan dus iemand my helpen plz???
Nee sorry, ik hoop dat ie het straks bij mij wel doet
pi_2236149
Ik vind het niet leuk dat Civ III geen multiplayer opties heeft... vind ik echt heel jammer... Verder is het een zeer mooi spel hoor!! Maar ik wilde zo graag dattie multiplayer was!!!!
pi_2236311
Dat multiplayer viel me idd ook tegen, vooral omdat er van CIV II wel een multiplayer versie is.
En verder zit ik nog steeds te wachten op een winkel in de buurt die het spel binnekrijgt
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_2342372
Heb beneden een doosje liggen met daarin dit spel.
Maar ja als echte verslaafde ga ik natuurlijk eerst even het forum langs
pi_2350251
Heb het net geprobeerd en het werkt niet
  zaterdag 1 december 2001 @ 23:16:20 #64
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_2350663
quote:
Op maandag 19 november 2001 19:34 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat multiplayer viel me idd ook tegen, vooral omdat er van CIV II wel een multiplayer versie is.
En verder zit ik nog steeds te wachten op een winkel in de buurt die het spel binnekrijgt
CivII kwam eerst ook uit als single player only.
Afromen is normaal, die multiplayer komt nog wel.

Ik heb 'm inmiddels en ik moet zeggen: SJESUS wat is ie moeilijk dit keer

Life is what you make it.
  zondag 2 december 2001 @ 15:14:22 #65
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_2354980
kan iemand mij misschien uitleggen wat voor eens spel het is, wat je erin moet doen enzo

er wordt in de revieuws en jullie reacties alleen maar vergeleken met voorgaande delen en daar wordt ik helemaal niks wijs uit aangezien ik ze niet ken.

wat ik er tot nu toe van begrijp is het een soort aoe 2 maar dan veel moeilijker en weer minder op de graphics maar meer op politiek gericht ofzo

nouja leg het aub uit

pi_2355100
quote:
Op zondag 02 december 2001 15:14 schreef PLAE@ het volgende:
kan iemand mij misschien uitleggen wat voor eens spel het is, wat je erin moet doen enzo

er wordt in de revieuws en jullie reacties alleen maar vergeleken met voorgaande delen en daar wordt ik helemaal niks wijs uit aangezien ik ze niet ken.

wat ik er tot nu toe van begrijp is het een soort aoe 2 maar dan veel moeilijker en weer minder op de graphics maar meer op politiek gericht ofzo

nouja leg het aub uit

Mindere graphix wil ik niet zeggen, die zien er leuk uit.
Naja:

Je bent de leider die aan het begin staat van een nieuwe beschaving. Je begint met een unit bestaande uit een groep nomaden die je ergens een plek aanwijst om een stad te bouwen. Vervolgens is het jouw taak om binnen de stad mensen tevreden te houden, door middel van het bouwen van bv. een tempel. Ook moet je voor voorzieningen zorgen, zoals stromend water, bibliotheek, etc.
Tijdens dit alles moet je er op letten dat ook je staatskas een beetje gevuld raakt, dat je wetenschappers uitvindingen doen en dat je tegenspelers je niet innemen.
Na verloop van tijd wordt je stad groter en groter en krijg je de neiging wat meer van die steden te bouwen, ze met elkaar te verbinden, handel te drijven met andere beschavingen, oorlog te voeren, wereldwonders te bouwen, etc.. En als je het goed aanpakt, word je de grootste, rijkste, slimste en machtigste beschaving op de planeet

zondag 2 december 2001 @ 17:25:42 #67
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_2356098
heb je dan ook apparte units enzo voor het oorlogvoeren ?

en in welke tijd speelt het zich af

zondag 2 december 2001 @ 17:50:53 #68
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_2356332
quote:
Op zondag 02 december 2001 17:25 schreef PLAE@ het volgende:
heb je dan ook apparte units enzo voor het oorlogvoeren ?

en in welke tijd speelt het zich af

Aparte units die in de loop der tijden vervangen worden door een modernere variant of 'obsolete' worden.
Van Militia die met stokken vechten tot een dienstplichtige zandhapper.
Maar de gevechten zijn heel statisch, het is dus niet zoals Command & Conquer, meer een schaakstuk dat een andere probeert te verschalken op basis van statistische gegevens van die unit dat door de cpu berekend wordt en een dosis geluk. (in Civ I bijvoorbeeld kon een Griekse Phalanx uit de Oudheid een aanval van een veel geadvanceerde Medieval Knight afslaan en zelfs uitschakelen, maar dat is in latere versies wat minder geworden)

Het is een soort geschiedenisspel, je begint in het stenen tijdperk en werk je op tot aan de eerste landing op Alpha Centauri. (Dat was één van de doelen van Cilivization I, tenminste)

The Internets, I needs it..
  maandag 3 december 2001 @ 19:27:00 #69
909 Num
Núm dus!
pi_2366291
Het werkt
Heb gister even een goede driver voor mijn beeldschermpje gehaald en toen deed ie het

PLAE:

Je moet je voorstellen dat je de koning of leider bent van een beschaving, bijvoorbeeld de russen of de amerikanen. In het begin kan je vrij weinig, je bouwt een stad en nog één en nog één en gaande weg ontdek je de wereld (is niet gelijk aan de wereld die wij kennen) en kom je in contact met andere civilisaties. Met die civilisaties kan je handel drijven, oorlog voeren, verdragen sluiten, allianties enz.
Je begint in 4000 BC en eindigt ergens tussen 2000 en 2100. Weet ik niet meer precies. In die tijd moet je er voor zorgen dat jij de beste wordt. Je kan van te voren bepalen op welke manier je kan winnen:
-Alle anderen weg
-Als eerste op Alpha nogwat landen
-De grootste diplomatieke macht
-De grootste cultuur. Is wel leuk trouwens als jouw stad cultureel hoog is dat kunnen naburige steden van andere civilisaties overlopen naar jou Is mij al een paar keer overkomen.

Maar eigenlijk moet je het gewoon zelf spelen. Ik weet bijna zeker dat je het veel te moeilijk vind en het snel naast je neerlegt. Doet bijna iedereen. Maar kijk er dan een paar maanden later nog eens na. Pruts wat. Volg de handleidingen, luister naar je adviseurs en je zal zien hoe ongelofelijk ingenieus dit spel in elkaar zit. Ok, er zitten soms nog wel wat gekke dingen in. Maar ik heb nog nooit een spel gezien die met zoveel zaken rekening houdt. En toch niet te ingewikkeld is. Want vooral in deze versie hebben ze alles overzichtelijk kunnen houden.

Ook de help optie is overzichtelijk en je vindt meestal binnen 2 klikken wat je moet hebben. Was trouwens bij de vorige versies ook al zo.

Ik zal weer even verder spelen

pi_2374278
quote:

Dat valt bij mij wel mee, alleen wordt ik helemaal gestoord van de 40+ workers die ik heb rondlopen tegen die tijd, vooral wanneer ik steden van de vijanden ga razen.

Het micromanagement "op het eind", afhankelijk van je technologische voorsprong en de omvan gvan je rijk worden extreem.

dinsdag 4 december 2001 @ 15:26:30 #71
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_2374416
quote:
Op dinsdag 04 december 2001 15:13 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat valt bij mij wel mee, alleen wordt ik helemaal gestoord van de 40+ workers die ik heb rondlopen tegen die tijd, vooral wanneer ik steden van de vijanden ga razen.

Het micromanagement "op het eind", afhankelijk van je technologische voorsprong en de omvan gvan je rijk worden extreem.

Je kan die workers ook op automate zetten, dan doen ze alles vanzelf (wel jammer dat ze een beetje veel mines bouwen) en je kan in je steden ook een buildqueue maken zodat dat ook meer automatisch gaat. Dan valt het micromanagement wel mee.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_2380804
Ik heb het nu ook leuk spel zeg! Eerste keer geprobeerd met de Grieken ik had in 1990 pas infantry

Ik heb wel gewonnen met een culturele victory ik had alle wonders in athene en sparta, lache man nu een moeilijkere graad proberen

pi_2681684
En omhoog!

Leuk spel, ik speel het nu al een aantal dagen en het bevalt me prima. Het is wel moeilijker geworden, mijn oude civ2 strategie werkt niet meer zo denderend.

pi_2681705
Ik heb het nog steeds niet binnen
  woensdag 2 oktober 2002 @ 19:29:02 #75
26025 habermas
niets van dat alles
pi_6076695
Iedere keer als ik 't opstart springt 'ie eerst terug naar m'n desktop met een hogere resolutie (zo'n 1600 ipv m'n standaard 1024) en vervolgens geeft ie 't spel ook in 1600 weer, dus zegmaar op 1/2 van m'n scherm in een te hoge resolutie... Heeft iemand anders dit probleem ook gehad (en opgelost)????
.ini-file veranderen (KeepRes=1 toevoegen) helpt ook al niet
Damn, kwil dit dus echt nog ff spelen vnvd/vannacht...
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')