Ik ook. Nadeel is alleen dat ik dan krampachtig probeer alle verhalen, topics, artikelen en televisie-uitzending te vermijdenquote:Op zondag 5 juni 2005 19:12 schreef daeri het volgende:
Ik moet de nederlandse.. ik nog ff wachten enzo
Ik ook hoorquote:Op zondag 5 juni 2005 19:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik ook. Nadeel is alleen dat ik dan krampachtig probeer alle verhalen, topics, artikelen en televisie-uitzending te vermijden
Bij boek 5 was het me goed geluktquote:
Hehe.. mij lukt het me ook welquote:Op zondag 5 juni 2005 19:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Bij boek 5 was het me goed geluktMaar toen heb ik de engelse toch maar gelezen. Al was dat niet zo leuk, kende de namen niet.
Harry Potter en de Halfbloed Prins?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:16 schreef HuHu het volgende:
Wat gaat eigenlijk de Nederlandse titel worden ? Of loop ik nu erg ver achter
ik heb de vorige delen niet gelezen
Ik zat te denken aan "Harry Potter en de Dreuzelprins" of "Harry Potter en de prins der Modderbloedjes". Maar ik weet niet of hij echt zo gaat heten. Hier kom ik op als ik het vertaal.quote:
Dat zijn geen correcte vertalingen. Halfbloed ben je als je geboren bent uit een dreuzel en een tovenaar/heks. Een dreuzel is iemand die niet kan toveren, terwijl een modderbloedje iemand is die twee dreuzels als ouder heeft. Daarnaast denk ik niet dat ze een dergelijk scheldwoord als titel nemenquote:Op zondag 5 juni 2005 19:23 schreef HuHu het volgende:
Ik zat te denken aan "Harry Potter en de Dreuzelprins" of "Harry Potter en de prins der Modderbloedjes". Maar ik weet niet of hij echt zo gaat heten. Hier kom ik op als ik het vertaal.
Inderdaadquote:Op zondag 5 juni 2005 19:26 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat zijn geen correcte vertalingen. Halfbloed ben je als je geboren bent uit een dreuzel en een tovenaar/heks. Een dreuzel is iemand die niet kan toveren, terwijl een modderbloedje iemand is die twee dreuzels als ouder heeft. Daarnaast denk ik niet dat ze een dergelijk scheldwoord als titel nemen
"Harry Potter en de Halfbloedprins" dan maar.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:27 schreef ChrisJX het volgende:
Harry Potter en de Prins der Halfbloeden is ook niet helemaal logisch... Ik denk nl dat de prins zelf een halfbloed is, niet dat hij over halfbloeden regeert.
Nee hoor. Hermelien is een modderbloedje, Harry niet. Al is Harry natuurlijk ook niet volbloed, zoals Draco Malfoy. Hij is halfbloedquote:Op zondag 5 juni 2005 19:32 schreef HuHu het volgende:
InderdaadMaar... modderbloedje gebruiken ze toch ook voor iemand die 1 dreuzelouder heeft
![]()
quote:Op zondag 5 juni 2005 19:45 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nee hoor. Hermelien is een modderbloedje, Harry niet. Al is Harry natuurlijk ook niet volbloed, zoals Draco Malfoy. Hij is halfbloed
In boek 5 komt het helemaal duidelijk naar voren na de profetie. Daar wordt nl duidelijk gezegd dat Voldemort en Harry ontzettend veel gelijk hebben, waaronder de halfbloedheid (Voldemorts vader was een dreuzel).quote:Op zondag 5 juni 2005 19:48 schreef HuHu het volgende:
en dan heb ik net boek 4 voor de tweede keer gelezen
quote:Op zondag 5 juni 2005 19:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In boek 5 komt het helemaal duidelijk naar voren na de profetie. Daar wordt nl duidelijk gezegd dat Voldemort en Harry ontzettend veel gelijk hebben, waaronder de halfbloedheid (Voldemorts vader was een dreuzel).
Ik dacht in eerste instantie dat je volbloed was als beide ouders tovenaars waren, zoals bij Harry. Maar de ouders van Lily(harry's moeder) waren dreuzel, dus harry is ook gewoon een halfbloed, of eigenlijk kwartbloed?quote:Op zondag 5 juni 2005 19:51 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
In boek 5 komt het helemaal duidelijk naar voren na de profetie. Daar wordt nl duidelijk gezegd dat Voldemort en Harry ontzettend veel gelijk hebben, waaronder de halfbloedheid (Voldemorts vader was een dreuzel).
De vraag is, hoe ver ga je terug? Eén dreuzel 300 jaar geleden zou je dan al niet meer volbloed makenquote:Op zondag 5 juni 2005 20:05 schreef alwaysthebest het volgende:
Ik dacht in eerste instantie dat je volbloed was als beide ouders tovenaars waren, zoals bij Harry. Maar de ouders van Lily(harry's moeder) waren dreuzel, dus harry is ook gewoon een halfbloed, of eigenlijk kwartbloed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |