abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27647195
Goedemiddag,

Ik zit met een klein probleempje namelijk het volgende:

Ik heb 2 weken geleden een vakantie geboekt naar de caribbean. Bij een reisbureau van TUI (die overkoepelende organisatie). Maargoed die reis is geboekt, en ik heb een aanbetaling van 440 euro voor 2 personen moeten doen.

Nou is er een probleem met het werk van mn partner. Die heeft een baantje voor 1x per week op een zaterdag 8 uur p/dag werken. Zij heeft vorige maand vakantie opgegeven voor 2 weken in juli. maar toen wisten we eigelijk nog helemaal niet waar we naartoe op vakantie wouden en wanneer. Nou gaan we dus 2 weken op vakantie in September (was beter te betalen voor ons).

Alleen die baas van dat zaterdagwerk loopt nou behoorlijk te zeiken. (het is een dagopvang voor mongoolse kinderen) met zowel vaste krachten als invallers.
Het gaat dus over 2 zaterdagen vrij. (die ze tot nu toe nog niet vrij krijgt, dat weet hij pas in juli.

Dat gedoe is allemaal nog veel uitgebreider, maargoed mijn vraag is.

Mocht het nou helemaal niks worden met dat werk, hoe zit het dan met annuleren.

Aanbetaling is dus al gedaan, maar het grote bedrag (de rest) nog niet.
Gelden er dan andere regels kwa annuleren en dekking en wat je terug krijgt?

Graag zou ik hier wat meer over willen weten. (lekker situatie weer
pi_27647321
Jezus wat een zeikerds! Ik heb zelf een 4-uurs contract bij een verzorgingstehuis en wat ik erbij werk zijn overuren. Ik ga een maand op vakantie en daar deden ze nieteens moeilijk over.
2 Zaterdag kunnen ze haar toch wel missen :S

Ik denk niet dat je wat terugkrijgt, volgens mij krijg je alleen je geld terug als er echt iets verschrikkelijks aan de hand is, overlijden van familie ofzo.
pi_27647356
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:07 schreef Ska-te het volgende:
Jezus wat een zeikerds! Ik heb zelf een 4-uurs contract bij een verzorgingstehuis en wat ik erbij werk zijn overuren. Ik ga een maand op vakantie en daar deden ze nieteens moeilijk over.
2 Zaterdag kunnen ze haar toch wel missen :S

Ik denk niet dat je wat terugkrijgt, volgens mij krijg je alleen je geld terug als er echt iets verschrikkelijks aan de hand is, overlijden van familie ofzo.
die erge dingen zijn aleen een goede reden idd. (vlak voor de reis) maar hoe zit het nou met als je alleen de aanbetaling pas heb gedaan.
  zondag 5 juni 2005 @ 16:17:50 #4
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_27647615
Dat is je eigen schuld je moet voor je een reis boekt wel weten of je vrij kan krijgen op die tijd dat je met vakantie gaat.
Volgende keer eest een optie van een paar dagen dan . In die tijd vij vragen kan dat dan pas de reis boeken.
Dit is dus je eigen schuld en word niet vergoed.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
pi_27647702
je moet even in de kleine lettertjes lezen van je boekingspapieren, daar staat t allemaal in.

toen mijn ex een andere gozer n**kte heb ik onze vakantie geannuleerd, had ook al aanbetaling gedaan, je moet een percentage betalen van de totale reissom betalen en dat hangt af van t aantal dagen voor de vertrekdatum dat je annukeert...

even goed lezen dus
suck my asshole taco bender
pi_27647821
jja eigenn schuld daar heb ik nou niks meer aan.

ik heb alleen een boekje over de annuleringsverzekering van europese verzekeringen, en een factuur van me vakantie.. meer lettertjes heb ik niet te lezen hier :S
  FOK!fotograaf zondag 5 juni 2005 @ 16:37:29 #7
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_27648119
ik denk dat je eerst moet gaan beslissen wat je nou het belangrijkst vind, samen lekker op vakantie of het baantje van je vriendin.

Als ze niet op een normale manier, ruim van te voren de diensten kan ruilen, lijkt het me niet zo een flexibele werkgever, mischien beter om een andere baan te zoeken. DIt is heel makkelijk gezegd door een buitenstaander

Als je de reis toch wil anuleren, kan je het beste even met het reisbureau bellen, als het niet in de papieren staat. Volgens mij moet het zeker in je boekingspapieren staan, anders zijn er geen kosten aan verbonden volgens mij.

Staat er niets op de TUI website?
  Moderator zondag 5 juni 2005 @ 16:43:12 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_27648285
Als ik het goed begrijp gaat het om een zaterdaghulp die in september vrij wil ipv in juli. En over juli doet de baas moeilijk. Dat het september wordt, weet hij nog niet.

Denk eerlijk gezegd niet dat hij over september moeilijk zal doen. Dat is toch de tijd dat de meeste mensen weer aan het werk zijn en de vakanties achter de rug hebben.

Anders kun je altijd nog zeggen dat jullie speciaal voor hem de vakantie hebben verschoven naar september.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_27648733
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Als ik het goed begrijp gaat het om een zaterdaghulp die in september vrij wil ipv in juli. En over juli doet de baas moeilijk. Dat het september wordt, weet hij nog niet.

Denk eerlijk gezegd niet dat hij over september moeilijk zal doen. Dat is toch de tijd dat de meeste mensen weer aan het werk zijn en de vakanties achter de rug hebben.

Anders kun je altijd nog zeggen dat jullie speciaal voor hem de vakantie hebben verschoven naar september.
vakantie in juli stond vast.. alleen wij willen de vakantie verschuiven naar september (al geboekt)... dus 2 zaterdagen vrij in september ipv in juli...

Ze heeft zelfs al vervangers geregeld. Daarna krijg ze een mail van een wijf die de planning regeld (die normaal personeel belt) dat ze dat niet had moeten doen. :S omdat het misschien helemaal niet nodig is... ja wat willen ze nou... eerst lopen zeiken dat je niet op vakantie kan, vervolgens ga je zelf invallers regelen en dan is het weer niet goed.

Klote tyves baan daaro.
pi_27649235
Als je op de site van TUI kijkt dan verwijzen ze voor de voorwaarden naar de ANVR reisvoorwaarden. Deze zijn op de site van de ANVR te vinden. Hierin staat het volgende mbt annulering:
quote:
artikel 9 lid 2 ANNULERING DOOR DE REIZIGER

Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

a. bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling.
b. bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
c. bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
d. bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
e. bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
f. bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag:
90% van de reissom;
g. bij annulering op de vertrekdag of later:
de volle reissom.
Bij de voorwaarden van je annuleringsverzekering moet je volgens mij niet kijken. Die dekken naar mijn idee niet als je geen vrij kunt krijgen maar alleen bij onverwachte zaken (ziekte ed).
pi_27649429
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:16 schreef werty het volgende:
Als je op de site van TUI kijkt dan verwijzen ze voor de voorwaarden naar de ANVR reisvoorwaarden. Deze zijn op de site van de ANVR te vinden. Hierin staat het volgende mbt annulering:
[..]

Bij de voorwaarden van je annuleringsverzekering moet je volgens mij niet kijken. Die dekken naar mijn idee niet als je geen vrij kunt krijgen maar alleen bij onverwachte zaken (ziekte ed).
zo de jus, das niet mis... als ik de minimale kosten bekijk voor annulering zou dat dus voor mij de aanbetaling (440 euro) zijn (220 p.p)...
Tot maximaal alles. ligt er dus aan hoe snel je bent.
Zie ik dat dan goed, of is er ook nog iets voor die 42e dag, want opzich ben ik wel ruim 75 dagen optijd ongeveer bij wijze van spreken.
pi_27649600
Voor de 42ste dag is dus gewoon de aanbetaling, dat is de eerste regel (a). Als je op dag 42 of later annuleert moet je nog meer gaan betalen.
pi_27649710
oke dus bij annuleren ben ik zowiezo de aanbetaling kwijt.....
Dan wordt het dus gewoon schijten op die baas...

Bedankt voor de info in iedergeval.
pi_27650109
Let wel op,

a. Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15 % van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Organisatoren van cruises, lijndienstreizen, rondreizen, avontuurlijke reizen en reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden kunnen hiervan afwijken. Zij maken dat vooraf duidelijk aan de reiziger kenbaar.
b. In geval van eigen-vervoerreizen bedraagt de aanbetaling 20% van de reissom.

Aanbetaling mag niet meer dan 15% van de reissom zijn.
pi_27650319
quote:
Op zondag 5 juni 2005 17:50 schreef Kanjer het volgende:
Let wel op,

a. Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15 % van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Organisatoren van cruises, lijndienstreizen, rondreizen, avontuurlijke reizen en reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden kunnen hiervan afwijken. Zij maken dat vooraf duidelijk aan de reiziger kenbaar.
b. In geval van eigen-vervoerreizen bedraagt de aanbetaling 20% van de reissom.

Aanbetaling mag niet meer dan 15% van de reissom zijn.
Ja dat klopt dan wel het is bij ons ook 15 % ... al ga ik weer twijfelen... :S
wat valt er allemaal onder de reissom.. toch niet alleen het arrangement maar ook overige kosten... zoals annuleringskosten/ calamiteitenfond e.d
pi_27650328
Jemig zeg, die zeikerd mag blij zijn dat er iemand bij die mongooltjes gaat zitten. Ik zou gewoon op vakantie gaan, er zijn genoeg van dat soort baantjes te krijgen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27650574
Als ik het zo bekijk dan zijn de totale kosten van ons met z'n 2en..

arrangement
luchthavenbelasting
calamiteitenfond
annuleringsverzekering
administratiekosten

Totaal: 2167,30

Als ik daar 15% van pak.... dan kom ik op 326,45

Terwijl mijn aanbetaling 440,61 was.

Dan snap ik hier toch iets niet geloof ik.
De rest moet nog betaald worden 1726,69 (dit is dus minder) oftewel ik heb meer aanbetaling gedaan dan nodig is.... klopt dat?
pi_27650638
Ik denk dat je 15% van het arrangement moet nemen en dan luchthaven bel., calamiteitenfonds, annulering-, admin.kosten bij op moet tellen.
pi_27650765
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:12 schreef Kanjer het volgende:
Ik denk dat je 15% van het arrangement moet nemen en dan luchthaven bel., calamiteitenfonds, annulering-, admin.kosten bij op moet tellen.
nee dan kom ik wel erg hoog uit.. dan kan het helemaal niet zijn

het uiteindelijk bedrag (optelsom) klopt wel.. maar mijn aanbetaling is hoger als 15%
pi_27650793
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:17 schreef multilul het volgende:

[..]

nee dan kom ik wel erg hoog uit.. dan kan het helemaal niet zijn

het uiteindelijk bedrag (optelsom) klopt wel.. maar mijn aanbetaling is hoger als 15% (zo'n 20% uitgerekend)
pi_27650814
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:18 schreef multilul het volgende:

[..]
oeps sorry
pi_27650838
Ik zou de reis gewoon annuleren, wijzen op de anwr voorwaarden en verzoeken het restant terug te storten.
Dit alles zonder bedragen te noemen, eerst kijken waar ze zelf mee komen, je weet nooit, is het hoger kun je altijd nog je eigen berekening laten zien.
pi_27650990
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:20 schreef Kanjer het volgende:
Ik zou de reis gewoon annuleren, wijzen op de anwr voorwaarden en verzoeken het restant terug te storten.
Dit alles zonder bedragen te noemen, eerst kijken waar ze zelf mee komen, je weet nooit, is het hoger kun je altijd nog je eigen berekening laten zien.
NOu ik hoop echt het niet te hoeven annuleren voor die 2 zaterdagen van dr... dat zou ff mooi worden.. ben ik me aanbetaling kwijt... (die dus nu al hoger is dan zou moeten)....
dat betekend dat het restant ook minder is.. dat ik er alleen maar op achteruitga... (dat zowiezo bij zo'n annuleren maar toch).... godverdomme kan iemand die baas ff een kogel door zn klote heen knallen.
  zondag 5 juni 2005 @ 18:41:43 #24
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_27651402
de kosten voor je annuleringsverzekering krijg je natuurljk niet terug

waaarschijnlijk is de aanbetaling 15% van het arrangement/luchthavenbelasting.
Hierbij opgeteld het volledige bedrag voor administratiekosten en annuleringsverzkering. Zowel administratiekosten als annuleringsverzekeringspremie krijg je niet terug.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_27651474
quote:
Op zondag 5 juni 2005 18:25 schreef multilul het volgende:

[..]

NOu ik hoop echt het niet te hoeven annuleren voor die 2 zaterdagen van dr... dat zou ff mooi worden.. ben ik me aanbetaling kwijt... (die dus nu al hoger is dan zou moeten)....
dat betekend dat het restant ook minder is.. dat ik er alleen maar op achteruitga... (dat zowiezo bij zo'n annuleren maar toch).... godverdomme kan iemand die baas ff een kogel door zn klote heen knallen.
Gewoon op vakantie gaan. Van die luizenbaantjes zijn er genoeg, dat die baas zelf die 2 zaterdag bij die mongooltjes gaat zitten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')