die erge dingen zijn aleen een goede reden idd. (vlak voor de reis) maar hoe zit het nou met als je alleen de aanbetaling pas heb gedaan.quote:Op zondag 5 juni 2005 16:07 schreef Ska-te het volgende:
Jezus wat een zeikerds! Ik heb zelf een 4-uurs contract bij een verzorgingstehuis en wat ik erbij werk zijn overuren. Ik ga een maand op vakantie en daar deden ze nieteens moeilijk over.
2 Zaterdag kunnen ze haar toch wel missen :S
Ik denk niet dat je wat terugkrijgt, volgens mij krijg je alleen je geld terug als er echt iets verschrikkelijks aan de hand is, overlijden van familie ofzo.
vakantie in juli stond vast.. alleen wij willen de vakantie verschuiven naar september (al geboekt)... dus 2 zaterdagen vrij in september ipv in juli...quote:Op zondag 5 juni 2005 16:43 schreef UIO_AMS het volgende:
Als ik het goed begrijp gaat het om een zaterdaghulp die in september vrij wil ipv in juli. En over juli doet de baas moeilijk. Dat het september wordt, weet hij nog niet.
Denk eerlijk gezegd niet dat hij over september moeilijk zal doen. Dat is toch de tijd dat de meeste mensen weer aan het werk zijn en de vakanties achter de rug hebben.
Anders kun je altijd nog zeggen dat jullie speciaal voor hem de vakantie hebben verschoven naar september.
Bij de voorwaarden van je annuleringsverzekering moet je volgens mij niet kijken. Die dekken naar mijn idee niet als je geen vrij kunt krijgen maar alleen bij onverwachte zaken (ziekte ed).quote:artikel 9 lid 2 ANNULERING DOOR DE REIZIGER
Indien een overeenkomst wordt geannuleerd, is de reiziger naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:
a. bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling.
b. bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom.
c. bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom;
d. bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom;
e. bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom;
f. bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag:
90% van de reissom;
g. bij annulering op de vertrekdag of later:
de volle reissom.
zo de jus, das niet mis... als ik de minimale kosten bekijk voor annulering zou dat dus voor mij de aanbetaling (440 euro) zijn (220 p.p)...quote:Op zondag 5 juni 2005 17:16 schreef werty het volgende:
Als je op de site van TUI kijkt dan verwijzen ze voor de voorwaarden naar de ANVR reisvoorwaarden. Deze zijn op de site van de ANVR te vinden. Hierin staat het volgende mbt annulering:
[..]
Bij de voorwaarden van je annuleringsverzekering moet je volgens mij niet kijken. Die dekken naar mijn idee niet als je geen vrij kunt krijgen maar alleen bij onverwachte zaken (ziekte ed).
Ja dat klopt dan wel het is bij ons ook 15 % ... al ga ik weer twijfelen... :Squote:Op zondag 5 juni 2005 17:50 schreef Kanjer het volgende:
Let wel op,
a. Bij het totstandkomen van de overeenkomst dient een aanbetaling van 15 % van de totale overeengekomen reissom te worden voldaan. Organisatoren van cruises, lijndienstreizen, rondreizen, avontuurlijke reizen en reizen buiten Europa en de Middellandse Zeelanden kunnen hiervan afwijken. Zij maken dat vooraf duidelijk aan de reiziger kenbaar.
b. In geval van eigen-vervoerreizen bedraagt de aanbetaling 20% van de reissom.
Aanbetaling mag niet meer dan 15% van de reissom zijn.
nee dan kom ik wel erg hoog uit.. dan kan het helemaal niet zijnquote:Op zondag 5 juni 2005 18:12 schreef Kanjer het volgende:
Ik denk dat je 15% van het arrangement moet nemen en dan luchthaven bel., calamiteitenfonds, annulering-, admin.kosten bij op moet tellen.
quote:Op zondag 5 juni 2005 18:17 schreef multilul het volgende:
[..]
nee dan kom ik wel erg hoog uit.. dan kan het helemaal niet zijn
het uiteindelijk bedrag (optelsom) klopt wel.. maar mijn aanbetaling is hoger als 15% (zo'n 20% uitgerekend)
NOu ik hoop echt het niet te hoeven annuleren voor die 2 zaterdagen van dr... dat zou ff mooi worden.. ben ik me aanbetaling kwijt... (die dus nu al hoger is dan zou moeten)....quote:Op zondag 5 juni 2005 18:20 schreef Kanjer het volgende:
Ik zou de reis gewoon annuleren, wijzen op de anwr voorwaarden en verzoeken het restant terug te storten.
Dit alles zonder bedragen te noemen, eerst kijken waar ze zelf mee komen, je weet nooit, is het hoger kun je altijd nog je eigen berekening laten zien.
Gewoon op vakantie gaan. Van die luizenbaantjes zijn er genoeg, dat die baas zelf die 2 zaterdag bij die mongooltjes gaat zitten.quote:Op zondag 5 juni 2005 18:25 schreef multilul het volgende:
[..]
NOu ik hoop echt het niet te hoeven annuleren voor die 2 zaterdagen van dr... dat zou ff mooi worden.. ben ik me aanbetaling kwijt... (die dus nu al hoger is dan zou moeten)....
dat betekend dat het restant ook minder is.. dat ik er alleen maar op achteruitga... (dat zowiezo bij zo'n annuleren maar toch).... godverdomme kan iemand die baas ff een kogel door zn klote heen knallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |