Het is wel voor zijn vriendin hè...quote:Op zondag 5 juni 2005 15:06 schreef whoops het volgende:
Inderdaad, gooi er gewoon Ubuntu o.i.d. op... Het werkt prima (ook op die hardware), is erg leuk om mee te spelen en je kan er een hoop van leren...
Daarnaast heb je niets te doen met Spyware, virii, etc...
en dat is dus juist het hele punt wat een slimmerik zou moeten verwerken in een distro gebaseerd op een goede linux distro. daarmee zou je "klanten" winnen.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:17 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Het is wel voor zijn vriendin hè...
Ik weet niet hoe zijn vriendin is, maar bij de doorsnee Nederlander (die niet geïnteresseerd is in besturingssystemen maar er slechts uit functioneel oogpunt op wil werken) durf ik geen Linux te organiseren. Ik ben veel te bang om overspoeld te worden met vragen als 'waar is de start knop', 'waar zit mijn documenten', 'waar vind ik outlook', 'waarom kan ik msn messenger niet installeren', 'waarom is de helft van alle programma's in het engels', 'wat ziet word er raar uit', 'hoe installeer ik the sims', 'waarom doen wma bestanden het niet' etc.
Op zich heb je daar een punt, maar als ze zo'n surf/installeer gedrag vertoont dat je PC het nog geen 2 weken volhoudt, zelfs met windows 98, dan...ja, ik weet niet hoor. Ik moet dan altijd denken aan iemand die eerst zijn gloednieuwe auto tegen een gebouw parkeert en dan bij de garage gaat lopen klagen dattie zo lelijk wordtquote:Op zondag 5 juni 2005 15:17 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe zijn vriendin is, maar bij de doorsnee Nederlander (die niet geïnteresseerd is in besturingssystemen maar er slechts uit functioneel oogpunt op wil werken) durf ik geen Linux te organiseren. Ik ben veel te bang om overspoeld te worden met vragen als 'waar is de start knop', 'waar vind ik outlook', 'waarom kan ik msn messenger niet installeren', 'waarom is de helft van alle programma's in het engels', 'wat ziet word er raar uit', 'hoe installeer ik the sims', 'waarom doen wma bestanden het niet' etc.
Ik denk dat dat meer met zijn vriendin's instelling te maken heeft, dan met Ubuntu (of een ander Unix-achtige). Ubuntu is prima te gebruiken door iemand die alleen maar Windows kent. Sims zal je misschien niet lukken, voor de andere door jouw genoemde programma's is een prima alternatief. Als de gebruiker er voor open staat is dat geen probleem dus.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:17 schreef Ablaze het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe zijn vriendin is, maar bij de doorsnee Nederlander (die niet geïnteresseerd is in besturingssystemen maar er slechts uit functioneel oogpunt op wil werken) durf ik geen Linux te organiseren. Ik ben veel te bang om overspoeld te worden met vragen als 'waar is de start knop', 'waar zit mijn documenten', 'waar vind ik outlook', 'waarom kan ik msn messenger niet installeren', 'waarom is de helft van alle programma's in het engels', 'wat ziet word er raar uit', 'hoe installeer ik the sims', 'waarom doen wma bestanden het niet' etc.
Alsjeblieft niet zeg. Omdat windows zo'n gare indeling heeft, moet linux er ook maar aan geloven?quote:Op zondag 5 juni 2005 15:22 schreef cygnusx het volgende:
[..]
en dat is dus juist het hele punt wat een slimmerik zou moeten verwerken in een distro gebaseerd op een goede linux distro. daarmee zou je "klanten" winnen.
Ik 'vergeet' ook wel eens ubuntu live-CD's bij mensen in de drive als ik iets hersteld hebquote:Op zondag 5 juni 2005 15:24 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik denk dat dat meer met zijn vriendin's instelling te maken heeft, dan met Ubuntu (of een ander Unix-achtige). Ubuntu is prima te gebruiken door iemand die alleen maar Windows kent. Sims zal je misschien niet lukken, voor de andere door jouw genoemde programma's is een prima alternatief. Als de gebruiker er voor open staat is dat geen probleem dus.
Ik heb bij wijze van test mijn pa eens achter een Ubuntu Live-CD gezet, hij had vrij snel door dat hij i.p.v. Word het programma 'OpenOffice.org Writer' moest hebben... Firefox kende hij al, chatten doet hij niet. De goede man heeft er heerlijk mee gewerkt...
Hier liet je er vijf achterquote:Op zondag 5 juni 2005 16:14 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zeg. Omdat windows zo'n gare indeling heeft, moet linux er ook maar aan geloven?
[..]
Ik 'vergeet' ook wel eens ubuntu live-CD's bij mensen in de drive als ik iets hersteld heb
Ik heb toch iets van 50 van die dingen opgestuurd gekregen van ze.
Misschien kunnen ze daar hun webserver ook herstellen?quote:Op zondag 5 juni 2005 21:31 schreef Foo_niks het volgende:
Juzt-reboot , http://www.juzt-innovations.ie/juzt-reboot.htm
Kan niet zo fout gaan of het weet het wel te herstellen,en je vriendin hoeft geen nieuwe dingen aan te leren (op computergebied)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |