FOK!forum / Klaagbaak / Knipperlicht ! ! !
Sjaakmanmaandag 15 oktober 2001 @ 15:56
Helemaal GEK wordt ik er van !
Van die "mensen" die op de snelweg van baan wisselen ZONDER RICHTING AAN TE GEVEN !

DAT is nog eens levensgevaarlijk, zo'n beroeps-eikel die met oogkleppen op een beetje van baan naar baan zwalkt, zonder dat enige medeweggebruiker kan zien waar 'ie heengaat.

Praktijkvoorbeeld:
Op een driebaans-weg op de tweede baan rijden, auto's op de eerste baan inhalend... Duikt er ineens (gebruikt géén, herhaal géén knipperlicht) een of andere zeikstraal van de eerste baan echt VLAK VOOR JE de tweede baan op.
En als je er dan naast rijd op de derde baan (snel uitwijken, ALS DAT AL KAN) dan snappen ze niet waarom je zo boos naar ze kijkt.
Levensgevaarlijk, dat soort gasten.
Eigenlijk moeten dat soort mensen hun rij-examen verplicht opnieuw af laten nemen.
Tenzij ze een of andere natnek als examinator hebben, halen ze het NOOIT.

AAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGHHHH!!!!!!!!!!

Nog zo iets:
Stil moeten staan bij een verkeersplein/rotonde omdat er een auto aankomt die géén richting aangeeft bij het verlaten van de rotonde, sta je voor jan-met-de-korte-achternaam bovenop je rem.

En op de snelweg is het dan echt levensgevaarlijk, bij zo'n rotonde van dat dan wel weer mee.
Maar bij de rotonde erger ik me aan de "vooral niet meedenken met de medeweggebruikers" houding.
Of zo'n "ik hoef geen knipperlicht te gebruiken want weet jij wel wie ik ben en in wat voor auto ik rijd" houding.
WALG !

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakman op 15-10-2001 16:02]

von_mansteinmaandag 15 oktober 2001 @ 15:59
Mee eens
Zwitsermaandag 15 oktober 2001 @ 16:00
Volgens mij ben jij een beetje gefrustreerd.:7
hamditmaandag 15 oktober 2001 @ 16:14
ik ken dat ja, gebeurt erg vaak wat ik dan doe is hetzelfde, ik ga dan die eikel inhalen en ook afsnijden zonder knipperlicht, maastal zijn het ook dezelfde types met zo'n pakie aan en een patserbak die denkt alles te kunnen maken op de weg.
ik heb al een keer gehad dat ik 140 reed en er toch nog zo'n eikel gaat plakken , dus rem ik af, tot ik bij de 80 km/u zat en toen hield hij afstand.
en 2 baans rotondes zijn ook zo moeilijk voor veel mensen
Zwitsermaandag 15 oktober 2001 @ 16:21
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 16:14 schreef hamdit het volgende:
ik ken dat ja, gebeurt erg vaak wat ik dan doe is hetzelfde, ik ga dan die eikel inhalen en ook afsnijden zonder knipperlicht, maastal zijn het ook dezelfde types met zo'n pakie aan en een patserbak die denkt alles te kunnen maken op de weg.
ik heb al een keer gehad dat ik 140 reed en er toch nog zo'n eikel gaat plakken , dus rem ik af, tot ik bij de 80 km/u zat en toen hield hij afstand.
en 2 baans rotondes zijn ook zo moeilijk voor veel mensen
Is het niet beter dat je dan opzij gaat en hem door laat rijden. Onnodig linksrijden van jou kant!
CoolGuymaandag 15 oktober 2001 @ 16:22
jongen begin me dr niet over Zo'n hufter vanmorgen bijvoorbeeld. Rijdt ie in een Alfa 166 en dan denkt ie dat de hele weg van hem is Lulhannes...gaat ook gewoon naar links zonder dat aan te geven. En volgens mij deed ie dat expres, want hij reed de hele tijd rechts en zat achter een vrachtwagen. Ik kom ook rechts aanrijden (dus achter hem) en links zat NIX. Ja erg ver achter me ja kwamen een paar auto's aanrijden. Maar goed, ik kom aanrijden en ik wil dus naar links gaan om die Alfa en de daarvoor rijdende vrachtwagen in te halen. Kom dus aanrijden, geef knippelicht aan naar links en ga vervolgens ook naar links (jawel, je moet er maar opkomen ) Net op dat moment dat de voorkant van mijn auto zowat gelijk is met zijn achterbumper trapt ie ineens op dat gas en vliegt zo richting die vrachtwagen, om dan vervolgens VOOR mij nog naar links te gaan ZONDER dat aan te geven. Ik schrok me dood want naar mijn idee was er helemaal geen plaats meer voor hem om die bak ertussen te duwen, maar wel dus...GVD dat soort figuren moeten ze van de weg afschieten

CoolGuy

Ellenmaandag 15 oktober 2001 @ 16:33
Het uitlaten van je knipperlichten is net zo irri als het niet uitsteken van je hand door fietsers.

Ik erger mij er idd ook mateloos aan.

Redamaandag 15 oktober 2001 @ 17:25
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 15:56 schreef Sjaakman het volgende:
Helemaal GEK wordt ik er van !
Stil moeten staan bij een verkeersplein/rotonde omdat er een auto aankomt die géén richting aangeeft bij het verlaten van de rotonde, sta je voor jan-met-de-korte-achternaam bovenop je rem.
WALG !
men
jij klink bijna net als ik

helemaal 100% mee eens.

#ANONIEMmaandag 15 oktober 2001 @ 17:33
Amen. Al een aantal keer bijna een ongeluk hierdoor gehad.

Zie bijv Vraagje over verkeersregels

Jordy-Bmaandag 15 oktober 2001 @ 17:36
idd... ik kom zelf niet zovaak op de snelweg, dus ik heb echt de grootste hekel aan mensen die hun knipperlicht niet gebruiken wanneer ze de rotonde afrijden...


en nog veel meer aan mensen die hun knipperlicht gebruiken als ze de rotonde oprijden...

(ik ga naar rechts de rotonde op, dus geef ik richting naar rechts)

...maar de rotonde vervolgens driekwart nemen
(twee keer bijna zo'n malloot op de achterbank gehad...)

Pjederdymaandag 15 oktober 2001 @ 17:49
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 16:22 schreef CoolGuy het volgende:
jongen begin me dr niet over Zo'n hufter vanmorgen bijvoorbeeld. Rijdt ie in een Alfa 166 en dan denkt ie dat de hele weg van hem is
Maar je reed dan ook wel op MIJN weg.
Dr_Croutonmaandag 15 oktober 2001 @ 19:59
TumTummaandag 15 oktober 2001 @ 21:00
is 1 van de meest irritante gedragingen op de weg.

Levengevaarlijk ook. Bah.

"k ag misschien niet zo lang m'n rijbewijs hebben, 'k rij 10 keer veiliger dan die debielen.

100% Tukkerdinsdag 16 oktober 2001 @ 18:47
Jaja! 100% mee eens! Roze papiertje ter plekke verbranden en 10 zweepslagen...

Vandaag ook weer, het typische stereotiepje genaamd "rookie-patser": ouwe getunede kut BMW, pet op, hoofd boven de handrem, blond mokkel ernaast en de nodige aantal DB's (die ik zelfs in mijn mooie bolide hoorde)... En ja hoor: geen knipperlicht gebruiken...

Jordy-Bdinsdag 16 oktober 2001 @ 19:09
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 18:47 schreef 100% Tukker het volgende:
Jaja! 100% mee eens! Roze papiertje ter plekke verbranden en 10 zweepslagen...

Vandaag ook weer, het typische stereotiepje genaamd "rookie-patser": ouwe getunede kut BMW, pet op, hoofd boven de handrem, blond mokkel ernaast en de nodige aantal DB's (die ik zelfs in mijn mooie bolide hoorde)... En ja hoor: geen knipperlicht gebruiken...


hmmm...

bij dat soort mensen ga je d'r eigenlijk vanuit dat ze geen richting aangeven, dus dat vind ik iets minder erg...

ik vind 't pas erg als huisvrouwen in hun Ford Fiesta hun richting niet geven, van hun verwacht je toch wat beter gedrag in het verkeer...

RJ.81dinsdag 16 oktober 2001 @ 20:00
Geen knipperlicht kan irritant zijn...

Maar ik schrik me altijd het lazarus wanneer ik als ik iemand inhaal op de snelweg dat stuk verkeersonnozel ook ineens het knipperlicht aanzet..

Ben altijd bang dat ze me niet gezien hebben dan
(helemaal als het een 60+'er is)

Meestal zien ze me dan wel.... maar zetten het knipperlicht alvast aan om aan te geven dat ze over 5 minuten ook van rijbaan gaan veranderen

Grote-Smoeldriaandinsdag 16 oktober 2001 @ 20:02
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 15:56 schreef Sjaakman het volgende:
Helemaal GEK wordt ik er van !
Herstel : Gekker!

maar je hebt wel gelijk walgelijk irritant en dan die vermaarde onschuldige blik in die ogen, grrrrrr

I.R.Baboondinsdag 16 oktober 2001 @ 20:04
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 16:33 schreef Ellen het volgende:
Het uitlaten van je knipperlichten is net zo irri als het niet uitsteken van je hand door fietsers.
Ik ben de afgelopen maanden geen enkele fietser tegengekomen die z'n hand wel uistak... met al die frustraties moet jij wel het perfecte Klaagbaak-modje zijn.
Lightdinsdag 16 oktober 2001 @ 20:21
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 16:21 schreef Zwitser het volgende:

[..]

Is het niet beter dat je dan opzij gaat en hem door laat rijden. Onnodig linksrijden van jou kant!


Als je continu aan het inhalen bent niet. Dus gewoon in een keer een lange rij vrachtwagens inhalen met zo'n 90 km/u ofzo... Erlangs is geen optie voor de klever, en ze kunnen je niet pakken voor onnodig links rijden.

(En als er politie in de buurt is zullen ze denk ik eerder die klever pakken dan degene die z'n snelheid wat laat zakken.. Kleven bij >80km/u is behoorlijk strafbaar: "u moet voor de kantonrechter verschijnen en kunt naast een geldboete ook een ontzegging van de rijbevoegdheid krijgen" (gevonden op http://www.openbaarministerie.nl/boetebase ). Bij snelheden tot 80 km/u levert bumperkleven 'slechts' een boete op van 280 gulden.

En 100 of 120 op de snelweg is maximumsnelheid, geen minimum, dus daar kunnen je niemand op pakken

Realzmdinsdag 16 oktober 2001 @ 21:02
Ik vind het ook irritant van zo'n mensen die dan iedereen moeten inhalen enzo, als ze dan echt de hele tijd links-rechts-links-rechts doen
Joh, blijf dan gewoon ff op de linker rijbaan als er toch geen andere auto achter je zit..
emereydinsdag 16 oktober 2001 @ 21:09
Het rotonde geval ken ik maar al te goed, daar heb ik dagelijks mee te maken.
En hier in de grensstreek heb je ook nog duitsers die geen rotondes durven nemen, dus die blijven gewoon wachten ookal geeft iemand richting aan, of ze geven al voorrang aan mensen die nog niet eens op de rotonde zijn
Jordy-Bdinsdag 16 oktober 2001 @ 22:17
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:09 schreef emerey het volgende:
Het rotonde geval ken ik maar al te goed, daar heb ik dagelijks mee te maken.
En hier in de grensstreek heb je ook nog duitsers die geen rotondes durven nemen, dus die blijven gewoon wachten ookal geeft iemand richting aan, of ze geven al voorrang aan mensen die nog niet eens op de rotonde zijn
hmmm...

'k had vanmiddag een (behoorlijk bejaarde) mevrouw voor me op de rotonde die, vlak nadat ze de rotonde afreed, vol (maar dan ook echt slipspoorveroorzakend vol) op de rem ging om een fietser voor te laten, terwijl dat absoluut niet nodig was (fiets stond allang stil achter de haaietanden), en die fietser maar zwaaien van "rij nou door, trut!" (en ik maar roepen en gebaren van "rij nou door, trut!"...) en die trut maar wachten totdat die fietser was opgestapt en overgestoken

godver bijna een kettingbotsing met drie auto's op de drukste rotonde van dat dorp daar (Vries, Dr)..
Twee kwaaie automobilisten en een kwaaie fietser door zo'n malloot
(en nou niet zeggen dat die mevrouw gewoon aardig en wereldverbeterend bezig was, want zij wist ook wel wat ze veroorzaakte en deed 't gewoon om dwars te liggen)

compleet offtopic, maar om hier nou een heel topic voor te openen... lucht wel lekker op, trouwens

Hooghoudtwoensdag 17 oktober 2001 @ 09:37
Moet je maar geen auto gaan rijden...
Jordy-Bwoensdag 17 oktober 2001 @ 09:59
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 09:37 schreef Hooghoudt het volgende:
Moet je maar geen auto gaan rijden...
op de fiets heb je het probleem ook...


hoe kom jij eigenlijk van A naar B als die meer dan tien kilometer uit elkaal liggen?

CoolGuywoensdag 17 oktober 2001 @ 10:38
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 09:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

op de fiets heb je het probleem ook...


hoe kom jij eigenlijk van A naar B als die meer dan tien kilometer uit elkaal liggen?


Hij springt...
Chevalricwoensdag 17 oktober 2001 @ 13:23
HELEMAAL MEE EENS !!!

Maar wat ook irritant is... Mensen die hun knipperlicht WEL uitdoen, tijd genoeg hebben om nog voor je in te voegen, maar zich dan helemaal doodschrikken dat er uberhaupt iemand op de linkerbaan rijdt en zo over de middenlijn slingerend weer terug naar de rechterbaan gaan...

Sjaakmanwoensdag 17 oktober 2001 @ 13:35
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 09:37 schreef Hooghoudt het volgende:
Moet je maar geen auto gaan rijden...
1 - Jij hebt zeker geen auto / rijd geen auto ?
2 - Waarom zou ik iets moeten laten omdat anderen onbeschoft en niet meedenkend zijn ?
-the-dude-woensdag 17 oktober 2001 @ 13:48
speciaal voor dit soort gevallen moeten ze weer lijfstraffen in gaan voeren. knipperlicht vergeten en met 80 op de linkerbaan? 80 zweepslagen! op de de fiets hand niet uitsteken? eraf hakken!
Jordy-Bwoensdag 17 oktober 2001 @ 14:16
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 13:48 schreef -the-dude- het volgende:
speciaal voor dit soort gevallen moeten ze weer lijfstraffen in gaan voeren. knipperlicht vergeten en met 80 op de linkerbaan? 80 zweepslagen! op de de fiets hand niet uitsteken? eraf hakken!
dan kunnen ze het nooit meer doen...

weer een slimme straf...

Redawoensdag 17 oktober 2001 @ 22:34
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:02 schreef Realzm het volgende:
Ik vind het ook irritant van zo'n mensen die dan iedereen moeten inhalen enzo, als ze dan echt de hele tijd links-rechts-links-rechts doen
Joh, blijf dan gewoon ff op de linker rijbaan als er toch geen andere auto achter je zit..
't is wel handig zo.
Zig-zaggen is iets dat ik zelf ook vaak doe.
Ik ben er (geloof ik) niemand tot last mee.
pr0fdonderdag 18 oktober 2001 @ 12:49
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 15:56 schreef Sjaakman het volgende:
Helemaal GEK wordt ik er van !
Van die "mensen" die op de snelweg van baan wisselen ZONDER RICHTING AAN TE GEVEN !

DAT is nog eens levensgevaarlijk, zo'n beroeps-eikel die met oogkleppen op een beetje van baan naar baan zwalkt, zonder dat enige medeweggebruiker kan zien waar 'ie heengaat.

Praktijkvoorbeeld:
Op een driebaans-weg op de tweede baan rijden, auto's op de eerste baan inhalend... Duikt er ineens (gebruikt géén, herhaal géén knipperlicht) een of andere zeikstraal van de eerste baan echt VLAK VOOR JE de tweede baan op.
En als je er dan naast rijd op de derde baan (snel uitwijken, ALS DAT AL KAN) dan snappen ze niet waarom je zo boos naar ze kijkt.
Levensgevaarlijk, dat soort gasten.
Eigenlijk moeten dat soort mensen hun rij-examen verplicht opnieuw af laten nemen.
Tenzij ze een of andere natnek als examinator hebben, halen ze het NOOIT.

AAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGHHHH!!!!!!!!!!

Nog zo iets:
Stil moeten staan bij een verkeersplein/rotonde omdat er een auto aankomt die géén richting aangeeft bij het verlaten van de rotonde, sta je voor jan-met-de-korte-achternaam bovenop je rem.

WALG !


hmm, klinkt een beetje als mijn 3de autorijles
-the-dude-donderdag 18 oktober 2001 @ 12:51
hee ik bedenk me in een keer: dit probleem lost zichzelf op. op de lange duur rijden ze zichzelf allemaal kapot!
Sjaakmandonderdag 18 oktober 2001 @ 16:48
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 12:51 schreef -the-dude- het volgende:
hee ik bedenk me in een keer: dit probleem lost zichzelf op. op de lange duur rijden ze zichzelf allemaal kapot!
Nadat ze via mijn auto zichzelf in de vangrail hebben gestuurd zeker ?
Lijkt me geen optie.
Dashdonderdag 18 oktober 2001 @ 16:55
quote:
Op maandag 15 oktober 2001 16:14 schreef hamdit het volgende:
ik ken dat ja, gebeurt erg vaak wat ik dan doe is hetzelfde, ik ga dan die eikel inhalen en ook afsnijden zonder knipperlicht, maastal zijn het ook dezelfde types met zo'n pakie aan en een patserbak die denkt alles te kunnen maken op de weg.
ik heb al een keer gehad dat ik 140 reed en er toch nog zo'n eikel gaat plakken , dus rem ik af, tot ik bij de 80 km/u zat en toen hield hij afstand.
en 2 baans rotondes zijn ook zo moeilijk voor veel mensen
Wat dacht je van een 3-baans rotonde zonder streepjes....

(Takenhof plein Nijmegen...)

Er zijn altijd eikels die RECHTS blijven rijden, ookal moeten ze 3 kwart rond. Of eikels die links voorsorteren bij het stoplicht, en dan toch 1 kwart rond gaan (kan je lekker snel optrekken.... )

Dashdonderdag 18 oktober 2001 @ 16:58
quote:
Op woensdag 17 oktober 2001 22:34 schreef Reda het volgende:

[..]

't is wel handig zo.
Zig-zaggen is iets dat ik zelf ook vaak doe.
Ik ben er (geloof ik) niemand tot last mee.


Geen probleem dat zig-zaggen.
Vaak zat dat je bijna iedereen inhaald met 140 km/u, en dan in no-time een mercedez-180 tot 200km/u op je bumper zit...
Dashdonderdag 18 oktober 2001 @ 17:01
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:02 schreef Realzm het volgende:
Ik vind het ook irritant van zo'n mensen die dan iedereen moeten inhalen enzo, als ze dan echt de hele tijd links-rechts-links-rechts doen
Joh, blijf dan gewoon ff op de linker rijbaan als er toch geen andere auto achter je zit..
Stel, Je rijd met 140 km/u links.
Krijg je 2 boetes:
1. Te hard rijden
2. Onnodig links rijden!
Jordy-Bdonderdag 18 oktober 2001 @ 17:44
en die merc krijgt d'r ook twee...

véél te hard rijden (zeg maar dag tegen je rijbewijs)

en uiteindelijk ook bumperkleven (zeg maar dag tegen de rest van de inhoud van je bankrekening)

Redadonderdag 18 oktober 2001 @ 22:45
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 17:44 schreef Jordy-B het volgende:
en die merc krijgt d'r ook twee...
gvd waarom nou weer een Mercedes?!?!?!!?
Jordy-Bdonderdag 18 oktober 2001 @ 23:14
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 22:45 schreef Reda het volgende:

[..]

gvd waarom nou weer een Mercedes?!?!?!!?


omdat die als voorbeeld werd genomen...


maar het is idd waarschijnlijker dat 't om een BMW gaat...

Chilly_Willyvrijdag 19 oktober 2001 @ 09:01
Veels te veel mensen geven idd geen richting aan bij het verplaatsen. Dat wanneer je naar rechts opschuiven geen richting aangeven kan ik me nog iets bij voorstellen omdat dat vroeger niet verplicht was.

Ook vind ik het irri wanneer mensen je aan zien komen en dan op het moment dat jij wilt inhalen ook besluiten in te halen en dat vaak zonder richting aan te geven.

Op een rontonde zijn mensen al helemaal vergeten hoe dat moet. Een aantal weet nog wel dat wanneer ze er af moeten gaan ze richting naar rechts moeten aangeven. Wat ze zijn vergeten is dat ze bij het opkomen van de rontonde ook richting moeten aangeven.
1/4 rechts
1/2 geen
3/4 links

En als je achter iemand komt die links blijven plakken, dan is mijn advies ga er normaal achter rijden zodat de bestuurder je kan zien. Blijft hij er toch rijden, laat hem dan links liggen (letterlijk ) en ga er rechts langs. Zo heeft hij geen last van je.

wacko1976vrijdag 19 oktober 2001 @ 09:12
quote:
[b]


Op een rontonde zijn mensen al helemaal vergeten hoe dat moet. Een aantal weet nog wel dat wanneer ze er af moeten gaan ze richting naar rechts moeten aangeven. Wat ze zijn vergeten is dat ze bij het opkomen van de rontonde ook richting moeten aangeven.
1/4 rechts
1/2 geen
3/4 links


volgens mij hoeft dat dus tegenwoordig niet meer, je hoeft alleen bij het verlaten v/d rotonde aan te geven, niet bij het oprijden.
Mukievrijdag 19 oktober 2001 @ 09:23
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:12 schreef wacko1976 het volgende:

[..]

volgens mij hoeft dat dus tegenwoordig niet meer, je hoeft alleen bij het verlaten v/d rotonde aan te geven, niet bij het oprijden.


Klopt niet
Je moet altjd richting aangeven tenzij je rechtdoor gaat.

[misschien offtopic]
kotsmisselijk van die mensen die 500m! van te vroen denk ik maoet staks gaan inhalen en dan met 100-110 al op de linkerbaan gaan rijden, want o-o-o als ze strakjes op de rem moeten gaan staan.
Bah
en dan vooral NIET in de spiegels kijken of er al een auto aankomt met hogere snelheid. :R

CoolGuyvrijdag 19 oktober 2001 @ 09:24
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:12 schreef wacko1976 het volgende:

[..]

volgens mij hoeft dat dus tegenwoordig niet meer, je hoeft alleen bij het verlaten v/d rotonde aan te geven, niet bij het oprijden.


Ik weet niet of je gelijk hebt maar dit lijkt me dus HEEL onwaarschijnlijk...heb zelf anderhalf jaar mijn rijbewijs, maar een jongen die ik ken die nu rijles heeft moet dat nog steeds hoor. Zou het anders niet best wel een zooitje worden (voor zover het Nederlandse verkeer dat nog niet is )
Chilly_Willyvrijdag 19 oktober 2001 @ 09:34
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:23 schreef Mukie het volgende:

[..]

Klopt niet
Je moet altjd richting aangeven tenzij je rechtdoor gaat.

[misschien offtopic]
kotsmisselijk van die mensen die 500m! van te vroen denk ik maoet staks gaan inhalen en dan met 100-110 al op de linkerbaan gaan rijden, want o-o-o als ze strakjes op de rem moeten gaan staan.
Bah
en dan vooral NIET in de spiegels kijken of er al een auto aankomt met hogere snelheid. :R


Dit maak ik idd vaak mee.. maar de mooiste keer was wanneer er op een kaarsrecht stuk weg (A1 afslag kootwijk) er een daihatsu 600 meter voor de vrachtauto al naar links gaat. Ik reed om dat moment 400 meter achter hun en ze reden tussen de 100-110 (mag 120 daar). Ik reed er dus rechts langs tot op een normalere afstand van de vrachtauto en haalde die in.
Die 2 vrouwen wisten niet was ze zagen, ze keken stom verbaasd naar hoe ik dat deed
Ze schoven meteen weer op naar rechts en deden mij na, prachtig dat je de mensen nog wat kan leren.

Wat ik ook wel eens doen (A16 4 baans voor Dordt) is ipv er rechts langs gaan wanneer ze op de 3e baan rijden terwijl de eerste 2 vrij zijn, is er links langs en dan meteen helemaal terug naar de 1e baan. Vaak snappen ze dan wel wat ik bedoel er schuiven dan ook maar op.

legacy81vrijdag 19 oktober 2001 @ 10:52
even om de onduiderlijk over richting aangeven op de rotonde uit de wereld te helpen. Op een rotonde moet je alleen richting aangeven als je hem verlaat. Op en rotonde kun je immers alleen maar rechtsaf. Dus moet je alleen je RECHTER knipperlicht gebruiken

En wat bumperklevers betreft heb ik al een leuk maniertje om ze terug te pesten. Mocht je een bumperklever achter je hebben rijden en ze zien kans dat ze je in kunnen halen w8 je eerst totdat ze naast je rijden. Dan trap je het gas vol in zodat ze weer heel zielig achter je invoegen. Doe dat maar een paar keer dan balen ze goed je auto moet natuurlijk wel snel genoeg zijn.

Jordy-Bvrijdag 19 oktober 2001 @ 10:52
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 09:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik weet niet of je gelijk hebt maar dit lijkt me dus HEEL onwaarschijnlijk...heb zelf anderhalf jaar mijn rijbewijs, maar een jongen die ik ken die nu rijles heeft moet dat nog steeds hoor. Zou het anders niet best wel een zooitje worden (voor zover het Nederlandse verkeer dat nog niet is )


ik hoefde het tijdens m'n rijlessen (november/december vorig jaar) alleen aan te geven of ik naar rechts ging (en natuurlijk aangeven wanneer ik d'r af ging)

en tijdens m'n examen werd er verder ook niets van gezegd...
(nou was dit alleen op enkelbaans rotondes, want hier in Assen zijn er geen met twee of meer banen)

ik vind 't ook niet interessant om te weten mensen de rotonde half of driekwart nemen... daar heb je weinig aan...


je moet alleen wel vantevoren aangeven of je de

CoolGuyvrijdag 19 oktober 2001 @ 11:02
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

ik hoefde het tijdens m'n rijlessen (november/december vorig jaar) alleen aan te geven of ik naar rechts ging (en natuurlijk aangeven wanneer ik d'r af ging)

en tijdens m'n examen werd er verder ook niets van gezegd...
(nou was dit alleen op enkelbaans rotondes, want hier in Assen zijn er geen met twee of meer banen)

ik vind 't ook niet interessant om te weten mensen de rotonde half of driekwart nemen... daar heb je weinig aan...


Dus jij komt bij een enkelbaans rotonde en het enige wat jij hoeft te doen is knipperlicht naar rechts te geven als je de eerste afslag wil nemen. (zo heb ik het ook geleerd). ALs je rechtdoor wil hoef je geen richting aan te geven VOOR je de rotonde oprijdt, maar als je dr dan opzit moet je ter hoogte van de 1ste afslag aangeven dat je de volgende afslag dr af wil (dat heb ik dus ook geleerd) Maar nu kom jij aanrijden bij een rotonde en die wil je driekwart rondrijden ? Ik heb dus geleerd dat ik dan het knipperlicht naar links moet aanzetten, en ter hoogte van de 2e afslag het knipperlicht naar rechts moet aanzetten omdat ik er de volgende afslag af wil MAAR dit heb jij dus NIET meer geleerd ? Verandert ook wel snel dan

CoolGuy

legacy81vrijdag 19 oktober 2001 @ 11:08
NOG EEN KEER JE HOEFT ALLEEN MAAR RICHTING AAN TE GEVEN ALS JE ERAF GAAT JE KUNT NIET LINKSAF OP EEN ROTONDE AHHHHHHHHHHHHHH!!!

Iedereen zecht toch ook ik ga 3 kwart rond. en niet ik ga linksaf op de rotonde.

Dus nog een keer je geeft alleen maar aan wanneer je eraf gaat. je moet een rotonde ook zien als een 1 richtings weg met een grote bocht.

Jordy-Bvrijdag 19 oktober 2001 @ 12:17
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus jij
...
Maar nu kom jij aanrijden bij een rotonde en die wil je driekwart rondrijden ? Ik heb dus geleerd dat ik dan het knipperlicht naar links moet aanzetten, en ter hoogte van de 2e afslag het knipperlicht naar rechts moet aanzetten omdat ik er de volgende afslag af wil MAAR dit heb jij dus NIET meer geleerd ? Verandert ook wel snel dan

CoolGuy


idd... ik heb geleerd dat dat niet hoeft... en zo doe ik het ook in het verkeer...

maar dan mag jij mij vertellen welk nut het heeft om aan te geven of je driekwart rond gaat? (dus bij het aanrijden richting naar links geven...)

Mukievrijdag 19 oktober 2001 @ 12:25
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:52 schreef legacy81 het volgende:
even om de onduiderlijk over richting aangeven op de rotonde uit de wereld te helpen. Op een rotonde moet je alleen richting aangeven als je hem verlaat. Op en rotonde kun je immers alleen maar rechtsaf. Dus moet je alleen je RECHTER knipperlicht gebruiken

En wat bumperklevers betreft heb ik al een leuk maniertje om ze terug te pesten. Mocht je een bumperklever achter je hebben rijden en ze zien kans dat ze je in kunnen halen w8 je eerst totdat ze naast je rijden. Dan trap je het gas vol in zodat ze weer heel zielig achter je invoegen. Doe dat maar een paar keer dan balen ze goed je auto moet natuurlijk wel snel genoeg zijn.


Ok dus jij bent een van die (pardon my language) zielige figuren die niet doorhebben dat je naar rechts moet indien je toch niets kan inhalen ???? Anders zou er ook geen bumperklever zijn ???

ps je moet, indien je 3/4 rond moet gaan op de rotonde, eerst je linker knipperlicht aandoen en op het laatst wanneer je eraf moet weer het knipperlicht op rechts zetten.
Zijn de laatste nieuwe regels (vriend doet nu lessen)

CoolGuyvrijdag 19 oktober 2001 @ 12:42
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:08 schreef legacy81 het volgende:
NOG EEN KEER JE HOEFT ALLEEN MAAR RICHTING AAN TE GEVEN ALS JE ERAF GAAT JE KUNT NIET LINKSAF OP EEN ROTONDE AHHHHHHHHHHHHHH!!!
Pffff....je doet nou alsof je er verstand van hebt...en dat heb je ook (als je je rijbewijs hebt)...maar dat komt omdat je gewoon hebt aangeleerd wat jou instructeur je heeft aangeleerd. Er zijn duidelijk mensen die het op een andere manier hebben aangeleerd gekregen, dus ga nou niet schreeuwen en doen alsof de jou aangeleerde manier de ENIGE goede manier is...Mij is dus geleerd; als je 3 kwart rond wil maak je eigenlijk een bocht naar links, dus dan zet je je knipperlicht aan naar links...dat is wat IK geleerd heb..dus ga nou niet weer direct schreeuwen want daar heb ik helemaal geen boodschap aan.
CoolGuyvrijdag 19 oktober 2001 @ 12:48
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

idd... ik heb geleerd dat dat niet hoeft... en zo doe ik het ook in het verkeer...

maar dan mag jij mij vertellen welk nut het heeft om aan te geven of je driekwart rond gaat? (dus bij het aanrijden richting naar links geven...)


Oke, ik heb dus duidelijk anders geleerd, maar goed, welk nut het heeft ? Dat weet ik niet, maar ik heb het zo aangeleerd gekregen en wie ben ik om dan te zeggen, pffff dat doe ik niet want ik zie het nut er niet van in). Misschien weet ik eigenlijk toch wel een reden: Kijk jij komt op een rotonde afgereden, en je moet driekwart rond...van de tegenovergestelde kant (dus de overkant van waar jij erop bent gereden) komt een auto aan. Die wil ook de rotonde op...als hij ziet dat jij je knipperlicht aan hebt staan omdat je driekwart rond wil, zal hij er dus niet oprijden omdat hij anders een ongeluk veroorzaakt (waarschijnlijk) Als jij je knipperlicht niet aanzet, dan rijd hij er wel op, en vervolgens ziet ie ineens dat jij ook doorrijdt, tja...BOEM...ik weet natuurlijk niet zeker dat dit DE reden is, maar dit zou volgens mij heel wel EEN reden kunnen zijn.
CoolGuyvrijdag 19 oktober 2001 @ 12:50
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:25 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ok dus jij bent een van die (pardon my language) zielige figuren die niet doorhebben dat je naar rechts moet indien je toch niets kan inhalen ???? Anders zou er ook geen bumperklever zijn ???

ps je moet, indien je 3/4 rond moet gaan op de rotonde, eerst je linker knipperlicht aandoen en op het laatst wanneer je eraf moet weer het knipperlicht op rechts zetten.
Zijn de laatste nieuwe regels (vriend doet nu lessen)


Idd, zo heb ik het dus ook geleerd. Ik heb anderhalf jaar geleden mijn rijbewijs gehaald en toen heb ik het ook zo aangeleerd gekregen.
Jordy-Bvrijdag 19 oktober 2001 @ 13:29
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke, ik heb dus duidelijk anders geleerd, maar goed, welk nut het heeft ? Dat weet ik niet, maar ik heb het zo aangeleerd gekregen en wie ben ik om dan te zeggen, pffff dat doe ik niet want ik zie het nut er niet van in). Misschien weet ik eigenlijk toch wel een reden: Kijk jij komt op een rotonde afgereden, en je moet driekwart rond...van de tegenovergestelde kant (dus de overkant van waar jij erop bent gereden) komt een auto aan. Die wil ook de rotonde op...als hij ziet dat jij je knipperlicht aan hebt staan omdat je driekwart rond wil, zal hij er dus niet oprijden omdat hij anders een ongeluk veroorzaakt (waarschijnlijk) Als jij je knipperlicht niet aanzet, dan rijd hij er wel op, en vervolgens ziet ie ineens dat jij ook doorrijdt, tja...BOEM...ik weet natuurlijk niet zeker dat dit DE reden is, maar dit zou volgens mij heel wel EEN reden kunnen zijn.


hmmm...

hier in Assen zijn nagenoeg alle rotondes blind (je kan dus niet zien wat er aan de overkant aan komt rijden, doordat er een bloembak of 'kunstwerk' staat... (en je kan zeker niet zien of ze richting aangeven))

Je moet toch wachten met oprijden totdat er plaats is.
(en omdat iedereen al moet aangeven waar ze eraf willen, weet je ook wanneer er plaats is...)

(en ik hoop voor je dat je de rotonde al op bent voordat degene die aan de overkant eropkomt bij jou is...)

Chilly_Willyvrijdag 19 oktober 2001 @ 16:40
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 11:08 schreef legacy81 het volgende:
NOG EEN KEER JE HOEFT ALLEEN MAAR RICHTING AAN TE GEVEN ALS JE ERAF GAAT JE KUNT NIET LINKSAF OP EEN ROTONDE AHHHHHHHHHHHHHH!!!

Iedereen zecht toch ook ik ga 3 kwart rond. en niet ik ga linksaf op de rotonde.

Dus nog een keer je geeft alleen maar aan wanneer je eraf gaat. je moet een rotonde ook zien als een 1 richtings weg met een grote bocht.


Men neme een kruispunt, wanneer je dus linksafwilt geef je richt aan naar links. Toen dacht iemand, laten we er een rontonder van maken zodat de doorstroom beter is. Je moet dus nog steeds richting naar links aangeven! En natuurlijk wanneer je er af gaat.
HotShotvrijdag 19 oktober 2001 @ 16:43
Tjongejonge, dit stond zes jaar geleden al in mijn theorieboek jongens...
Chilly_Willyvrijdag 19 oktober 2001 @ 16:44
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 10:52 schreef legacy81 het volgende:
even om de onduiderlijk over richting aangeven op de rotonde uit de wereld te helpen. Op een rotonde moet je alleen richting aangeven als je hem verlaat. Op en rotonde kun je immers alleen maar rechtsaf. Dus moet je alleen je RECHTER knipperlicht gebruiken

En wat bumperklevers betreft heb ik al een leuk maniertje om ze terug te pesten. Mocht je een bumperklever achter je hebben rijden en ze zien kans dat ze je in kunnen halen w8 je eerst totdat ze naast je rijden. Dan trap je het gas vol in zodat ze weer heel zielig achter je invoegen. Doe dat maar een paar keer dan balen ze goed je auto moet natuurlijk wel snel genoeg zijn.


Als zij kans zien jouw rechts in te halen dan ben jij in de fout. Zo veel mogelijks rechts houden of f 180,- betalen. Bumperkleven is NOOIT goed.

Ik ga er gewoon rechts langs wanneer iemand links blijft hangen, maar ik rook niet

legacy81vrijdag 19 oktober 2001 @ 16:47
Nee ik blijf ook niet links rijden. gewoon rechts.
Als diegene er dan voorbij wil trap ik het gas in.
#ANONIEMvrijdag 21 december 2001 @ 00:38
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:47 schreef legacy81 het volgende:
Nee ik blijf ook niet links rijden. gewoon rechts.
Als diegene er dan voorbij wil trap ik het gas in.
Dus je wilt zowieso niet dat iemand je inhaalt
Sjaakmandonderdag 27 december 2001 @ 10:46
quote:
Op vrijdag 21 december 2001 00:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus je wilt zowieso niet dat iemand je inhaalt


orangedonderdag 27 december 2001 @ 13:02
Ga eens naar belgie daar hebben ze nog nooit gehoord van een "pinker" (lees knipperlicht). Ik heb het voorrecht om er regelmatig doorheen te crossen... daar rijden echt gevaarlijke koeien op de weg.
'k heb zelf nu een jaar me rijbewijs, geen boetes, geen schade en toch al ruim 10.000 km erop zitten

Ohja iets waar ik me ook aan erger, vooral bij 4 baans wegen..
als je niet hard rij "GA NAAR RECHTS!"

Mooooh!

orangedonderdag 27 december 2001 @ 13:03
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 16:47 schreef legacy81 het volgende:
Nee ik blijf ook niet links rijden. gewoon rechts.
Als diegene er dan voorbij wil trap ik het gas in.
Hmmmmz gezellig ben jij... echt een fijne weg-gebruiker...

Mooooh!

Bastarddonderdag 27 december 2001 @ 13:11
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Pffff....je doet nou alsof je er verstand van hebt...en dat heb je ook (als je je rijbewijs hebt)...maar dat komt omdat je gewoon hebt aangeleerd wat jou instructeur je heeft aangeleerd. Er zijn duidelijk mensen die het op een andere manier hebben aangeleerd gekregen, dus ga nou niet schreeuwen en doen alsof de jou aangeleerde manier de ENIGE goede manier is...Mij is dus geleerd; als je 3 kwart rond wil maak je eigenlijk een bocht naar links, dus dan zet je je knipperlicht aan naar links...dat is wat IK geleerd heb..dus ga nou niet weer direct schreeuwen want daar heb ik helemaal geen boodschap aan.


Dat is mij ook geleerd.
Wil je linksaf bij een rotonde geef dan van te voren linksignaal aan, is de aankomende afslag dan voor jou, kijk dan over je schouder rechts, gooi je knipperlicht uit en vervolg je weg vanaf de rotonde.
orangedonderdag 27 december 2001 @ 13:34
quote:
Op donderdag 27 december 2001 13:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat is mij ook geleerd.
Wil je linksaf bij een rotonde geef dan van te voren linksignaal aan, is de aankomende afslag dan voor jou, kijk dan over je schouder rechts, gooi je knipperlicht uit en vervolg je weg vanaf de rotonde.


Ik heb 't ook zo geleerd... ik ken eigenlijk verder niemand die 't niet zo heeft geleerd

Mooooh!

Expertdonderdag 27 december 2001 @ 14:30
Hee, het is echt zo hoor, als een rotonde 3/4 gaat, eerst links richting aangeven tot op het moment dat je rechts gaat.
Dr_Croutondonderdag 27 december 2001 @ 16:43
quote:
Op donderdag 27 december 2001 14:30 schreef Expert het volgende:
Hee, het is echt zo hoor, als een rotonde 3/4 gaat, eerst links richting aangeven tot op het moment dat je rechts gaat.
Klopt, net na (of op) de 2/4 afslag geef je aan dat je naar rechts wil (en voorsorteren indien mogelijk).
Jordy-Bwoensdag 19 juni 2002 @ 00:46
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2001 12:25 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ok dus jij bent een van die (pardon my language) zielige figuren die niet doorhebben dat je naar rechts moet indien je toch niets kan inhalen ???? Anders zou er ook geen bumperklever zijn ???

ps je moet, indien je 3/4 rond moet gaan op de rotonde, eerst je linker knipperlicht aandoen en op het laatst wanneer je eraf moet weer het knipperlicht op rechts zetten.
Zijn de laatste nieuwe regels (vriend doet nu lessen)


mijn broertje heeft geleerd dat 'ie bij het oprijden richting naar links geeft, na één kwart 't knipperlicht uitdoet, op de helft richting naar rechts geeft, en erafrijdt...

Dit vind ik de beste methode... omdat je mensen die met richting naar links aan komen rijden altijd voorrang geeft. (en het dus héél irritant is als ze 3 meter voor de afslag snel ff richting naar rechts aangeven...)

maar ik blijf erbij dat ik liever zie dat ze gewoon hun richting naar rechts bij het afrijden goed aangeven, dan dat ze het hele gedoe met richting naar links bij het oprijden e.d. slordig afwerken...

Duckwoensdag 19 juni 2002 @ 17:48
quote:
Op vrijdag 21 december 2001 00:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus je wilt zowieso niet dat iemand je inhaalt


Legacy81:
Studierichting IT
Hobbies en intresses Muziek


potentieel leasbak rijder met trillende achterspoiler.
lijkt me duidelijk

nofi (uiteraard)