Ik denk dat de leningen va de IBG niet voor niets mogelijk zijn. Uiteraard, je zit met een schuld opgescheept na je studie, maar je diploma is feitelijk je onderpand: hiermee kun je - over het algemeen - een baan krijgen waarmee je de schulden makkelijk aflost.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:01 schreef Apekoek het volgende:
Mensen met een lening bij het IBG, kunnen jullie mij uitleggen hoe het werkt? En tevens of het is aan te raden? Ik doe namelijk een HBO en door het prive leven erbij houdt ik weinig tijd over om te werken. Ik zit dan ook te overwegen om mijn werkdagen van 3 naar 1 in te korten omdat het me te veel stress geeft in de situatie waar ik nu in zit.
Dus wat zijn de mogelijkheden? Wat leen jij bij de IBG? En terug betalen in de toekomst, levert dat niet te veel onodige problemen op als je eenmaal gaat lenen? (ik ben zelf niet zo'n voor stander van lenen, alleen ik ben dus erg benieuwd of dit mij een nieuw perspectief daarop kan bieden)
Domme ongenuanceerde reactie.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:02 schreef BMW_Master het volgende:
Wbt stress, wat voor werk doe jij dan?
Of je bent een watje...
zoals ik zeg gaat het om prive leven. bovendien ervaart iemand anders sneller stress dan de ander, dat is persoonlijk.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:21 schreef Rekkie het volgende:
Lenen is nooit een aanrader, dus ook niet bij het IBG.
en stress?? Ik heb ook HBO gedaan naast me werk.... alleen werkte ik op een gegeven moment meer dan ik naar school ging..... maar stress heb ik nog nooit gehad
Dan stelt diegene zich aan...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 16:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
zoals ik zeg gaat het om prive leven. bovendien ervaart iemand anders sneller stress dan de ander, dat is persoonlijk.
Volgensmij heb je geen enkele notie van de situatie waarin de TS verkeert...quote:
Nee, dan moet je volgens mij 18 zijn, dat halen de gangbare VMBO'ers bij lange na niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:02 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Krijgen VMBO'ers ook studiefinancering eigenlijk?
Gelukkig voor jou lenen ze je niet nog meer dan 800 per maand.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:15 schreef LENUS het volgende:
Ik leen ongeveer 800 euro per maand en als het aan mij gelegen had, waren dit er nog veel meer!
Vriendelijke vriend...Ik studeer straks af met een schuld van ongeveer 15 a 20.000 euro. Maar dat heb ik als ik ga werken binnen een half jaar afgelost. Zie het als een nuttige investering. Voor een cassiere is het een hoop geld. Voor een student met een goede studie is het een peuleschil.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou lenen ze je niet nog meer dan 800 per maand.
(GVD wat zijn ze weer lekker zuinig met me belastingcentuh)
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:37 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vriendelijke vriend...Ik studeer straks af met een schuld van ongeveer 15 a 20.000 euro. Maar dat heb ik als ik ga werken binnen een half jaar afgelost. Zie het als een nuttige investering. Voor een cassiere is het een hoop geld. Voor een student met een goede studie is het een peuleschil.
Ben je jaloers? Toch echt de realiteit kerel...Heb al baangarantie met een dijk van een salarisquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:42 schreef Noca het volgende:
[..]Hahaha!!
Binnen een half jaar afgelostdat geloof je toch niet echt he?
Lenen is op zich geen aanrader, maar bij het IBG kan het zeker wel. Als je een baan op je niveau krijgt kun je dat idd makkelijk terugbetalen, maar haal niet de illussie in je hoofd dat een heel groot bedrag in een half jaar is afgelost.
Dat is ook wel het max bedrag dat je kan lenen hoor. En als je geen stufi meer krijgt en je bent je baan kwijt dan zul je wel moeten lenen. En net als Lenus al zei, een afgestudeerde kan dit na zijn studie makkelijk afbetalen dus dan komt het allemaal weer terug, mét een klein beetje rentequote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:43 schreef Hyperdude het volgende:
@LENUS
20000 in een half jaar afbetalen kan nog wel eens tegenvallen voor een starter.![]()
Ik begrijp jouw redenen wel; en die moet je vooral zelf bepalen, alleen waarom de IBG jou 800
per maand leent dat begrijp ik niet (zij zijn immers de verdelers van mijn belastinggeld!?)
Jaloers? Waarom zou ikquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:45 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ben je jaloers? Toch echt de realiteit kerel...Heb al baangarantie met een dijk van een salaris
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |