Weinig aan toe te voegen...quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:45 schreef DarkElf het volgende:
natuurlijk is ieder mens egoistisch. wie beweert dat dat niet zo is liegt of houdt zichzelf voor de gek
we doen alles om er zelf beter van te worden, ja ook iemand helpen over steken want "dat heb je toch maar weer even mooi gedaan" nietwaar?
mwoah..ik hou meer v sommige mensen dan van mijzelfquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:49 schreef lurf_doctor het volgende:
Logisch toch, je moet eerst van jezelf houden voordat je van iemand anders kan houden.
Het geeft eerder een dubbel gevoel. Misschien dat ik stiekem heel graag zou willen dat ze iets voor mij zouden willen doen zonder dat ze aan zich zelf denken. Ik heb geen idee.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:50 schreef Malchevia het volgende:
En, is dat negatief, dat een mens primair op zichzelf gericht is?
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:51 schreef fffan het volgende:
hmm..de mens is inderdaad egoistisch (wel een x iets goed gespeld he dark elf)
Da's best wel egoistischquote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:51 schreef Wolter het volgende:
[..]
Misschien dat ik stiekem heel graag zou willen dat ze iets voor mij zouden willen doen zonder dat ze aan zich zelf denken.
Ik ben me er ook van bewust. Maar omdat ik het nu weet dat iedereen dat doet heb ik het voor mezelf alsware weer goed gepraat.quote:
Ja dat is zo. Maar je hebt mensen die enorm egoistisch zijn en mensen die heel weinig egoistisch zijn. De laatste zijn mensen die heel veel goede dingen doen en er alleen een goed gevoel aan overhouden (wat ook niet perse zo is) en daarmee mensen helpen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:45 schreef DarkElf het volgende:
natuurlijk is ieder mens egoistisch. wie beweert dat dat niet zo is liegt of houdt zichzelf voor de gek
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:45 schreef DarkElf het volgende:
we doen alles om er zelf beter van te worden, ja ook iemand helpen over steken want "dat heb je toch maar weer even mooi gedaan" nietwaar?
uhuh, mensen roepen altijd dat anderen helpen goed voelt. Als ze zich er niet goed bij zouden voelen, zouden ze het niet doen, dus iemand helpen is bij uitstek een vermomde egoïstische daadquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:04 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk is mensen helpen geweldig maar als je blij bent met je blije gevoel doe je het ook voor jezelf.
Ik weet het niet. Misschien zijn we allemaal wel even egoistisch, maar zijn sommige mensen wel beter in de schijn hoog houden of luisteren ze toevallig net iets vaker naar hun geweten.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:01 schreef TechXP het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Maar je hebt mensen die enorm egoistisch zijn en mensen die heel weinig egoistisch zijn. De laatste zijn mensen die heel veel goede dingen doen en er alleen een goed gevoel aan overhouden (wat ook niet perse zo is) en daarmee mensen helpen.
idd, zoals ik al zeiquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
uhuh, mensen roepen altijd dat anderen helpen goed voelt. Als ze zich er niet goed bij zouden voelen, zouden ze het niet doen, dus iemand helpen is bij uitstek een vermomde egoïstische daad
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |