abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27600729
Jaja. Je leest het goed. Ik zelf braak van deze conclusie, maar ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd.
De laatste tijd valt het me steeds meer op. Acteurs worden ontmanteld en bevestigingen vind ik op straat en het leven om me heen. Alles wat de mens doet is op hem gericht. Alleen maar op zich zelf. Dat is mooi, dat iemand zo zelfstandig kan zijn. Maar ik vind het zo jammer. Zou het graag weer door een gekleurde/roze bril willen zien..

Ik wil weer naar de film kijken en niet naar een stelletje bij mekaar gegooide acteurs die zo mooi mogelijk proberen over te komen op het doek.

Ik weet zelf niet wat ik liever zou hebben op dit moment. Dat iemand mij zou voorliegen en toch deze fata morgana weer tevoorschijn kan toveren of dat ze gewoon eerlijk zijn.

Maar nu komt de vraag. Klopt dit? En zijn we allemaal zo? (lekker generaliserend, zou het vast goed kunnen doen qua reacties. )

Kom niet met dat verhaaltje van dat oude vrouwtje wat je laatst hielp met oversteken. Want dat deed je waarschijnlijk ook alleen maar voor jezelf

Wie overtuigd mij, aub?

Oja. Kom niet met typfouten/spelfouten aanzetten wat ik ben egoist nummer 1 op dat gebied en laat ze mooi staan.
pi_27600764
natuurlijk is ieder mens egoistisch. wie beweert dat dat niet zo is liegt of houdt zichzelf voor de gek

we doen alles om er zelf beter van te worden, ja ook iemand helpen over steken want "dat heb je toch maar weer even mooi gedaan" nietwaar?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:47:34 #3
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_27600815
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:45 schreef DarkElf het volgende:
natuurlijk is ieder mens egoistisch. wie beweert dat dat niet zo is liegt of houdt zichzelf voor de gek

we doen alles om er zelf beter van te worden, ja ook iemand helpen over steken want "dat heb je toch maar weer even mooi gedaan" nietwaar?
Weinig aan toe te voegen...
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_27600827
Ja idd. We kunnen het vaak ook niet over ons hart krijgen om haar te laten staan en helpen haar dus om zelf maar geen klote gevoel eraan over te houden. Zodra we dit gevoel uit ons zelf kunnen praten rijden we vaak door.
pi_27600876
Logisch toch, je moet eerst van jezelf houden voordat je van iemand anders kan houden.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_27600910
En, is dat negatief, dat een mens primair op zichzelf gericht is?
In the long run, I hit what I aim at
pi_27600918
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:49 schreef lurf_doctor het volgende:
Logisch toch, je moet eerst van jezelf houden voordat je van iemand anders kan houden.
mwoah..ik hou meer v sommige mensen dan van mijzelf
Aap uit de mouw
pi_27600949
Gek zeg, dat acteurs niet écht zijn. Wel goed van je dat je dat op straat bevestigd krijgt.

Maar even serieus, mensen zijn inderdaad enigszins egoïstisch, en het hele leven is een balans tussen eigen belang en andermans belangen (die je dan weer nodig hebt voor je eigen belang).
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_27600961
hmm..de mens is inderdaad egoistisch (wel een x iets goed gespeld he dark elf ) maar ik weet zeker dat mensen iets kunnen doen voor een ander zonder er zelf beter van te willen worden. maarja..dat gebeurt alleen als je echt iets voelt voor de persoon in kwestie
jaja..tis allemaal wat
pi_27600964
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:50 schreef Malchevia het volgende:
En, is dat negatief, dat een mens primair op zichzelf gericht is?
Het geeft eerder een dubbel gevoel. Misschien dat ik stiekem heel graag zou willen dat ze iets voor mij zouden willen doen zonder dat ze aan zich zelf denken. Ik heb geen idee.
pi_27600985
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:51 schreef fffan het volgende:
hmm..de mens is inderdaad egoistisch (wel een x iets goed gespeld he dark elf )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_27601017
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:51 schreef Wolter het volgende:

[..]

Misschien dat ik stiekem heel graag zou willen dat ze iets voor mij zouden willen doen zonder dat ze aan zich zelf denken.
Da's best wel egoistisch
Lurf is the message and the message is Lurf
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:56:32 #13
120631 513.guzzstyle
NoCrapSmugglers!!
pi_27601088
tja, hebben we het daarom niet al die miljoenen jaren overleeft? lekker egoistisch zijn. we zeggen wel dat mensen groepsdieren zijn. maar dat zijn ze alleen vanwege eigen belang. na ik zet die roze zonnebril weer op. en zie me vrienden en denk, fok de rest
valt het je niet op, dat jou lawaai altijd veel minder luid is dan die van iemand anders.
Heerlijk Helder Heineken.
een lekkere vriendin heb je nooit alleen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 10:58:39 #14
42555 Tomek
Take on the world!
pi_27601147
Je opent dit topic alleen maar voor jezelf, egoist
pi_27601177
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 10:54 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Da's best wel egoistisch
Ik ben me er ook van bewust. Maar omdat ik het nu weet dat iedereen dat doet heb ik het voor mezelf alsware weer goed gepraat.

Maar ja, misschien kan iemand me overtuigen dat het niet zo is zodat ik aan dit gedrag zou kunnen werken..

Ghandi was mijn enige twijfel geval. Ik weet niet waarom. Net als iemand die zijn leven zou geven voor die van zijn zoon/dochter. Zou die dat doen om geen schuldgevoel te hebben of doen ze dat voor hun zoon/dochter?
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:01:05 #16
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_27601207
quote:
Ja dat is zo. Maar je hebt mensen die enorm egoistisch zijn en mensen die heel weinig egoistisch zijn. De laatste zijn mensen die heel veel goede dingen doen en er alleen een goed gevoel aan overhouden (wat ook niet perse zo is) en daarmee mensen helpen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:02:03 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_27601248
quote:

Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:03:19 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_27601286
Maar de wereld is een toneel en alle burgers zijn acteurs. Jij en ik ook. Ik weet al niet eens meer wie ik zelf ben, zoveel verschillende rollen speel ik
Niet meer actief op Fok!
pi_27601340
tuurlijk is mensen helpen geweldig maar als je blij bent met je blije gevoel doe je het ook voor jezelf.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:05:58 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_27601370
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:04 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk is mensen helpen geweldig maar als je blij bent met je blije gevoel doe je het ook voor jezelf.
uhuh, mensen roepen altijd dat anderen helpen goed voelt. Als ze zich er niet goed bij zouden voelen, zouden ze het niet doen, dus iemand helpen is bij uitstek een vermomde egoïstische daad
Niet meer actief op Fok!
pi_27601405
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:01 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja dat is zo. Maar je hebt mensen die enorm egoistisch zijn en mensen die heel weinig egoistisch zijn. De laatste zijn mensen die heel veel goede dingen doen en er alleen een goed gevoel aan overhouden (wat ook niet perse zo is) en daarmee mensen helpen.
Ik weet het niet. Misschien zijn we allemaal wel even egoistisch, maar zijn sommige mensen wel beter in de schijn hoog houden of luisteren ze toevallig net iets vaker naar hun geweten.
pi_27601418
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 11:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

uhuh, mensen roepen altijd dat anderen helpen goed voelt. Als ze zich er niet goed bij zouden voelen, zouden ze het niet doen, dus iemand helpen is bij uitstek een vermomde egoïstische daad
idd, zoals ik al zei
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 3 juni 2005 @ 11:08:34 #23
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_27601451
Iedereen is wel een egoistisch, indien je dit niet zou zijn, ga je er vroeger of later zelf wel aan onderdoor. Dan leef je niet meer, maar dan word je geleefd, door anderen.

Vroeger deed ik echt alles wat mijn ouders en vrienden van me verwachten om te doen. Nu kijk ik eerst wat IK wil en mooi voor anderen als ze dit ook ok vinden.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_27601453
Wat wil je dan? Dat iedereen hand in hand geld strooit naar de armen? Kom nou.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27601456
Misschien kan je alleen niet-egoïstisch mensen helpen als je echt van ze houdt, en het jou worst zal wezen wat er met jezelf gebeurt, wat de consequenties voor jezelf zijn.
Zoals ouders voor hun kinderen, en geliefde voor elkaar.

Of ben ik nu te optimistisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')