Ik geloof dat dat de goede is, die van 30x30.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:58 schreef Gurb het volgende:
wat voor formaat heb je het over?
stoeptegel 30 x 30 x 4 cm: kilo of 7
baksteen, walformaat; 20 x 10 x 5,5 cm: kilo of 1,5 tot 2
Misschien moet hij constructieberekeningen maken? Maar ja, dan zou hij dit soort dingen zelf wel moeten weten of weten te vinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 10:02 schreef basset het volgende:
We zijn wel erg benieuwd waarom gewicht zo belangrijk is
Goed puntquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:01 schreef Gurb het volgende:
hij wil denk ik weten hoeveel tegels hij in één keer mee kan nemen in de auto
Gewoon bouten de grond inmeppenquote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:11 schreef menesis het volgende:
nee beste mensen. Ik ben voor mn studie bezig een infopunt te ontwerpen en vandaag was de deadline. Om de stabieliteit te verhogen is het mogelijk om een zwaar object als stoeptegels onderin te leggen zodat hij wat beter blijft staan![]()
Ja of beton onderin stortenquote:
quote:Op vrijdag 3 juni 2005 19:11 schreef menesis het volgende:
nee beste mensen. Ik ben voor mn studie bezig een infopunt te ontwerpen en vandaag was de deadline. Om de stabieliteit te verhogen is het mogelijk om een zwaar object als stoeptegels onderin te leggen zodat hij wat beter blijft staan![]()
Hier heb je inderdaad gelijk in, maar dat zijn de mensen die er verstand van hebben. Voor die mensen die het in hun werk/opleiding niet tegenkomen zal het alleen maar onduidelijker worden als je spreekt in Newtons (N/kN).quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:24 schreef Ixnay het volgende:
Best weinig mensen die natuurkunde op de middelbare school gehad hebben, wegen doe je in Newton niet in kg. Als je het over massa hebt dan begin je pas over kg.
Een m3 beton weegt rond de 24 kN, afhankelijk van wat voor beton je hebt, reken maar uit. Dat is 2400 kg.
Een gewone stoeptegel is 30 bij 30 cm en heeft een dikte van 6 of 8 cm
Een gewone baksteen 21 bij 10 cm en de hoogte verschilt maar is 6 of 6,25 cm meestal.
Over de betontegels ben ik het met je een maar naar mijn gegevens zit je eigenlijk wel 5 mm te dik met de waalformaatquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:13 schreef Gurb het volgende:
dikte van een standaard 30/30 betontegel is geen 6 of 8 cm hoor, reken maar op 4 à 5 cm dik
en een gewone baksteen is toch een waalformaat, en die is maar 5,5 cm dik.
En dat van die newtons en kilogrammen en gewicht en massa dat haalde ik vroeger altijd door de war, en nog steeds
Ghehe, daar kan je ,denk ik, eindeloos over discussiëren. De een zegt dit en de ander dat. Ik kijk er voor mijn idee vooral practisch tegenaan. En het is beide een notatie voor gewicht. Alleen er zit een factor zwaartekracht tussen.quote:Op woensdag 8 juni 2005 09:21 schreef Gurb het volgende:
en wat betreft de kg en kN
een baksteen weegt toch juist wel een bepaald aantal kilo's? en heeft een massa van een bepaald aantal newtons?
nu snap ik er helemaal niets meer van![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |