abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27734920
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:51 schreef patty het volgende:
Tof stoer mega mieters vet gaaf cool.
opgetieft
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_27734954
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zoek bij de vara naar Boudewijn (niet naar buch, dan mag je de DVD kopen) en zie dan aflevering De Fascinaties van Boudewijn Büch: Nova Scotia, deel 1
Alleen wil hij niet openen
  woensdag 8 juni 2005 @ 11:22:38 #53
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27735683
Top Topic, ga het vanavond even goednemen!
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:32:04 #54
15407 patty
pretslet
pi_27737654
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

opgetieft
Ja grutjes vet hard mega fantastico.
Buikpijn van het lachen!
  woensdag 8 juni 2005 @ 12:40:18 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27737864
hoe zat het ook alweer met dat mysterie van die man die zijn horloge nooit meer in patty heeft teruggevonden?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:10:26 #56
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27747409
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:32 schreef patty het volgende:

[..]

Ja grutjes vet hard mega fantastico.
De eerste keer was het al niet leuk. En nu ga je het waarschijnlijk een derde keer doen.
Ik heb al een boek.
pi_27747556
quote:
Op zondag 5 juni 2005 19:11 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ooit lag er in de Limburgse bossen in het Leudal bij Haelen een prachtig kasteel waar een rijke ridder woonde, die God noch gebod vreesde. Op kerstavond werd er een groot losbandig feest gehouden. Een bedelaar waagde het om aan te kloppen en om wat restjes van het feestmaal te vragen, maar de dronken ridder lachte hem uit en smeet hem buiten de poort.
De bedelaar krabbelde overeind en riep:
"Ik vervloek dit kasteel en zijn ongastvrije inwoners". Toen de klokken die nacht om twaalf uur begonnen te luiden, werd het kasteel door de aardbodem opgeslokt.
Sindsdien ligt er op die een romantisch ven, dat zorgvuldig de geschiedenis verborgen houdt.
En wanneer de klop op kerstavond twaalf uur slaat, kun je het gelui van de klokken nog horen.......
Villa 'de Bedelaar' werd bijna 100 jaar geleden gebouwd door een professor en heeft haar naam te danken aan deze legende.
General, heb jij toevallig het boek "Limburgse sagen en legenden" van Pierre Kemp in je boekenkast staan?
  woensdag 8 juni 2005 @ 17:30:55 #58
15407 patty
pretslet
pi_27748007
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:10 schreef Rio het volgende:

[..]

De eerste keer was het al niet leuk. En nu ga je het waarschijnlijk een derde keer doen.
Ga eens ontopic schat
Buikpijn van het lachen!
pi_27748303
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:15 schreef fratsman het volgende:

[..]

General, heb jij toevallig het boek "Limburgse sagen en legenden" van Pierre Kemp in je boekenkast staan?
Nee, maar ik ken het boek

Dit komt van de website van de Bedelaar..
pi_27748345
Leuk topic dit, ik heb hier nog twee boeken vol staan met dat soort korte verhaaltjes. "Mysteries van het onverklaarbare" ofzo
pi_27759750
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 17:41 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee, maar ik ken het boek

Dit komt van de website van de Bedelaar..
Een oom van mij heeft het in z'n boekenkast staan, en als klein jochie heb ik al die verhalen helemaal stukgelezen. Helaas is het boek volgens mij niet meer verkrijgbaar...
pi_27761887
Cool topic! Tvp derhalve .
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:03:33 #63
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27804830
Hello,

Had al dagen geleden willen reageren maar het heeft me in totaal een paar dagen gekost om alle genoemde stof door te nemen. Doe het namelijk tijdens mijn werk, en het zijn kleine tussendoortjes want ben bezig met een project. Maar hier zijn we.

Het verhaal van Spring Heeled Jack is super interessant. Degene die het gehele artikel op wikipedia hebben gelezen moeten het haast wel met me eens zijn. Vooral in die tijd moet het een ontzettend angstaanjagend tavareel zijn geweest. Rode ogen, vuurspugend en natuurlijk super hoge sprongen. Zelfs toen hij voor het eerst beschoten werd in 1866 is hij nog ontsnapt van de Aldershot Barracks. Vond het ook lachen dat hij in 1904 van de Saint Francis Xavier's Church is afgedonderd.

Vind het verhaal van de Mary Celeste ook maar raar. Al denk ik wel dat er in 1 van de verklaringen een kern van waarheid zit. Het schip vervoerde pure alchohol en 9 vaten waren niet in orde. Er kwamen gassen vrij en de kapitein besloot met al zijn personeel van de boot te gaan. Het schip is door een sterke stroming/wind afgedreven en ze zijn met zijn allen verdronken.

Die gezichten zijn gewoon plain freaky..........
Die oudere gebouwen in de wateren van Japan zijn ook erg curieus...., vind het alleen vreemd dat ze niet eerder ontdekt zijn omdat 1 van de grootsten op maar 30meter diepte ligt (Als ik het goed heb gelezen )

Hier nog mysteries van mezelf:

El chupacabra, mythe of werkelijkheid
El Chupacabra is een dier dat leeft in zuid- centraal Amerika. Het dier is al over de volledige wereld eens gesignaleerd maar komt het meest voor in deze streken. Naar het schijnt zou het dier kunnen vliegen en drinkt het bloed, geen mensenbloed voor zover bekend, meestal geitenbloed, daardoor wordt het dier soms wel Goatsucker genoemd. Daardoor heeft het dier zijn faam behaald omdat deze vele geiten doodde door het bloed ervan op te drinken. Chupacabra is een Spaans woord en betekent in het nederlands geitenzuiger of in het Engels Goatsucker. Sommigen zeggen dat dit dier meer populariteit zal krijgen dan het monster van Loch Ness. Het dier is al vele malen gezien maar is nog nooit levend gepakt kunnen worden.
http://en.wikipedia.org/wiki/Chupacabra

Ik zag het dier voor het eerst in een aflevering van de X-files toen ik nog jong was en was meteen geintrigeerd door het verschijnsel. Nu mocht het zo zijn dat ik het jaren later terug zag op tv. Er was een dood exemplaar gevonden (zie foto). Wie weet of dit nu officieel erkend is door de wetenschap?

Egyptische hiėrogliefen gevonden in New South Wales

Die egyptenaren hebben nogal wat raadsel voor ons achtergelaten. Egyptische hierogliefen in Australie...... Ook heb ik in het verleden onderzoek gelezen waaruit blijkt dat er cocainie en koffie in de graven is gevonden. Terwijl dit alleen uit Amerika kon komen......als het goed is was de techniek er niet om boten te maken die de atlantische oceaan over konden steken.
http://home.versatel.nl/pollie_37/EgypteAus.htm

MOA
wel of niet uitgestorven ?? (volgens het boek paarden, zwaarden en ziektekiemen wel!!! )
http://en.wikipedia.org/wiki/Moa

Het moest er hier van komen...ATLANTIS
Atlantis is een eilandenrijk waarvan men niet zeker weet of het ooit heeft bestaan. Door een plotseling ramp zou het rijk plotseling zijn verdwenen. De Atlantische Oceaan dankt zijn naam aan dit hypothetische gebied.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Atlantis

De bewoners van Atlantis leefden in een gouden tijd. Ze waren knappe zeelieden die een grote zeevloot bezaten. Ze wisten ook veel van astronomie, bouwkunst, wiskunde, et cetera. Atlantis was gebonden aan de goden. De Atlantiėrs waren gebonden aan de wetten die de goden voor hun bepaald hadden.

Mogelijke plaatsen van Atlantis
pi_27804943

Het monster van Loch Ness blijft overigens mijn favoriete mysterie
pi_27805712
In het kleine plaatsje de Lutte staat de 'Hellehond', een standbeeld (gemaakt door de beeldhouwer Pieter de Monchy) van een hond die vroeger bij de boeren langs de huizen kwam om de dood aan te kondigen door voor het huis van een stervende te blaffen en te huilen.

-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_27806224
Dit is ook wel een interessant stukje:

http://members.lycos.nl/mythes/newpage3.html
pi_27806657
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 07:45 schreef _The_General_ het volgende:
Deze man is nooit gevonden. Hij is een cultheld in Amerika, 4 boeken, films etc,
[..]
Heb ik een keer iets over op discovery channel gezien geloof ik, jaaaren later heeft hij op zijn sterftebed verteld aan zijn vrouw dat hij het en was en de bewijzen waar er ook naar, maar zeker weten doen ze het nooit

Als het goed is was het ongeveer zo afgelopen... weet het niet meer precies want ik heb het namelijk in een halfslapende bui zitten kijken zo ver ik het me kan herinneren...
pi_27806783
En hoe zit het nou met de blair witch legende dan? Moet ik er wat van geloven? Of was het gewoon een grote reclame voor de film?
pi_27806951
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 15:00 schreef Sjakie01 het volgende:
En hoe zit het nou met de blair witch legende dan? Moet ik er wat van geloven? Of was het gewoon een grote reclame voor de film?
Das was puur een marketing stunt (en een goeie ook ).
pi_27807537
  vrijdag 10 juni 2005 @ 15:41:53 #71
122009 Paulusman
Unimog 406 Driver
pi_27808129
Ik heb ook weleens wat gehoord over de Yeti in de Himalaya, weet iemand daar meer over te vertellen?
Een kapstok vol jassen maakt nog geen zomer.
pi_27808307
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 15:41 schreef Paulusman het volgende:
Ik heb ook weleens wat gehoord over de Yeti in de Himalaya, weet iemand daar meer over te vertellen?
Daar zag ik laatst een stukje over op televisie. Ik geloofde er eerst geen hol van, maar ze lieten toen ook heel grote voetstappen zien, en dan kan je haast niet meer doen dan geloven. Want ik neem aan dat er niet zulke idioten zijn die een heel spoor gaan uitgraven al zittend op hun knietjes. Die voetspoeren waren trouwens ook zo echt, dat ze haast niet na te maken waren.

Er werd in dat programma iets verteld over verschillende aap soorten, en dat er lang geleden een aapsoort heeft bestaan die ook recht opliep waarvan de gemiddelde lengte 2.10 M was. Misschien een achterblijver?
  vrijdag 10 juni 2005 @ 16:14:04 #73
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27809113
Dat is mijn broer waar je het over hebt.
Ik heb al een boek.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 16:16:51 #74
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_27809196
Hier wat footage van Ogopogo (Loch Ness achtig beest)
Klik hier

Ik wilde ook nog wat van de Witte Wieven posten. Het is zo ver ik weet een urban legend uit het oosten van het land. Maar aan het eind van het artikel zie ik dat ze over geheel Europa bekend zijn.! Vind het stuk erg interessant om te lezen.
Omdat de betekenis in de loop van de tijd veranderd is. Witte wieven, witte is wetende - wetende is waarzegsters en waarzegsters worden vaak geassocieerd met heksen. In de tijd van het natuurgeloof waren er meerdere vrouwelijke godinnen en heksen waren in die tijd niet persee slecht. Met de komst van het christendom werd alles wat niet van God was, verboden en viel het onder het occulte en ketterij. Hetzelfde proces hebben de witte wieven dus ondergaan.

Albert wordt (in het verhaal) gespaard wordt door de Wieven. Van het weekend misschien maar een keer naar die kuil rijden en kijken hoe het eruit ziet. Ongeveer een half uurtje rijden

Hier nog wat filmpjes van BigFoot, alleen de eerste twee op deze page doen het bij mij.
Klik hier

Greetz Timo
pi_27809225
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 16:14 schreef Rio het volgende:
Dat is mijn broer waar je het over hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')