abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 mei 2009 @ 20:08:14 #276
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68631879
Tof topic
Primum non nocere
  zondag 3 mei 2009 @ 23:18:04 #277
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_68639348
quote:
Op zondag 3 mei 2009 20:08 schreef Florian_ het volgende:
Tof topic
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_68653505
Ik heb ook nog een vreemd (persoonlijk) mysterie.

In de zomervakantie van 2005 kwamen we terug van een weekje kamperen in de Franse Normandië. Na een lange autorit waren we eindelijk thuis! We kwamen door de garagedeur ons huis binnen en zagen dat de deksel van het putje eraf lag. Dit putje dient -naar mijn weten- gewoon als waterafvoer. Mijn vader legde vervolgens gewoon weer de deksel op het putje en we liepen verder, niks aan de hand verder.

Een jaar later kwamen we wederom terug van onze zomervakantie (2006) in Italië. Tot onze grote verbazing lag de putdeksel aan de andere kant van de garage . Toen ik het zag, kreeg ik meteen een koude rilling over mijn lijf. Ik zag aan mijn moeder dat ze het ook een beetje benauwd kreeg. Mijn vader zei echter -nuchter als hij is- dat het waarschijnlijk kwam door onweer of hevige regenval.

Het spookte nog een paar dagen in mijn hoofd, omdat ik het toch wel merkwaardig bleef vinden. Maar uiteindelijk was ik het -gelukkig- weer vergeten. Totdat we -je raadt het al- een jaar later terugkwamen van onze zomervakantie. Thuis aangekomen, stapten we de auto uit en zagen de putdeksel op onze oprit liggen. Ditmaal zag ik ook bij mijn vader de zweetdruppels langs zijn gezicht stromen. Ik weet nog precies hoe hij met een angstige blik: 'Het heeft wel heel hard geregend?' zei.

Een dag later stond de loodgieter op de stoep -die mijn bezorgde moeder- had gebeld om te kijken of er 'iets' in ons putje verbleef. Na een grondige inspectie, bleek er niks abnormaals te zijn. We hebben er, op de vakanties na, ook nooit last van.

In 2008 zijn we niet op vakantie gegaan. We zaten wat krap bij kas en we wilden wel eens weten wat er zal gebeuren met ons garageputje. Het klinkt raar, maar er gebeurde de hele zomervakantie lang helemaal niks de putdeksel!

We weten nu nog steeds niet wat het is (geweest). Als ik dit zo weer lees, krijg ik weer die rillingen. Ik haat dat putje echt nu!

Ik ga 's avonds ook altijd door de voordeur naar binnen om dat putje maar te vermijden, ik krijg er altijd zo'n onbehaaglijk gevoel bij. Het blijft dus een mysterie voor ons.
Einde bericht
pi_68654205
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:28 schreef Negentien het volgende:
Ik heb ook nog een vreemd (persoonlijk) mysterie.

In de zomervakantie van 2005 kwamen we terug van een weekje kamperen in de Franse Normandië. Na een lange autorit waren we eindelijk thuis! We kwamen door de garagedeur ons huis binnen en zagen dat de deksel van het putje eraf lag. Dit putje dient -naar mijn weten- gewoon als waterafvoer. Mijn vader legde vervolgens gewoon weer de deksel op het putje en we liepen verder, niks aan de hand verder.

Een jaar later kwamen we wederom terug van onze zomervakantie (2006) in Italië. Tot onze grote verbazing lag de putdeksel aan de andere kant van de garage . Toen ik het zag, kreeg ik meteen een koude rilling over mijn lijf. Ik zag aan mijn moeder dat ze het ook een beetje benauwd kreeg. Mijn vader zei echter -nuchter als hij is- dat het waarschijnlijk kwam door onweer of hevige regenval.

Het spookte nog een paar dagen in mijn hoofd, omdat ik het toch wel merkwaardig bleef vinden. Maar uiteindelijk was ik het -gelukkig- weer vergeten. Totdat we -je raadt het al- een jaar later terugkwamen van onze zomervakantie. Thuis aangekomen, stapten we de auto uit en zagen de putdeksel op onze oprit liggen. Ditmaal zag ik ook bij mijn vader de zweetdruppels langs zijn gezicht stromen. Ik weet nog precies hoe hij met een angstige blik: 'Het heeft wel heel hard geregend?' zei.

Een dag later stond de loodgieter op de stoep -die mijn bezorgde moeder- had gebeld om te kijken of er 'iets' in ons putje verbleef. Na een grondige inspectie, bleek er niks abnormaals te zijn. We hebben er, op de vakanties na, ook nooit last van.

In 2008 zijn we niet op vakantie gegaan. We zaten wat krap bij kas en we wilden wel eens weten wat er zal gebeuren met ons garageputje. Het klinkt raar, maar er gebeurde de hele zomervakantie lang helemaal niks de putdeksel!

We weten nu nog steeds niet wat het is (geweest). Als ik dit zo weer lees, krijg ik weer die rillingen. Ik haat dat putje echt nu!

Ik ga 's avonds ook altijd door de voordeur naar binnen om dat putje maar te vermijden, ik krijg er altijd zo'n onbehaaglijk gevoel bij. Het blijft dus een mysterie voor ons.
Wat gaaf! En creepy tegelijk!
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
  maandag 4 mei 2009 @ 13:55:33 #280
240591 LockonStratos
Ever vigilant
pi_68654238
Magische putdeksels... nog ff...
Vigilante +1 The Coon strikes again!
Op vrijdag 10 juli 2009 09:51 schreef Zith het volgende:
TS is met z'n çollega's lunchtsverkeersleider op de comodoren.
  maandag 4 mei 2009 @ 13:57:55 #281
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_68654312
Webcam ophangen als je met vakantie gaat.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_68654515
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:57 schreef -SG- het volgende:
en tegen niemand vertellen...
pi_68654593
quote:
Op maandag 4 mei 2009 13:57 schreef -SG- het volgende:
We hebben hier serieus over nagedacht, maar toen ging de vakantie dus niet door. Misschien dit jaar, als ik nog met mijn ouders meega
Einde bericht
pi_68654899
Haha is 't niet een grap van degene die jullie huissleutels tijdelijk heeft ofzo?
pi_68655255
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:20 schreef stievun1234 het volgende:
Haha is 't niet een grap van degene die jullie huissleutels tijdelijk heeft ofzo?
Het eerste jaar heeft mijn oma de huissleutels gehad tijdens de vakantie, omdat we destijds nog goudvissen hadden. Dat jaar was het dus in principe mogelijk. We hebben het eigenlijk ook nooit meer gevraagd aan haar, omdat we er toen niet zo bij stil stonden. Ik zal binnenkort eens navragen of ze iets gezien/gedaan heeft in die tijd. Ik hoop dat ze er nog iets van weet

De andere jaren heeft niemand de sleutels gehad, omdat er eigenlijk geen 'onderhoud' nodig was. Geen huisdieren, post valt gewoon op de mat enzovoorts.
Einde bericht
  Moderator maandag 4 mei 2009 @ 14:42:31 #286
45833 crew  Fogel
pi_68655594
Is de legende van Kiste Trui al voorbij gekomen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 4 mei 2009 @ 15:36:07 #287
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_68657468
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:43 schreef Ps2K het volgende:

[..]

H.P. Lovecraft was een van de beste thriller schrijvers van de 20e eeuw. Hij heeft o.a. de necronomicon bedacht. Hij heeft vrij veel korte verhalen geschreven waarvan er ondertussen al veel zijn verfilmd.
Lovecraft schreef in zijn verhalen over een boek dat de Necronomicon heete, maar meer in feite niet. Wat er precies in dat boek stond liet hij helemaal aan de lezer over, vandaar mischien dat veel mensen het zelf hebben ingevuld later
Maar hij was bepaald geen goede schrijver, zijn stijl was vaak om van te huilen vind ik. Maar zijn ideeen waren zo sterk en beeldend dat hij nog niet vergeten is. Maar dus niet 1 van de beste schrijvers van de 20ste eeuw
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 4 mei 2009 @ 16:55:37 #288
172503 Marthh
Dude. Relax.
pi_68660793
De schat van Rennes le Chateau :

In 1885 was Rennes-le-Château vervallen tot een klein provinciedorp. Dat jaar werd ene Bérenger Saunière benoemd tot priester van het dorp. Met veel moeite schraapte deze Saunière wat geld bij elkaar om de vervallen kerk te kunnen restaureren. Saunière zou hier iets gevonden hebben waardoor hij voor het oog van de buitenwereld heel erg rijk leek. Het is echter bekend dat hij zich bezighield met oplichtingspraktijken, en eigenlijk bestaan er alleen maar gegevens over grote schulden die hij heeft gemaakt. Ook na zijn dood is niets van zijn rijkdom teruggevonden.

De legende van Saunière verhaalt het volgende: In één van de pilaren van het altaar (deze pilaar was afkomstig uit de tijd van de Westgoten) vond Saunière drie stukken perkament. Onder een steen vóór het altaar vonden de werklieden een pot met gouden munten, een Westgotische ketting en een armband, en een 13e-eeuwse gouden beker. Nadat de koster nóg een stuk perkament vond, begon Saunière in het geheim grootschalige opgravingen in de kerk en op het kerkhof. Blijkbaar heeft hij daarbij iets gevonden, want korte tijd later ging Saunière zich als een rijk man gedragen. Hij liet de kerk grootschalig opknappen, bouwde voor zichzelf een luxe villa en voor zijn boekenverzameling bouwde hij een toren, genoemd naar Maria Magdalena, La Tour Magdala. Op 22 januari 1917 overlijdt Saunière aan de gevolgen van een beroerte. Zijn geheim en bezittingen droeg hij over aan zijn trouwe huishoudster Marie Denarnaud. De vraag blijft natuurlijk wat Sauniere gevonden heeft. Inmiddels zijn er duizenden mensen over de hele wereld op zoek naar dit geheim.

De plotselinge schijnbare rijkdom van Saunière heeft door de jaren heen veel stof voor speculaties gegeven. Sommigen geloven dat hij een schat van de Katharen heeft gevonden, die in Rennes-le-Château verborgen zou zijn na de val van Montsegur. Anderen houden het op een schat van de Tempeliers, die bij de vernietiging van deze orde weggesmokkeld zou zijn. Dan is het ook nog mogelijk dat Saunière een schat van de Westgoten heeft gevonden; toen de deze onder Alaric I in 410 Rome plunderden, zouden ze uit de stadskluizen de schat van de Tempel in Jeruzalem hebben meegenomen, die naar Rome was gebracht na de verwoesting van de Tempel in 70 na Chr. Toen de Westgoten na hun omzwervingen door de Provence en Spanje zich in Toulouse vestigden, zouden zij die schat nog bij zich hebben. De schat zou in Rennes-le-Château zijn verborgen in de tijd dat de Merovingen onder leiding van Clovis Toulouse veroverden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rennes_Le_Chateau
  maandag 4 mei 2009 @ 17:05:17 #289
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_68661221
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:09 schreef Negentien het volgende:

[..]

We hebben hier serieus over nagedacht, maar toen ging de vakantie dus niet door. Misschien dit jaar, als ik nog met mijn ouders meega
Je moet ons up to date houden hiermee.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 4 mei 2009 @ 17:11:49 #290
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_68661505
quote:
Op maandag 4 mei 2009 14:42 schreef Fogel het volgende:
Is de legende van Kiste Trui al voorbij gekomen?
Wat een kut verhaal .
A little knowledge is a dangerous thing.
  maandag 4 mei 2009 @ 17:22:15 #291
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_68661887
tvp, leesvoer voor vanavond.
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_68666064
De waaslandwolf vond ik wel erg spannend 9 jaar geleden...
http://www.nieuwsblad.be/(...)eID=nbra12122002_008
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
pi_68667748
leuk verhaal van dat putje, idd een webcam en dan kijken wij fokkers wel in (nacht)diensten er 24/7 naar
  maandag 4 mei 2009 @ 21:55:37 #294
1484 kastanova
Ah mên..
pi_68671376
Een beetje stilgevallen dit topic .
I was an atheist until I realized I was God
pi_68671603
tvp

tip: er is een serie boeken, over mysteries in Nederland. Elk regio heeft "zn eigen boek".

google: "Mysteries in Nederland" en "Adelmund"
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:04:40 #296
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_68689202
De Screaming Tunnel.

Het verhaal van de Screaming Tunnel verteld over een tunnel ergens bij de Niagara Falls in Canada. In de tunnel zou het spoken. De tunnel is al heel oud en staat er al een aanzienlijke tijd, op de meest zonnige dagen zal het in de tunnel altijd donker en koud zijn, waarom dit is, is ook niet bekend.

Er zijn twee verhalen over deze 'gillende tunnel', versie 1 is dat er ergens in de geschiedenis uit een brandende boerderij een meisje kwam gerend die in een wanhopige toestand probeerde haar brandende kleren te doven. Ze rende de tunnel in en viel op het exacte middelpunt van de tunnel op de grond en het vuur verschroeide haar tot as.

Versie 2 is dat er ooit een meisje naar de tunnel is gebracht door haar mentaal onstabiele vader die een in een scheiding de voogdij had verloren aan de moeder van het meisje. De vader had haar naar de tunnel gebracht, haar precies in het midden neer te zetten en haar in brand te steken, het meisje verbrande levend en het gegil was tot in de verte te horen.

Vandaag de dag wordt er beweerd dat als je op het middelpunt in de tunnel staat en een lucifer aansteek er plotseling ijzig en loeiend hard gegild wordt door een meisje en de lucifer per direct wordt uitgeblazen.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_68689695
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:04 schreef Id_do_her het volgende:
De Screaming Tunnel.

Het verhaal van de Screaming Tunnel verteld over een tunnel ergens bij de Niagara Falls in Canada. In de tunnel zou het spoken. De tunnel is al heel oud en staat er al een aanzienlijke tijd, op de meest zonnige dagen zal het in de tunnel altijd donker en koud zijn, waarom dit is, is ook niet bekend.

Er zijn twee verhalen over deze 'gillende tunnel', versie 1 is dat er ergens in de geschiedenis uit een brandende boerderij een meisje kwam gerend die in een wanhopige toestand probeerde haar brandende kleren te doven. Ze rende de tunnel in en viel op het exacte middelpunt van de tunnel op de grond en het vuur verschroeide haar tot as.

Versie 2 is dat er ooit een meisje naar de tunnel is gebracht door haar mentaal onstabiele vader die een in een scheiding de voogdij had verloren aan de moeder van het meisje. De vader had haar naar de tunnel gebracht, haar precies in het midden neer te zetten en haar in brand te steken, het meisje verbrande levend en het gegil was tot in de verte te horen.

Vandaag de dag wordt er beweerd dat als je op het middelpunt in de tunnel staat en een lucifer aansteek er plotseling ijzig en loeiend hard gegild wordt door een meisje en de lucifer per direct wordt uitgeblazen.
Ik wil het wel proberen
  dinsdag 5 mei 2009 @ 13:20:39 #298
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_68689704
Dan ben je niet de enige
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_68689770
quote:
Op maandag 4 mei 2009 16:55 schreef Marthh het volgende:
De schat van Rennes le Chateau :

In 1885 was Rennes-le-Château vervallen tot een klein provinciedorp. Dat jaar werd ene Bérenger Saunière benoemd tot priester van het dorp. Met veel moeite schraapte deze Saunière wat geld bij elkaar om de vervallen kerk te kunnen restaureren. Saunière zou hier iets gevonden hebben waardoor hij voor het oog van de buitenwereld heel erg rijk leek. Het is echter bekend dat hij zich bezighield met oplichtingspraktijken, en eigenlijk bestaan er alleen maar gegevens over grote schulden die hij heeft gemaakt. Ook na zijn dood is niets van zijn rijkdom teruggevonden.

[ afbeelding ]

De legende van Saunière verhaalt het volgende: In één van de pilaren van het altaar (deze pilaar was afkomstig uit de tijd van de Westgoten) vond Saunière drie stukken perkament. Onder een steen vóór het altaar vonden de werklieden een pot met gouden munten, een Westgotische ketting en een armband, en een 13e-eeuwse gouden beker. Nadat de koster nóg een stuk perkament vond, begon Saunière in het geheim grootschalige opgravingen in de kerk en op het kerkhof. Blijkbaar heeft hij daarbij iets gevonden, want korte tijd later ging Saunière zich als een rijk man gedragen. Hij liet de kerk grootschalig opknappen, bouwde voor zichzelf een luxe villa en voor zijn boekenverzameling bouwde hij een toren, genoemd naar Maria Magdalena, La Tour Magdala. Op 22 januari 1917 overlijdt Saunière aan de gevolgen van een beroerte. Zijn geheim en bezittingen droeg hij over aan zijn trouwe huishoudster Marie Denarnaud. De vraag blijft natuurlijk wat Sauniere gevonden heeft. Inmiddels zijn er duizenden mensen over de hele wereld op zoek naar dit geheim.

De plotselinge schijnbare rijkdom van Saunière heeft door de jaren heen veel stof voor speculaties gegeven. Sommigen geloven dat hij een schat van de Katharen heeft gevonden, die in Rennes-le-Château verborgen zou zijn na de val van Montsegur. Anderen houden het op een schat van de Tempeliers, die bij de vernietiging van deze orde weggesmokkeld zou zijn. Dan is het ook nog mogelijk dat Saunière een schat van de Westgoten heeft gevonden; toen de deze onder Alaric I in 410 Rome plunderden, zouden ze uit de stadskluizen de schat van de Tempel in Jeruzalem hebben meegenomen, die naar Rome was gebracht na de verwoesting van de Tempel in 70 na Chr. Toen de Westgoten na hun omzwervingen door de Provence en Spanje zich in Toulouse vestigden, zouden zij die schat nog bij zich hebben. De schat zou in Rennes-le-Château zijn verborgen in de tijd dat de Merovingen onder leiding van Clovis Toulouse veroverden.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rennes_Le_Chateau
Als dit je interesseert, en adventures ook, moet je misschien eens kijken naar het computerspel Gabriel Knight 3. Draait helemaal om de schat van Rennes-le-Chateau. En is ook nog eens een van de beste adventures die ik ken! .
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_68690939
Zo, eindelijk het hele topic doorgelezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')