Tante mien blogt dat waarschijnlijk in de eerste plaats voor haar familie en vrienden, die dat dus wél interessant vinden.quote:Op zondag 5 juni 2005 15:58 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
alleen gaat het natuurlijk in deze om de trivialiteit ervan. Dat tante mien blogt dat haar kat pientje net is overleden is toch iets minder wereldschokkender als de relativiteitstheorie, de evolutietheorie of de filosofieën van Mead.
Misschien gebruikt diegene de weblog om eigenwaarde en identiteit aan te ontlenen. Ik denk dat het vaak veel fundamenteler is dan 'aandacht'. De manier waarop jij jezelf presenteert op die weblog is veel belangrijker dan het uberhaupt hebben van een weblog. Overigens vraag ik me oprecht af: wat vind je raarder? Een weblog vol met je relatieperikelen of een fotoboek vol met halve naaktfoto's?quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:44 schreef beestjuh het volgende:
Dat bedoel ik, ik vind dat ook ietwat vreemd, al je relationele perikelen en persoonlijke voorkeuren zo open en bloot op het wereldwijde web en mijn paranoia waarschuwt me ook voor mensen die misbruik kunnen maken van die informatie.
Nou, ik zou het dan nog maar zozo vinden. Buiten het feiot dat internet natuurlijk bij uitstek een medium is voor een breder publiek dan dat. Je kunt niet iedereen in je doelgroep vangen, maar als je zo'n enge doelgroep hebt dan bel of msn je toch? Maarja, dat ben ik weer dan.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:21 schreef Toeps het volgende:
[..]
Tante mien blogt dat waarschijnlijk in de eerste plaats voor haar familie en vrienden, die dat dus wél interessant vinden.
Om een voorbeeld te noemen, een half jaar voordat ik op wereldreis ging ging iemand die ik ken ook, en die stuurde elke maand een uitgebreidde email naar al zn contactenquote:Op maandag 6 juni 2005 12:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nou, ik zou het dan nog maar zozo vinden. Buiten het feiot dat internet natuurlijk bij uitstek een medium is voor een breder publiek dan dat. Je kunt niet iedereen in je doelgroep vangen, maar als je zo'n enge doelgroep hebt dan bel of msn je toch? Maarja, dat ben ik weer dan.
Ja, misschien heb je ook wel gelijk, maar dat is dan een hele serie met een speciaal onderwerp. Ik denk dat het er ook erg aan ligt hoe je het opschrijft. Sommige mensen schrijven nu eenmaal beter dan anderen. En zoals ik al zei: de grens tussen interessant en bagger is soms vaag.quote:Op maandag 6 juni 2005 13:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te noemen, een half jaar voordat ik op wereldreis ging ging iemand die ik ken ook, en die stuurde elke maand een uitgebreidde email naar al zn contacten
ik vond dat behoorlijk irritant, ook al waren het leuke mails.
Ik had dan zoiets van naja dan bouw ik wel een site, toen was het bloggen niet zo online, (dat had ik achteraf beter kunnen doen) en liet ik maar mensen die site lezen
aan de reacties achteraf vonden ze dat beter en leuker dan een email.
het is wat "toegankelijker, en ook makkelijk om te laten zien aan anderen, plus, je hoeft het niet te verwijderen, zoiets
Als het goed geschreven is, is het dus wel maatschappelijk verantwoordquote:Op maandag 6 juni 2005 13:45 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, misschien heb je ook wel gelijk, maar dat is dan een hele serie met een speciaal onderwerp. Ik denk dat het er ook erg aan ligt hoe je het opschrijft. Sommige mensen schrijven nu eenmaal beter dan anderen. En zoals ik al zei: de grens tussen interessant en bagger is soms vaag.
Nouja, als je over je zieke kat iets meer weet te melden dan alleen "snoetje voelt zich niet goed >pic<" dan is het voor iedereen boeiender, denk ik.quote:Op maandag 6 juni 2005 14:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als het goed geschreven is, is het dus wel maatschappelijk verantwoord![]()
In twee jaar kan veel gebeurenquote:Op donderdag 2 juni 2005 17:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
niemand heeft een zak te maken met mijn leven. Dus de mensen op het internet al helemaal niet. Andere weblogs zijn strontvervelend door telkens weer dat pseudoleuke afzeikerig internettaaltje... compleet tijdverlies is het als je er niks origineels van maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |