abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2005 @ 09:10:05 #101
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_27665679
ik gebruik het vooral om te voorkomen dat ik bepaalde dingen tig keer moet vertellen of de telefoonrekening opjaag. Mijn familie woont verbrokkelt over de hele wereld, en dit is een prima manier om af en toe wat te vertellen, over vakantie, werk enzo.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_27665911
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:58 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

alleen gaat het natuurlijk in deze om de trivialiteit ervan. Dat tante mien blogt dat haar kat pientje net is overleden is toch iets minder wereldschokkender als de relativiteitstheorie, de evolutietheorie of de filosofieën van Mead.
Tante mien blogt dat waarschijnlijk in de eerste plaats voor haar familie en vrienden, die dat dus wél interessant vinden.
pi_27666235
waarom heet iets een web-log en iets anders een life-blog?
het is dan toch loggen, niet bloggen.
is het dan niet ook web-blog, of is het juist life-log

dus weblog en lifelog
of web blog en life blog.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_27666927
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 18:44 schreef beestjuh het volgende:

Dat bedoel ik, ik vind dat ook ietwat vreemd, al je relationele perikelen en persoonlijke voorkeuren zo open en bloot op het wereldwijde web en mijn paranoia waarschuwt me ook voor mensen die misbruik kunnen maken van die informatie.
Misschien gebruikt diegene de weblog om eigenwaarde en identiteit aan te ontlenen. Ik denk dat het vaak veel fundamenteler is dan 'aandacht'. De manier waarop jij jezelf presenteert op die weblog is veel belangrijker dan het uberhaupt hebben van een weblog. Overigens vraag ik me oprecht af: wat vind je raarder? Een weblog vol met je relatieperikelen of een fotoboek vol met halve naaktfoto's?

[ Bericht 7% gewijzigd door zodiakk op 06-06-2005 10:07:18 ]
  maandag 6 juni 2005 @ 12:19:07 #105
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27671326
quote:
Op maandag 6 juni 2005 09:21 schreef Toeps het volgende:

[..]

Tante mien blogt dat waarschijnlijk in de eerste plaats voor haar familie en vrienden, die dat dus wél interessant vinden.
Nou, ik zou het dan nog maar zozo vinden. Buiten het feiot dat internet natuurlijk bij uitstek een medium is voor een breder publiek dan dat. Je kunt niet iedereen in je doelgroep vangen, maar als je zo'n enge doelgroep hebt dan bel of msn je toch? Maarja, dat ben ik weer dan.
[KNE]-Mod
  maandag 6 juni 2005 @ 13:43:59 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27673649
quote:
Op maandag 6 juni 2005 12:19 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Nou, ik zou het dan nog maar zozo vinden. Buiten het feiot dat internet natuurlijk bij uitstek een medium is voor een breder publiek dan dat. Je kunt niet iedereen in je doelgroep vangen, maar als je zo'n enge doelgroep hebt dan bel of msn je toch? Maarja, dat ben ik weer dan.
Om een voorbeeld te noemen, een half jaar voordat ik op wereldreis ging ging iemand die ik ken ook, en die stuurde elke maand een uitgebreidde email naar al zn contacten

ik vond dat behoorlijk irritant, ook al waren het leuke mails.

Ik had dan zoiets van naja dan bouw ik wel een site, toen was het bloggen niet zo online, (dat had ik achteraf beter kunnen doen) en liet ik maar mensen die site lezen

aan de reacties achteraf vonden ze dat beter en leuker dan een email.
het is wat "toegankelijker, en ook makkelijk om te laten zien aan anderen, plus, je hoeft het niet te verwijderen, zoiets
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 6 juni 2005 @ 13:45:59 #107
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27673710
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:43 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Om een voorbeeld te noemen, een half jaar voordat ik op wereldreis ging ging iemand die ik ken ook, en die stuurde elke maand een uitgebreidde email naar al zn contacten

ik vond dat behoorlijk irritant, ook al waren het leuke mails.

Ik had dan zoiets van naja dan bouw ik wel een site, toen was het bloggen niet zo online, (dat had ik achteraf beter kunnen doen) en liet ik maar mensen die site lezen

aan de reacties achteraf vonden ze dat beter en leuker dan een email.
het is wat "toegankelijker, en ook makkelijk om te laten zien aan anderen, plus, je hoeft het niet te verwijderen, zoiets
Ja, misschien heb je ook wel gelijk, maar dat is dan een hele serie met een speciaal onderwerp. Ik denk dat het er ook erg aan ligt hoe je het opschrijft. Sommige mensen schrijven nu eenmaal beter dan anderen. En zoals ik al zei: de grens tussen interessant en bagger is soms vaag.
[KNE]-Mod
  maandag 6 juni 2005 @ 14:19:57 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_27674933
quote:
Op maandag 6 juni 2005 13:45 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, misschien heb je ook wel gelijk, maar dat is dan een hele serie met een speciaal onderwerp. Ik denk dat het er ook erg aan ligt hoe je het opschrijft. Sommige mensen schrijven nu eenmaal beter dan anderen. En zoals ik al zei: de grens tussen interessant en bagger is soms vaag.
Als het goed geschreven is, is het dus wel maatschappelijk verantwoord
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  maandag 6 juni 2005 @ 14:22:50 #109
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_27675036
quote:
Op maandag 6 juni 2005 14:19 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als het goed geschreven is, is het dus wel maatschappelijk verantwoord
Nouja, als je over je zieke kat iets meer weet te melden dan alleen "snoetje voelt zich niet goed >pic<" dan is het voor iedereen boeiender, denk ik.
[KNE]-Mod
pi_27677268
Mensen willen dingen kwijt,Nou,dat kan ook over een zieke kat zijn,als je dat niet boeit,moet je het niet lezen
pi_53278174
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 17:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
niemand heeft een zak te maken met mijn leven. Dus de mensen op het internet al helemaal niet. Andere weblogs zijn strontvervelend door telkens weer dat pseudoleuke afzeikerig internettaaltje... compleet tijdverlies is het als je er niks origineels van maakt.
In twee jaar kan veel gebeuren
pi_53280924
weblog is zooo 2005
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:44:56 #113
176380 Hanenwurger
http://www.hanenwurger.org
pi_53283838
en internetfora zo 1998...
Wir tanzen Ado Hinkel, Benzino Napoloni, Wir tanzen Schiekelgrueber, Und tanzen mit Maitreya, Mit Totalitarismus, Und mit Demokratie, Wir tanzen mit Fascismus, Und roter Anarchie
Eins, zwei, drei, vier Kammerad, komm tanz mit mir!
pi_53287474
Het is best lekker om eens van je af te schrijven.
Zelf ben ik erg slecht in het onderhouden van weblogs, ik heb meerdere pogingen gewaagd om er een te onderhouden, maar meestal kakt het weer snel in.
Toen ik zwanger was heb ik wel een 9 maanden weblog bijgehouden waarin ik wekelijks wat schreef, met wat statistieken van de ontwikkelingen van de baby enzo. Dit was ook voor anderen geintresseerden leuk om te lezen, deze werd ook goed bezocht en boordeeld. Bij de tweede op komst heb ik het weer herhaald, maar dat koste me veel meer moeite om het bij te houden en leuk te houden, maar het is uiteindelijk wel gelukt 9 maanden lang wekelijks een up date te geven.
En de waarom, tja, omdat ik het heerlijk vond om zwanger te zijn en er veel mensen zijn die in zo'n periode willen weten hoe het met je gaat en dan is het best fijn om zo nu en dan even naar je log te verwijzen. Het is natuurlijk ook een stukje aandacht en een stuk herinnering voor later wat vast ligt.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_53287749
Wat een intense kutkick, T_E.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')