Je hoeft er dan ook niet te kijken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laat ik daar nou juist een teringhekel aan hebben, mensen die internet gebruiken om hun kind/hobbies/whatever te spammen. "Moet je eens op mijn site kijken! Is hartstikke leuk!"
Pleur op! Als ik interesse heb vraag ik het wel.
Nouja apart, van die lifelogs zijn zelden echt apart of boeiend.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:56 schreef Toeps het volgende:
[..]
Tenzij je het natuurlijk leuk vind om mensen met aparte weblogs af te zeiken. Maar dat is wel het toppunt van kansloosheid.
Inderdaad, dat vind ik nou ook. Je kiest er toch echt helemaal zelf voor om het te lezen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:56 schreef Toeps het volgende:
Je hoeft er dan ook niet te kijken.
Dat vind ik een voordeel van weblogs. De geďnteresseerden kijken, de niet-geďnteresseerden gaan snel weer weg. Tenzij je het natuurlijk leuk vind om mensen met aparte weblogs af te zeiken. Maar dat is wel het toppunt van kansloosheid.
Jouw commentaar slaat op de manier waarop de mensen hun weblog bij jou onder de aandacht willen/proberen te brengen. Ik zeg enkel dat ik me wel voor kan stellen dat ik dat soort weblogs van vrienden geregeld zou bekijken. Dat sluit niet uit dat ik ook een teringhekel heb aan mensen die mij steeds naar hun website willen lokken.quote:Op donderdag 2 juni 2005 18:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laat ik daar nou juist een teringhekel aan hebben, mensen die internet gebruiken om hun kind/hobbies/whatever te spammen. "Moet je eens op mijn site kijken! Is hartstikke leuk!"
Klopt, maar mensen verwachten het vaak van je dat je wél kijkt als ze je een site geven...quote:
O, ik niet hoor. Ik geef alleen mijn log als mensen bijvoorbeeld naar de foto's van mijn vakantie vragen of zo. Ik ga niet mijn log lopen spammen.quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen verwachten het vaak van je dat je wél kijkt als ze je een site geven...
Ja dan kan je dus nooit meer iemand op wat dan ook attent makenquote:Op donderdag 2 juni 2005 18:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Uhuhquote:Op donderdag 2 juni 2005 16:59 schreef milagro het volgende:
aandacht
Idd, vermoed ook zoiets (las ik in de Vivaquote:
En daarom is er de weblogquote:Ik vind het zelfs onbeschoft, m.n. refererende aan mensen die je leert kennen en die vervolgens een dik uur gaan vertellen over hun moeilijke leven.. Flikker op zeg, ronduit onbeschoft![]()
Nou, je hoeft het niet te lezen, maar ik heb dagelijks zo'n 200 bezoekers, en per log komen er vaak een stuk of 20 reacties binnen. Er zíjn dus mensen die het wel boeiend vinden.quote:Op donderdag 2 juni 2005 22:08 schreef Ciurlizza het volgende:
Mensen met een gebrek aan aandacht. Van die types die denken dat het anderen wat interesseert wat voor totaal niet boeiende dingen ze de hele dag uitvoeren.
Waar zeg ik dat het belachelijk is? Ik kan het me alleen niet voorstellen dat mensen dat doen. Lezen enzo.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:17 schreef E- het volgende:
Omdat sommige mensen het leuk vinden om hun verhalen te delen op internet misschien?
Wat een raar dom topic...
Net alsof het belachelijk is omdat te doen!
Als je beetje nadenkt snap je wel waarom mensen dat doen..ik vind dat dat TS erg kort door de bocht denkt.
Maar je zegt nu dat zo'n weblog handig is zodat je alles niet in tienvoud hoeft te vertellen...maar je wilt je ei toch kwijt bij je vrienden? Dat verdwijnt toch niet met zo'n weblog?quote:Op donderdag 2 juni 2005 20:28 schreef teigan het volgende:
ik ben hem toen begonnen om mijn vrienden op de hoogte te houden van hoe het met mij gaat...
Dan hoef je niet alles in tienvoud te vertellen..
Maar zo langzamerhand wil ik er eigenlijk ook iets luchtigers van maken..
Ik zou sowieso nooit namen enzo gaan noemen en ruzies, exen of wat dan ook uitgebreid bespreken..
Maar ik moet zeggen dat ik op mijn weblog niet vaak post, ergens zit ik ook wel eens te denken om hem weer op te heffen
Te lui zijn om aan je vrienden te vertellen wat je bezighoudt.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 09:31 schreef Haushofer het volgende:
Maar je zegt nu dat zo'n weblog handig is zodat je alles niet in tienvoud hoeft te vertellen...maar je wilt je ei toch kwijt bij je vrienden? Dat verdwijnt toch niet met zo'n weblog?
klopt als een busquote:Op vrijdag 3 juni 2005 11:24 schreef Thomas_M het volgende:
Er zijn 2 soorten bloggers:
1: De gothic/emo pubertjes die vreselijk alto zijn en daarom bloggen ze maar al hun zelf verzonnen probleempjes neer op het net. Aandacht, neeeeee, daar gaat het ECHT niet om (rrrrrrright), daarom zetten ze het ook op het meest openbare stukje multimedia van de wereld.
2: De mensen die ook echt iets te zeggen hebben, of in ieder geval niet zo vreselijk emotioneel en zeikerig zijn. Gaat vaak niet over hun persoonlijke dingen, maar kan bijv. politiek getint zijn. Deze zijn gewoon leuk om te lezen. Dat ze aandacht willen, dat is ook helemaal niet erg in dit geval, want meestal ontkennen ze dat ook niet.
Maar natuurlijk is dit gewoon een generalisatie.
weblogs worden gemaakt omdat mensen te weinig aandacht krijgen irl.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:51 schreef Haushofer het volgende:
Mn eerste topic in R&P. Ik kom de laatste tijd, ook in ondertitels van users, het fenomeen weblogs tegen. Als ik dat dan doorlees, en dat dan ook daadwerkelijk een 5 minuten volhoudt, weet ik aan het end van de rit alle psychische problemen van de persoon in kwestie, wat voor medicijnen hij/zij slikt, hoe de relatie met de ex-vriend(in) is, etcetera. Wat ik mij dan afvraag: waarom die schreeuw naar aandacht? Waarom willen sommige mensen al hun psychische rompslomp zo graag op internet gooien? En vinden mensen het niet een beetje genant, om te weten dat er talloze vreemden zulke intieme zaken kunnen meelezen? Ik doel specifiek op weblogs, omdat die in mijn ogen vaak wat persoonlijker zijn dan topics hier.
Brand maar los
Ahum. Dan vraag ik me af waarom jij dan wél je mening op een internetforum zet.quote:Op zondag 5 juni 2005 10:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
weblogs worden gemaakt omdat mensen te weinig aandacht krijgen irl.
ze proberen dat online een beetje te compenseren.
weblogs Sucken .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |