Het gaat niet om het zijn, maar om de wens.. Doordat je je leven beschrijft, lijkt het net alsof er heel veel over je leven en jezelf te vertellen valt, waardoor je het gevoel kunt krijgen (extra) uniek en apart te zijn.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:54 schreef DarkElf het volgende:
maar dat ben je er dus niet meer mee.
quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:59 schreef milagro het volgende:
aandacht
Ja precies!quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:09 schreef Maerycke het volgende:
Op mijn weblog geen spiegologisch probleem te vinden hoorMaar ik vind het wel leuk om te schrijven over politiek of om mijn foto's aan de hele wereld te laten zien. Aandacht? Tuurlijk! Wie vindt het nu niet leuk om te horen hoe briljant je wel niet schrijft en hoe leuk je foto's wel niet zijn.
Dat vraag ik me ook wel eens af, dingen van je afschrijven kan goed helpen maar waarom online? Ik lees ze eigenlijk nooit. De enkele keer dat ik op eentje terecht kom, ben ik er ook nooit langer dan 5 minuten. En meer rondklikkend dan daadwerkelijk lezend.quote:Op donderdag 2 juni 2005 16:51 schreef Haushofer het volgende:
Mn eerste topic in R&P. Ik kom de laatste tijd, ook in ondertitels van users, het fenomeen weblogs tegen. Als ik dat dan doorlees, en dat dan ook daadwerkelijk een 5 minuten volhoudt, weet ik aan het end van de rit alle psychische problemen van de persoon in kwestie, wat voor medicijnen hij/zij slikt, hoe de relatie met de ex-vriend(in) is, etcetera. Wat ik mij dan afvraag: waarom die schreeuw naar aandacht? Waarom willen sommige mensen al hun psychische rompslomp zo graag op internet gooien?
Daar zou ik geen problemen mee hebben. Een onbekende die mijn problemen leest, lekker laten gaan. Ik zou het juist genant vinden als mensen die mij irl kennen, op zo'n manier 'alles' van me te weten komen. Je hebt vrienden, kennissen en bekenden in allerlei gradaties en de één vertel je meer en andere dingen dan een ander. Ik zit er niet op te wachten dat vage bekenden weten hoe mijn weekend was en waarom ik ruzie heb gehad met mijn moeder bijv. Of met welke problemen in worstel.quote:En vinden mensen het niet een beetje genant, om te weten dat er talloze vreemden zulke intieme zaken kunnen meelezen? Ik doel specifiek op weblogs, omdat die in mijn ogen vaak wat persoonlijker zijn dan topics hier.
Brand maar los
Dát vind ik trouwens vaak wel leuke logs, weinig geblaat, geen ellenlange verhalen maar gewoon leuke *zo-gaat-het-nu-met-onze-baby* tekstjes met foto's. Leuk voor vrienden, familie & bekenden verspreid door NL / de wereld.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:20 schreef Jo0Lz het volgende:
Ik heb het omdat ik aan mijn familie de status van mijn zoon wil laten zien
Verder eigelijk alleen maar om bekend te worden met mySQL en PHP.
Of gewoon het idee hebben dat je boeiend bent?quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Denk dat het hebben van een persoonlijk, dagboek-achtig weblog toch een vorm van exhibitionisme is.
Da's dan bij sommige mensen wel een enorme misconceptie.quote:Op donderdag 2 juni 2005 17:51 schreef Alicey het volgende:
Of gewoon het idee hebben dat je boeiend bent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |