Het kan niet. Stel je de volgende code voor:quote:
1 2 3 4 5 6 | <?php while (!$pasen_en_pinksteren_op_een_dag) { voer_iets_uit(); } stop_alle_loops(); ?> |
Met exit() of de alias die() kan datquote:Op dinsdag 21 juni 2005 12:57 schreef Scorpie het volgende:
ik bedoel ook niet dat hij alle loops moet stoppen, maar meer met PHP executen stoppende loops zijn allemaal wel goed, maar bij ASP bijvoorbeeld kan je echt een soort STOP teken geven...kan dit in PHP?
1 2 3 | <?php $query = "UPDATE table SET veld = '".$value."' WHERE dag = 'zaterdag'"; ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | <form action="news.php" method="post"> <input type="submit" name="action" value="insert"> <table width="65%" border="0" cellspacing="0"> <tr> <td><p>Berichttitel</p></td> <td><input type="text" name="news_header" size="50" maxlength="30"></td> </tr> <tr> <td><p>Datum/tijd</p></td> <td><input type="text" name="news_datetime" value="<? echo date("Y-m-d H:i:s") ?>" size="19" maxlength="19"></td> </tr> <tr> <td height="71"><p>Berichttekst</p></td> <td><textarea name="news_main" cols="50"></textarea></td> </td> </tr> <tr> <td colspan="2"> <input name="submit" type=submit value=Toevoegen> </td> </tr> </table> </form> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | // toevoegen van een nieuw nieuwsbericht if ($action == "insert") { $news_main = nl2br($news_main); $news_main = eregi_replace("\n", "", $news_main); $news_SQL_insert = "INSERT INTO news (news_header, news_datetime, news_main) VALUES ('$news_header', '$news_datetime', '$news_main')"; $bool = mysql_query($news_SQL_insert); if (bool == 1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('het bericht is toegevoegd')</SCRIPT>"; if (bool <> 1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('het bericht is niet toegevoegd')</SCRIPT>"; } |
scherp!quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:49 schreef Light het volgende:
In news.php mag op regel 8 en 9 een $ voor bool
ik denk dat het probleem hem zit in het versturen van de gegevens van news_new.php naar news.php, hij kan niks toevoegen omdat de action insert niet werkt....quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:04 schreef Darkomen het volgende:
Plaats eens bovenaan de pagina
print'<pre>';
print_r($_POST);
print'</pre>';
Zo kan je in iedergeval controleren wat er binnenkomt.
Ik zie ook nergens dat je de post waarders controleert en in de variable $news_datetime zet
Ik doe dat altijd als volgende
<?
foreach($_POST as $post => $value)
{
$POST[$post] = htmlspecialchars(addslashes($value));
}
Jouw query ziet er dan als volgt uit
$news_SQL_insert = "INSERT INTO news (news_header, news_datetime, news_main) VALUES
('$POST[news_header]', '$POST[news_datetime]', '$POST[news_main]')";
daar zeg je idd wat!quote:Op donderdag 23 juni 2005 13:24 schreef Roönaän het volgende:
Je weet trouwens dat de value en name van een submit button niet altijd meegestuurd wordt he. gebruik voor zulke dingen immer een input type='hidden".
-r-
erm mijn boek zegt ook dat ik deze regel moet gebruikenquote:Op donderdag 23 juni 2005 13:24 schreef Roönaän het volgende:
Je weet trouwens dat de value en name van een submit button niet altijd meegestuurd wordt he. gebruik voor zulke dingen immer een input type='hidden".
-r-
1 | <input type="hidden" name="action" value="insert"> |
Dat werkt alleen als je maar 1 submit knop hebt. Als je meerdere submit knoppen hebt, dan zal je toch gebruik moeten maken van de name/value van de knop waarop geklikt wordt. Het lastige is dat de value van een submit knop de tekst op de knop is, en die tekst kan bijvoorbeeld van de taal afhankelijk zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2005 21:56 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
erm mijn boek zegt ook dat ik deze regel moet gebruiken
[ code verwijderd ]
maar als ik hidden gebruik dan is er geen knop om op te drukkenik zal je wel verkeerd begrijpen... misschien kan je het duidelijker uitleggen (newbie proof
)
ik hoef maar 1 submit knop! ik wil een titel in kunnen voeren, ik wil een berichtje in kunnen voeren, dan op een knop drukken, en dan moet hij GVD verzonden worden, maar hij wilt maar nietquote:Op donderdag 23 juni 2005 22:30 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Dat werkt alleen als je maar 1 submit knop hebt. Als je meerdere submit knoppen hebt, dan zal je toch gebruik moeten maken van de name/value van de knop waarop geklikt wordt. Het lastige is dat de value van een submit knop de tekst op de knop is, en die tekst kan bijvoorbeeld van de taal afhankelijk zijn.
Dat kan je op verschillende manieren oplossenelke submit button een unieke name geven. In de postback controleer je of een van deze names geset is (zoals op fok) de submit buttons onclick een hidden field laten vullen (zoals op GoT) de submit buttons een name als "action[save]" te geven. In de postback lees je dan de key van de $_POST['action'] array (zoal ik het meestal doe)
1 2 3 4 5 6 | <form action="pagina.php" method="post"> <input type="hidden" name="verstuurd" value="true" /> <input type="text" name="titel" /><br /> <textarea name="bericht"></textarea><br /> <input type="submit" value="Opslaan" /> </form> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php $verstuurd = $_POST['verstuurd']; if ($verstuurd == 'true') { $titel = $_POST['titel']; $bericht = $_POST['bericht']; mysql_query('INSERT INTO `tabel` (`titel`, `bericht`) VALUES (\'' . mysql_real_escape_string($titel) . '\', \'' . mysql_real_escape_string($bericht) . '\')'); } ?> |
Wat?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:39 schreef Roönaän het volgende:
moet je wel $_POST['verstuurd'] of $_REQUEST['verstuurd'] gebruiken als je een post form hebt.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | <form action="news.php?action=insert" method="post"> <table width="65%" border="0" cellspacing="0"> <tr> <td><p>Berichttitel</p></td> <td><input type="text" name="news_header" size="50" maxlength="30"></td> </tr> <tr> <td><p>Datum/tijd</p></td> <td><input type="text" name="news_datetime" value="<? echo date("Y-m-d H:i:s") ?>" size="19" maxlength="19"></td> </tr> <tr> <td height="71"><p>Berichttekst</p></td> <td><textarea name="news_main" cols="50"></textarea></td> </td> </tr> <tr> <td colspan="2"> <input name="submit" type=submit value=Toevoegen> </td> </tr> </table> </form> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | // toevoegen van een nieuw nieuwsbericht if ($_GET['action'] == 'insert' && Isset($_POST['submit'])) { $news_main = nl2br($_POST['news_main']); $news_main = eregi_replace("\n", "", $news_main); $news_SQL_insert = "INSERT INTO news (news_header, news_datetime, news_main) VALUES ('".$_POST['news_header']."', '".$_POST['news_datetime']."', '".$news_main."')"; $bool = mysql_query($news_SQL_insert); if ($bool == 1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('het bericht is toegevoegd')</SCRIPT>"; if ($bool <> 1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('het bericht is niet toegevoegd')</SCRIPT>"; } |
daarvoor heb je if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')....quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:40 schreef JeRa het volgende:
[..]
Wat?Waar?
overigens krijg ik van $_REQUEST een vieze smaak in m'n mond *denkt terug aan ASP-tijd* ik ben van mening dat je precies moet weten waar je variabelen vandaan komen
Beetje omslachtig. Wat nou als je pagina.php?var=true aanroept met ook een POST-field met 'var'='true', wordt het dan niet nogal triviaal?quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:47 schreef Roönaän het volgende:
[..]
daarvoor heb je if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')....
omfg, het werk!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 11:43 schreef ikke_ook het volgende:
[ code verwijderd ]
en
[ code verwijderd ]
Zo dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |