Ok, dat snap ik.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:42 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Dat komt omdat je sessions gebruikt.
Om de session te kunnen bijhouden tussen de pagina overgangen zijn er twee mogelijkheden die php gebruikt om een session met een gebruiker te verbinden:
1) session_id in een cookie opslaan
2) session_id aan de site-urls toevoegen (PHPSESSID=blablabla, interne site urls, externe niet).
Afhankelijk van de beschikbaarheid van cookies zal php een van beide gebruiken.
Je kan het wel enigszins beinvloeden. Naar ik meen kan je met onderstaande functies de settings aanpassen. Let wel, dat je deze aan moet roepen voordat je session_start() aanroept:
ini_set('session.use_only_cookies',1); //gebruik alleen cookies
ini_set('session.use_trans_sid',0); //voeg nooit de session id toe aan de urls.
session_start(); //start session
Dit kan er overigens voor zorgen dat je site niet goed functioneert bij mensen die geen cookies toestaan. However zou je dit weer op kunnen lossen door zelf een session systeem te schrijven natuurlijk.
1 2 3 | session.use_cookies On On session.use_only_cookies Off Off session.use_trans_sid On On |
De session wordt opgeslagen op de server. De dag dat de server zelfstandig kan detecteren dat jij je client scherm sluit zie ik niet snel voorbijkomen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:33 schreef ikke_ook het volgende:
session.cookie_lifetime staat op 0 dus ik dacht dat de sessie werd weggegooid als ik mn browser af sluit...
Nee, je hebt je niet vergist. Maar bij INT en familie slaat die (8) alleen op het minimale aantal cijfers in de output, als zerofill ook aan staat. De max van INT(1), INT(8) en INT(11) is dus hetzelfde. Zie ook hier.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:21 schreef Roönaän het volgende:
[..]
hij zei INT(8) toch? of heb ik mij vergist?
Damn , ... wat stom van me!! Inderdaad , .. dat had ik over 't hoofd gezien , ... maar nu merk ik wel een andere probleem, ... als er constructies nummers zijn waar ik nog geen foto voor hebt, laat de script die dan weg (omdat er geen record(s) is/zijn, en dus ook deen img_stat).quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:44 schreef MueR het volgende:
@ capetonian:
probeer dit
"WHERE img_stat=1"
eens te veranderen naar
"WHERE p.img_stat = '1'"
Post dan ook de code van je mailform-verwerking...quote:Op maandag 13 juni 2005 11:21 schreef SqueaK het volgende:
Ik heb een mailform gemaakt... alles werkt ook zoals ik het wil...naam, adres etc. worden netjes naar mij e-mailadres gestuurd..
maar als ik het dan wil uitprinten staan er veel lege regls tussen... zeg maar zo:
Naam:
Adres:
Postcode:
Dan print ie 2 pagina's uit, terwijl het makkelijk op 1 kan....
hoe kan ik dat verhelpen
quote:Op maandag 13 juni 2005 11:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Post dan ook de code van je mailform-verwerking...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | //Inhoud van het mailtje wat naar de webmaster gaat $content_webmaster =" Je hebt een mail: Naam: ".$_POST['naam']." \n Adres: ".$_POST['adres']." \n Postcode: ".$_POST['postcode']." \n Woonplaats: ".$_POST['woonplaats']." \n EMail adres: ".$_POST['email']." \n\n\n\n Note: ".$_POST['naam']." stuurde deze email op ".date("d-m-Y")." om ".date("H:i").". \n Het IP adres van ".$_POST['naam']." is: ".$ipadres." \n Het hostadres van ".$_POST['naam']." is: ".$hostmask." "; |
1 2 3 4 | <?php Adres: ".$_POST['adres'].<br>" Postcode: ".$_POST['postcode'].<br>" ?> |
dat levert een parse error op....quote:Op maandag 13 juni 2005 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[ code verwijderd ]
Ik zou het zo doen, als ik HTML email krijg iig. Kweet niet of dat helpt
1 | Parse error: parse error, unexpected '<' in /home/httpd/vhosts/partybike.nl/httpdocs/test/form.php on line 37 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <?php //Inhoud van het mailtje wat naar de webmaster gaat $content_webmaster = " Je hebt een mail: Naam: ".$_POST['naam']."<br> Adres: ".$_POST['adres']." <br> Postcode: ".$_POST['postcode']."<br> Woonplaats: ".$_POST['woonplaats']."<br> EMail adres: ".$_POST['email']." <br><br><br> Note: ".$_POST['naam']." stuurde deze email op ".date("d-m-Y")." om ".date("H:i").".<br> Het IP adres van ".$_POST['naam']." is: ".$ipadres."<br> Het hostadres van ".$_POST['naam']." is: ".$hostmask."<br> "; ?> |
Haha, Ik zag de fout ook al zitten in het stukje code maar ik dacht dat jij dat ook wel zou zien en de fout niet over zou typenquote:Op maandag 13 juni 2005 12:38 schreef SqueaK het volgende:
[..]
dat levert een parse error op....
[ code verwijderd ]
Yep, had ff snel in elkaar geflansd maar had beter op moeten lettenquote:Op maandag 13 juni 2005 13:01 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Haha, Ik zag de fout ook al zitten in het stukje code maar ik dacht dat jij dat ook wel zou zien en de fout niet over zou typenDaarom had ik het niet gepost.
de er staat .<br>" en dat moet zijn ."<br>
die <br> hoort in de string te zitten en op deze manier zit hij dat niet.
ja hij klopt een beetjequote:Op maandag 13 juni 2005 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Yep, had ff snel in elkaar geflansd maar had beter op moeten lettenMagoed, deze moet werken
Dat komt omdat je het mailtje als plain text verstuurt terwijl het html is wat je verstuurt....quote:Op maandag 13 juni 2005 13:16 schreef SqueaK het volgende:
[..]
ja hij klopt een beetje
nu kan ik wel goed printen, maar komt het mailtje niet naar behoren aan... alles staat achter elkaar...
naam: Piet<br>adres: Bloemweg<br> Postcode: 4555EJ
terwijl het gewoon netjes onder elkaar moet
Preciesquote:Op maandag 13 juni 2005 13:23 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Dat komt omdat je het mailtje als plain text verstuurt terwijl het html is wat je verstuurt....
Heb nog wat anders wat me ook nog dwars zit.quote:Op maandag 13 juni 2005 13:03 schreef Darkomen het volgende:
Ik ben bezig met een CMS script voor mijn leden, zodat zij simpel een artiekel kunnen schrijven.
Nu zet ik de html codes die ik toe wil staan als eerste om in bbcodes en daarna wil ik alle rotzooi eruit gooien, hoe zou ik dat het beste kunnen doen?
Striptags, of htmlspecialchars/htmlenteties is niet van toepassing aangezien ik een WYSIWYG editor gebruikt die die weer omzet naar normale tekens
Een method van een class aanroepen kan op verschillende manieren, afhankelijk van de situatie.quote:Op maandag 13 juni 2005 16:44 schreef Scorpie het volgende:
nu even een vraagn van mijn kant, hoe kan ik een classe in een andere classe aanroepen?
dus ik heb:
class A {
function B()
}
Class B{
A->get()
}
zoiets?
EDIT;
owja, en dan nog een vraag; hoe kan ik een object 'vullen' door een classe? Ik zie vaak met OOP dit:
$var = get_topics($id);
waarna $var->id, $var->name kan worden gebruikt...hoe doet men dit?
1 2 3 4 5 6 7 | class B { function foo() { // $a is een instantie van class A $a = new A(); echo $a->bar(); } } |
1 2 3 4 5 6 | class B { function foo() { // als bar() een static function van class A is echo A::bar(); } } |
1 2 3 4 5 6 | // class B is een afgeleide class van class A class B extends A{ function foo() { echo parent::bar(); } } |
1 2 3 | <?php $newscontent = preg_replace("\<strong\>.+\</strong\>", "<strong></strong>", $news->content); ?> |
dus je hebt een lap tekst als volgt:quote:Op dinsdag 14 juni 2005 09:48 schreef Scorpie het volgende:
even een snel vraagje, hoe kan ik alles tussen <strong> en </strong> weergeven? Moet ik dan split gebruiken, of een regexp?
en dan wil je de tekst tussen <strong> & </strong> in een string stoppen zodat je dat later kan gebruiken???quote:khsfgsdfjhfdsjhgdsf
<strong>
hallo alleen dit wil ik zien
</strong>
hjjkhfdghkjfdghfgjhkjdfg
Ja!!quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:50 schreef mschol het volgende:
[..]
dus je hebt een lap tekst als volgt:
[..]
en dan wil je de tekst tussen <strong> & </strong> in een string stoppen zodat je dat later kan gebruiken???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |