Wil je alleen de tijd opslaan, of ook de datum?quote:Op woensdag 8 juni 2005 17:39 schreef StephanL het volgende:
Roonaan, nice dat jij 1 van de bijna 500 mensen bent die gecertificeerd is
Ik wil een site maken net als fok ongeveer, iets minder featuresAlleen heb ik een vraag over het opslaan van de tijd. Sommige roepen "je moet de functies van mysql gebruiken om de tijd op te slaan" maar ik ben altijd gewend geweest om de tijd op te slaan via time(). Nu ben ik benieuwd welke methode jullie gebruiken.
Wat is het voordeel daarvan dan? Een datetime field gebruikt evenveel bytes.quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:04 schreef Thomaash het volgende:
ik gebruik altijd de date() functie. Werkt best fijn. Je moet de date dan gewoon opslaan in een INT(8).
cool, dat werktquote:Op woensdag 8 juni 2005 18:15 schreef Roönaän het volgende:
wat gebeurt er als je de index.htm gewoon hernoemt naar index_weggehaald.htm.
Als het goed is pakt de server dan gewoon de index.php als indexfile.
-r-
Werkt niet, kon me ook niet voorstellen dat ik er alleen een # naast zatquote:Op woensdag 8 juni 2005 17:03 schreef Roonaan het volgende:
1
2
3
4
5<?php
$html2bbtxt = "<A href=\"http://www.iets.nl\">ga naar http://www.iets.nl</A>";
$html2bbtxt = preg_replace("#<A href=\\\"(a-zA-Z0-9\.@*)\\\"\>(.+?)\</A\>#i", "[url=\\1]\\2[/url]", $html2bbtxt);
echo $html2bbtxt;
?>
1 2 3 4 5 6 | <?php $html2bbtxt = '<a href="http://www.iets.nl">ga naar iets.nl</a>'; $html2bbtxt = preg_replace('#<a[^>]+?href="(.*?)"[^>]*?>(.+?)</a>#i', '[url=\1]\2[/url]', $html2bbtxt); echo $html2bbtxt; ?> |
1 | '#\[url\](.*?)\[/url\]#msi' => '<a target=_blank href="\1">\1</a>' |
Ik heb geen flauw idee waarom ik geen enkel quotes gebruikte in dit stukje , maar je code werkt welquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:33 schreef SuperRembo het volgende:
Zo dan?
[ code verwijderd ]
(Waarom gebruiken toch zoveel mensen "double quoted strings" terwijl 'single quoted strings' vaak veel handiger zijn?)
Dat komt omdat je sessions gebruikt.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:11 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
cool, dat werkt
bedankt
nog een vraagje, als ik mijn site voor de eerste keer open dan zet hij achter iedere link t SESSID, dus dat plakt hij er in de code bij. Waarom doet hij dat en kan ik dat niet weghalen op een of andere manier?
Als je niet begrijpt wat ik bedoel, ik heb t over onderstaande site.
De bovengenoemde code werkte vanuit zend studio prima hierquote:Op woensdag 8 juni 2005 19:19 schreef Darkomen het volgende:
[..]
Werkt niet, kon me ook niet voorstellen dat ik er alleen een # naast zat
Een INT heeft 4 bytes nodig, een datetime field 8. Da's toch niet evenveel?quote:Op woensdag 8 juni 2005 18:06 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Wat is het voordeel daarvan dan? Een datetime field gebruikt evenveel bytes.
hij zei INT(8) toch? of heb ik mij vergist?quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:03 schreef Light het volgende:
[..]
Een INT heeft 4 bytes nodig, een datetime field 8. Da's toch niet evenveel?
Ok, dat snap ik.quote:Op woensdag 8 juni 2005 22:42 schreef Roönaän het volgende:
[..]
Dat komt omdat je sessions gebruikt.
Om de session te kunnen bijhouden tussen de pagina overgangen zijn er twee mogelijkheden die php gebruikt om een session met een gebruiker te verbinden:
1) session_id in een cookie opslaan
2) session_id aan de site-urls toevoegen (PHPSESSID=blablabla, interne site urls, externe niet).
Afhankelijk van de beschikbaarheid van cookies zal php een van beide gebruiken.
Je kan het wel enigszins beinvloeden. Naar ik meen kan je met onderstaande functies de settings aanpassen. Let wel, dat je deze aan moet roepen voordat je session_start() aanroept:
ini_set('session.use_only_cookies',1); //gebruik alleen cookies
ini_set('session.use_trans_sid',0); //voeg nooit de session id toe aan de urls.
session_start(); //start session
Dit kan er overigens voor zorgen dat je site niet goed functioneert bij mensen die geen cookies toestaan. However zou je dit weer op kunnen lossen door zelf een session systeem te schrijven natuurlijk.
1 2 3 | session.use_cookies On On session.use_only_cookies Off Off session.use_trans_sid On On |
De session wordt opgeslagen op de server. De dag dat de server zelfstandig kan detecteren dat jij je client scherm sluit zie ik niet snel voorbijkomen.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:33 schreef ikke_ook het volgende:
session.cookie_lifetime staat op 0 dus ik dacht dat de sessie werd weggegooid als ik mn browser af sluit...
Nee, je hebt je niet vergist. Maar bij INT en familie slaat die (8) alleen op het minimale aantal cijfers in de output, als zerofill ook aan staat. De max van INT(1), INT(8) en INT(11) is dus hetzelfde. Zie ook hier.quote:Op donderdag 9 juni 2005 16:21 schreef Roönaän het volgende:
[..]
hij zei INT(8) toch? of heb ik mij vergist?
Damn , ... wat stom van me!! Inderdaad , .. dat had ik over 't hoofd gezien , ... maar nu merk ik wel een andere probleem, ... als er constructies nummers zijn waar ik nog geen foto voor hebt, laat de script die dan weg (omdat er geen record(s) is/zijn, en dus ook deen img_stat).quote:Op woensdag 8 juni 2005 15:44 schreef MueR het volgende:
@ capetonian:
probeer dit
"WHERE img_stat=1"
eens te veranderen naar
"WHERE p.img_stat = '1'"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |