Ik doe zoiets liever met een subquery:quote:Op vrijdag 3 juni 2005 22:47 schreef JeRa het volgende:
@SuperRembo
Jouw query gebruikt twee tabellen, maar ik heb één tabel met bv zoiets:
[ code verwijderd ]
Ik weet dat val1 gelijk is aan 5, dus hoe kom ik dan aan het getal 3 (het aantal keer dat val2 = 3)?tnx voor de hulp iig
1 2 | SELECT COUNT(*) FROM `tabel` WHERE `val2`= (SELECT `val2` FROM `tabel` WHERE `val1`=1) |
Ja.quote:Op zondag 5 juni 2005 22:52 schreef thomas26 het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om met ASP een mySQL database aan te maken ?
1 | SELECT * topics ORDER BY sticky,open,closed WHERE forumid='".$_GET['forumid']."' |
Heb al tuts gelezen, maar welke fouten danquote:Op dinsdag 7 juni 2005 07:38 schreef SuperRembo het volgende:
Misschien kan je toch beter ff een sql-tut lezen. In deze query zitten 2 grote beginnersfouten.
Thnx, ik sliep vanmorgen nog half blijkbaar, was ik gewoon die FROM vergeten en nog eens de verkeerde volgordequote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:16 schreef martijnst het volgende:
Ik zou doen:
"SELECT * FROM topics WHERE forumid='".$_GET['forumid']."' ORDER BY sticky,open,closed;"
Dan doet ie t beter![]()
Hoe kan ik dan ook sorteren erbij op de laatste datum? (lees: datum van laatste post)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:16 schreef martijnst het volgende:
Ik zou doen:
"SELECT * FROM topics WHERE forumid='".$_GET['forumid']."' ORDER BY sticky,open,closed;"
Dan doet ie t beter![]()
Nopequote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:56 schreef Scorpie het volgende:
is het mogelijk om zend-encoded files te decoden?
Crap. Dan moet ik een nieuwe licentie aan gaan vragenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:56 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Nope.
Het wordt immers niet voor niets ge-compileerd.
1 2 3 4 5 6 | Tijd ---- 2:30 4:15 6:45 1:30 |
Dat kan inderdaad met joins. Wat heb nu en wat werkt er niet?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:59 schreef winux het volgende:
Maar ik wil dit doen door een left join te maken met alle tabellen. Maar da werkt niet bij mij.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 16:11 schreef dnzl het volgende:
Heb een aantal tijden opgeslagen uit een tijdpicker en in een database gestopt.
Kolom ziet er ongeveer zo uit:
[ code verwijderd ]
Hoe kan ik dit nou bij elkaar optellen mbv PHP. Waarbij er dus duidelijke rekening mee moet worden gehouden dat de 'tijd' tot 60 loopt. Som in dit geval is dus ook: 15:00
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | <?php $minutentotaal = 0; $urentotaal = 0; $sql = "SELECT `Tijd` FROM `tabel`"; $result = mysql_query($sql); while ($fetch = mysql_fetch_array($result)){ $tijdarray = explode(':', $fetch["Tijd"]); $urentotaal += $tijdarray[0]; $minutentotaal += $tijdarray[1]; if ($minutentotaal >= 60){ $urentotaal++; $minutentotaal -= 60; } } echo $urentotaal . ":" . $minutentotaal; ?> |
Lijkt me makkelijker om de uren om te rekenen naar minuten. Aan 't eind kan je dan weer 't aantal uren halen uit het totaal aantal minuten.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:42 schreef StefSybo het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Zoiets zou moeten werken geloof ik
Volgens mij is dit makkelijker...quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:01 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Lijkt me makkelijker om de uren om te rekenen naar minuten. Aan 't eind kan je dan weer 't aantal uren halen uit het totaal aantal minuten.
Hoe kan ik dan ook sorteren erbij op de laatste datum? (lees: datum van laatste post)quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:16 schreef martijnst het volgende:
Ik zou doen:
Dan doet ie t beter![]()
Heb je die datum in de topics-tabel staan? Kan je sub-query's gebruiken?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:25 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Hoe kan ik dan ook sorteren erbij op de laatste datum? (lees: datum van laatste post)
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:10 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Volgens mij is dit makkelijker...
Stel dat je straks op 75 minuten uit komt. Dan moet je dat module 60 gaan doen, en dan die rest weer omrekenen naar hele minuten. Ik vind dit eigenlijk wel een hele mooie manier.
1 2 | $uren = floor($minuten / 60); $minuten = $minuten % 60; |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |