abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27586481
Gaadverdamme Xerxes heb je zon vies huis !
pi_27587251
hee pssst

het zijn zilvervisjes...

echt!

mischien moet je gewoon een bordje met welkom op de deur spijkeren en ze dan stiekum naar de vissekom lokken. dan kan je ze daarna verkopen
pi_27591069
Hey, een zilvervisje!
Jeremy Clarkson: "You're not a real petrolhead, unless you've had an Alfa Romeo"
pi_27604786
Ranzige kutbeesten.

Wij hebben ze ook. Ze zijn over komen kruipen van een paar huizen verder. Eerst was het een plaag bij een paar huizen verderop en nu heeft de hele straat ze volgens mij. Vooral 's nachts lopen ze vrolijk door de keuken. (wij hebben trouwens tegels) Ze zitten voornamelijk achter de plinten en onder de keukenkastjes. Goed stofzuigen en veel luchten schijnt te helpen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  vrijdag 3 juni 2005 @ 12:48:23 #105
93727 kofkof
draait het maar om, hahahah!
pi_27605063
Het ergste is nog wel dat ze geen huur betalen.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:15:17 #106
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_27611362
De enige visjes waar je geen kom voor nodig hebt. Met recht een top-uitvinding.
Ik heb al een boek.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:29:30 #107
105263 Litso
Interlectueel.
pi_27611891
Het is een zilvervisje.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  zaterdag 11 juni 2005 @ 02:41:33 #108
93727 kofkof
pi_27826440
Hier loopt ook wel eens zo'n beest, ik was bezig met onderzoek naar dinosauriėrs, en toen kwam ik te weten dat ze uit het krijt komen (140 milj. jaar geleden dus) Zeer primitieve geleedpotigen die hun vocht uit de lucht halen met een speciaal orgaan.

Ja, het zijn vieze beestjes om te zien, maar ze zijn wel fascinerend, op hun eigen manier dan.

Ze krijgen gemiddeld 6 tot 8 nakomelingen, zeer zeldzaam in de insectenwereld (in tegenstelling tot bijvoorbeel de kakkerlak)

Dit vond ik nog over de soort:
quote:
De zilvervis (Order Thysanura)

Uiterlijk:
Tussen de 0,63 en 1,27 cm lang, van boven enigszins 'wortelvormig', grijs of zilverkleurig, drie draadvormige aanhangsels verlengen het achterlijf.
Gewoonten:
Nachtbrakers; bewegen snel, kunnen springen; worden gevonden op plekken met een hoog vochtigheidsgehalte; verrichten ernstige schade aan boeken, behang en andere papieren producten.
Voeding:
Hebben een voorkeur voor zetmeel, stijfsel, lijm; allerhande papierproducten; gestijfd textiel.
Voortplanting:
Voortplantingscyclus van 2 tot 3 maanden; leggen ongeveer 50 eitjes per keer; leven 2 tot 2,5 jaar.
Zilvervis-feiten:
Deze diersoort vormt vaak een plaag in huizen en bibliotheken. Ze voeden zichzelf met gestijfseld materiaal, zoals lijm, maar hebben een hoge humiditeitsgraad nodig om te kunnen overleven. Deze insectensoort wordt beschouwd als een primitieve, misschien wel de meest primitieve leefvorm. De aanhangsels aan de buikoppervlakte van het achterlijf zijn hier een indicatie voor, hoewel ze vermoedelijk geen functionele voortbewegingsorganen vormen.
Zilvervisjes kunnen beschouwd worden als levende fossielen. Ze zijn ouder dan dinosauriėrs.
Metamorfoze:
Ook zilvervisjes hebben een band met Metamorfoze: De meeste insecten kennen een viervoudige ontwikkelingsfase (in vaktermen: volledige metamorfose), terwijl de zilvervisjes een drievoudige ontwikkelingsfase kennen, ook wel trapsgewijze metamorfose genoemd:
Zodra ze zich ontwikkelen uit de eifase, lijken ze hun definitieve vorm gekregen gevonden te hebben en is groeien het enige wat ze nog doen.
Als je echt last van die beesten hebt moet je even naar de bouwmarkt gaan om een vochtvreter te kopen. Hoewel je denkt dat je huis een vrij lage luchtvochtigheid heeft kan dit toch anders zijn dan je dacht. Als die beestjes geen vocht meer uit de lucht kunnen halen drogen ze uit.

Meer info over ventileren

http://www.rijv.nl/ggd/meng_thema_binnenmilieu.html

[ Bericht 4% gewijzigd door kofkof op 11-06-2005 02:52:00 (toevoegingen) ]
pi_27826544
Het zijn zilvervisjes
en doodtrappen is leuk, worden ze gewoon een hoopje stof.... (en nee, ik heb ze niet, maar bij mijn ouders in het toilet zitten ze wel, ze komen daar binnen via de ontluchtingskanalen in toilet en badkamer )
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 11 juni 2005 @ 02:54:04 #110
93727 kofkof
pi_27826571
Ja, ze zijn inderdaad erg vreemd gebouwd. Maar "een hoopje stof" kan ik ze niet noemen. Ze leven natuurlijk wel van zetmeel en suikers dat natuurlijk snel afbreekt, en ze hebben geen inwendig skelet (net zoals alle insecten)
pi_27849273
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 19:39 schreef kofkof het volgende:

[..]

[afbeelding]

hier nog een site met wat nuttige informatie over de verschillen tussen de mormels
Sjeez.. pimp my visje? Wat een *bling* factor heeft die
  donderdag 6 april 2006 @ 13:51:41 #112
142943 STAIRWARES
forrest-speeder
pi_36706647
Ik heb es in een ver verleden met de opper-bevelhebber van een aantal van die beestjes in mijn woning gesproken..
Sindsdien heb ik ze niet meer gezien
“While one person hesitates because he feels inferior, the other is busy making mistakes and becoming superior”
  donderdag 6 april 2006 @ 14:24:57 #113
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_36707768
wij hebben er ook ontzettend last van gehad, ik heb een paar van die vochtvreters gekocht, het helpt wel..

irritante kut dingen zijn het
don't give me that fucking bullshit
  donderdag 6 april 2006 @ 14:30:42 #114
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_36707940
kutkick
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')