CCD's met veel megapixels (5/6/7/8) produceren meestal meer ruis op een foto dan bij camera's met minder Megapixels. Dit komt omdat vaak de dichtheid in een dergelijke sensor groter is.quote:Op woensdag 1 juni 2005 20:43 schreef ormagon het volgende:
Ik ben vanaf het begin af aan een van van de camera's van Minolta en nu natuurlijk van Konica-Minolta, toch vallen mij een paar dingen op:
op de één of andere manier hebben de digitale "compact" camera's van Minolta, dus ook de Z serie, redelijk veel last van ruis. De Z5 als voorbeeld deze vertoon op ISO 320 al meer ruis dan mijn
Olympus C-310 zoom op ISO 320 terwijl dit toch een veel goedkopere en oudere camera is.
De duurdere modellen, zoals de A serie, hebben wel gewoon een AF assist lamp.quote:Scherpstellen bij moeilijk licht. Konica-Minolta schijnt niet aan de infrarood sensor te willen voor het scherpstellen, buten is dat geen probleem maar zogauw je binnenkomt en het is schemerig/donker heb je het lastig.
Ik heb zelf een A200 camera. Op zich best een mooie camera, hoewel de kleuren wel héél anders overkomen dan bij mijn oude camera. Ik heb zelf het idee dat foto's van deze KonicaMinolta veel minder contrastrijk zijn (niet dat dat erg is of onnatuurlijk overkomt).quote:Vind ik zonde van het merk want het lijken mij punten die niet te moeilijk zijn te verbeteren, verder niks dan lof over minolta en zeker over de Z serie, ik ben helemaal verliefd op de Z5 met als zijn functies, eindelijk een mooi groot scherm, veel zoom, anti-shake en erg weinig purple friction.
Dit topic zet ik op vanuit het idee om mensen met Minolta digitale camera's hun ervaringen te laten delen, ook de DSLR dynax 7d is hier natuurlijk van harte welkom
Vrijwel elke 7/8 MP camera in die klasse produceert veel ruis, zeker bij zo'n ISO waarde. Ik fotografeer meestal met ISO 50, zo mogelijk. Op http://www.dpreview.com/ kun je bij vrijwel elke wat betere camera tests bij verschillende ISO waardes terugvinden.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:11 schreef ormagon het volgende:
@Ablaze
maar waarom hebben andere 6/7/8 mp camera's er dan een stuk minder last van, en zie je daar dat die cameras zo rond de iISO 520 nog beter kunnen fotograferen dan met de Konica's met ISO 320
De A serie vind ik niet echt compact camera meer , ik vind dat eingenlijk mer semi-professioneel, of zie ik dat fout?
Een DSLR camera (vaak de wat duurdere soorten camera's) heeft een fysiek groter CCD.quote:Op woensdag 1 juni 2005 21:11 schreef ormagon het volgende:maar waarom hebben andere 6/7/8 mp camera's er dan een stuk minder last van, en zie je daar dat die cameras zo rond de iISO 520 nog beter kunnen fotograferen dan met de Konica's met ISO 320
Grotere CCD = lagere dichtheid = minder ruis.quote:CCD's met veel megapixels (5/6/7/8) produceren meestal meer ruis op een foto dan bij camera's met minder Megapixels. Dit komt omdat vaak de dichtheid in een dergelijke sensor groter is.
Oops, klopt helemaal! Je hebt gelijk, was even abuis.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 14:39 schreef Bright het volgende:
Ablaze, ik heb zelf een A1 en daar zit absoluut geen AF lamp-hulp bij hoor!
Dit snap ik even niet helemaal. Volgens deze stelling zou dus een camera met 16.7 Mp, welliswaar op full size 24x36mm, maar dan altijd nog met een grotere dichtheid dan een 8Mp camera, en dan bij bv 1600 ISO een ruis hebben die groter is dan Minolta met 5 Mp op 320 ISO. Dus niet, kijk zelf http://img2.dpreview.com/(...)iginals/vb2c0114.jpgquote:Op woensdag 1 juni 2005 20:52 schreef Ablaze het volgende:
CCD's met veel megapixels (5/6/7/8) produceren meestal meer ruis op een foto dan bij camera's met minder Megapixels. Dit komt omdat vaak de dichtheid in een dergelijke sensor groter is.
toch wel....quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:34 schreef Kokomo het volgende:
Dit snap ik even niet helemaal. Volgens deze stelling zou dus een camera met 16.7 Mp, welliswaar op full size 24x36mm, maar dan altijd nog met een grotere dichtheid dan een 8Mp camera, en dan bij bv 1600 ISO een ruis hebben die groter is dan Minolta met 5 Mp op 320 ISO. Dus niet, kijk zelf http://img2.dpreview.com/(...)iginals/vb2c0114.jpg
Dan zou dat toch ook op moeten gaan voor een Canon 1 Ds Mkllquote:Op woensdag 8 juni 2005 20:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
toch wel....
Als de lichtgevoelige receptoren dichter bij elkaar zitten beinvloeden ze elkaar meer. dat veroorzaakt ruis. Een van de nadelen van meer pixels per cm2
Wat heeft Minolta dan geantwoord zou ik graag weten.quote:Op zondag 19 juni 2005 18:09 schreef nielsgeode het volgende:
Ik heb een Minolta 7D digitale spiegelreflexbody in combinatie met een Minolta 1-3x macro zoom lens:
.....
de lens:
Tijdens het fotograferen blijft de camera na het afdrukken op de gekste momenten hangen. Het beeld wordt zwart en aan- en uitzetten helpt niet. De batterij moet er dan uitgehaald worden.
Steeds denk ik nu heb ik het gevonden (tussenringen niet gebruiken, manual flash in plaats van Preflash TTL en nog wat dingen). Het gaat dan een tijdje goed maar na een aantal opnamen hangt ie opeens weer. Dit is dan niet te voorspellen. Soms is het bij opname 1, soms bij nr 15 of 20.
Ik heb dit alleen met deze lens. Ik heb nog een 100mm macro en die geeft nooit problemen. Ik heb minolta gemaild maar die geven nutteloze antwoorden. Is er toevallig iemand die of de lens of de body ook heeft of iets dergelijks gehad heeft?
Ik weet dat het nogal bijzonder is maar het is het proberen waard
In het begin had ik helemaal geen idee waar het aan lag en opeens zag ik dat ie hing als ik de pc aansluit via dimage transfer software bij het benaderen van de bestanden op de harde schijf (de camera slaat dan via een USB kabel direct op de pc op)quote:Op zondag 19 juni 2005 20:09 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Wat heeft Minolta dan geantwoord zou ik graag weten.
Hama had altijd van dat spul.quote:Op zondag 26 juni 2005 16:11 schreef Hurktoilet het volgende:
Weet iemand of je daarvoor ook vreemdmerk-alternatieven hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |