abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 01:56:34 #51
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27565175
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:05 schreef kenz het volgende:
OP de BBC Ceefax krijg je duidelijk het gevoel dat de engelse regering vindt dat het verdrag dood is. Dat zal betekenen dat zij geen referendum gaan houden en dus de hele ratificatie niet gaan doen.
Het is eigenlijk wel heel jammer dat Blair (en de UK politici) er nu zo mee wegkomt. Waarschijnlijk dan, ik ga ervan uit dat het verdrag nu idd bij het oudpapier kan.

Want het wordt mi hoogtijd dat de UK zich eens uitspreekt over lidmaatschap of niet, in plaats van de soort half-om-half positie nu.
  donderdag 2 juni 2005 @ 01:59:26 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_27565199
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 01:56 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het is eigenlijk wel heel jammer dat Blair (en de UK politici) er nu zo mee wegkomt. Waarschijnlijk dan, ik ga ervan uit dat het verdrag nu idd bij het oudpapier kan.

Want het wordt mi hoogtijd dat de UK zich eens uitspreekt over lidmaatschap of niet, in plaats van de soort half-om-half positie nu.
idd die 'wouterbos'-houding is walgelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 02:01:36 #53
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27565220
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 01:59 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

idd die 'wouterbos'-houding is walgelijk.
Leg eens uit? Of wou je gewoon even Bos/ PvdA bashen?
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 02:12:03 #54
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_27565309
Gerhhard Schroeder
quote:

I take note of the result of the referendum in the Netherlands with respect but also with great regret.

We must acknowledge that many Europeans doubt that Europe is able to answer the urgent questions of the moment.

The crisis surrounding the ratification of the European constitution must not become Europe's general crisis.

Every member state has the right, and a duty, to go through its own vote. I am convinced that we need the constitution if we want a democratic, social minded and strong Europe

Jacques Chirac
quote:

This new negative result in a founding member of the union and committed to European construction shows strong expectations, questions and concerns about the development of the European project.

While 11 countries have already come to a decision, it is the responsibility of all the other member states of the union to have their say.

Jose Manuel Barosso (Voorzitter Europese Commissie)
quote:

We have a serious problem, but we must continue our work.

I will ask member states to avoid any unilateral initiatives before the summit [on 16-17 June]. We need to know where we're going.

I hope the heads of state and government will give a clear signal about the future of the European Union

Jack Straw (minister buitenlandse zaken UK)
quote:

The prime minister and I have long made clear that the constitutional treaty is a good deal for Britain and for the EU.

But the verdict of these referendums now raises profound questions for all of us about the future direction of Europe.

In an era of globalisation, when nations need to find new ways to work together to tackle new problems, Europe needs to be capable of giving citizens the prosperity, security and social justice they require in ways which fit the modern world.

Jean-Claude Juncker (premier Luxemburg en voorzitter EU)
quote:

Europe is not knocked down... we will do everything to ensure that it recovers very quickly. We have to acknowledge that Europe no longer makes people dream.

We want the other member states to have the opportunity to tackle the same debate. We feel the ratification process should continue.

This is a dangerous position to be in. We need to show the outside world that we are sticking to the path of a better future.

pi_27567301
Pim Fortuyn lässt grüßen
Das Nein der Niederländer zur EU-Verfassung hat nach den deutlichen Umfrageergebnissen der letzten Zeit und der Vorgabe aus Frankreich nicht überraschen können. Zu sehr hatten die Argumente der Wähler Ärger und Unverständnis über die Vorgänge auf der europäischen Bühne gezeigt. Wozu eine solche Mixtur führen kann, haben die Niederländer im Mai 2002 beim Aufstieg des Rechtspopulisten Pim Fortuyn erfahren. Dessen Aufbegehren gegen das vom Bürger abgehobene politische Establishment in Den Haag hatte über Nacht die Machtverhältnisse auf den Kopf gestellt. Ein Attentäter verhinderte damals, dass der Rebell seinen Erfolg ausbauen konnte.

Wenig Einblick

Viele "Argumente" der letzten Zeit ließen auch in den Niederlanden erkennen, dass sich der Mann auf der Straße noch immer so weit von Europa entfernt fühlt wie sich niederländische Wähler im Jahr 2002 von ihren Volksvertretern fühlten. Die EU-Verfassung ist kaum bekannt. Gründe für ihre Ablehnung wurden umso zahlreicher angeboten. Dass sie oft genug mit der Verfassung nichts zu tun hatten, kümmerte wenig.

Zu wenig Information

Demagogen mussten gar nicht erst Widerstand gegen Europa wecken, räumte Ruud Lubbers, einst christdemokratischer Ministerpräsident der Niederlande und Befürworter der Verfassung, ein. Zum Ende des "Wahlkampfs" um die Verfassung gab der in seinem Land noch immer populäre Politiker zu, dass er und seine Nachfolger die Wähler zu lange und zu wenig über das informiert hätten, was sie über Europa wirklich wissen müssten.

"Amtlicher Wörterbrei"

Schon seit den Diskussionen um den Vertrag von Maastricht im Jahr 1991 seien die "falschen Debatten" geführt worden - etwa um das teure Parlament mit seinem monatlichen Standortwechsel zwischen Brüssel und Straßburg oder um unsaubere Spesenabrechnungen, sagte Lubbers. Ein "amtlicher Wörterbrei" habe die Kluft zwischen Politikern und Wählern vertieft. Dagegen seien die Werte Europas und die Sicherung nationaler Identität nie ausreichend dargelegt worden. In sein Resümee bezog Lubbers auch den sozialdemokratischen Ex-Regierungschef Wim Kok und dessen jetzigen Nachfolger und Lubbers-Parteigenossen Jan Peter Balkenende mit ein.

Trotz-Effekt

Mit dieser Bilanzierung liegt der frühere Ministerpräsident auf einer Linie mit anderen Kritikern. Sie werfen der Regierung in Den Haag vor, in ihrer Kampagne für die Verfassung die Wähler zu wenig ernst genommen und oft verkehrt angesprochen zu haben. Wer Krieg und Chaos für den Fall einer Nein-Mehrheit voraussagt und Wählern vielfältig droht, dürfe sich nicht wundern, wenn Schwarzmaler nicht glaubwürdig erscheinen, hieß es in den Medien. In Zeitungen wurden Konsequenzen zumindest für Minister gefordert. Dabei stand die nationale Politik am Mittwoch offiziell gar nicht zur Disposition.

Kurier Oostenrijk
pi_27567337
alles wat ik tot nu toe heb gelezen heeft dezelfde tenor

Een Kindergarten heeft gisteren mogen stemmen of ze al of niet op excursie gaan en hebben met nee gestemd omdat de spagetthie gisteren niet lekker was.

(vulgo spagetie)

[ Bericht 6% gewijzigd door CANARIS op 02-06-2005 10:48:02 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:43:41 #57
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_27567910
The No campaign's Matthew McGregor said: "Pro-euro campaigners have tried to dismiss the result of the French referendum by saying that it wasn't really a vote against the constitution," he said.

"That wasn't true for France and its even more unbelievable this time."
hetgeen te bewijzen was
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:46:34 #58
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_27567981
Mr Juncker Luxemburg - huidige president EU] said other EU members should go ahead with their referendums.

But BBC European affairs correspondent William Horsley says Mr Juncker seemed so distressed that he could hardly take in the fact of the second "No" vote. hehehehe
hetgeen te bewijzen was
  donderdag 2 juni 2005 @ 09:48:07 #59
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_27568033
[btw: Wat is spagetthie?]
hetgeen te bewijzen was
pi_27568596
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 09:18 schreef CANARIS het volgende:

Een Kindergarten heeft gisteren mogen stemmen of ze al of niet op excursie gaan en hebben met nee gestemd omdat de spagetthie gisteren niet lekker was.
exact.
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:05:57 #61
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27568611
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 02:01 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Leg eens uit? Of wou je gewoon even Bos/ PvdA bashen?
Waarschijnlijk dat laatste, en dat kan wmb niet genoeg gebeuren
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:09:42 #62
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_27568735
quote:

jij hebt duidelijk geleerd van het campagne-voeren van het "ja-kamp". Beledigen en kleineren. goed bezig, dat is het soort samenwerking waar we van houden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:12:17 #63
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_27568820
quote:
Jacques Chirac
quote:
This new negative result in a founding member of the union and committed to European construction shows strong expectations, questions and concerns about the development of the European project.

While 11 countries have already come to a decision, it is the responsibility of all the other member states of the union to have their say.
Kijk da's 'ne echte, slimme politcus. Die kerel heeft het pas echt begrepen .

Zo iemand kunnen we in Nederland ook wel gebruiken!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 2 juni 2005 @ 10:39:35 #64
111863 JackyVie
No shit, Sherlock?
pi_27569571
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Kijk da's 'ne echte, slimme politcus. Die kerel heeft het pas echt begrepen .

Zo iemand kunnen we in Nederland ook wel gebruiken!
Aan de stemming van de Fransen te zien, willen ze hem waarschijnlijk maar wat graag geven.
pi_27569774
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:09 schreef Cheiron het volgende:

[..]

jij hebt duidelijk geleerd van het campagne-voeren van het "ja-kamp". Beledigen en kleineren. goed bezig, dat is het soort samenwerking waar we van houden.
Het nee kamp moet nu even niet Mimosenachtig gaan doen, want de volks-economische schade die ze ons hiermee hebben ingebrokt is een beetje erger als mijn kindergarten voorbeeld.

Het is een godvergeten schande, dat meer als 60% van de wereldkampioen in exporteren en handeldrijven met een Nee stemt, niet wetend wat ze daarmee veroorzaken.

Ga dus niet Zeiken over "kleinerende uitspraken" . Juliie krijgen alles wat jullie verdienen,. Het liefst zou ik elke nee-stemmer persoonlijk aansprakelijk willen stellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 02-06-2005 12:01:30 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:30:39 #66
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27571326
Verwijt liever de politiek iets en misschien ook de media
pi_27571874
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 04:22 schreef Megumi het volgende:
Ik ben trouwens wel voor een verenigdd Europa maar wel als de mensen er klaar voor zijn. Wat nu niet het geval is.
En dáár gaat het om:
Als de mensen er klaar voor zijn..

Laat ze eerst de huidige puinhopen eens kanaliseren en opruimen alvorens men steun van de bevolking verwacht om nog een stap voorwaarts te maken.
Maak er eerst één terug om over een paar jaar er twee vooruit te maken.

Dat is mijn beweegreden geweest om tegen te stemmen.
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:50:15 #68
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27571938
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:48 schreef Elgigante het volgende:

Dat is mijn beweegreden geweest om tegen te stemmen.
In eerste instantie ook die van mij. Puur om het wat af te remmen omdat het mij veels te hard gaat.
pi_27572091
quote:

(vulgo spagetie)
Je moet het in breder perspectief bezien ipv de tunnelvisie toepassen en je alleen op de Grondwet richten, pas op die manier kun je een komend debacle voorkomen, ik mag hopen dat de politiek dat ook begrijpt, anders zal het komende referendum (als dat plaats zou vinden over welke kwestie dan ook) een nog grotere Nee-stem opleveren.
Yeah baby Yeah!
pi_27572226
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:50 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

In eerste instantie ook die van mij. Puur om het wat af te remmen omdat het mij veels te hard gaat.
Bovendien is het een kwestie van vertrouwen, zeg maar een compleet gebrek aan vertrouwen dat ik zelden heb mee gemaakt (als ik voor mezelf spreek), terwijl ik wel gestemd heb op 1 van de coalitiepartners.
Dat de overheid deze zaak 'er snel doorheen wilde jassen' maakte me evenzeer sceptisch, daar móet een addertje (danwel Anaconda) onder het gras zitten die zich nog niet heeft laten zien (en als de Grondwet niet doorgaat zich ook niet laat zien).
De politiek heeft compleet de plank misgeslagen in elk geval, nog meer dan Bureau Jeugdzorg in de zaak rond Savannah en dat stemt me somber.
Yeah baby Yeah!
pi_27572363
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 11:54 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je moet het in breder perspectief bezien ipv de tunnelvisie toepassen en je alleen op de Grondwet richten, pas op die manier kun je een komend debacle voorkomen, ik mag hopen dat de politiek dat ook begrijpt, anders zal het komende referendum (als dat plaats zou vinden over welke kwestie dan ook) een nog grotere Nee-stem opleveren.
Iik begrijp nog steeds niet waarom JIJ met nee hebt gestemd.
Kijk om je heen man en zie de andere nee stemmers. Daar hoor jij bij????

Ik heb nog nooit zoveel onderbuikse-verbaler-diarhoe gehoord al de laaste dagen.
De straat heeft gisteren de macht aan zich getrokken . met geen beter argument als "Die daar effe een poepie laten ruiken"
pi_27572410
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 10:46 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Het nee kamp moet nu even niet Mimosenachtig gaan doen, want de volks.economisch schade die ze ons hiermee hebben ingebrokt is een beetje erger als mijn kindergarten voorbeeld.

Het is een godvergeten schande, dat meer als 60% van de wereldkampioen in exporteren en handeldrijven een Nee stemt, niet wetend wat ze daarmee veroorzaken.

Ga dus niet Zeiken over "kleinerende uitspraken" . Juliie krijgen alles wat jullie verdienen,. Het liefst zou ik elke nee-stemmer persoonlijk aansprakelijk willen stellen.
Het vertouwen van het volk is de basis voor ons bestel, een basis die uiterst gevoelig is en zéér belangrijk, die importantie hebben de Hagenaren er niet van ingezien.

Ondanks dat ik voor de Grondwet ben (vind het een redelijk, niet meer dan dat, verdrag) heb ik dus tegen gestemd, om deze beweegreden af te schieten zoals je nu doet snijd je jezelf wederom nog dieper in de vingers als je iets van het volk wilt verwachten.

Je schetst een enorm doemscenario: NIEMAND kan op dit moment weten wat de exacte gevolgen zijn van de keuze van gisteren, de praktijk loopt nogal eens anders dan onze theoretische visie, derhalve zitten we nu opgescheept met theoretisch goede plannen die vernaggelt worden door de praktijk (uitvoerende macht: Brussel). Maar aangezien je natuurlijk teleurgestekld bent in de uitkomst zul je deze doescenario's blijven herhalen, dat zit in de aard van het beestje (eenzelfde beargumentatie zie je bij het Nee-kamp die nu lopen te kokketeren).

Je moet als laatste niet vergeten dat een voorstem niet alleen economische voordelen op zou/zal leveren, maar ook giga-nadelen, iets dat schromelijk wordt weggemoffeld...
Yeah baby Yeah!
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:06:45 #73
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27572457
Canaris wat praat je toch een hoop poep. Het komt op mij over alsof veel ja-stemmers denken dat ze behoren tot de slimmere elite van dit land die de dommeren maar moeten proberen overtuigen om ook ja te stemmen. Wat een onzin.

Ik ben voor Europa en opgegroeid met geen enkel ander idee dat wij bij Europa horen. Daar sta ik achter. Maar niet achter dit akkoord dat wat mij betreft flink aangepast mag worden. Daarom een nee stem. En dat is helemaal niet vreemd.
pi_27572533
Canaris wat praat je toch een hoop poep. Het komt op mij over alsof veel ja-stemmers denken dat ze behoren tot de slimmere elite van dit land die de dommeren maar moeten proberen overtuigen om ook ja te stemmen. Wat een onzin.

Nou , ga maar eens nalezen wat de demoskopen erover weten te zeggen.

De elite heet idd bijna gesloten voor gestemd jongeman.
edit
Excuse moi

[ Bericht 7% gewijzigd door CANARIS op 02-06-2005 12:15:40 ]
  donderdag 2 juni 2005 @ 12:15:26 #75
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_27572700
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 12:09 schreef CANARIS het volgende:

Of ik bij de elite hoor, gaat jou echter geen bal aan

Dat bestaat niet mijn beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo