Stel nou dat ik dat wel heb, ik heb een jaar gewerkt in die toko als bijbaan, ik heb er de goede opleidingen / certificaten voor, wat dan?quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:07 schreef Beroepsgokker het volgende:
Voor je goedkeuring van een Franchise krijgt lijkt het me niet meer dan logisch dat je veel ervaring hebt met dat soort ondernemersschap. Ik denk niet dat het zo makkelijk gaat.
Ja precies, dat is nihil, ik wil het inderdaad managen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 00:14 schreef Beroepsgokker het volgende:
Qua opleiding zou je iets kunnen hebben als Small Business en Retail Management (HBO), zie http://www.han.nl/restyle/sheo/sec_aanbod.xml?action=per-sector§or=heo&oplvorm=vt&flag=eng (en dan de onderste opleiding)
Je hebt toch een bepaalde kennis van managen nodig, als je een eigen zaak hebt is broodjes bakken nog maar een heel klein deel van je dagelijkse werkzaamheden.
omgquote:Op woensdag 1 juni 2005 00:05 schreef Yildiz het volgende:
Ff serieus, ga je dan eerst naar de makelaar, koop je een gebouw / je huurt iets.
NOU! het kan tochquote:Op zondag 5 juni 2005 19:02 schreef Barcelona het volgende:
[..]
omg![]()
ik zou lekker gaan solliciteren voor een baantje als broodjesverkoper als ik jou was
Die business koopt geen zaak. JIJ moet de zaak kopen als franchisenemer! Dat betekent vele tienduizenden euro's aan investering en voor sommige franchises ruim boven de ton.quote:Op zondag 5 juni 2005 19:12 schreef Yildiz het volgende:
NOU! het kan toch dat die business een zaak koopt, en dat jij er als manager in werkt, ik noem maar een voorbeeld?
Ik zeg niet dat het niet kan, maar verdiep je eerst eens. Als ik jou zo hoor over "ga ik dan naar de makelaar om een gebouw te kopen". Dan denk ik dat het beter is dat je gewoon ergens als manager gaat werken. En daar is niks mis mee, sterker nog ik denk dat het in veel gevallen fijner is om manager te zijn dan franchisee.quote:Maar dat kan natuurlijk weer niet, ik hoor het al, niks voor mij, het ziet er kut zat uit
Dankjequote:Op zondag 5 juni 2005 19:33 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Die business koopt geen zaak. JIJ moet de zaak kopen als franchisenemer! Dat betekent vele tienduizenden euro's aan investering en voor sommige franchises ruim boven de ton.
Dat die business een zaak koopt en jij als manager daar werkt dan ben je dus gewoon een werknemer, geen franchisenemer. En eerlijk gezegd lijkt mij dit de meest fijne manier als ik jou was.
Als franchisenemer heb je namelijk gewoon een eigen zaak. Natuurlijk krijg je ondersteuning, maar je kan gewoon failliet als de zaak niet loopt. Dan ben je je geld kwijt. Dan heb je nog de opstart die vaak een paar jaar in beslag neemt voordat het echt lekker draait en dus winst maakt, ligt er natuurlijk aan wat voor toko je begint. En dan alle zorgen over personeel, en ja die moeten ook betaald worden.
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan, maar verdiep je eerst eens. Als ik jou zo hoor over "ga ik dan naar de makelaar om een gebouw te kopen". Dan denk ik dat het beter is dat je gewoon ergens als manager gaat werken. En daar is niks mis mee, sterker nog ik denk dat het in veel gevallen fijner is om manager te zijn dan franchisee.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |