Ja, maar in watquote:Op dinsdag 31 mei 2005 17:51 schreef Ragus_Hermilion het volgende:
ps: Misschien is het handig om de titel aan te passen, nu lijkt het net alsof je een onzin topic opent.
Dat van die groep valt echt op!quote:Op dinsdag 31 mei 2005 18:14 schreef Tinkerbell het volgende:
Kraai-achtigen slapen samen als groep.
Hier zitten erg veel kraaien en pas tegen het donker vallen ze stil.
(PS: niks mis met de tt hoor)
Trouwens, als je toch het beestje wil beschermen tegen katten zou ik tegen een uur of 9 die bovenkant er op zetten, is het niet zo dat tegen dat tijdstip katten vooral gaan jagen?
Ja, verdikkeme, blij dat jij het ziet want ik zat net al te twijfelen of ik de beheerder van deze site http://www.solcon.nl/kemperman/kauw/ te mailen of hij eens naar mijn foto's wilde kijken. Ryan vertelde al dat de vogel 1 keer in zijn hand gepikt had en daarna niet meer. Maar nu bij verder lezen vond ik het feit dat die ene pik geen pijn deed heel vreemd want volwassen Kauwensnavels blijken vergelijkbaar met scharen die ook nog eens flink kunnen hakken.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 20:34 schreef nappel het volgende:
Ehm Stali...
..volgens mij heb je een jonge kauw gekidnapt..
Kijk maar naar zijn snavel; aan de zijkanten zie je de karakteristieke
verdikkingen van een jonge vogel.
In principe is er nog niets aan de hand; gewoon goed te eten geven
zoals in de linkjes van Bluezz staat..
..en goede kans dat ie 't overleeft...
En tam wordt!!
Het is leuk om hem als gast te hebben. Van jou begrijp ik dan wel weer dat het ook geen misdaad is het beestje binnengehaald te hebben en dat het wel goed komt. Vermoedelijk zijn ze op die sites heel erg tegen omdat ze willen voorkomen dat mensen tamme kauwen gaan houden met veel nare gevolgen van dien en daarbij is het verboden om Kauwen te houden omdat het geen huisdieren zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:33 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb al tweemaal een tamme kauw gehad, en eenmaal een tamme ekster...
(Gewoon gevonden, gevallen uit het nest e.d)
Ze kwamen gewoon als je riep, haha een mooie tijd was dat
Best leuk is dat, je moet ze goed voeren (zelf met je hand in het bekje stoppen) en vaak komt het dan wel goed...
Sterkte ermee...
En tja hij vliegt vanzelf eens weg
Het zijn hele lieve beesten, maar je kunt er maar beter niet bewust aan beginnen, ze hebben wel verzorging nodig en als er overdag (Vooral in het begin) niemand is dan kan het wel eens fout gaan. Dan raken ze ook minder gehecht aan je....quote:Op vrijdag 3 juni 2005 21:50 schreef Stali. het volgende:
[..]
Het is leuk om hem als gast te hebben. Van jou begrijp ik dan wel weer dat het ook geen misdaad is het beestje binnengehaald te hebben en dat het wel goed komt. Vermoedelijk zijn ze op die sites heel erg tegen omdat ze willen voorkomen dat mensen tamme kauwen gaan houden met veel nare gevolgen van dien en daarbij is het verboden om Kauwen te houden omdat het geen huisdieren zijn.
De kauw was al heel snel niet bang meer maar heel rustig en nieuwsgierig. Verder at hij zelfstandig het kippenvoer en ik heb m een aardbei gegeven. Hij kan nu in ieder geval even op krachten komen, want vanmiddag was hij uitgeput. Hoop dat hij morgen zal vliegen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |