abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin dinsdag 31 mei 2005 @ 17:38:48 #1
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27519403
Ja, optieven als je komt kloten, serieuze vraag.

Er is een jonge kraai gestrand in m'n (afgesloten) tuin, kan nog niet goed vliegen.
De hele dag zijn de ouders in de buurt gebleven, nu nog, en z'n ooms en tantes ofzo, want het is een hele groep.
Ok, hij heeft net het vogelbadje ontdekt en flink gedronken.
Mijn katten zijn binnen, maar ik ben als de dood voor de buurtkatten.
Hij heeft het nu de hele dag al gered, en de ouders zijn ZO zorgzaam.

Nu tiefte hij net in slaap boven het badje, dus ik wil weten hoelaat die beesten ongeveer gaan slapen.
Ik heb een oude bovenkant van een oude konijnenkooi gevonden en zo wil ik hem de nacht laten doorkomen, verstopt in de tuin met eten en drinken maar met dat ding over zich heen zodat geen buurtkat hem kan roven.

En kom me ook niet aan met, bel de dierenambulance, als je die ouders gezien hebt,
en weet dat ze(dierenambulance) niet voor een vogel komen is dat geen optie.
Btw, dit is voor het eerst dat ik meemaak hoe zorgzaam een hele kraaienfamilie is!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_27519775
Vogels slapen wanneer de zon onder gaat, en worden wakker wanneer de zon opkomt, dit is naar hun biologische klok ingesteld, alhoewel tegenwoordig vogels langer wakker blijven en later opstaan, ik denk dat dit komt doordat het in steden altijd rumoerig blijft en lampen op straat aan blijven.

ps: Misschien is het handig om de titel aan te passen, nu lijkt het net alsof je een onzin topic opent.
Woei!
pi_27519822
edit: bah, does niet

[ Bericht 58% gewijzigd door Tinkerbell op 31-05-2005 18:17:18 ]
  Admin dinsdag 31 mei 2005 @ 17:53:30 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27519834
Dat begrijp ik, zover was ik ongeveer met mn kennis van in het wild levende vogels, maar gaat een jong niet eerder slapen?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin dinsdag 31 mei 2005 @ 17:59:30 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27519993
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 17:51 schreef Ragus_Hermilion het volgende:

ps: Misschien is het handig om de titel aan te passen, nu lijkt het net alsof je een onzin topic opent.
Ja, maar in wat

pi_27520233
Ik denk dat het jong alleen eerder gaat slapen wanneer het nog helemaal onder het dons zit, als het al echt een beetje tegen een volwassen kraai aan gaat zitten, dus met al gewoon veren, dan slaapt hij op dezelfde tijdstippen.
Woei!
pi_27520330
Kraai-achtigen slapen samen als groep.

Hier zitten erg veel kraaien en pas tegen het donker vallen ze stil.

(PS: niks mis met de tt hoor)

Trouwens, als je toch het beestje wil beschermen tegen katten zou ik tegen een uur of 9 die bovenkant er op zetten, is het niet zo dat tegen dat tijdstip katten vooral gaan jagen?
  Admin dinsdag 31 mei 2005 @ 18:16:08 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27520371
Ik heb het beestje uitgebreid bekeken, zit al met een vol verenpak, toch al vrij groot, alleen een donsenkuifje nog.
Fladdert al wel, maar komt niet ver noch hoog.
Drinkt zelf en zoekt naar voer, ik heb op internet gekeken wat hij allemaal eet.
Ik heb net toch maar vast die bovenkant van de kooi over hem geplaatst, ben echt te bang voor buurtkatten.
De kooi en vogel staan gewoon in de tuin en hij heeft een ministruikje in zn kooi waaronder hij nu zit te schuilen,
jong en ouders en tantes en ooms houden nog steeds contact.

Admin dinsdag 31 mei 2005 @ 18:18:07 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27520427
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 18:14 schreef Tinkerbell het volgende:
Kraai-achtigen slapen samen als groep.

Hier zitten erg veel kraaien en pas tegen het donker vallen ze stil.

(PS: niks mis met de tt hoor)

Trouwens, als je toch het beestje wil beschermen tegen katten zou ik tegen een uur of 9 die bovenkant er op zetten, is het niet zo dat tegen dat tijdstip katten vooral gaan jagen?
Dat van die groep valt echt op!
De hele dag al een drukte van belang.
Ik heb toch voor alle zekerheid de kap vast geplaatst, ik zag al wat buurtkatten rondscharrelen nl.
Wat een schitterende beesten trouwens van zo dichtbij.

pi_27520428
Kraaien doen heel veel samen, dacht ik, leven ook in groepsverband.

Enfin, er zijn veel vogelliefhebbers hier, die komen zo wel opdagen
  Admin dinsdag 31 mei 2005 @ 18:25:52 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_27520596
Ben benieuwd, want ik denk al verder, weet ik veel van vogels , Hij fladdert en kan weet ik veel, een metertje vliegen.
Hoe vliegt zo'n beest straks weg dan?

pi_27520935
F&F is dit mensen, EF en EF!
pi_27520961
http://aladin.bibliotheek.nl/

daar denken ze namenlijk alles te weten!!!!
"Dude.. they can't get any better than that"
pi_27521551
Agos wat leuk.

Hiervoor op het grasveldje had een kat laatst een jonge kraai te pakken en je had de rest van de kraaienfamileie moeten zien, ze gingen toch tekeer met gekrijs en heel laag overvliegen
De kat ging ervandoor

Ze zitten hier op de daken altijd bij elkaar in de buurt, prachtig om te zien. Half uurtje na zonsondergang zijn ze verdwenen om te slapen.

Klinkt als een goed plan vonne, pas alleen goed op, ik zou er niet te dicht in de buurt durven komen.
Ken je die scène uit The Birds; die vrouw met haar haar alle kanten op?

Ik duim voor de jonge kraai, prachtbeesten.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_27534363
Hoe gaat het met de kleine, yvonne?
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_27592865
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 23:28:02 #17
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_27593749
Ja, hoe gaat het met 't kraaitje? Ik moest hier vandaag aan denken toen ik er eentje zag zitten, aan de voet van het gebouw waar ik werk. Hij had nog een wit randje rond de snavel dus ik denk dat-ie vrij jong was.

Toch denk ik wel dat hij het redt, ik stond amper stil om te kijken (op 3 meter) of de familie kwam al scheldend aanvliegen . En de katten in de buurt schrikken al als een wolk voor de zon schuift dus daar ben ik niet zo bang voor
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_27616007
Hoe gaat het met de kraai?

Twee dagen geleden zag ik bij ons achter een kauw wat onhandig rondsjouwen en al snel kwam ik erachter dat de vogel niet meer kon vliegen. Helaas moest ik op dat moment weg maar nam me voor dat wanneer later de kauw er nog zou zitten deze binnen te halen. Maar bij terugkomst was hij weg. Nu vandaag zag ik hem weer en ditmaal nog hulpelozer en vermagerd. Eigenlijk ongelovelijk dat het beestje het zolang uitgehouden heeft want ook bij ons in de buurt liep hij veel gevaar voor rondlopende katten. Ryan heeft hem gepakt (dat durfde ik zelf niet ) en ik wist snel nog een oude kattenreismand te vinden in de schuur. Ik heb daar maar wat stro ingelegd en vanmiddag hebben we een grote zak kippenvoer gekocht de plastic mand veilig op het dak van de schuur gezet waar hij vanmiddag in slaap is gevallen. Hij zal wel flink uitgeput zijn. Inmiddels is hij wakker want de reismand staat binnen omdat hier noodweer is losgebarsten.

Maar ja hoe nu verder? Ik ben altijd dol op kraaien en kraaisoorten als kauwen geweest. Vorige zomer heb ik daar ook een topic over geopend en nu zie ik er eindelijk eens 1 van heel dichtbij. De Kauw heeft echt een prachtige kop en heel licht blauwe ogen. Het schijnt dat je ze tam kunt maken en ik hoop stiekem dat wanneer hij beter wordt dat-ie dan misschien in de buurt zal blijven. Maarja dat is nog maar de vraag want ik heb geen idee wat hij mankeert en ook weet ik niet precies hoe ik een Kauw moet verzorgen. Het voer is in ieder geval goed, maar verdere tips zijn van harte welkom.

pi_27618406
Er is best veel over te vinden :

http://www.solcon.nl/kemperman/kauw/verzorging.html
http://www.wbesusterengraetheide.com/Kauw/Kauw.htm
http://www.fixeer.nl/kauwen/verzorging/verzorging_start.htm

Bij het laatste linkje staat dat het eik. niet de bedoeling is dat je ze in gevangenschap laat opgroeien......
  vrijdag 3 juni 2005 @ 20:34:54 #20
17698 nappel
raar menneke..
pi_27618928
Ehm Stali...
..volgens mij heb je een jonge kauw gekidnapt..
Kijk maar naar zijn snavel; aan de zijkanten zie je de karakteristieke
verdikkingen van een jonge vogel.

In principe is er nog niets aan de hand; gewoon goed te eten geven
zoals in de linkjes van Bluezz staat..
..en goede kans dat ie 't overleeft...
En tam wordt!!
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_27620052
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 20:34 schreef nappel het volgende:
Ehm Stali...
..volgens mij heb je een jonge kauw gekidnapt..
Kijk maar naar zijn snavel; aan de zijkanten zie je de karakteristieke
verdikkingen van een jonge vogel.

In principe is er nog niets aan de hand; gewoon goed te eten geven
zoals in de linkjes van Bluezz staat..
..en goede kans dat ie 't overleeft...
En tam wordt!!
Ja, verdikkeme, blij dat jij het ziet want ik zat net al te twijfelen of ik de beheerder van deze site http://www.solcon.nl/kemperman/kauw/ te mailen of hij eens naar mijn foto's wilde kijken. Ryan vertelde al dat de vogel 1 keer in zijn hand gepikt had en daarna niet meer. Maar nu bij verder lezen vond ik het feit dat die ene pik geen pijn deed heel vreemd want volwassen Kauwensnavels blijken vergelijkbaar met scharen die ook nog eens flink kunnen hakken.

Bluezz, dank je wel voor de links. Ik had die hierboven al gevonden en ook wanneer je geen Kauw gevonden hebt is die erg leuk om te lezen. De kauw die hier nu binnen is begon anderhalf uur geleden flink naar zijn soortgenoten buiten te kwekken maar nu ligt hij te slapen. Morgenvroeg ga ik hem meteen loslaten.

Sta je dan met je goeie bedoelingen... . Nee, ik ga m zeker niet tam maken daarvoor is hij te leuk.
pi_27620557
Ik heb al tweemaal een tamme kauw gehad, en eenmaal een tamme ekster...
(Gewoon gevonden, gevallen uit het nest e.d)

Ze kwamen gewoon als je riep, haha een mooie tijd was dat

Best leuk is dat, je moet ze goed voeren (zelf met je hand in het bekje stoppen) en vaak komt het dan wel goed...

Sterkte ermee...

En tja hij vliegt vanzelf eens weg
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 21:40:22 #23
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27620791
Ikzelf het vroeger een tamme kraai gehad.
Het zijn prachtige beestjes en ik heb het gevoel dat ze je echt "zien" als ze naar je kijken ( ze kijken je in je ogen aan ).

Punt is alleen, tegenwoordig is het verboden een kraai/kauw etc.. als "pet" te hebben tenzij het dier in gevangenschap geboren en geringd is.
( maar goed.. wie kan bewijzen dat het dier van jou is ? )

Mijn kraaitje kon ik gewoon los laten en hij kwam vanzelf weer terug. Hij bleef altijd in de buurt van mijn huis. hij kwam zo op mijn arm zitten. ( hij herkent je ook in een groep van meerdere mensen )

Yvonne, hoe is het met je kraaitje. Is ie al uitgevlogen ?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_27621089
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:33 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb al tweemaal een tamme kauw gehad, en eenmaal een tamme ekster...
(Gewoon gevonden, gevallen uit het nest e.d)

Ze kwamen gewoon als je riep, haha een mooie tijd was dat

Best leuk is dat, je moet ze goed voeren (zelf met je hand in het bekje stoppen) en vaak komt het dan wel goed...

Sterkte ermee...

En tja hij vliegt vanzelf eens weg
Het is leuk om hem als gast te hebben. Van jou begrijp ik dan wel weer dat het ook geen misdaad is het beestje binnengehaald te hebben en dat het wel goed komt. Vermoedelijk zijn ze op die sites heel erg tegen omdat ze willen voorkomen dat mensen tamme kauwen gaan houden met veel nare gevolgen van dien en daarbij is het verboden om Kauwen te houden omdat het geen huisdieren zijn.

De kauw was al heel snel niet bang meer maar heel rustig en nieuwsgierig. Verder at hij zelfstandig het kippenvoer en ik heb m een aardbei gegeven. Hij kan nu in ieder geval even op krachten komen, want vanmiddag was hij uitgeput. Hoop dat hij morgen zal vliegen. .
pi_27622128
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:50 schreef Stali. het volgende:

[..]

Het is leuk om hem als gast te hebben. Van jou begrijp ik dan wel weer dat het ook geen misdaad is het beestje binnengehaald te hebben en dat het wel goed komt. Vermoedelijk zijn ze op die sites heel erg tegen omdat ze willen voorkomen dat mensen tamme kauwen gaan houden met veel nare gevolgen van dien en daarbij is het verboden om Kauwen te houden omdat het geen huisdieren zijn.

De kauw was al heel snel niet bang meer maar heel rustig en nieuwsgierig. Verder at hij zelfstandig het kippenvoer en ik heb m een aardbei gegeven. Hij kan nu in ieder geval even op krachten komen, want vanmiddag was hij uitgeput. Hoop dat hij morgen zal vliegen. .
Het zijn hele lieve beesten, maar je kunt er maar beter niet bewust aan beginnen, ze hebben wel verzorging nodig en als er overdag (Vooral in het begin) niemand is dan kan het wel eens fout gaan. Dan raken ze ook minder gehecht aan je....

Wel leuk als je hem roept en hij komt bij je op de schouder zitten enzo....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')