abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:33:00 #76
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_16097707
Tsja, en bij MTV denken ze dat Paranoid op de cd 'Black Sabbath' staat.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:36:12 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16097794
Een paar jaar terug nog voordat de Osbournes op TV verscheen, hadden we het op mijn werk over Ozzy Osbourne. Een vrouwelijke collega van 30 had toen oprecht geen idee wie of wat dat was. En van Black Sabbath had ze al helemaal niet gehoord. Dat is toch wel bizar. Zelfs als je niet van die muziek houdt ken je ze toch wel? Het was des te raarder, omdat zij destijds zo'n 7 jaar ouder was dan ik. Zij heeft de nadagen van Black Sabbath en de solo-singles van Ozzy dus veel bewuster kunnen meemaken.
pi_16097805
wie niet
naja, ikke wel dus
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:46:50 #79
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_16101906
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 21:32 schreef Seborik het volgende:
Hij heeft wel een aantal coole nummers gemaakt, maar ik vond hem het beste in Black Sabbath. (Black Sabbath zonder Ozzy was ook niet echt geweldig)
Beetje late reactie maar ik heb hier nog een cd van Sabbath met Dio liggen en dat vind ik eigenlijk mintstens zo goed als met Ozzy. Dio is ook een betere zanger.

Ik vind Ozzy verder in Sabbath ook het interessantst.

pi_16101981
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:46 schreef Djaser het volgende:

[..]

Beetje late reactie maar ik heb hier nog een cd van Sabbath met Dio liggen en dat vind ik eigenlijk mintstens zo goed als met Ozzy. Dio is ook een betere zanger.

Ik vind Ozzy verder in Sabbath ook het interessantst.

Die twee cd's met Dio zijn inderdaad ook nog wel goed, maar daarna is het toch wel afgelopen. Ik vind ze (die met Dio) ook wel minder dan het meeste met Ozzy, hoewel sommige nummers zich wel kunnen meten net zoals het titelnummer van het album The Mob Rules.
  vrijdag 9 januari 2004 @ 14:50:44 #81
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_16102041
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:48 schreef Seborik het volgende:

[..]

Die twee cd's met Dio zijn inderdaad ook nog wel goed, maar daarna is het toch wel afgelopen. Ik vind ze (die met Dio) ook wel minder dan het meeste met Ozzy, hoewel sommige nummers zich wel kunnen meten net zoals het titelnummer van het album The Mob Rules.

Hebben ze maar twee cds met Dio? Ik heb hier allen The Sabbath stones liggen een best of cd uit die tijd waarin Dio alle nummers zingt.
pi_16102093
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:48 schreef Seborik het volgende:
Headless Cross en Cross Purposes kan ik ook erg goed hebben (met Tony Martin als zanger). Ik heb ze in 1994 live gezien, en dat beviel uitstekend.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16102134
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:50 schreef Djaser het volgende:
Hebben ze maar twee cds met Dio? Ik heb hier allen The Sabbath stones liggen een best of cd uit die tijd waarin Dio alle nummers zingt.
Dehumanizer uit 1992 is ook met Dio, maar behoort nou niet echt tot het "klassieke" repertoire. Heaven and Hell en Mob Rules wel, wat mij betreft .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16102302
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:50 schreef Djaser het volgende:

[..]

Oh, meer dan.

Dacht alleen begin jaren 80.

pi_16103473
Ozzy was bijna dood
  vrijdag 9 januari 2004 @ 15:51:20 #86
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_16103842
Volgens mij heeft Ozzy wel eens drugs gebruikt.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  vrijdag 9 januari 2004 @ 16:42:38 #87
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_16105459
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:51 schreef Manji het volgende:
Volgens mij heeft Ozzy wel eens drugs gebruikt.
zou je denken?? hoezo dat?
pi_16105558
Wie kent ozzy nou niet
pi_16105766
Black Sabbath
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
pi_16106070
Ozzy is zo psychotisch en gek dat zijn teksten te gek voor woorden zijn. Beregoed dus !
-Geen referrer links, ook niet in je sig-
  vrijdag 9 januari 2004 @ 17:43:47 #91
76456 SKMbeat
Are You Experienced ?
pi_16107318
Ik heb ooit eens gelezen of gehoord dat Black Sabbath de uitvinders zijn van de blackmetal of hardrock met duistere,horror-elementen.
Toen ze pas opgericht waren repeteerden ze in een oefenruimte met uitzicht op een bioscoop.Ozzy scheen naar buiten te hebben gekeken en observeerde de mensen die naar een horrorfilm gingen. Hij vroeg aan de bandleden hoe het toch mogelijk is dat mensen betalen voor een bepaalde vorm van entertainment dat hen bang maakte, negatieve vibes of zo gaf. Hij vond dit vreemd, maar besloot dit ook maar eens te proberen met muziek. Muziek maken die mensen angst zou aanjagen.
Als ik naar het intro van het nummer ' Black Sabbath' luister van het gelijknamige album en andere tracks met klanken, riffs die volgens mij niet bedoeld zijn om een verjaardagsfeestje op te leuken, dan wil ik dat verhaal best geloven.
Kan iemand dit bevestigen?

Ik ken Ozzy natuurlijk via Black Sabbath en hun klassieker 'Paranoid". Heb de band in de jaren '80 leren kennen via popgeschiedenisdocumentaires en begin jaren '90 het nummer Wasp leren kennen en ook hun eerste album gekocht. Wat een lekker album zeg, mooi qua klank en sound. Een stukje pophistorie als het gaat om hardrock/metal. Vond Ozzy altijd een boeiende figuur, hij werd wel eens geïnterviewed voor Monsters of Rock (MTV) en had altijd wel een leuke opmerking klaar staan.
Dat ie nu het knuffelbeestje van de rockwereld is geworden, dat had ik mijn stoutste dromen nooit verwacht.

[Dit bericht is gewijzigd door SKMbeat op 09-01-2004 17:53]

Let me be who I am ! Let me Kick Out The Jams ! Kick Out The Jams ! I done kick them out.
pi_16107342
ja
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')