abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27494283
Hoi,

Ik ben Esther, 28 jaar, woon samen met mijn vriend en onze 2 kinderen (een zoon van 2 en een dochter van 4 maanden). Nu gaan wij voor zijn werk naar het westen des lands verhuizen en willen dan in Hilversum, Naarden of Bussum gaan wonen, omdat Amsterdam dan goed bereikbaar is, en omdat het volgens ons leuke (groene) plaatsen zijn om te wonen met kinderen.

Maar de streek kennen we niet echt en daarom vraag ik jullie advies. Welke plaats vind jij het leukste en waarom? En ik welke buurten moet je juist wel zitten, en waar niet? Wel graag in de omgeving van winkels, scholen, station etc.

Groetjes,

Esther
  maandag 30 mei 2005 @ 22:01:29 #2
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_27495107
Almere
pi_27495181
Bussem, tenzij je van druk houdt: Hilversum, Naarden is nog veel leuker, maar wat minder winkels dan Bussum. heb je al bedacht wat je budget is, huizen zijn een stukje (3x < ) duurder dan waar je vandaan komt
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  maandag 30 mei 2005 @ 22:18:49 #4
27084 Pissie
Like duh....
pi_27495729
Hoi Esther,

Als ik jullie was zou ik voor Hilversum kiezen. Ik heb het zelf absoluut niet op Bussum, kom er alleen af en toe om te winkelen. Zou er niet willen wonen. Naarden is op zich wel een leuke plaats, maar wel heel anders als Bussum of Hilversum.

Het ligt er natuurlijk ook wel aan waar je het snelste woonruimte kunt krijgen. Ik weet niet of je wilt huren of kopen, dat maakt het alweer wat makkelijker namelijk. Er staat genoeg te koop in Hilversum en omgeving. (is wel redelijk duur hier helaas) Misschien kun je ook eens nadenken over Kortenhoef, Nederhorst den Berg of Loosdrecht ofzo, liggen ook allemaal tegen Hilversum aan, bied weer wat meer mogelijkheden.

Voor de rest is en blijft het natuurlijk een persoonlijke keuze. Als ik jullie was zou ik voor Hilversum gaan. En welke buurten wel of niet... ja... woon zelf in Hilversum Noord, maar ben geboren in Hilversum Zuid, bevalt me allebei eigenlijk wel. Denk eerder dat het bepaalde straten of gedeeltes van buurten zijn waar je beter niet kunt wonen. Maar ook dat is maar net wat je gewend bent enzo.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze maar, wie weet kan ik ze voor je beantwoorden.
In ieder geval succes met het zoeken naar woonruimte in het Gooi.

Groetjes!!!
Dankzij ivf zijn wij op 02-07-2013 de trotse ouders geworden van onze zoon Bram!
  maandag 30 mei 2005 @ 22:40:27 #5
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_27496460
Hilversum vind ik zelf verschrikkelijk; zou ik nooit doen.
Naarden en Bussum zijn allebei leuk, maar Bussum heeft wat meer centrum en scholen; Bussum vind ik zelf het leukst, inderdaad wel behoorlijk prijzig, en wat je eerst vantevoren moet informeren zijn de basisscholen, geloof het of niet maar de basisscholen hebben hier allemaal, op de openbare na, maar dat zijn er maar twee, enorme wachtlijsten.

Zo snel mogelijk inschrijven dus.

Qua buurten: in Bussum zijn het centrum leuk, wel kleine huizen,weinig groen, weinig parkeermogelijkheden, Rembrandtkwartier en Spieghel heel leuk maar ook heel duur, wat goedkoper zijn de woningen in Bussum-Zuid, eng genoemd, voornamelijk jaren vijftig woningen, die staan bijna allemaal dicht bij de hei en bij Station Bussum-Zuid met een prima verbinding naar Amsterdam, het centrum is erg leuk met veel verschillende winkels, je kunt hier eigenlijk alles krijgen.

Het leuke aan Bussum zind ik zelf dat het wel dorps is maar dat "alles" er is, zoals ik al zei, basisscholen, div. middelbarescholen, filmhuis, sportverenigingen, zwembad, twee stations.
Naarden heeft ook veel mogelijkheden maar is gewoon wat kleiner, wel leuk is de Vesting, maar is om te wonen erg duur en zijn veelal kleine huizen.

Misschien is Huizen nog een optie? klein centrum wel veel kleine winkelcentra, is erg uitgestrekt en heeft geen station.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  maandag 30 mei 2005 @ 22:47:01 #6
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27496687
Definitely Naarden of Bussum!

Hilversum is oké of af en toe te gaan winkelen of zo. Maar daar ben je dus zo met de trein. Of de fiets. Of met de auto... al is autorijden in H'sum nu ook weer niet aan te raden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_27502670
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:47 schreef Jane het volgende:
Definitely Naarden of Bussum!

Hilversum is oké of af en toe te gaan winkelen of zo. Maar daar ben je dus zo met de trein. Of de fiets. Of met de auto... al is autorijden in H'sum nu ook weer niet aan te raden.
Eensch
  dinsdag 31 mei 2005 @ 08:47:31 #8
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_27502774
Als ik dan toch moet kiezen, dan toch zeker Hilversum. Het is zeker net zo dorps als Bussum ondanks dat het veel groter is. En er dus ook veel meer te vinden is. Ikzelf ben geboren en getogen in Hilversum en zou voor geen goud in Bussum of Naarden willen wonen. Het is allemaal net te dorps voor mij. (Heb de middelbare school in Bussum gedaan dus ken het drop). En al het geklaag over het rijden in het centrum van Hilversum. Naarden en Bussum zijn ook zeker niet ideaal qua verkeer. Maar ik denk dat, dat geldt voor vrijwel elk stadscentrum van Nederland.
Live life to the Ender :D
  dinsdag 31 mei 2005 @ 08:55:42 #9
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27502897
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:01 schreef Radjesh het volgende:
Almere
Jah of Amsterdam, wtf moet je in Naarden?
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:07:28 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_27503069
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 08:47 schreef Ender_W het volgende:
Ikzelf ben geboren en getogen in Hilversum en zou voor geen goud in Bussum of Naarden willen wonen. Het is allemaal net te dorps voor mij.
En toch is Naarden de enige stad van de 3.
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 08:47 schreef Ender_W het volgende:
En al het geklaag over het rijden in het centrum van Hilversum. Naarden en Bussum zijn ook zeker niet ideaal qua verkeer. Maar ik denk dat, dat geldt voor vrijwel elk stadscentrum van Nederland.
"Niet ideaal qua verkeer" is toch nog wel even iets anders dan "als je er eenmaal bent, kom je nooit op de plaats van bestemming en ook nooit het dorp meer uit". Zoals in Hilversum dus.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:24:56 #11
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_27503449
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 08:55 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Jah of Amsterdam, wtf moet je in Naarden?
True.. Als je dan toch gaat verhuizen, doe het dan goed! Watergraafsmeer vind ik een mooie buurt in Adam, veel groen.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:26:25 #12
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_27503494
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:24 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

True.. Als je dan toch gaat verhuizen, doe het dan goed! Watergraafsmeer vind ik een mooie buurt in Adam, veel groen.
Ik denk dat het bij het Kraaiennest in Zuid-Oost de TS zich ook vast en zeker zal vermaken
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:28:39 #13
118973 Whizkid_RaiLmAn
Beschreven figuur
pi_27503550
Hilverdorp is de bom! Alleen autorijden sucks big time, moet je echt Hilverdorp uit je hoofd kennen
When something drops I'm like:
( ͡° ͜ʖ ͡°)
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
  dinsdag 31 mei 2005 @ 09:53:21 #14
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_27504208
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:26 schreef BadKeukenTegel het volgende:

[..]

Ik denk dat het bij het Kraaiennest in Zuid-Oost de TS zich ook vast en zeker zal vermaken
Egeldonk
pi_27504532
Ga je kopen??? Voor hoeveel?
  dinsdag 31 mei 2005 @ 10:15:47 #16
114263 man_in_love
Wisdom of age
pi_27504844
Ik denk dat ik zelf, met keuze uit deze drie, zou kiezen voor Bussum.
Heb je al nagedacht over de wat kleinere plaatjes in de buurt als Nederhorst-den-Berg, Vreeland, Muiderberg en zo? Of over Weesp?
Lokatie Maastricht Borgharen --&gt; De atmosfeer staat op ontploffen
  dinsdag 31 mei 2005 @ 13:56:22 #17
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_27512008
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 09:07 schreef Jane het volgende:

[..]

En toch is Naarden de enige stad van de 3.
[..]

"Niet ideaal qua verkeer" is toch nog wel even iets anders dan "als je er eenmaal bent, kom je nooit op de plaats van bestemming en ook nooit het dorp meer uit". Zoals in Hilversum dus.
De enige met stadsrechten, I know. Toch is het naar formaat een dorp. Of laat ik zeggen, het heeft een dorps karakter. Zo beter?

En Hilversum uitkomen is juist makkelijk, je kan maar 1 kant op En das het dorp uit. Overdrijven is ook een vak is het niet?
Live life to the Ender :D
  dinsdag 31 mei 2005 @ 16:05:23 #18
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_27516452
Als ik jou was zou ik lekker naar Huizen verhuizen 7km van Bussum vandaan, 14 KM van Hilversum en 25 KM van Amsterdam. En hemelsbreed 3 KM van Almere als je veerdienst teminste pakt naar Almere Haven.

Zomers lekker op de boulevard wat drinken aan het Gooimeer. Mooie bosrijke omgeving.
Alleen de huizen zijn behoorlijk duur, vooral in de omg. het Oude Dorp (ik woon er gelukkig wel)

4e Kwadrant is ook erg mooi, maar prijzig en is helemaal aan de andere kant van Huizen.

Vind het heerlijk om te wonen, het nadeel is alleen dat het een dorp is. Dus als ik nu een scheet laat staat het morgen al in het Huizers Zeikerdje.

Hilversum is ECHT EEN KUT DORP vind het een dood dorp. Vermijd deze stad als je met de auto bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Razor21 op 31-05-2005 16:06:46 (H'versum mocht willen dat het een stad was.) ]
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_27520471
Ik zou voor Naarden gaan, hoewel de bereikbaarheid vanuit Hilversum of Bussum beter is
Toch vind ik Naarden veruit het leukste. Als 2e keus zou ik gaan voor Hilversum trouwens
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  dinsdag 31 mei 2005 @ 18:38:40 #20
79514 Ontopic
Odi et Amo
pi_27520951
Ga voor Heemstede, Aerdenhout of Bloemendaal.
Ook allemaal in de buurt van Amsterdam en in de buurt van het strand.
Ongeveer dezelfde prijs qua huizen en evenveel groen.

Als je echt in Bussum, Naarden of Hilversum wil wonen zou ik voor Naarden of Bussum gaan.
pi_27524003
Ik persoonlijk zou in Bussum gaan wonen.
Je hebt er alles dicht in de buurt.
het is er net iets minder druk voor de kinderen.
Je hebt er veel groen in de buurt, prachtige bossen en hei, meren. Gooimeer is in de buurt!
Hilversumse meent, weesp, loosdrecht, muiderberg, 's gravenland
  dinsdag 31 mei 2005 @ 22:59:33 #22
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_27528785
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 16:05 schreef Razor21 het volgende:
Als ik jou was zou ik lekker naar Huizen verhuizen 7km van Bussum vandaan, 14 KM van Hilversum en 25 KM van Amsterdam. En hemelsbreed 3 KM van Almere als je veerdienst teminste pakt naar Almere Haven.

Zomers lekker op de boulevard wat drinken aan het Gooimeer. Mooie bosrijke omgeving.
Alleen de huizen zijn behoorlijk duur, vooral in de omg. het Oude Dorp (ik woon er gelukkig wel)

4e Kwadrant is ook erg mooi, maar prijzig en is helemaal aan de andere kant van Huizen.

Vind het heerlijk om te wonen, het nadeel is alleen dat het een dorp is. Dus als ik nu een scheet laat staat het morgen al in het Huizers Zeikerdje.

Hilversum is ECHT EEN KUT DORP vind het een dood dorp. Vermijd deze stad als je met de auto bent.
Huizen is KUT
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:25:51 #23
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27529628
Bussum is het leukst
  dinsdag 31 mei 2005 @ 23:49:16 #24
16715 Mylene
*schatje*
pi_27530384
Ethel van het Big Brother forum .

Ontopic: Ik zou absoluut niet voor Hilversum gaan. Dus Bussum of Naarden. Ikzelf zou voor Naarden gaan .
pi_27531401
Hilversum is zoals al meerdere keren vermeld gewoon kut. Je kunt er kleren kopen en er is een Burger King , en dat is het wel zo'n beetje. Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden.

Ik woon zelf in Bussum, leuk dorpje, en zolang je maar niet buiten het centrum komt is het een prima buurt voor je zoontje en dochtertje om op te groeien (daarmee bedoel ik: als je maar niet in Bussum-Zuid gaat wonen want dat is echt een rotbuurt ). Naarden is gewoon iets rustiger, voor mijn gevoel wat minder criminaliteit (check de McDonald's in Bussum voor de gein maar eens op een willekeurige dag) en wat meer dorp-achtig; als ik een kind zou hebben, zou ik willen dat het daar opgroeide. En, mocht je iets nodig hebben, Bussum is (in het uiterste geval) 5 minuten rijden.
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')