abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2005 @ 20:09:50 #176
30331 Wiseone
What sense does your life have
pi_28254916
De kleinste zwarte is net dood gevonden naast het nest..
What sense does your life have...??
pi_28255176
quote:
Op zondag 26 juni 2005 20:09 schreef Wiseone het volgende:
was ergens ook wel te verwachten, of niet?
  zondag 26 juni 2005 @ 21:57:35 #178
30331 Wiseone
What sense does your life have
pi_28255973
Ja, ik had ook sinds vandaag de fles om wat melk te geven, het heeft niet kunnen baten.
What sense does your life have...??
  maandag 27 juni 2005 @ 09:15:02 #179
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28264140
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:09 schreef SlaadjeBla het volgende:
Sinds vanmorgen hebben wij onze Moes.

Hij was eerst heel nieuwsgierig om vervolgens onder de kast te verdwijnen. 2 uur later er maar eens onderuit gehaald (zelfs toen we hem helemaal alleen lieten kwam ze er niet onderuit). Vervolgens verdween hij onder de bank, om daar zijn behoefte te doen, ondanks dat we hem de kattenbak al hadden laten zien

Toen hebben we hem nogmaals de kattenbak laten zien en nu snapt hij het al. We hebben echt een slimme poes Wel is hij wat aan de diarree door alle stress.

Nu slaapt ze. Tot nog toe erg gezellige poes: onder de kast verdwijnen -> onder de bank schijten -> slapen.

Maar het komt vast goed. Het valt ook niet mee zo'n nieuw huis als je van de boerderij komt.
Gefeliciteerd met Moes!

foto's! foto's! foto's!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 27 juni 2005 @ 09:15:19 #180
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_28264147
quote:
Op zondag 26 juni 2005 20:09 schreef Wiseone het volgende:
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_28312520
Moes is lief en ondeugend . Omdat dit onze eerste poes is, een paar vragen. Hopelijk hebben jullie er een antwoord op:

1) Hoe leer je een kitten af dat het niet hoort te "graven" in een bank. Zeg maar een lekker plekje voor zichzelf maken door haar nagels in de bank te zetten en dat even lekker op te schudden zoals je bij een kussen zou doen. We vinden het best dat ze op de bank ligt en loopt, maar dat plukken mag niet. Bij deze bank is het niet zo erg, maar bij een volgende, nieuwe natuurlijk wel. Op dit moment hanteren we de plantenspuit methode, plukken = nat worden, maar het is een beetje natuurlijk gedrag wat je dan afstraft en ik vraag me af of ze het zal begrijpen omdat ze wel gewoon op de bank mag liggen. Als ze aan jezelf begint te plukken om een lekker plekje van je benen te maken is ook niet zo'n pretje.

2) Is het normaal dat de kat een beetje bloed in de ontlasting heeft na een ontworming/oormijt/vlooien kuur? We weten niet zeker of het bloed is, maar het lijkt er wel op. Ze is verder zo dartel en speels als maar kan, dus ze lijkt verder kerngezond.

3) Kan een kat +/- 24 uur alleen zijn? We hebben binnenkort iets waardoor we 24 uur niet thuis zullen zijn. We kunnen haar eventueel bij vrienden onderbrengen, maar dat is een compleet nieuwe omgeving voor haar en ze hebben er een hond waar ze dan weer aan zal moeten wennen. Aan de andere kant willen we haar liever niet zolang alleen laten tenzij we zeker weten dat het kan. Aangezien ze van de boerderij komt is ze best gewend om een dag geen mensen te zien en voer en water kunnen we voldoende in een bakje doen. Wat is jullie mening?
pi_28314628
1) Ik heb werkelijk geen idee.... weet alleen dat honden dat kunnen doen, heb het bij een kat nog nooit gezien.

2) nee volgens mij is dat niet normaal...ik zou even je dierenarts bellen voor advies

3) Ja hoor een kat kan best voor een keertje 24 uur alleen zijn mits er genoeg eten en drinken staat.
Ik weet niet hoe lang je dr al hebt maar als ze er pas een week of 2, 3 is dan lijkt het me geen goed plan om weg te gaan...dr naar een onbekende omgeving brengen lijkt me ook niet handig dan.
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:01:18 #183
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_28327945
* Ender_W heeft sinds maandag ook zijn 2de poesje in huis

We hebben haar Poeky genoemd, don't ask me why. Maar we vonden het beiden leuk klinken. Dus Emmy en Poeky, het combineerde ook nog. Maar heb ik ook nog wel een paar vraagjes.

Ze moeten heel erg wennen aan elkaar en poeky aan de nieuwe omgeving. Niets mis mee en dat had ik ook wel verwacht. Emmy is momenteel ook nogal onaardig richting Poeky. Veel blazen enzo. (Ook naar mij toe als Poeky in de buurt is). Maar ja, Emmy was 4 weken alleen en voelde zich al heer(vrouw) en meester(es) van het huis. En nu is er een indringer. Dit zal vast wel overgaan.

Als ik en mijn vriendin er niet zijn omdat we moeten werken en we een keer tegelijkertijd moeten werken, zoals vandaag. Dan "scheiden" we het huis in 2 delen. Poeky in de woonkamer met "geīmproviseerde" kattenbak (lees ruime doos met grid) en de etensbakjes in de buurt. En Emmy in de rest van het huis met de kattenbak en voer in de keuken. Is dit verstandig? Of kunnen we beter de deuren open laten zodat ze echt aan elkaar kunnen wennen? Mijn idee erachter is dat ik er liever bij ben als ze in 1 ruimte zijn en kan ingrijpen als het misgaat (catfight enzo).

En Poeky miauwt heel veel, alsof ze aandacht wil trekken. En aandacht wil krijgen. Maar dan ga ik op zoek naar waar ze is en dan zit ze of diep onder de bank of in de nis achter de kachel (voormalige schoorsteen, wel dichtgezet, dus ze kan niet omhoog of omlaag) een beetje bangig te zijn. En nu heb ik in verscheidene topics gelezen dat je haar dan niet moet pakken want dat zou een averechts effect geven. Maar als ik mijn hand naar haar toe steek komt ze me wel kopjes geven en gaat ze spinnen. (Als ze dat doet pak ik haar weleens op. fout?? )

Emmy is overigens nu 11,5 weken en Poeky maandag 10 weken. Ik ga ervanuit het allemaal nog wel goed gaat komen dus. Maar hebben jullie nog tips voor mij over wat ik kan doen?

PS: mijn digicam is kapot maar zo gauw die heel is dan post ik wel een keer foto's
Live life to the Ender :D
pi_28328370
Trouwens nog een vraag: Als onze Moes (9 weken oud) van de kattenbak komt, dan blijft er wel eens wat kleven aan haar achterpoten. Dit is best vervelend, want dat sleept ze door het huis. Zelf vindt ze het ook vervelend. Ze heeft blijkbaar nog niet in de gaten hoe ze alles kan ondergraven zonder zichzelf te bevuilen. Soms zit zelfs haar hele gat onder. Gaat ze dit nog leren of hebben we gewoon een smeerkees als poes? Kunnen we haar helpen door meer of juist minder kattenbak grind in de bak te doen?
  woensdag 29 juni 2005 @ 09:33:43 #185
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_28328474
Ik heb dat ook wel gehad, ging na een paar dagen al over. Heb gewoon elke keer haar kont gewassen onder een lauwe kraan (niet te heet, niet te koud) en dan was ze weer schoon. Dit vind ze niet leuk. Maar het gebeurd nu nooit meer. (Kan misschien ook omdat haar ontlasting vrij droog is)
Live life to the Ender :D
  dinsdag 12 juli 2005 @ 10:36:46 #186
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_28730014
Hier maar even wat fotootjes van Quinto:

pi_28731310
Eindelijk, foto's!

Die gaat volgens mij Toto heten.

Dit gaat waarschijnlijk de mijne worden, een lapjeskat. Dan zal ze Nura heten.

Allemaal, 2 lapjes, 1 zwartwit (Toto) en 1 smoking (veel zwart, die wilde ik heel graag, maar die gaat toch naar iemand anders, die heet waarschijnlijk Spoetnik, maar ik weet niet hoe je het goed schrijft)

Lapjes die ik het liefst vind.

En nu maar wachten!
pi_28731982
Oooh die rooie kater met wit van Raenius !! Dat vind ik echt de allerleuksten ! Ze lijken altijd extra ondeugend Ik dacht dat zo eentje kat nr3 zou worden, maar we zijn toen tegen de Somali aangelopen, en nu nog een Birmaan als kat nr4, dat wordt nog een aantal jaartjes wachten op een rode kater.

Flynn is al weer 7 weken, dEUS 10 weken.
Ik heb echt onzettend veel leuke foto's van Flynn, dEUS als Birmaantje is helaas moeilijker te fotograferen vanwege het rooie-oogjes-effect.

Flynn buiten in de kattenren in een fruitmand:

In het gras:

Close-up:

De twee gebroeders samen:

dEUS (uiterst links) met zijn broers en zussen:

dEUS is heel erg rustig, Flynn daarentegen wordt al een enorme dondersteen. De kittens kregen twee weken geleden fijngemaakte kalkoen, maar meneer jat gewoon een groot stuk van z'n moeder en weet dat helemaal te verorberen. Ook liep hij dit weekend steeds met een muis in zijn bekje rond, en grommen als iemand die muis wilde afpakken ! Als ze er dan een 2e muis bijgooiden, raakte hij helemaal overstuur, dan moest hij er namelijk 2 verdedigen, en dat paste niet in zijn bekje. Z'n fokkers lachen wat af met hem.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 11:48:09 #189
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_28732023
Hardstikke leuke foto's van Flyn! Erg mooie kat trouwens...
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:57:36 #190
71384 Urnie
.... is een zij
pi_28734045
Mijn nieuwe aanwinst sinds gisteren!

We denken dat hij ongeveer 2 maanden oud is. Kinderen hadden hem bij iemand (die alergisch is) voor de deur gezet in een doosje met een kaartje eraan: "Wij mogen hem niet houden, wilt u er aub goed voor zorgen?"

Via-via heb ik hem geadopteerd en vanaf nu heet hij Elmo.

Mijn andere 2 katten zijn er nog niet zo dol op als ik, maar ik hoop dat dat gewoon een kwestie van tijd is.

I wish I were you, so I can be friends with me...
  dinsdag 12 juli 2005 @ 19:29:00 #191
71384 Urnie
.... is een zij
pi_28746516
Die ventilator aan het plafond is erg interessant.

Elmo
I wish I were you, so I can be friends with me...
pi_28746902
Liev weer allemaal, en die close=up van Flyn al helemaal
  woensdag 13 juli 2005 @ 10:38:18 #193
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_28762508
Weet iemand hoe veel het ongeveer kost om een poes te laten steriliseren? We willen geen jonkies (er is al een huisdierenoverschot) en ook geen 14 katers op het balkon enzo.
pi_28763593
Rond de negentig euro, maar ik ben op internet ook al een dierenarts tegengekomen die 125 euro vraagt. Als je vanaf nu iedere maand een tientje opzij legt heb je het tegen de tijd dat ze gesteriliseerd moet worden wel bij elkaar.
pi_28763756
Raenius, al die kittens zijn beeldschoon ! Dat tortietabby poesje (= mix van cypers en lapjespatroon)waar Quinto op de foto mee speelt is ook al superleuk !
pi_28806827
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 11:35 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Rond de negentig euro, maar ik ben op internet ook al een dierenarts tegengekomen die 125 euro vraagt. Als je vanaf nu iedere maand een tientje opzij legt heb je het tegen de tijd dat ze gesteriliseerd moet worden wel bij elkaar.
Soms kan je bij de dierenbescherming een kleine onkostenvergoeding krijgen. Informeer hiernaar, het scheelt wel! Bij onze DA is het ook ¤ 90.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_28806913
hmmm ik ben bijna kitten-eigenaar af geloof ik

mevrouw is ZWAAR aan het puberen

het is echt geowon een secreet
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_28810210
ik kom net tot ontdekking dat Sammie 6 tepeltjes heeft... Ze is een vrouwtje
pi_28810316
Dat hebben katertjes ook, Anneke.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')