Wat een mooie Abessijn! en leuk hoor die verhalen!
Matisse is ook een erg aparte kat..
Hij heeft iets met water, als ik onder de douche sta ligt hij altijd aan de rand naar me te kijken en likt de vloer!
Gisteren zaten de kinderen in het babybadje onder de douche en lag hij letterlijk in het water naast het badje en af en toe likt hij wat water uit het badje (spoort niet)..
En tanden poetsen is ook best moeilijk als er een kat onder de lopende kraan in de wasbak ligt ..
Verder kan je hier in huis bijna geen stap verzetten zonder op je plaat te gaan, omdat Matisse altijd overal bij wil zijn en alles wil zien en daardoor chronisch voor ieders voeten loopt (en regelmatig onder voeten terechtkomt), mijn vriend is al meerdere malen samen met de kat halverwege van de trap gestuiterd, omdat hij over de kat struikelde!
Hij is echt vreselijk nieuwsgierig, en kan er niet tegen als wij in een andere kamer zijn en dat de deur dicht is, dan mauwt hij de hele boel bij elkaar, erg lief maar soms ook wel wat onhandig.
Met de kinderen hadden we op den duur een beetje angst omdat hij te veel toe liet, ze konden hem aan staart en oren het huis door slepen en hij mauwde alleen maar..
![]()
Nu gaat het ongeveer gelijk op, en moeten we af en toe Jasper (bijna 2jr, en loopt nog wiebelig) zelfs beschermen als Matisse een speelbui heeft, meestal besluipt hij Jasper een poosje en springt dan plots tegen hem aan waardoor Jasper met kat en al omvalt (huil!) en dan springt Matisse boven op hem alsof hij wil zeggen "tikkie!" en maakt een heleboel soort bokkensprongen om/over hem heen tot Jasper weer staat en dan gaat het weer van begins af aan.. Een hilarisch gezicht maar mijn zoontje is er niet zo van gecharmeerd
Hihi ik zal vanmiddag nog eens wat mooie plaatjes proberen te schieten met de nikon
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2005 09:53:37 ]