abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27698319
De poes van mijn voormalige overburen staat op springen: die gaat deze week bevallen. Ik ga sowieso op kraamvisite, en afhankelijk van het aantal kittens (natuurlijk), twijfel ik nu of ik ook een poesje zal nemen. Ik heb nog nóóit eerder een huisdier gehad (mocht nooit, jeugdtrauma ) en ik heb dus geen flauw idee wat er allemaal bij komt kijken. Zo'n beesje moet je wel africhten en alles. Hij/zij mag hier iig niet naar buiten, want ik woon op 3 hoog in een flat (auw).

Als iemand het niet erg vindt om te typen, kan iemand me dan ongeveer uitleggen wat er allemaal bij komt kijken? Ik ben nog alles aan het afwegen, hoeveel het gaat kosten, dierenarts enzo, hoe je zo'n beesje moet opvoeden, enz.
Alvast bedankt .
pi_27698451
-Trinity-, lees -Trinity- Jonge kat gevonden bij Elsloo, Limburg eens door, daar staan al een aardig aantal basisdingen in, evenals in het vorige topic.

Veel plezier met de eventuele kleine.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_27698472
mja op zich vond ik het allemaal wel vanzelf gaan
maar ik heb dan ook een kater sinds ik 13 ben
(lees: de eerste 14 jaar was er altijd iemand in de buurt om in de gaten te houden wat er gebeurde.. dus tja )

beestje wil in ieder geval elke dag eten
meeste mensen geven sochtends en savonds in ieder geval brokken en soms blikvoer
(ik zou voor de wat duurdere brokken gaan.. ze kosten wel meer.. maar ze eten er minder van en je kat bl ijft gezonder.. dus per saldo is het denk ik ong. even duur.. alleen scheelt het je misschien een paar rondjes dierenarts)

verder willen ze graag een kattebak met grit
schoon natuurlijk dus dat betekend regelmatig schoonmaken (dagelijks uitwerpselen eruit.. en bijv. 1x per week even een sopje)
je hebt grit van paar euro voor veel grit.. en je hebt duur grit
welke van de 2 je wil gebruiken is aan jezelf.. het heeft beide voor en nadelen
en die keuze moet ieder voor zich maken

nahja.. mandje, speeltjes.. ik haal voor mijn abessijntje ong. 1x per week nieuw speelgoed
zullen veel mensen "over the top" vinden maar kost me ong. 2e per week ofzo
vond ik ook over de top.. en heeft mijn oude kater nooit gehad.. die vond speelgoed heel niet leuk
maar deze dame laat niets over van speeltjes.. dus ik haal braaf regelmatig nieuw
daarentgen krijgt ze ook proppen oude kranten, lege wcrolletjes.. speelgoed hoeft niet perse uit de winkel te komen.. en het hoeft ook niet duur te zijn
wel voorzichtig zijn met touwtjes, elastiek

het africhten kost wat meer moeite denk ik
het zal een wederzijds africhten worden..
sommige dingen kun je ze alleen "afleren" door te zorgen dat de mogelijkheid er niet is
bijv. losliggende papieren over de grond mikken.. of alle pennen in huis onder de bank laten verdwijnen.
etenswaren op de aanrecht laten liggen is ook geen aanrader als je het zelf nog een keer wil opeten
je kan de kat prima afleren dat hij niet op het aanrecht mag.. maar als daar een halve worst ligt en je kijkt even niet.. dan wint de worst het toch van de opvoeding over het algemeen
en tja.. te zkosten tijd en aandacht.. willen spelen, willen aandacht..willen lekker kroelen en knuffelen over het algemeen
maar wel een eigen karakter en een eigen willetje

dierenartskosten zijn eigenlijk het enige wat echt moeilijk in te schatten is
zo heeft poes jaren nergens last van.. en zo zit je om de haverklap bij de dierenarts
in ieder geval 1x per jaar inenten
en ik zou ook regelmatig ontvlooien en ontwormen (voor jezelf ook erg prettig.. want eenmaal je huis ontdoen van vlooien als ze er al in zitten is echt niet fijn)
voordeel is dat ze binnen dus geen wondjes oplopen van gevechten of wat dan ook
neemt niet weg dat poes ziek kan worden
alleen denk ik dat je poes wel wil laten steriliseren/castreren

voor de dierenartsrekeningen zijn speciale verzekeringen
maar bij mijn weten zijn die vooral duur..en dekken ze lang niet alles
makkelijker is om elke maand gewoon wat geld apart te zetten..
per saldo is dat waarschijnlijk goedkoper dan een verzekering
maar misschien dat andere mensen daar hier anders over denken
ik heb zelf het idee dat als je elke maand zeg 20e weg zet.. je na een jaar toch 240e op een rekening hebt staan.. daar moet je een heel eind mee komen denk ik zo

hoop dat je er wat aan hebt.. stuur maar een mailtje als je meer wil weten
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_27706891

Gister in het asiel deze kitten uitgezocht. Ze gaat LItha heten, en komt donderdag over een week
  dinsdag 7 juni 2005 @ 13:50:14 #30
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_27707304
Die is cool!!!
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_27708302
Wát een verschrikt koppie
pi_27708487
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 14:20 schreef Bluezz het volgende:
Wát een verschrikt koppie
Haha..zo'n typisch *FLITS* gezichtje. Ze is wel heel erg leuk!!!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27708721
Hoe zou jij kijken als je uit je hokje in het asiel werdgetild, en vervolgens ineens geflits werd door een groot harig monster?
Ze is erg schattig inderdaad. Overwegen grijs-cypers, met vlekjes rood cypers en witte accenten We hadden bijna nog een kitten meegenomen, maar toch maar niet gedaan. Eerst maar eens kijken of ons huis niet te vol is met 4 katten Die 5e kitten kan altijd nog wel Bovendien was er voor de andere kitten die we overwogen al weer iemand achter ons.
pi_27711057
Wat een schattige foto"s

Het is alweer zo lang geleden, dat ons poezie zo klein was (ze wordt in september een jaar)
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2005 @ 15:56:08 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_27711522
Ow ik kom ook ff met Gijs patsen

Tietje zoeken op de kunstmoeder (lees; pluche kussen)

Gevonden!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_27722858
Foto´s van Sammie

Aarrggcchh, liieieief

Hier ligt hij volkomen uitgeput languit op de bank. Wat lijkt hij opeens groot

[ Bericht 11% gewijzigd door AnnekeM op 08-06-2005 17:16:29 ]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 21:39:41 #37
34156 Mirage
Smile !!!
pi_27722998

ons poepie....
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_27731304
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 07:59 schreef buitenbeentje het volgende:
-Trinity-, lees -Trinity- Jonge kat gevonden bij Elsloo, Limburg eens door, daar staan al een aardig aantal basisdingen in, evenals in het vorige topic.

Veel plezier met de eventuele kleine.
Thx. Je signature makes sense trouwens! (rare Nederlands-Engels woordspeling maak ik daar :S)
Als de bevalling enzo goed gaat heb ik hier binnenkort een kleine rondhuppelen. Als het een binnenkat moet worden, en een vrouwtje, is het dan toch aan te raden om haar te laten steriliseren of onvervindt je daar weinig last aan als ze toch binnenblijft?
*Is aan het zoeken naar een mooie, originele naam*
Zodra ze uit Gombe's (moeder) buik is maak en post ik foto's!
pi_27734057
Wij krijgen de eerste week van augustus twee jonge heertjes om voor te zorgen
Ik heb helaas nog geen foto, komt asap. Ze zijn 2 juni geboren en nog lekker klein nu.
Namen to be: Figaro en Pucinni Eerst wilden we ze Figaro en Carmen noemen tot later bleek dat Carmen toch geen Carmen was

Ik ben blij
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_27734551
Leuk
Muzikaal duo
Wat voor kleurtjes/ras?
pi_27734733
Wij gaan zaterdag voor het eerst op bezoek bij onze kleine Flynn !
(op de foto's is 'ie nog hartstikke zwart, maar hij wordt dus zoals z'n mama)

Mijn vriend kwam een tijdje geleden melden dat hij eigenlijk wel vier katten wilde, ik moest er nog even serieus over nadenken, maar ben nu toch om ! Verschrikkelijk in de verleiding gekomen door al die prachtige nestgenootjes van Flynn. Hij en z'n broertje zijn na hun geboorte gezoogd door een Heilige Birmaan pleegmoeder omdat hun eigen moeder na de keizersnede niet zo goed wist wat ze met haar kittens aanmoest. Die Birmaantjes vind ik eigenlijk ook wel heel leuk, dus het zal óf een birmaan worden, of Flynn's rode broer.
pi_27734968
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:47 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Hij en z'n broertje zijn na hun geboorte gezoogd door een Heilige Birmaan pleegmoeder omdat hun eigen moeder na de keizersnede niet zo goed wist wat ze met haar kittens aanmoest. Die Birmaantjes vind ik eigenlijk ook wel heel leuk, dus het zal óf een birmaan worden, of Flynn's rode broer.
ooh, leuk! 2 kittens uit hetzelfde nest zijn overigens wel heel leuk

(overigens leuk dat je vriend jou moest overhalen, hier is het altijd andersom)
It's all up to you
pi_27735035
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:38 schreef Bluezz het volgende:
Leuk
Muzikaal duo
Wat voor kleurtjes/ras?
ras, volgens mij gewoon een leuke huis-tuin-en-keukenkat En volgens mijn vriends nichtje (daar komen ze vandaan) is de een zwart en de ander grijs.. Maar we wachten met spanning op de foto's
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_27737208
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 10:57 schreef TearSong het volgende:

[..]

ooh, leuk! 2 kittens uit hetzelfde nest zijn overigens wel heel leuk

(overigens leuk dat je vriend jou moest overhalen, hier is het altijd andersom)
De Birmanen en de Somali's zitten toch bij elkaar, dus ze kennen elkaar gelukkig allemaal al. M'n andere katten zijn niet zo knuffelig met elkaar, dus het leek ons (vooral m'n vriend aka poezenpapa) misschien een beetje zielig voor Flynn om alleen bij die twee te komen.

Ik had me zo gefocust op dat derde kitten, dat ik nog steeds een beetje aan het idee van een vierde moet wennen. Nu zie ik het al een beetje aankomen dat ik een Birmaantje wil en m'n vriend een tweede Somali, maar dat zien we zaterdag dan wel.
pi_27746916
Het klinkt misschien raar, maar in de nestjes die ik heb zien opgroeien, was het vaak al heel snel duidelijk dat sommige kittens beter met elkaar konden opschieten dan andere. Er ontstonden een soort 'groepjes' Ik had er bijv. 2 die altijd bij elkaar in de buurt waren, samen sliepen e.d.
Informeer anders eens bij de fokker met wie Flynn goed op kan schieten, bij wie hij vaak slaapt e.d. dat maakt het maken van de keuze misschien makkelijker (al neem ik aan dat een aantal kittens al verkocht zijn, dus misschien ook niet).
En anders kun je gewoon kijken welk kitten jullie het meest aanspreekt, of kijken naar de raseigenschappen?
It's all up to you
pi_27748280
Even kijken of dit werkt

Nou, dit zijn ze dus We weten nog niet precies wie welke naam gaat krijgen. Ik vind zelf de zwart/witte wel puccini maar vriendlief vond dat nou juist een figaro
Ga je mee buiten spelen?
101 doelen omdat het kan
pi_27754678
De zwartwitte is een Figaro, kijk maar:

Figaro, de kat van Gepetto uit Pinocchio
It's all up to you
pi_27755054
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 16:56 schreef TearSong het volgende:
Het klinkt misschien raar, maar in de nestjes die ik heb zien opgroeien, was het vaak al heel snel duidelijk dat sommige kittens beter met elkaar konden opschieten dan andere. Er ontstonden een soort 'groepjes' Ik had er bijv. 2 die altijd bij elkaar in de buurt waren, samen sliepen e.d.
Informeer anders eens bij de fokker met wie Flynn goed op kan schieten, bij wie hij vaak slaapt e.d. dat maakt het maken van de keuze misschien makkelijker (al neem ik aan dat een aantal kittens al verkocht zijn, dus misschien ook niet).
En anders kun je gewoon kijken welk kitten jullie het meest aanspreekt, of kijken naar de raseigenschappen?
Dat was ook een beetje ons plan. De katten die we nu hebben komen ook uit één nest maar zijn niet echt dikke vriendjes, dus onze grootste wens is om dat nu wel voor elkaar te krijgen. Mijn vriend vroeg toen Flynn één week was al aan de fokster (je kent haar vast wel van kattenpraat) "Kun je al zien met wie hij kan opschieten" Zaterdag komen er eerst mensen kijken voor een Birmaan katertje, en daarna hebben wij de keus uit alle kittens.

Ik ben trouwens van kleins af aan al fan van die vis uit Pinokkio, Cleo Misschien dat ik daarom wel zo dol op sluierstaarten ben...
  woensdag 8 juni 2005 @ 21:58:59 #49
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_27757201

deze wordt binnenkort van ons! ze is nu 4 weken, en over een paar dagen zien we haar voor het eerst (niet meenemen).

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Tankgirl op 08-06-2005 22:04:11 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_27760059
Aaah !! Schattig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')