dEUS en Flynn zijn hier dinsdag komen wonen. Ze leken zich gelijk thuis te voelen, sliepen gelijk bij ons op bed, kruipen op schoot, spelen , eten, drinken , gaan op de bak alsof ze nooit ergens anders hebben gewoond. dEUS z'n favoriete plekje is bovenop de krabpaal, vanwaar hij gaat zitten gillen wanneer hij ons niet ziet en zin heeft in een knuffel. Flynn heeft een directere aanpak, die klimt steeds op schoot. Dat is wel leuk, maar iets minder tactisch wanneer Ernesto en Mimosa toe zitten te kijken, want die zijn nog wel een beetje jaloers. Wanneer er meerdere katten in de kamer zijn is mijn aandacht voor de twee oudsten, en uitgebreide knuffelsessies met de kittens bewaar ik voor wanneer zij slapen of in een andere kamer zijn. Ernesto heeft inmiddels bedacht dat die kleintjes leuke speelkameraadjes zijn, Mimosa was de eerste dagen erg bang en verstopte zich voortdurend, nu heeft ze besloten dat het haar huis is en dat "vervelende kittens" gewoon een pets kunnen krijgen. Helaas heeft dEUS het in z'n kopje gehaald dat hij bij haar wil zijn, hij loopt dus constant te solliciteren naar een pak rammel, maar dat lijkt hem verder niet te deren.
We hadden twee enorme kitenpakketten gekregen, met allerlei soorten voer (3 kilo !), tegoedbonnen, fleecedekentjes van "thuis", alle foto's op cd, vlooiendruppeltjes etc. Flynn ging in zo'n doosje zitten, en Ernesto dacht: wat die kleine kan, kan ik ook !
![]()
![]()
Ik heb een voerkist gemaakt, zodat de grote katten niet van het kittenvoer eten, de ingang van de bench is versmald met ijzerdraad (met rubber strips eromheen) waar de kittens wel, en de groten niet doorheen kunnen. Het volwassenenvoer staat op een kast waar de kittens voorlopig nog niet op kunnen springen.
![]()
Voor het natje heb ik een Cat-it fontein, maar het aquarium is natuurlijk véél leuker. Ze lopen ook steeds met natte poten rond.
![]()
Naar buiten kunnen ze aan de lijn, op mijn verzoek zijn de kittens in hun vorige huis al aan een tuigje gewend en het gaat prima.
![]()
En van al dat buitenspelen worden ze wel een beetje moe:
![]()
![]()