abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32016213
Groningen is ook een mooie stad . Al denk ik dat US/A wel wat meer te bieden heeft dan het prille Nederland .
pi_32021506
Sport_life; als je besluit voor Amerika te kiezen.. krijg je dan ook garantie dat je daar geplaatst wordt? Of gaat het dmv loting oid..
pi_32024874
Semmy, ik ga er vanuit dat ik daar zonder loting geplaatst wordt, maar zover ben ik nog lang niet eigenlijk. Zodra ik meer zekerheid heb dat ik kan gaan (maw: alle studiepunten binnen) ga ik er harder achteraan .
pi_32048984
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 15:34 schreef Sport_Life het volgende:

...

Beetje jammer dat er weinig uitgaansmogelijkheden zijn en het in the middle of nowhere ligt.

...
Er zal echt wel genoeg wat te doen zijn qua uitgaan. Er zitten daar ongeveer 13.000 studenten, dus ik kan me niet voorstellen dat er niks is. Hier kan je trouwens wat meer info vinden: http://www.collegeview.com/school/school_hub.jsp?scid=1100890 .
pi_32063046
Goede link! En er zal vast wel wat te doen zijn, dat klopt, maar het is toch wel mooier om in Los Angeles oid te zitten denk ik . Maar daar heeft mijn HS geen contacten mee helaas . (misschien kan ik het zelf regelen, zou wel mooi zijn!).
pi_32063252
Iemand nog ervaring met Mercyhurst uit Erie, pennsylvania of University of the Pacific uit Stockton, California?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_32512173
Even een kick..

Heb zojuist in amsterdam gelunched met de "Director of International Admissions and Services/Study Abroad" van Mercyhurst. Was erg leuk, en heb ook erg veel zin om er heen te gaan. Ik moet dus binnenkort de SAT en TOEFL test maken. Het is 100% zeker dat ik een Scholarship krijg(waarschijnlijk van 10.000 dollar, maar misschien had de coach meer geld beschikbaar), maar moet nog wel even kijken waar ik een lening kan afsluiten(iemand ervaring/tips?).

Mercyhurst is wel een kleinere school, 3000 studenten ofzo..
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
pi_32512901
quote:
Op zondag 6 november 2005 13:08 schreef Semmy het volgende:
Sport_life; als je besluit voor Amerika te kiezen.. krijg je dan ook garantie dat je daar geplaatst wordt? Of gaat het dmv loting oid..
Ik weet inmiddels wat meer, en het is bij mij een uitwisselingsproject. Dat wil dus zeggen dat als er bijv. 3 studenten van de HanzeHogeschool naar die universiteit in USA willen, dat er ook weer 3 studenten uit de USA hierheen moeten studeren. Het is dus het makkelijkst om te kiezen voor een universiteit waar mijn hogeschool contacten mee heeft (Flagstaff university in mijn geval), maar het lijkt mij een stuk mooier om in California zelf te zitten . Het is een hoop geregel, maar het kan allemaal wel (met een beetje mazzel dat er studenten daar bereid zijn om hierheen te komen) en in eerste instantie ga ik dat ook wel proberen!!
pi_32515343
Om een afspraak te maken voor de TOEFL, moet je dan met Arnhem bellen of met Prometric PTC Registrations Europe in Lelystad? Óf moet je je online aanmelden? Wat gaat het snelst?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_32524201
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:08 schreef Jeroenus het volgende:
Om een afspraak te maken voor de TOEFL, moet je dan met Arnhem bellen of met Prometric PTC Registrations Europe in Lelystad? Óf moet je je online aanmelden? Wat gaat het snelst?
Online aanmelden is erg makkelijk en dat kan hier: http://www.ets.org/bin/getprogram.cgi?urlSource=toefl&newRegURL=http%3A%2F%2Fsecurereg3.prometric.com%2FProfessionalHome.aspx%3Fdispmode%3DTOEFL%26ccode%3D&test=TOEFL&browserType=Other&toeflType=CBT&redirect=&t_country1=group_Netherlands&TestCenter=Arnhem&date_selected_old=
pi_33013513
quote:
Op woensdag 23 november 2005 19:08 schreef Jeroenus het volgende:
Hierbij antwoord op je vragen. Als je meer informatie over de TOEFL en andere toelatingstesten voor Amerikaanse universiteiten wilt, stuur me dan even een mailtje via info@ustudy.nl
Succes!

Kosten
Het afleggen van de TOEFL test kost $140. Dit bedrag kan je betalen per creditcard (Visa, Mastercard, American Express). De kosten voor het wijzigen van de testdatum bedragen $40. Bij annulering bedragen de kosten $65.

Aanmelden voor de TOEFL Test
Nederlandse studenten kunnen de test op individuele basis afleggen in een computer testcentrum van CITO in Arnhem (zgn. Computer Based Test). De TOEFL test wordt geadministreerd door Thomson Prometric PTC Registrations Europe in Lelystad. Lees het TOEFL Information Bulletin for Computer-Based Testing (CBT) goed door. Het bulletin is te downloaden van www.ets.org/toefl/learners/cbt/bulletin.html. Vervolgens meld je je telefonisch, schriftelijk of per fax aan bij Prometric. Ook kun je je via hun website aanmelden: www.ets.org/toefl

Nuttige adressen en telefoonnummers
TOEFL Registration Center:
Thomson Prometric
PTC Registrations Europe
Noorderwagenplein 6
8223 AL Lelystad
tel: 0320 - 239540 of 0800 0227584
fax: 0320 - 239541
e-mail: euregs@prometric.com
www.prometric.com en www.toefl.org

TOEFL Test Center:
Cito groep
Arnhem Building, 4e verdieping
Oude Oeverstraat 120
6811 JZ Arnhem
Postbus 1034
6801 MG Arnhem
Test Center nummer 8002
tel. 026-3521499
fax 026 – 352 1135
e-mail: info@citogroep.nl
www.citogroep.nl
pi_33389616
quote:
Op woensdag 23 november 2005 17:13 schreef Proper_fucked het volgende:
Even een kick..

Heb zojuist in amsterdam gelunched met de "Director of International Admissions and Services/Study Abroad" van Mercyhurst. Was erg leuk, en heb ook erg veel zin om er heen te gaan. Ik moet dus binnenkort de SAT en TOEFL test maken. Het is 100% zeker dat ik een Scholarship krijg(waarschijnlijk van 10.000 dollar, maar misschien had de coach meer geld beschikbaar), maar moet nog wel even kijken waar ik een lening kan afsluiten(iemand ervaring/tips?).

Mercyhurst is wel een kleinere school, 3000 studenten ofzo..
om wat voor reden krijg je een 10.000$ scholarship?

die toefl test is btw niet echt lastig, alleen de verhaaltjes in het listening gedeelte zijn dodelijk saai vaak en in het speaking gedeelte is het vaak niet lastig om te vertellen, vind ik, maar soms is het onderwerp zo kut dat je gewoon niet weet wat je nog erover kunt zeggen. ik heb hem in de vs gemaakt want daar woon ik nu. ik krijg mn uitslag 12 januari.

ik wil misschien ook hier studeren maar weet het niet zeker, als ik wordt toegelaten op washington university in st louis en er genoeg scholarships voor kan krijgen is de kans erg groot dat ik er heen ga. maar hun toelating is 20% en kosten tussen 40 en 50.000$ per jaar, omdat ze van ongeveer harvard, princeton etc. niveau zijn (#11 in de usa), maar ik wil er zo graag heen want ik vind hun business opleiding erg goed en indrukwekkend toen ik ze bezocht en in de buurt van st louis ken ik mensen, wat op zich wel fijn is om bekenden, bijna beschouwd als familie, in de buurt te hebben.
pi_33390230
quote:
Op zondag 25 december 2005 05:59 schreef marruuuk het volgende:

[..]

die toefl test is btw niet echt lastig, alleen de verhaaltjes in het listening gedeelte zijn dodelijk saai vaak en in het speaking gedeelte is het vaak niet lastig om te vertellen, vind ik, maar soms is het onderwerp zo kut dat je gewoon niet weet wat je nog erover kunt zeggen. ik heb hem in de vs gemaakt want daar woon ik nu. ik krijg mn uitslag 12 januari.

ik wil misschien ook hier studeren maar weet het niet zeker, als ik wordt toegelaten op washington university in st louis en er genoeg scholarships voor kan krijgen is de kans erg groot dat ik er heen ga. maar hun toelating is 20% en kosten tussen 40 en 50.000$ per jaar, omdat ze van ongeveer harvard, princeton etc. niveau zijn (#11 in de usa), maar ik wil er zo graag heen want ik vind hun business opleiding erg goed en indrukwekkend toen ik ze bezocht en in de buurt van st louis ken ik mensen, wat op zich wel fijn is om bekenden, bijna beschouwd als familie, in de buurt te hebben.
Ja, ik kan ook een uitwisseling doen met de Olin School of Business. Daarnaast heb ik de mogelijkheid weer een Summer School te doen aan de absolute top universiteiten. Maar Washington is dus echt geen nummer 11 en kan zich ook echt niet meten met Harvard. Een professor aan Harvard raadde mij ook aan om een korte tijd aan een goede universiteit te studeren dan een semester aan een mindere, zoals Olin. Daarnaast schrok ik nogal van de criminaliteitscijfers in St. Louis. Het enige pluspunt zijn de Cardinals.

http://www.usnews.com/usn(...)ef/mbarank_brief.php
Hier een recente ranking.
New Yorker in spe
pi_33391320
quote:
Op zondag 25 december 2005 05:59 schreef marruuuk het volgende:

[..]

Waterpolo.. sport beurs dus..
pi_33401580
quote:
Op zondag 25 december 2005 10:38 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ja, ik kan ook een uitwisseling doen met de Olin School of Business. Daarnaast heb ik de mogelijkheid weer een Summer School te doen aan de absolute top universiteiten. Maar Washington is dus echt geen nummer 11 en kan zich ook echt niet meten met Harvard. Een professor aan Harvard raadde mij ook aan om een korte tijd aan een goede universiteit te studeren dan een semester aan een mindere, zoals Olin. Daarnaast schrok ik nogal van de criminaliteitscijfers in St. Louis. Het enige pluspunt zijn de Cardinals.

http://www.usnews.com/usn(...)ef/mbarank_brief.php
Hier een recente ranking.
hmhm maar ik ga niet uitwisseling maar me daar echt aanmelden als gewone student dus, niet vanuit een nederlandse instelling ofzo. en washington university is in zijn geheel #11 in de vs, de link die jij post is van de business school op graduate level (master), in de algemene lijst op undergraduate level (bachelor) staan ze 11 zie hier (van dezelfde site):
http://www.usnews.com/usn(...)/t1natudoc_brief.php

en de criminaliteit is alleen extreem hoog in east st louis, oost van de mississippi river, daar heb je binnen vijf seconden een mes tussen je ribben vijf kogels in je buik en je geld en auto kwijt.
maar wash u ligt in west st louis, waar de blanken wonen.
pi_33460319
Ik had ook nog ff een vraagje:

In hoeverre kan je het niveau van een Universiteit in Nederland vergelijken met het niveau van een Universiteit in Amerika? (bachelor-fase)

Ik heb namelijk wel de kans om op uitwisseling te gaan als ik in me laatste jaar van me bachelor zit. Een van die universiteiten is de University of Pennsylvania (staat op #4 in die lijst)

Je moet gemiddeld wel hoge cijfers hebben (dacht 7 of 7.5 gemiddeld), maar als het echt de moeite waard is wil ik er wel me best voor doen
pi_33463539
quote:
Op zondag 25 december 2005 22:15 schreef marruuuk het volgende:

[..]

hmhm maar ik ga niet uitwisseling maar me daar echt aanmelden als gewone student dus, niet vanuit een nederlandse instelling ofzo. en washington university is in zijn geheel #11 in de vs, de link die jij post is van de business school op graduate level (master), in de algemene lijst op undergraduate level (bachelor) staan ze 11 zie hier (van dezelfde site):
http://www.usnews.com/usn(...)/t1natudoc_brief.php

en de criminaliteit is alleen extreem hoog in east st louis, oost van de mississippi river, daar heb je binnen vijf seconden een mes tussen je ribben vijf kogels in je buik en je geld en auto kwijt.
maar wash u ligt in west st louis, waar de blanken wonen.
Je gaf zelf al aan dat je in de richting van Business wilde. Deze ranglijst is gebaseerd op al de academische departementen. Een slechte business department kan gecompenseerd worden met een uitstekende biology department. De lijst die ik gaf gaat puur over Business school, al gaat het over MBA. Yale en Princeton staan er bijvoorbeeld niet op omdat ze geen business school hebben.
New Yorker in spe
pi_33463567
quote:
Op woensdag 28 december 2005 02:07 schreef SoLiDRyDeR het volgende:
Ik had ook nog ff een vraagje:

In hoeverre kan je het niveau van een Universiteit in Nederland vergelijken met het niveau van een Universiteit in Amerika? (bachelor-fase)

Ik heb namelijk wel de kans om op uitwisseling te gaan als ik in me laatste jaar van me bachelor zit. Een van die universiteiten is de University of Pennsylvania (staat op #4 in die lijst)

Je moet gemiddeld wel hoge cijfers hebben (dacht 7 of 7.5 gemiddeld), maar als het echt de moeite waard is wil ik er wel me best voor doen
Dat is zeker een goede universiteit. Ik zou me vandaag nog inschrijven voor de uitwisseling, zeker omdat hun business school (Wharton) absoluut tot de beste ter wereld behoord. Welke uni zit je in NL?
New Yorker in spe
pi_33529925
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:36 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Je gaf zelf al aan dat je in de richting van Business wilde. Deze ranglijst is gebaseerd op al de academische departementen. Een slechte business department kan gecompenseerd worden met een uitstekende biology department. De lijst die ik gaf gaat puur over Business school, al gaat het over MBA. Yale en Princeton staan er bijvoorbeeld niet op omdat ze geen business school hebben.
yale heeft een management school waar ze mba hebben
maar geen specifieke bachelor in business geloof ik nee
  vrijdag 30 december 2005 @ 07:33:10 #120
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_33529934
quote:
Op maandag 30 mei 2005 17:23 schreef Hansnr8 het volgende:
Volgend jaar ben ik klaar met mijn MBO opleiding hier in nederland, ik wil dan graag gaan studeren in Amerika. Ik wil daar graag mijn studie combineren met mijn sport, waterpolo, zodat ik een scholarship(beurs) kan krijgen. Ben er al een tijdje mee bezig en heb al veel mensen gesproken. Ook heb ik al verschillende coaches gesproken die interesse hebben en bereid zijn een scholarship te geven. Ben er nog niet uit of ik het wel wil, wil daar wel echt een studie gaan doen van 4 jaar(undergraduate, misschien daarna wel een graduate dus nog langer) maar het lijkt me wel heel moeilijk om alles achter te laten enzo...

Zijn er hier mensen die in amerika gestudeerd of gewoont hebben? Waar moet ik me op voorbereiden(als ik ga)?

Heb wel vaker in topics verhalen over mensen gelezen die in amerika hebben gestuurd, maar kan het niet terugvinden(of ik ben blind, excuses dan ).
Je moet ervoor zorgen dat je ruim op tijd je vertrek regelt i.v.m. je visum en bankzaken.
Je moet geloof in 10.000 euro op je rekening hebben staan.
Dit kun je storten en de volgende dag weer weghalen, als ze maar zien dat je 10.000 euro op de bank had staan.
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_33535307
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:38 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Dat is zeker een goede universiteit. Ik zou me vandaag nog inschrijven voor de uitwisseling, zeker omdat hun business school (Wharton) absoluut tot de beste ter wereld behoord. Welke uni zit je in NL?
dat is inderdaad een mooie kans als je die kunt pakken, Wharton is namelijk echt enorm goed.

Overigens, een nummer 11 over het algemeen is ook vrij hoog trouwens.
pi_33536137
quote:
Op woensdag 28 december 2005 10:38 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Ja ik kan naar de Wharton School of Business gaan

Concurrentie is trouwens zeer sterk, omdat heel veel studenten daar willen studeren, en het aantal studenten dat ook echt op uitwisseling kan gaan is maar heel klein. Gemiddeld een 7.5 staan is ook nog best lastig

Mja het is dus wel een topuniversiteit en ik dacht het niveau daar hoger is dan bij Nederlandse universiteiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')