Met heel veel mazzel ik volgend jaar ookquote:Op vrijdag 4 november 2005 12:23 schreef Sport_Life het volgende:
tvp. Met beetje mazzel zit ik volgend jaar ook in 't buitenland!
Joh, ik dacht tot de dag dat ik wegging nog dat er wel iets tussen zou komenquote:Op vrijdag 4 november 2005 12:37 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Met heel veel mazzel ik volgend jaar ookMaar ik zie het niet gebeuren.
Ik hoef eigenlijk alleen mn propedeuse in het eerste jaar te halen (HBO), en een beetje vermogen zien te regelen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:37 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Met heel veel mazzel ik volgend jaar ookMaar ik zie het niet gebeuren.
Niet mee eens. Ik heb gewoon de zomer gewerkt zodat ik er naartoe konquote:Op vrijdag 4 november 2005 17:40 schreef mrkanarie het volgende:
ik had dat ook in de planning, maar toen ik me er meer in ben gaan verdiepen blijft toch dat het alleen voor de rijkeren onder ons is weggelegd.![]()
Highschool kost wel wat ja.. Maar als je als onderdeel van je HBO studie gaat ontvang je stufi (incl. uitwonende beurs, dus zo'n 200-500 per maand) en er zijn tal van fondsen die het een en ander financieren.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:40 schreef mrkanarie het volgende:
ik had dat ook in de planning, maar toen ik me er meer in ben gaan verdiepen blijft toch dat het alleen voor de rijkeren onder ons is weggelegd.![]()
Dat geld is het probleem. Je moet wel een baantje hebben. En aan een baantje komen, dat is het grootste probleem.quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:52 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik hoef eigenlijk alleen mn propedeuse in het eerste jaar te halen (HBO), en een beetje vermogen zien te regelen.
In Amerika is dat zo goed als onmogelijk ivm visum e.d. (correct me....) Maar zoals ik zei, als je als onderdeel van je studie gaat word je goed gefinancierd! Op blackboard van mijn hogeschool (Hanze. Grunn) staat veel info over waar je geld vandaan kan krijgen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:33 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat geld is het probleem. Je moet wel een baantje hebben. En aan een baantje komen, dat is het grootste probleem.
Calfornia is natuurlijk leuk, maar ook Flagstaff is tof hoor!quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:58 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Highschool kost wel wat ja.. Maar als je als onderdeel van je HBO studie gaat ontvang je stufi (incl. uitwonende beurs, dus zo'n 200-500 per maand) en er zijn tal van fondsen die het een en ander financieren.
K heb me dr nog iets meer in verdiept, ik kan in de USA naar Flagstaff, California (?). (daar heeft mijn Hogeschool contacten mee). Dat gaat em worden denk ik
. Iemand daar geweest?
Maar nu heb je het over werken daar of niet? Las ergens dat ze speciale baantjes hadden voor buitenlandse studenten op die universiteiten(simpele dingen in bibliotheken enzo), iemand ervaring?quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:33 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat geld is het probleem. Je moet wel een baantje hebben. En aan een baantje komen, dat is het grootste probleem.
ik heb mij er dan nog niet zo heel erg in verdiept en alleen maar naar de prijzen bij EF gekeken.quote:Op vrijdag 4 november 2005 17:43 schreef innepin het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik heb gewoon de zomer gewerkt zodat ik er naartoe konIk heb verder ook echt geen geld -- wel wat geleend van een familielid, maar dat is al weer afbetaald. Gewoon werken dus
Ik zou dus zeker niet voor Flagstaff gaan. Het is een (voor Amerikaanse begrippen) erg klein e plaats waar niet echt wat te doen is. Met die bars en clubs valt het dus wel mee, zoniet tegen. Overigens hebben ze wel een hele mooi campus daar.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:39 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Calfornia is natuurlijk leuk, maar ook Flagstaff is tof hoor!
Flagstaff ligt in Arizona, dus vrij lekker weer. Verder is het een van de uitvalsbasissen voor de Grand Canyon, daar zit je dus ook vlakbij. Het is een middelgrote plaats met een 'Europese' uitstraling, volgens mij ook een echte 'college town', dus volop bars en clubs.
Ik zou zéker voor Flagstaff gaan.
Jaloers.
Jij bent er geweest begrijp ik? Wel jammer dat het zo klein is volgens jouw dan. Weet je ook iets over de university daar? (Northern Arizona University). Of die een beetje goed bekent staat e.d.quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:53 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Ik zou dus zeker niet voor Flagstaff gaan. Het is een (voor Amerikaanse begrippen) erg klein e plaats waar niet echt wat te doen is. Met die bars en clubs valt het dus wel mee, zoniet tegen. Overigens hebben ze wel een hele mooi campus daar.
De Grand Canyon ligt op zo'n uurtje rijden. Dat is wel heel mooi.![]()
Ik had gelijk al bedacht om 1 of 2 maanden rond te trekken in California, na de studie (juni/juli).quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:39 schreef Smaakpolitie het volgende:
[..]
Calfornia is natuurlijk leuk, maar ook Flagstaff is tof hoor!
Flagstaff ligt in Arizona, dus vrij lekker weer. Verder is het een van de uitvalsbasissen voor de Grand Canyon, daar zit je dus ook vlakbij. Het is een middelgrote plaats met een 'Europese' uitstraling, volgens mij ook een echte 'college town', dus volop bars en clubs.
Ik zou zéker voor Flagstaff gaan.
Jaloers.
Nee, ik heb het over werken hier. Ik moet 4000 a 5000 euro op mijn rekening hebben staan voordat de RUG me uberhaupt naar de VS laat gaan en dat heb ik niet. En het is verdomd moeilijk om hier in Groningen aan een baan te komen. Aangezien het plan was dat ik in het derde jaar het eerste semester in de VS zou gaan doorbrengen en ik dus al redelijk snel dat geld bij elkaar moet hebben gaat het waarschijnlijk niet meer lukken. Of ik moet het bij elkaar gaan lenen...quote:Op vrijdag 4 november 2005 18:42 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Maar nu heb je het over werken daar of niet? Las ergens dat ze speciale baantjes hadden voor buitenlandse studenten op die universiteiten(simpele dingen in bibliotheken enzo), iemand ervaring?
Maar ik moet idd ook nog ergens 4x 10.00/15.000 dollar vandaan zien te toveren...........
Zit je toevallig in Groningen op school? Ik heb in Flagstaff een Amerikaans meisje ontmoet die op de NAU zit. Zij heeft in Groningen gestudeerd op basis van een uitwisseling.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jij bent er geweest begrijp ik? Wel jammer dat het zo klein is volgens jouw dan. Weet je ook iets over de university daar? (Northern Arizona University). Of die een beetje goed bekent staat e.d.
Ik kan helaas alleen naar Flagstaff als ik volgend jaar naar het buitenland wil. (enige Engelstalige land dat mogelijk is, Frans en Spaans spreek ik nog niet vloeiend). In het 3e en 4e jaar kan (moet eigenlijk) ik wel voor stage naar andere landen.
quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:29 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over werken hier. Ik moet 4000 a 5000 euro op mijn rekening hebben staan voordat de RUG me uberhaupt naar de VS laat gaan en dat heb ik niet.
Yep. Ik weet niet wat de VS zelf eisen.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:32 schreef Dizzee het volgende:
[..]
moet dat van je school ? Volgens mij moet je van de VS zelf iets van 1000euro hebben of een verklaring van je ouders dat ze garant voor je staan.
Bij het ophalen van het Visum in Amsterdam wil het consulaat of je bankafschrift zien of een verklaring. Tenminste dat was vorig jaar zo. Erg strickt waren ze er overigens niet in. Het was belangrijker dat je die berg papierwerk goed had ingevuld.quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:36 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Yep. Ik weet niet wat de VS zelf eisen.
Ik kan kiezen uit:quote:Op vrijdag 4 november 2005 20:29 schreef Dizzee het volgende:
[..]
Zit je toevallig in Groningen op school? Ik heb in Flagstaff een Amerikaans meisje ontmoet die op de NAU zit. Zij heeft in Groningen gestudeerd op basis van een uitwisseling.
Of de NAU hoog aangeschreven staat weet ik niet. Wel is het volgens mij de grooste werkgever in Flagstaff. De campus vond ik erg mooi en groot ook. Maar Flagstaff zelf was vond ik niet echt een studentenstad. Het is dan ook totaal niet te vergelijken met een stad als Bosten of San Diego.
De stad word, zoals iemand al zei, veel gebruikt door mensen op doorreis naar bijvoorbeeld de Grand Canyon of Las Vegas. Los Angeles is op zo'n 10 uur rijden. Dus als je er heen gaat heb je wel de locatie mee om veel te zien.
Waarom kan je alleen naar Flagstaff ?
Een vriendin van me uit Amerika, uit Flagstaff, van Northern Arizona University studeert nu een jaar in Nederland. Ze zit ook in Groningen. Heeft de tijd van haar leven in Nederland. Wel erg gaaf! Een jaar naar het buitenland is zowieso aan iedereen aan te raden, het levert je zoveel op!quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:56 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Jij bent er geweest begrijp ik? Wel jammer dat het zo klein is volgens jouw dan. Weet je ook iets over de university daar? (Northern Arizona University). Of die een beetje goed bekent staat e.d.
Ik kan helaas alleen naar Flagstaff als ik volgend jaar naar het buitenland wil. (enige Engelstalige land dat mogelijk is, Frans en Spaans spreek ik nog niet vloeiend). In het 3e en 4e jaar kan (moet eigenlijk) ik wel voor stage naar andere landen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |