abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28102059
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:47 schreef Dizzee het volgende:
Zelf stage gelopen in Amerika. Was eigenlijk puur werken maar dat maakt die ervaring niet minder mooi. Het klopt wel wat de meesten hier zeggen over het niveau. Dat is niet zo bijster hoog. Met je havo zou je prima een jaar high school kunnen doen.

Zag ergens dat Hawaii voorbij kwam. Dat zou wat zijn zeg.
Wat had je voor hogeronderwijs afgerond voordat je naar de VS ging? Waar heb je precies stage gelopen?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  maandag 20 juni 2005 @ 23:40:54 #52
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_28105477
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:47 schreef Dizzee het volgende:
Zelf stage gelopen in Amerika. Was eigenlijk puur werken maar dat maakt die ervaring niet minder mooi. Het klopt wel wat de meesten hier zeggen over het niveau. Dat is niet zo bijster hoog. Met je havo zou je prima een jaar high school kunnen doen.

Zag ergens dat Hawaii voorbij kwam. Dat zou wat zijn zeg.
hawaii:

http://w3.byuh.edu/sports/WaterPolo/wpindex.htm

Staat nog steeds open, hebben alleen geen geld beschikbaar...
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
pi_30319034
quote:
Op maandag 20 juni 2005 23:40 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

hawaii:

http://w3.byuh.edu/sports/WaterPolo/wpindex.htm

Staat nog steeds open, hebben alleen geen geld beschikbaar...
ff weer de topic boven water halen.

Check dit: laatst was tv aan het zappen en zag ik een reclame spotje van ABN AMRO.
Ging over de zogenaamde masterlening.
Conclusie: als je een master gaat doen, binnen- of buitenland, kun je TOT 50000 EURO lenen!!
http://www.abnamro.nl/nl/(...)ening/voordelen.html
Echt wicked, dus geld kan dus niet meer het probleem zijn.
Je hoeft pas af te dokken als je klaar bent met je master.
Oftewel Hawaii is nu zeer zeker een mogelijkheid, je kiest een master, gaat naar de ABN AMRO voor de knaken, leent wat duizenden euri's en je bent eindelijk weg uit Nederland!
pi_30327044
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:53 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

Check dit: laatst was tv aan het zappen en zag ik een reclame spotje van ABN AMRO.
Conclusie: als je een master gaat doen, binnen- of buitenland, kun je TOT 50000 EURO lenen!!
Oftewel Hawaii is nu zeer zeker een mogelijkheid, je kiest een master, gaat naar de ABN AMRO voor de knaken, leent wat duizenden euri's en je bent eindelijk weg uit Nederland!
Al kon je een miljard lenen, je moet het terug betalen inclusief vaak een hoop rente.
quote:
Tarief Tijdens de studiefase betaal je een vaste rente. De rente is 8,7% effectief per jaar ofwel 0,697% nominaal per maand. Voor de leeftijdsklasse 18 tot en met 20 jaar geldt een opslagpercentage van 0,25%. Tijdens de aflossingsfase is de rente variabel.
New Yorker in spe
pi_30351677
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:01 schreef Jeroenus het volgende:

Al kon je een miljard lenen, je moet het terug betalen inclusief vaak een hoop rente.
Dat meeeeen je niet, je krijgt dus geen gratis geld bij de abn? En ik wou net naar hen toe om een miljoentje op te halen!!!
pi_30372390
quote:
Op woensdag 7 september 2005 13:14 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

Dat meeeeen je niet, je krijgt dus geen gratis geld bij de abn? En ik wou net naar hen toe om een miljoentje op te halen!!!
Nee, jij doet het voorkomen alsof het Dè Deal Van De Eeuw is. Ruim 8% effectief op jaarbasis is belachelijk veel. Zet zoiets er gelijk bij
New Yorker in spe
pi_30410168
quote:
Op maandag 20 juni 2005 21:34 schreef rotskibo het volgende:
Mij lijkt het ook wel strak om een jaar high school te doen, alleen ik heb me er nog totaal niet in verdiept, heb net mn havo afgerond, wat zou ik dan kunnen doen enzo ?
ik ben nu bezig met een jaar highschool in de usa.
ik heb hiervoor gymnasium gedaan en highschool is niet bijster lastig.
je hebt wel makkelijke en moeilijke vakken die je kunt kiezen en ik heb er dan wel wat moeilijke bij om enigzins actief te blijven, maar dat is nog steeds duidelijk lager niveau dan vwo, dus met havo moet je ook de lastige klassen aankunnen, en anders kun je altijd nog de makkelijke kiezen

en ik weet niet of je nog een jaar kunt gaan doen daar, je mag iig hooguit 18,5 jaar zijn met vertrek bij ongeveer alle organisaties, sommige zelfs 18 precies, en je vertrekt gewoonlijk in augustus en ik geloof dat je ook onderwijs gehad moet hebben het jaar voordat je gaat.
en aangezien je dit jaar dus niet meer kunt doen, zou je in augustus 2006 moeten vertrekken, ik weet niet of je dan nog geen 18.5 bent, en je hebt het jaar ervoor dus geen school gehad, omdat je dit jaar je havo al hebt afgerond, maar je kunt het proberen. ik ben met travel active, de mensen daar zijn erg aardig. www.travelactive.nl - highschool@travelactive.nl
pi_30452623
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:13 schreef HandiMAN het volgende:
Juist ja maar ik doe nog oude stijl hierzo, dat is 4 jaar studeren en staat dus gelijk aan een 4-jarige bachelor in Amerika en gelijk aan een Europese master.
Dat is dus niet waar, een Europese master staat in principe gelijk aan een Amerikaanse master, alleen daar heb je meer verschillen tussen instellingen.

(Ook al is een WO-bachelor hier maar 3 jaar je doet wel VWO wat ongeveer gelijkstaat aan highschool + 1e jaar van de bachelor daar)
pi_31080393
Iemand wel eens de GMAT of SAT gedaan? Ervaringen? Kun je je Nederlandse cijfers omrekenen naar het systeem van de VS en op basis daarvan je GPA calculeren? Of is dat niet credible?
New Yorker in spe
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:08:57 #60
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_31113464
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 04:56 schreef marruuuk het volgende:

[..]

ik ben nu bezig met een jaar highschool in de usa.
ik heb hiervoor gymnasium gedaan en highschool is niet bijster lastig.
je hebt wel makkelijke en moeilijke vakken die je kunt kiezen en ik heb er dan wel wat moeilijke bij om enigzins actief te blijven, maar dat is nog steeds duidelijk lager niveau dan vwo, dus met havo moet je ook de lastige klassen aankunnen, en anders kun je altijd nog de makkelijke kiezen

en ik weet niet of je nog een jaar kunt gaan doen daar, je mag iig hooguit 18,5 jaar zijn met vertrek bij ongeveer alle organisaties, sommige zelfs 18 precies, en je vertrekt gewoonlijk in augustus en ik geloof dat je ook onderwijs gehad moet hebben het jaar voordat je gaat.
en aangezien je dit jaar dus niet meer kunt doen, zou je in augustus 2006 moeten vertrekken, ik weet niet of je dan nog geen 18.5 bent, en je hebt het jaar ervoor dus geen school gehad, omdat je dit jaar je havo al hebt afgerond, maar je kunt het proberen. ik ben met travel active, de mensen daar zijn erg aardig. www.travelactive.nl - highschool@travelactive.nl
Tijd geleden dat ik op deze account zat dus daarom duurde t ff... Maar ik wil daar een undergraduate studie op een university/college doen, dus niet op high school. Ik ben nu 19, en ik zou zoiezo pas volgend jaar(2006) gaan en dan ben ik net 20
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 11:29 schreef Jeroenus het volgende:
Iemand wel eens de GMAT of SAT gedaan? Ervaringen? Kun je je Nederlandse cijfers omrekenen naar het systeem van de VS en op basis daarvan je GPA calculeren? Of is dat niet credible?
Ik heb al heel veel uitgezocht voor SAT en TOEFL(Test Of English Foreign Language), dit staat helemaal los van je nederlandse cijfers op middelbare school enzo. Wordt heel anders berekend. op http://www.fulbright.nl is veel te vinden over SAT, GPA, etc..

Even verdere update voor mij dan, ik ben nu met 2 scholen(university of the pacific en Mercyhurst) in vrij verregaande gesprekken. Er is nu iemand in nederland van de UoP, die is gister bij een waterpolo wedstrijd van mij wezen kijken en heb ik maandag verdere gesprekken mee en in november komt er iemand van Mercyhurst naar nederland....
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
pi_31201734
Cool. Maar hoe ga je dat financieel regelen?
pi_31220558
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:53 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

Ik weet iets meer over deze lening. De ABNAMRO ziet dit product als een vorm van maatschappelijk verantwoord ondernemen: investeren in de Nederlandse kenniseconomie. Echter, niet elke student die een Master's wil doen in de VS kan hem krijgen. De bank hanteert een limitatieve lijst van studies en universiteiten die in aanmerking komen. Het komt er kort op neer dat je een 'rendabele' studie gaat doen zoals bijv. een MBA, LLM, economics en alleen aan topuniversiteiten.
pi_31254211
Ik heb de SAT I en II gedaan... Interessante uitputtende ervaring. Je moet je echt goed voorbereiden, wil je kunnen concurreren met Amerikanen die dit doen. Het is een speciale truc vaak ook, dus investeren in Kaplan's e.d. is eigenlijk wel een must. Maar ik vond het wel iets hebben, leuke ervaring, zo naar alle Amerikaanse/internationale scholen op on-christelijke tijdstippen en daar met allemaal andere mensen die ook naar Amerika willen.
pi_31262907
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 14:38 schreef nlse het volgende:
Ik heb de SAT I en II gedaan... Interessante uitputtende ervaring. Je moet je echt goed voorbereiden, wil je kunnen concurreren met Amerikanen die dit doen. Het is een speciale truc vaak ook, dus investeren in Kaplan's e.d. is eigenlijk wel een must. Maar ik vond het wel iets hebben, leuke ervaring, zo naar alle Amerikaanse/internationale scholen op on-christelijke tijdstippen en daar met allemaal andere mensen die ook naar Amerika willen.
Hoe was je uitslag? En wat heb je uiteindelijk daarmee gedaan?
New Yorker in spe
pi_31271780
Pfff ik weet het niet eens precies meer... Hmm geloof 710 voor verbal, 650 voor math (alles in 1 keer, en met maar week de tijd gehad om voor te bereiden )... SAT II volgens mijjjjj 690 voor Chemistry, en dan nog ergens in de 630-700 regionen voor Writing en Math IC geloof ik. Maar weet het bij God niet meer precies. Ik heb geprobeerd ermee aangenomen te worden op Yale en nog een kleinere college... Yale natuurlijk afgewezen (meest selectieve jaar ooit, slechts 9% aangenomen), bij die andere waitlisted en uiteindelijk toch afgewezen (vermoed ivm financiele situatie, want zij hadden i.t.t. tot Yale geen need-blind admission). Wel nog ook opgegeven voor Roosevelt Academy en UCU (voor beiden aangenomen maar was ik dacht ik sowieso al)... maar uiteindelijk lekker 180 graden gedraaid en zit nu alweer ruim een jaar lekker in Leiden doktertje te spelen.
pi_31272023
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:26 schreef nlse het volgende:
Pfff ik weet het niet eens precies meer... Hmm geloof 710 voor verbal, 650 voor math (alles in 1 keer, en met maar week de tijd gehad om voor te bereiden )... SAT II volgens mijjjjj 690 voor Chemistry, en dan nog ergens in de 630-700 regionen voor Writing en Math IC geloof ik. Maar weet het bij God niet meer precies. Ik heb geprobeerd ermee aangenomen te worden op Yale en nog een kleinere college... Yale natuurlijk afgewezen (meest selectieve jaar ooit, slechts 9% aangenomen), bij die andere waitlisted en uiteindelijk toch afgewezen (vermoed ivm financiele situatie, want zij hadden i.t.t. tot Yale geen need-blind admission). Wel nog ook opgegeven voor Roosevelt Academy en UCU (voor beiden aangenomen maar was ik dacht ik sowieso al)... maar uiteindelijk lekker 180 graden gedraaid en zit nu alweer ruim een jaar lekker in Leiden doktertje te spelen.
Joh, UCU is net zo selectief als Yale, hoor!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_31272231
Maar er melden zich natuurlijk 11.000 mensen aan voor Yale, toch iets andere orde van grootte. Meen me trouwens te herinneren dat UCU een target van iets van 33% had ofzo...?

UCU vond het raar dat ik naar UCU wilde omdat ik o.a. interesse heb in mensen uit andere landen. "moest niet denken dat er zoveel buitenlanders waren" ofzoiets vaags. Anyway, hoefde na m'n gesprekje met betreffende twee dames niet meer zo nodig naar UCU. Werd zelfs nog speciaal op gesprek gevraagd bij de dean die het idd ook maar een raar verlopen gesprek vond. (en uiteindelijk dus wel aangenomen)

Hoe dan ook... Geneeskunde is ook leuk. (ondanks dat ik al jaren niets liever dan UCU wilde)

[ Bericht 9% gewijzigd door nlse op 08-10-2005 00:50:20 ]
pi_31273019
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:45 schreef nlse het volgende:
Maar er melden zich natuurlijk 11.000 mensen aan voor Yale, toch iets andere orde van grootte. Meen me trouwens te herinneren dat UCU een target van iets van 33% had ofzo...?

UCU vond het raar dat ik naar UCU wilde omdat ik o.a. interesse heb in mensen uit andere landen. "moest niet denken dat er zoveel buitenlanders waren" ofzoiets vaags. Anyway, hoefde na m'n gesprekje met betreffende twee dames niet meer zo nodig naar UCU. Werd zelfs nog speciaal op gesprek gevraagd bij de dean die het idd ook maar een raar verlopen gesprek vond. (en uiteindelijk dus wel aangenomen)

Hoe dan ook... Geneeskunde is ook leuk. (ondanks dat ik al jaren niets liever dan UCU wilde)
Wat een raar gedoe zeg... Bij mij vonden ze het juist geweldig dat ik zo'n zin had om naar het buitenland te gaan Weet je nog wie je geinterviewd hebben?

Weet niet precies hoeveel er hier wordt aangenomen. Ze doen altijd heel erg stoer, maar het valt allemaal geloof ik wel mee Als ik iig kijk wat er nu rondloopt...
pi_31273673
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 00:26 schreef nlse het volgende:
Had je je financiering in dat geval via een lening gedaan? Fulbright?
New Yorker in spe
pi_31273692
Haha ja precies, ik vond de dames daarom ook wel een beetje omhooggevallen. Weet echt niet meer hoe ze heetten, helaas. Gesprek met de dean en nog een ander was overigens wel heel erg leuk. Maar het was voor mij toch wel een beetje tekenend. Heb er iig hartelijk om gelachen, vond het ook best rieken naar Vagina Envy.
pi_31273783
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 01:49 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Had je je financiering in dat geval via een lening gedaan? Fulbright?
Daar had ik nog helemaal niet precies over nagedacht. Yale had need-blind admission wat betekent dat als ze je aannemen, je sowieso op basis van "need" geld krijgt (al kan hun interpretatie van hoeveel jij nodig hebt, nog flink tegenvallen, maar dat terzijde)... Colby had ook een potje voor buitenlandse studenten, als je dit nodig had, dus daar rekende ik ook een beetje op. Maar goed, ze namen je geldbehoefte dus wel mee in hun oordeel, vandaar dat ik vermoed dat het heeft meegespeeld met m'n toelating, aangezien ik in elk geval wel was gewaitlist.
pi_31274043
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 01:50 schreef nlse het volgende:
Haha ja precies, ik vond de dames daarom ook wel een beetje omhooggevallen. Weet echt niet meer hoe ze heetten, helaas. Gesprek met de dean en nog een ander was overigens wel heel erg leuk. Maar het was voor mij toch wel een beetje tekenend. Heb er iig hartelijk om gelachen, vond het ook best rieken naar Vagina Envy.
vagina envy?
pi_31304621
Uhhh ja, ik verzin m'n eigen woorden om 1.50 's nachts. Doelde iig op kift tussen vrouwen.
pi_31952358
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 12:59 schreef HandiMAN het volgende:
Cool. Maar hoe ga je dat financieel regelen?
ff een kick, dit ben ik <hansnr8> onder andere account..

Ik moet fincancieel alles nog regelen, het is dus de bedoeling dat ik daar een scholarship krijg als ik voor die school ga waterpoloën. Dat is ong. 50% van de totale kosten, dus goed te doen.. Verder had ik bij de ib groep geinformeerd maar daar kan je niet lenen als je, zelfstandig, in het buitenland gaat studeren. Moet nog even uitzoeken dus.

Ik ga in de voorjaarsvakantie een week naar california, ben uitgenodigd door die school om daar te komen trainen en toernooitje te spelen enzo. Waarschijnlijk ga ik op de terugweg langs Mercyhurst, Pennsylvania. Die hebben heel veel interesse in mij, dus die betalen waarschijnlijk het ticket LA - PA, en hebben ook al goede beurs geboden..

23 November ga ik lunchen met iemand van Merchyhurst(PA), die gaat me alles vertellen over 'hoe aan te melden' en de hele procedure enzo. Wel leuk.. Daarna ga ik de SAT(is verplicht als je wilt sporten op die uni's) en de TOEFL test doen.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_31955155
Vet!
"Hier word ik niet vrolijk van." No frituur intended.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')