abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27658304
tvptje
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_27663037
quote:
Op woensdag 1 juni 2005 23:15 schreef Black_Tulip het volgende:
tvp.. Ik ga hopelijk in het derde jaar een half jaar naar Amerika voor mijn studie (American Studies).
Dat ben ik ook van plan, volgend jaar ga ik beginnen aan Engelse Taal en Cultuur/ Amerikanistiek in Nijmegen. Zit je daar ook?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_27681761
quote:
Op maandag 6 juni 2005 00:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat ben ik ook van plan, volgend jaar ga ik beginnen aan Engelse Taal en Cultuur/ Amerikanistiek in Nijmegen. Zit je daar ook?
Nee, ik zit in Groningen.
pi_27682796
quote:
Op maandag 6 juni 2005 17:24 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Nee, ik zit in Groningen.
Jammer dat Groningen zo ver weg is voor mij, ik had graag vanaf het eerste jaar American Studies gaan doen, maargoed ..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_27692418
quote:
Op maandag 30 mei 2005 18:20 schreef Hansnr8 het volgende:

Weet nog niet of ik wel naar deze school wil, heb ook scholen in Hawaii(maar die kan me waarschijnlijk niet betalen) NY en California maar die laten ff niets meer van zich horen(wel veel contact mee gehad).
Wat Hawaii betreft, ik heb in mei gesproken met een representante van de Hawaii pacific university in Utrecht, qua kosten zit Hawaii in de lagere klassen van Amerika, terwijl de kwaliteit toch goed is. Ik wil ook graag in tha USA studeren, maar wat wil jij precies gaan doen? Hoe doe jij het met het vele geld wat het gaat kosten?
  maandag 6 juni 2005 @ 22:58:41 #31
103993 AndreB.
fok is retecool
pi_27693024
Dacht zelf altijd dat alles in Amerika een Universiteit heette, maar bijv. Harvard vergelijkbaar is met een uni in Nederland, terwijl er zat universiteiten in de USA zijn die gelijk niveau aan of zelfs onderdoen aan een Nederlandse HBO studie...
Wat is Fok?
pi_27697061
quote:
Op maandag 6 juni 2005 18:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Jammer dat Groningen zo ver weg is voor mij, ik had graag vanaf het eerste jaar American Studies gaan doen, maargoed ..
Hoe ver weg? Ik woonde ook drie a vier uur vanaf Groningen hoor Kon je niet op kamers..?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 08:43:52 #33
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_27698884
quote:
Op maandag 6 juni 2005 22:42 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

Wat Hawaii betreft, ik heb in mei gesproken met een representante van de Hawaii pacific university in Utrecht, qua kosten zit Hawaii in de lagere klassen van Amerika, terwijl de kwaliteit toch goed is. Ik wil ook graag in tha USA studeren, maar wat wil jij precies gaan doen? Hoe doe jij het met het vele geld wat het gaat kosten?
Ik weet het allemaal nog niet.. Het is dus de bedoeling dat ik een Scholarship krijg die het grootste gedeelte van de koste dekt. En dan krijg ik waarschijnlijk een deel van mijn ouders en de rest moet ik lenen(50/50 ofzo). Dat zal dan een lening van 20.000/30.000 dollar zijn, en weet nog niet of ik daar zin in heb..

En ik wil graag naar de School of Business.
In the quiet words of the Virgin Mary... come again.
pi_27701069
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:43 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

Ik weet het allemaal nog niet.. Het is dus de bedoeling dat ik een Scholarship krijg die het grootste gedeelte van de koste dekt. En dan krijg ik waarschijnlijk een deel van mijn ouders en de rest moet ik lenen(50/50 ofzo). Dat zal dan een lening van 20.000/30.000 dollar zijn, en weet nog niet of ik daar zin in heb..

Ik wil ook graag Astronaut worden en op de maan dansen, maar of ik dat wordt is wat anders...

Harvard School of Business is echt lastig om in te komen. Het zijn vaak al mensen die ervaring hebben in het management en de gemiddelde leeftijd is dan ook rond de 30.

Ik wens je veel succes bij het aanmelden
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  dinsdag 7 juni 2005 @ 10:44:41 #35
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_27701633
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:25 schreef Setambre het volgende:

[..]

Ik wil ook graag Astronaut worden en op de maan dansen, maar of ik dat wordt is wat anders...

Harvard School of Business is echt lastig om in te komen. Het zijn vaak al mensen die ervaring hebben in het management en de gemiddelde leeftijd is dan ook rond de 30.

Ik wens je veel succes bij het aanmelden
Ik wil ook niet naar Harvard hoor, snap ook wel dat kans om daar angenomen te worden erg klein is...
pi_27713849
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 10:44 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

Ik wil ook niet naar Harvard hoor, snap ook wel dat kans om daar angenomen te worden erg klein is...
Business? Ja ik wil ook een master doen in business/economics, iets in die trant.
Kan op Hawaii prima, nu heb ik onlangs wat folders ontvangen van hen over die masters.
Ziet er allemaal prima uit, maar de gemiddelde leeftijd is 29! Vind ik toch wat oud, als ik volgend jaar ga ben ik zelf 24. Maar ja dat zijn MBA's, je hebt toch ook wel masters in tha USA met studenten die net bachelor hebben gedaan en dus van mijn leeftijd zijn? Weet jij daar meer vanaf?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:01:18 #37
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_27713994
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:56 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

......... Weet jij daar meer vanaf?
nope , ben zelf ook nog alles aan het uitzoeken.. Ikzelf ben 20(als het goed is) als ik er heen zou gaan

http://www.fulbright.nl/

dit is een hele goeie site, staat veel info op.. misschien helpt dit je nog wat? hier kan je ook testen als SAT enzo doen.
pi_27714012
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 08:43 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

wat het geld betreft, zoveel moet het nou ook weer niet kosten. Volgens de site van Hawaii zijn de jaarlijkse kosten voor housing, collegegeld, en eten iets van 22000 dollar, wat in euros iets van 17000 is.
pi_27714069
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:01 schreef Hansnr8 het volgende:

[..]

nope , ben zelf ook nog alles aan het uitzoeken.. Ikzelf ben 20(als het goed is) als ik er heen zou gaan

http://www.fulbright.nl/

dit is een hele goeie site, staat veel info op.. misschien helpt dit je nog wat? hier kan je ook testen als SAT enzo doen.
hehe snelle reactie..
anyway die site heb ik ff bekeken, toevallig weet ik dat ze eind juni een bijeenkomst hebben in A'dam waar ze het hebben over studeren in Amerika etc. Ik ga die lui daarover mailen want dat is wel interessant.

Maar jij wil dus een undergraduate doen?
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:58:15 #40
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_27717249
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:01 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

wat het geld betreft, zoveel moet het nou ook weer niet kosten. Volgens de site van Hawaii zijn de jaarlijkse kosten voor housing, collegegeld, en eten iets van 22000 dollar, wat in euros iets van 17000 is.
Ja, die school waar ik contact mee heb kost 26.000.. maar dat is per jaar he, dus nog 4 keer dat bedrag..
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:03 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

hehe snelle reactie..
anyway die site heb ik ff bekeken, toevallig weet ik dat ze eind juni een bijeenkomst hebben in A'dam waar ze het hebben over studeren in Amerika etc. Ik ga die lui daarover mailen want dat is wel interessant.

Maar jij wil dus een undergraduate doen?
Laat even weten als je reactie hebt, zo'n bijeenkomst is wel interessant ja..

En in 1e instantie wil ik undergraduate doen, dat is 4 jaar.. misschien heb ik het daarna helemaal gehad en wil ik terug(of blijf daar werken ofzo) of vind ik het erg leuk en wil ik doorgaan.
pi_27781230
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 18:58 schreef Hansnr8 het volgende:

Laat even weten als je reactie hebt, zo'n bijeenkomst is wel interessant ja..

En in 1e instantie wil ik undergraduate doen, dat is 4 jaar.. misschien heb ik het daarna helemaal gehad en wil ik terug(of blijf daar werken ofzo) of vind ik het erg leuk en wil ik doorgaan.
Ik heb een reactie gekregen.
Dit was hun antwoord (je moet die lui wel even een simpel aanmeldingsmailtje sturen als je wilt komen):

"Bedankt voor je aanmelding voor de pre departure bijeenkomst op 21 juni in Amsterdam.

Hieronder vind je het programma en een link naar de routebeschrijving. Als attachment is het predeparture handbook bijgesloten. De entreeprijs van vijf euro kan je alleen contant en liefst gepast bij de deur betalen.

Tot de 21e!

Met vriendelijke groet,

Fulbright Center

Programma Pre-Departure Orientation 21 Juni 2005

14.00u - 14.15 Welkom, Marcel Oomen, executive director Fulbright
Center

14.15u - 14.45 Visa Issues, Ms. W. Webb, Vice-Consul, US Consulate

14.45u - 15.20 Lecture dr. Gene Moore (UvA), "(Academic) cultural
differences between the Netherlands and the United
States"

15.20u - 15.45 Pauze

15.45u - 17.00 Paneldiscussie o.l.v. Marcel Oomen, executive director Fulbright
Center. Panelleden nbtm

17.00u Einde

Lokatie: Universiteit van Amsterdam (UvA)
Roeterseiland Complex
Gebouw A
Zaal A - C
Roeterstraat 15
1018 WB Amsterdam

Routebeschrijving en plattegrond:
http://www.science.uva.nl(...)ABA-9F65DCB9279FCFD6

Per 1 juli 2004 is de Netherlands America Commission for Educational Exchange, ook bekend als de NACEE, niet alleen van adres veranderd maar treedt ook onder een nieuwe naam naar buiten: Fulbright Center.

Bezoekadres: Herengracht 472, Amsterdam.

Gelieve alle post naar het postadres te sturen:
Postbus 17374
1001 JJ Amsterdam
---
Telefoonnummer: 020-531 5930
Faxnummer: 020-620 7269
Email: info@fulbright.nl
Website: http://www.fulbright.nl"
  donderdag 9 juni 2005 @ 19:22:05 #42
103804 Hansnr8
Proper fucked?
pi_27782954
thnx! ik ga me ook ff aanmelden... zie je daar wel dan
pi_27787706
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:56 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

Maar ja dat zijn MBA's, je hebt toch ook wel masters in tha USA met studenten die net bachelor hebben gedaan en dus van mijn leeftijd zijn? Weet jij daar meer vanaf?
ik help zelf ook al eens rondgekeken daarvoor. Maar heb het idee gekregen dat in die richting business/economics en ook finance ze bij de wat hoger aangeschreven universiteiten echt kwaliteit willen. Vaak zijn het mensen met 2-4 jaar werkervaring of gewoon al masters die nog een master doen. Als je gelijk na je bachelor erin probeert te komen moet je echt gemiddeld 9 staan denk ik. Dan moet je verder ook altijd een test maken, zoals GMAT of GRE en hier zul je weer bij de beste 90% moeten scoren om kans te maken. Zonder werkervaring ben je echt in het nadeel...
Wat ook veel helpt zijn je referenties, als jij een professor een brief voor je kan laten schrijven of een baas van het bedrijf waar je werkt, dan is dat echt een pré...

suc6 in ieder geval, ik stel het nog wel een paar jaartjes uit...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_27792309
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 21:41 schreef superbient het volgende:

[..]

ik help zelf ook al eens rondgekeken daarvoor. Maar heb het idee gekregen dat in die richting business/economics en ook finance ze bij de wat hoger aangeschreven universiteiten echt kwaliteit willen. Vaak zijn het mensen met 2-4 jaar werkervaring of gewoon al masters die nog een master doen. Als je gelijk na je bachelor erin probeert te komen moet je echt gemiddeld 9 staan denk ik. Dan moet je verder ook altijd een test maken, zoals GMAT of GRE en hier zul je weer bij de beste 90% moeten scoren om kans te maken. Zonder werkervaring ben je echt in het nadeel...
Wat ook veel helpt zijn je referenties, als jij een professor een brief voor je kan laten schrijven of een baas van het bedrijf waar je werkt, dan is dat echt een pré...

suc6 in ieder geval, ik stel het nog wel een paar jaartjes uit...
Kappen die Amerikanen met studeren gelijk na een bachelor dan? Je hebt toch vast mogelijkheden om gelijk in te rollen in een master ofzoiets. Wat betreft die engelse testjes, daarvan ben ik op de hoogte en referenties moeten ook niet echt een probleem zijn.
Maar jij gaat dus niet naar the USA?
pi_27795841
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:49 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

Kappen die Amerikanen met studeren gelijk na een bachelor dan? Je hebt toch vast mogelijkheden om gelijk in te rollen in een master ofzoiets. Wat betreft die engelse testjes, daarvan ben ik op de hoogte en referenties moeten ook niet echt een probleem zijn.
Maar jij gaat dus niet naar the USA?
ja tuurlijk kan je wel gelijk een master beginnen, maar niet aan een "top-universiteit" waarschijnlijk, dat is heel moeilijk met alleen een bachelor, dus daarom wacht ik ook nog even en probeer ik het wel als ik hier in NL een dubbele master heb gehaald...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_27796122
Ik dacht trouwens dat 't fulbright center alleen voor uitwisselingen kan zorgen en niet voor hele opleidingen. Het beste kan je zoiets zelf regelen/organiseren, dus universiteiten aanspreken zodat zij voor jou een GC regelen of gewoon met de diversity lottery meedoen zodat je een GC krijgt en ook naar Amerika gaat verhuizen.
pi_27886786
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 08:35 schreef superbient het volgende:

[..]

ja tuurlijk kan je wel gelijk een master beginnen, maar niet aan een "top-universiteit" waarschijnlijk, dat is heel moeilijk met alleen een bachelor, dus daarom wacht ik ook nog even en probeer ik het wel als ik hier in NL een dubbele master heb gehaald...
Juist ja maar ik doe nog oude stijl hierzo, dat is 4 jaar studeren en staat dus gelijk aan een 4-jarige bachelor in Amerika en gelijk aan een Europese master.
pi_27932660
quote:
Op maandag 13 juni 2005 14:13 schreef HandiMAN het volgende:

[..]

Juist ja maar ik doe nog oude stijl hierzo, dat is 4 jaar studeren en staat dus gelijk aan een 4-jarige bachelor in Amerika en gelijk aan een Europese master.
ow dat is al een voordeel
pi_28101621
Mij lijkt het ook wel strak om een jaar high school te doen, alleen ik heb me er nog totaal niet in verdiept, heb net mn havo afgerond, wat zou ik dan kunnen doen enzo ?
pi_28101987
Zelf stage gelopen in Amerika. Was eigenlijk puur werken maar dat maakt die ervaring niet minder mooi. Het klopt wel wat de meesten hier zeggen over het niveau. Dat is niet zo bijster hoog. Met je havo zou je prima een jaar high school kunnen doen.

Zag ergens dat Hawaii voorbij kwam. Dat zou wat zijn zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')