In het scheikunde lokaal op een middelbare school?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb altijd van mijn scheikundeleraar () geleerd dat er veel oxaalzuur in rabarber zit (net als in spinazie), daardoor komt dat stroeve op je tanden als je spinazie of rabarber hebt gegeten.
De manier om dit op te lossen wasdoor een schepje ongebluste kalk mee te laten koken, heft het oxaalzuur op dan.
Alleen waar vind je nou ongebluste kalk heden ten dage...
Ik leerde dat je er dan gewoon een schoolbordkrijtje bij moest doen. Ik doe het nooit, vind dat stroeve juist wel lekkerquote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik heb altijd van mijn scheikundeleraar () geleerd dat er veel oxaalzuur in rabarber zit (net als in spinazie), daardoor komt dat stroeve op je tanden als je spinazie of rabarber hebt gegeten.
De manier om dit op te lossen wasdoor een schepje ongebluste kalk mee te laten koken, heft het oxaalzuur op dan.
Ik denk niet dat je ongebluste kalk bedoelt. Ongebluste kalkquote:Op dinsdag 31 mei 2005 03:28 schreef BBQ-kip het volgende:
Ongekookt?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 09:18 schreef Hello_Kitty het volgende:
Toen ik nog klein was gewassen rabarber stengels mee naar school nemen voor tijdens de pauze, samen met een potje suiker om te dippen![]()
heerlijk toch, Jeugdsentiment
Yep, zeker wetenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 07:13 schreef Euc- het volgende:
[..]
In het scheikunde lokaal op een middelbare school?![]()
Ik bedoelde wel zeker ongebluste kalkquote:Op dinsdag 31 mei 2005 10:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je ongebluste kalk bedoelt. Ongebluste kalk
Raadpleeg dan wel tijdig een arts.quote:Op woensdag 1 juni 2005 09:05 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik bedoelde wel zeker ongebluste kalk![]()
(...)
quote:Inslikken
Brandend gevoel. Buikpijn. Buikkrampen. Braken. Diarree.
Spoel de mond. NIET laten braken. Niets laten drinken. Raadpleeg een arts.
Je gebruikt natuurlijk maar een klein beetje om te laten reageren met de zuren uit de rabarber.quote:Op woensdag 1 juni 2005 10:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Raadpleeg dan wel tijdig een arts.![]()
[..]
Bron
kleine kinderen lusten meestel geen rabarber. niet alleen omdat t zuur is, maar t is ook niet goed voor ze, een wit krijtje toevoegen kan geen kwaad, ooit ergens gelezen... kalk toevoegen.quote:Op woensdag 1 juni 2005 17:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik doe echt nooit krijt, kalk of dat soort shit in mn rabarber?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |