quote:Scheidsrechter Eric Braamhaar
Stadion De Kuip
Aftrap 18.00
Plaats Rotterdam
Uiteraard live bij SBS6.quote:Gaat het Van Bommel nu eindelijk lukken?
Zichtbaar voor iedereen rolden de tranen over zijn wangen. Philips Stadion, 13 april 1999. Met Fortuna Sittard had een jonge Mark van Bommel zojuist de Amstel Cup-finale bereikt. Door een sensationele overwinning in Eindhoven op het favoriete PSV: 1-3. Maar Van Bommel kreeg een kwartier voor tijd een gele kaart voorgeschoteld en wist dat hij geschorst zou zijn voor de apotheose in Rotterdam.
Met Van Bommel op de tribune zou Fortuna die finale later verliezen van Ajax (0-2). Twee jaar later kreeg de middenvelder een nieuwe kans. Nu in het shirt van PSV, de grootmacht die het opnam tegen FC Twente. En weer lukte het niet. Na strafschoppen gingen de Tukkers er met de zilveren bokaal vandoor.
De derde kans volgt komende zondag. In zijn laatste officiële wedstrijd voor PSV voordat de Limburger naar Barcelona verkast. Nog één keer vlammen, nog één keer als aanvoerder een prijs ophalen en in de lucht tillen onder een golf van confetti. En dan de champagnefles aan de lippen. 'We willen de dubbel pakken. Het is eigenlijk een extra bonus, zo aan het einde van het seizoen', kijkt Van Bommel alvast vooruit.
Willem II is geenszins van plan mee te werken aan een glinsterend afscheidsfeest voor Van Bommel en zijn Eindhovense maten. Daarvoor is het bereiken van de finale een veel te zeldzame gebeurtenis. 'Er is de laatste weken een ongelooflijk enthousiasme losgekomen in Tilburg', vertelt Michel Kreek. 'Voor een club als Willem II is het natuurlijk uniek om in een Amstel Cup-finale terecht te komen. Daar zijn we ons allemaal van bewust.'
Zijn ploeggenoot Raymond Victoria kan dat alleen maar beamen en wijst op de 15.000 fans van de Tricolores die zondag naar Rotterdam afreizen. 'Dat geeft ons het gevoel dat we thuisspelen. We zullen de steun van al die supporters nodig hebben. We beloven ze een fantastische wedstrijd en aan het eind die beker.'
Mark van Bommel hoorde het aan, maar dacht er het zijne van. De captain van PSV heeft hele andere plannen. Landstitels heeft hij al. Vier stuks zelfs. Ook drie Johan Cruijff Schalen. Maar die Amstel Cup…die ontbreekt nog.
No 2. in de competitie hequote:Op zondag 29 mei 2005 12:01 schreef SkaterSam het volgende:
Ik hoop op een overwinning voor Willem II,
maar ik denk toch dat PSV de beker gaat pakken.
Dan rijst de vraag: tegen wie speelt PSV dan om de SuperCup
Waarom niet de nr. 2 van de beker dan?quote:Op zondag 29 mei 2005 12:04 schreef Naccie het volgende:
[..]
No 2. in de competitie he
In dit geval dus Ajax.
Ik denk omdat je als je 2e word vaak een constanter seizoen hebt gespeeld als de nr 2 van de beker?quote:Op zondag 29 mei 2005 12:07 schreef SkaterSam het volgende:
[..]
Waarom niet de nr. 2 van de beker dan?
En eigenlijk hoeft die wedstrijd niet te worden gespeeld, want hij behoort dan toe aan PSV![]()
Ik een half uur laterquote:Op zondag 29 mei 2005 11:51 schreef Herr_Munk het volgende:
idd prachtige actie!
oehh over een kleine anderhalve uur gaat mijn trein naar de kuip, kan bijna niet meer wachten!
doe het effekes vertaole veur de niet Brabo's onder onsquote:Op zondag 29 mei 2005 11:25 schreef existenz het volgende:
Ook in Breda gaan ze naar de Kuip:
[afbeelding]
![]()
Doen jullie het maar met deze kuip.quote:Op zondag 29 mei 2005 12:47 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
doe het effekes vertaole veur de niet Brabo's onder ons
quote:Op zondag 29 mei 2005 12:26 schreef Dos37 het volgende:
Voor geen 1 van beiden , ik ga nie eens ga kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |