omg, zeg dan niks. Doe alsjeblieft niet zo wijs.quote:Op zondag 29 mei 2005 01:34 schreef sooty het volgende:
[..]
Dan ben jij toch dommer dan ik dacht.
Ik kwote/quote nogmaals: 127.0.0.1 via port 4444
En voor het overige interesseert het mij geen zak.![]()
Je moet dit zien als een virtual private network. Dit netwerk heeft een eigen dns die neit in verbinding staat met de rest van het internet. Binnen dat vpn heeft jouw ip-address een andere dns naam dan daarbuiten. Ik weet alleen niet precies hoe je pc ermee omgaat. Ik kan me voorstellen dat als jij je browser bijvoorbeeld via die proxy laat gaan dat dat programma zorgt voor de dns communicatie tussen het centrale punt en jouw pc.quote:Op zondag 29 mei 2005 01:34 schreef daNpy het volgende:
Uhm, er moet toch ergens een DNS-iets draaien was *.i2p omzet naar de desbetreffende server?
En sinds netwerk-adressen van computers IP-adressen zijn, lijkt het me logisch dat daarnaar gelinkt word?
Érgens moet de info dus verzameld zijn?
Lompe sukkel.quote:Op zondag 29 mei 2005 01:34 schreef sooty het volgende:
[..]
Dan ben jij toch dommer dan ik dacht.
Ik kwote/quote nogmaals: 127.0.0.1 via port 4444
En voor het overige interesseert het mij geen zak.![]()
Dan geef mij maar gewoon sneller internetquote:Kijk niet raar als de i2p-stes ff wat tragen zijn dan het normale internet want het feit dat
alles anoniem en versleuteld moet zijn.
dat ding is toch bedoeld om op je eigen pc te zoeken? niet zo vreemd dat dat lokaal draait danquote:Op zondag 29 mei 2005 09:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Mijn Google Desktop draait ook op 127.0.0.1:4664
da's waar, maar dat kan ook vast wel met een wazig encryptie-programma. Want als je het niet lokaal encrypt is het al niet veilig meer natuurlijk. Verder ken ik het programma van TS niet, maar dat is wat mij betreft ook goed zo.quote:Op zondag 29 mei 2005 09:42 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat ding is toch bedoeld om op je eigen pc te zoeken? niet zo vreemd dat dat lokaal draait dan
Ok ik geef toe ik heb wat te verbergen!!!!!! Ten eerste mijn bankzaken. Ben blij dat de site www.rabobank.nl ook encryptie gebruikt als ik online zit te bankklieren. Ten tweede ben ik ook blij dat www.bol.com de boel een beetje versleuteld als ik iets bestel. En euh, als we die stelling van jou ter hand nemen kunnen we net zo goed geen enveloppen meer gebruiken voor het sturen van brieven maar het adres gewoon bovenaan zetten. We hebben immers niets te verbergen toch???quote:Op zondag 29 mei 2005 03:10 schreef IndemnitY het volgende:
Mensen die anoniem willen surfen hebben wel iets te verbergen, geen excuus voor mogelijk.
Dus is het niet anoniem.quote:Op zondag 29 mei 2005 00:48 schreef karmahead het volgende:
I2P staat voor een netwerk dat volledig anoniem zou moeten zijn (is nog in de ontwikkelingsfase)
[...]
Dit zijn sites die ergens op een I2P server draaien maar waarvan niemand
het ip-adres kan achterhalen doordat het netwerk via allemaal encryptie versleuteld is.
Ja je hebt gelijk, maar encryptie is te kraken. En bovendien het is fijn dat je data versleuteld vertuurt wordt naar een bedrijf, maar wie zegt dat er bij dat bedrijf niet iemand zit die alle creditcardnummers uit hun database kopiëerd?quote:Op zondag 29 mei 2005 10:16 schreef karmahead het volgende:
Heo vaak lees je niet dat er weer ergens 40000 creditcardgegevens gestolen zijn?? Of dat de firma interpay het pinsysteem nog niet waterdicht heeft waardoor criminelen via het aftappen van pinautomaatgegevens voor enkele tonnen rekeningen plunderen???
Reken maar dat dat ech nooit zou kunnen wanneer interpay zulke goede encrypte zouden gebruiken als bijv. I2P.
Onkraakbaar bestaat niet, omdat alles een algoritme heeft of gebrute forced kan worden. Daarnaast moet de echte informatie van dit verhaal ergens beschikbaar zijn, omdat anders zaken als webbrowsing niet werken, omdat ze niet weten waar ze je naar moeten forwarden. En dat ontkracht meteen het anonieme verhaal.quote:Op zondag 29 mei 2005 10:32 schreef karmahead het volgende:
Ik schrijf bewust dat het anoniem zou moeten zijn omdat ze op hun site waarschuwen dat het programma nog in de ontwikkelingsfase zit. Men moet er dus niet zomaar vanuit gaan dat er geen bugs meer in het programma zitten.
Met encryptie is de boel trouwens wel behoorlijk onkraakbaar te maken hoor! Een gecodeerd stukje data is bijv. wel te kraken wanneer je er een supercomputer op laat rekenen maar niet wanneer er duizenden van die gecodeerde stukjes van de ene gebruiker naar de andere gaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Blowfish_encryptiealgoritme
http://nl.wikipedia.org/wiki/Advanced_Encryption_Standard
quote:
Het is dus verreweg van anoniem.quote:Your level of anonymity can be described as how hard it is for someone to find out information you don't want them to know - who you are, where you are located, who you communicate with, or even when you communicate. "Perfect" anonymity is not a useful concept here
Wie vertrouw je meer? onbekende mensen en bedrijven die jouw data kunnen lezen of gerespecteerde bedrijven die zich aan allerlei wetgeving moeten houden om ervoor te kunnen zorgen dat jij je betalingen secure online moet kunnen doen?]quote:Op zondag 29 mei 2005 10:16 schreef karmahead het volgende:
[..]
Ok ik geef toe ik heb wat te verbergen!!!!!! Ten eerste mijn bankzaken. Ben blij dat de site www.rabobank.nl ook encryptie gebruikt als ik online zit te bankklieren. Ten tweede ben ik ook blij dat www.bol.com de boel een beetje versleuteld als ik iets bestel. En euh, als we die stelling van jou ter hand nemen kunnen we net zo goed geen enveloppen meer gebruiken voor het sturen van brieven maar het adres gewoon bovenaan zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |