abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1897119
In het water van het Veluwemeer bij Harderwijk is zaterdagmiddag een kinderhand gevonden. De politie vermoedt dat het handje bij het rompje en het hoofdje hoort die eind augustus respectievelijk bij strand Nulde en Hoek van Holland werden aangetroffen. Nader onderzoek door het Nederlands Forensisch Instituut in de komende dagen moet uitwijzen of dit zo is.

Het handje, dat in verregaande staat van ontbinding verkeert, werd door twee meisjes aangetroffen aan de rand van het water, grenzend aan het industrieterrein Lorentz (ter hoogte van de Nobelstraat) in Harderwijk. De meisjes (12 en 13 jaar oud) vonden het handje toen zij eenden aan het voeren waren. Zij alarmeerden hun ouders, die de politie inschakelden.

De technische recherche heeft zaterdagmiddag de directe omgeving onderzocht en vanuit een politiehelikopter zijn opnamen gemaakt. Tot dit moment zijn geen nadere bijzonderheden aangetroffen. Zondagochtend kammen ME'ers van de regiopolitie Noord- en Oost-Gelderland en politiemensen van het Korps Landelijke Politiediensten met honden de omgeving van de vindplaats uit.

Op maandag 27 augustus werd in het water bij strand Nulde (gemeente Putten) het rompje van een onbekend meisje aangetroffen. Drie dagen later werd op de kade van de Nieuwe Waterweg bij Hoek van Holland een kinderhoofdje gevonden. Onderzoek wees uit dat de lichaamsdelen bij elkaar hoorden en dat het om een meisje gaat tussen de vijf en zeven jaar.

De politie richtte zich in het onderzoek met name op het achterhalen van de identiteit van het meisje. Oproepen in de media leidden tot veel reacties en tips, maar de gouden aanwijzing zat er niet tussen. Alle basisscholen in Nederland zijn benaderd met de vraag vermissingen van meisjes uit de leeftijdsgroep te melden. Ook vermissingen in het buitenland worden meegenomen in het onderzoek naar de identiteit van het meisje.

Het onderzoek heeft zich uitgebreid naar Londen, nadat daar in het water van de Theems op 21 september het rompje van een jongetje werd gevonden. Ook daarbij ontbraken hoofd, armen en benen. Inmiddels is het hoofd van het meisje gereconstrueerd door een professor van de universiteit van Manchester. Komende week wordt besloten of de reconstructie van het hoofdje openbaar wordt gemaakt.
--------------------------------------------------------------------------------------------

Het zal je maar gebeuren, als kind zijnde......
Wat een maniak zeg, die dat op zijn geweten heeft!!

zondag 14 oktober 2001 @ 16:23:40 #2
7350 NewBeatle
a.k.a. Spookaap
pi_1897137
Ja, dat is sinds vanochtend al bekend.
Echt walgelijk.
Hebben ze dat hele kind in stukken gehakt ofzo?
En is het wel van 1 kind?
Waarom mist niemand een kind?
Waarom wil de politie de reconstructie van het kinderhoofdje niet laten zien?
Zoveel vragen....
Kom eens langs op het weblog van Spookaap Wii Code Spookaap 9004-9060-5780-5462
pi_1897198
Het is wel allemaal van 1 kind. De romp en het hoofdje in ieder geval wel. Dat hebben ze al onderzocht. Misschien heeft 1 van de ouders dat kind wel zo toegetakeld. En vervolgens uiteraard niet niet als vermist opgegeven.
Dat blijft dus speculeren......
  zondag 14 oktober 2001 @ 16:59:23 #4
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_1897537
De rillingen lopen me altijd over de rug als ik dit soort dingen lees. Brrrrr. Wat voor een indruk moet dat niet bij die kinderen achterlaten? Ik ben in ieder geval blij dat mij dat als kind bespaard is gebleven, tot nu toe gelukkig ook als volwassene. Hoop dat zo te houden.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2001 @ 19:31:04 #5
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1898843
quote:
Op zondag 14 oktober 2001 16:21 schreef Sphere het volgende:
Onderzoek wees uit dat de lichaamsdelen bij elkaar hoorden en dat het om een meisje gaat tussen de vijf en zeven jaar.
6.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 14 oktober 2001 @ 21:59:49 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_1900628
Ik hoop echt dat ze een aanwijzing vinden wie dit meisje was, en vervolgens de dader kunnen pakken. Dat moet wel zo'n ontzettende goorlap zijn. Die moeten ze nooit meer loslaten.
* Rewimo zou liever zien dat ze met diegene hetzelfde doen als met dat arme meisje, maar ja...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 15 oktober 2001 @ 01:23:22 #7
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1902870
Opvallend dat ze nog geen idee hebben over de identiteit. Er moet toch wel iemand ergens in zijn omgeving een kind missen?
Ik woon zelf in H'wijk, heb vorige week nog langs het Veluwemeer gewandeld, wrang idee dat daar een kinderhandje in lag.
Krijg er eigenlijk wel kippevel van.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 21:43:44 #8
16769 Agnar
100% antireli
pi_1920512
Zeer vreemd dat er zich nog geen enkele school heeft gemeld; zouden de ouders het meisje soms vanaf haar babystadium thuisgehouden hebben in weerwil van de leerplicht???!!
liever een bomenknuffelende idealistische groene milieukabouter dan een autootjesneukende kannibalistische bruine kaktrol......
  woensdag 17 oktober 2001 @ 18:48:48 #9
14339 Tiggle
ik heb altijd een alibi
pi_1931298
'Kind mogelijk slachtoffer zwarte magie'

LONDEN (DPA) - De politie in Londen onderzoekt of de moord op een zwart jongetje wiens romp vorige maand in de Theems in Londen is aangetroffen, een vorm van zwarte magie betreft.

Zij houdt er rekening mee dat het kind het slachtoffer is geworden van een bizar religieus ritueel. De politie bekijkt of Zuid-Afrikaanse medicijnmannen in Europa zijn begonnen kleine kinderen om te brengen. De rituelen zouden worden uitgevoerd om 'geneesmiddelen' te maken. Met name bloed en vlees van kleine, onschuldige kinderen zou hiervoor geschikt zijn.
Het in de Theems gevonden rompje van een zwart jongetje en de romp van het blanke meisje dat eind augustus werd aangetroffen bij strand Nulde, zijn op gelijke wijze toegetakeld. In beide gevallen ontbraken armen, benen en het hoofd. Ook gaat het in zowel Londen als in Putten om kinderen van ongeveer zes jaar oud.
Nederlandse rechercheurs zijn eind vorige maand naar Londen geweest om de sporen te vergelijken. Een politiewoordvoerder zegt echter dat het nog maar om speculaties gaat. "Er is geen enkele aanwijzing dat het medicijnmannen betreft."
(BN De Stem)

psies
pi_1939024
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 21:43 schreef Agnar het volgende:
Zeer vreemd dat er zich nog geen enkele school heeft gemeld; zouden de ouders het meisje soms vanaf haar babystadium thuisgehouden hebben in weerwil van de leerplicht???!!
Hoe weten we zo zeker dat het een nederlands meisje is? Misshien komt ze wel uit de diepe binnenlanden van Bosnie of zo, en is ze hier mee naar toe genomen en gedumpt door de moordenaar.
  † In Memoriam † donderdag 18 oktober 2001 @ 16:45:55 #11
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1939046
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 16:42 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hoe weten we zo zeker dat het een nederlands meisje is? Misshien komt ze wel uit de diepe binnenlanden van Bosnie of zo, en is ze hier mee naar toe genomen en gedumpt door de moordenaar.

Ook Nederlanders kunnen kinderen kopen,gebruiken en weggooien hoor
pi_1939112
quote:
Op donderdag 18 oktober 2001 16:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ook Nederlanders kunnen kinderen kopen,gebruiken en weggooien hoor

Huh ? Ik zei toch niets over de identiteit van de moordenaar? Alleen dat het misschien helemaal geen nederlands meisje is en dat daarom ze misschien niet in Nederland als vermist is opgegeven.
pi_1940552
Maandag laten ze de reconstructie van het gezichtje zien.
Ook al blijf je de hoop houden dat iemand haar herkent, toch blijft het vermoeden knagen dat ze nooit een naam zal hebben en in een anoniem grafje haar laatste rustplaats zal krijgen.

Persoonlijk denk ik dat het een kindje betreft dat niet de Nederlandse nationalitiet heeft en mocht dit ook daadwerkelijk het geval zijn dan wordt het al snel zo goed als onmogelijk om haar identiteit te achterhalen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')