abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30953584
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:53 schreef Intrepidity het volgende:
Weet iemand hoe ik iets à la windows-taskmanager in de console in linux kan zien?
ps
Unox, the worst operating system.
pi_30953638
ik gebruik gnome-system-monitor
pi_30953682
Ja maar da's niet echt console he.
pi_30953763
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:08 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

ps
Danku
Al geef ik toe dat ik het ook met google had kunnen vinden
pi_30954970
quote:
Op maandag 26 september 2005 20:05 schreef whoops het volgende:
Oke, forget what i just said...

Nadat ik voor de test 'w32codecs' bij mezelf had weggeflikkerd kreeg ik hem dus ook niet meer geintalleerd...

Nu heb ik de volgende repo toegevoegd en nu staat hij weer vers op m'n systeem:
[ code verwijderd ]
En ook bij deze krijg ik de volgende foutmeldingen:

1
2
W: Kon de status van de bronpakketlijst ftp://cipherfunk.org hoary/main Packages (/var/lib/apt/lists/cipherfunk.org_pub_packages_ubuntu_dists_hoary_main_binary-i386_Packages) niet opvragen - stat (2 Onbekend bestand of map)
W: Kon de status van de bronpakketlijst ftp://cipherfunk.org hoary/main Packages (/var/lib/apt/lists/cipherfunk.org_pub_packages_ubuntu_dists_hoary_main_binary-i386_Packages) niet opvragen - stat (2 Onbekend bestand of map)

En na het "herladen" krijg ik het volgende foutmelding:

1W: GPG error: ftp://cipherfunk.org hoary Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 4CF19C3233BAC1B3
pi_30955029
hooh.. nu kan ik m wel vinden trouwens ...vaag

[edit]
Nu net geinstalleerd... En het werkt nog steeds niet!!!!!!
Ik ben wat met codecs wezen kloten omdat mijn dvd niet echt vloeiend liep.. sinds ik (volgens mij) gstreamer codecs had geinstalleerd kreeg ik geen geluid meer.. schijtirritant.

Verschillende uitvoer (ess of alsa or whatever) proberen heeft ook geen effect.. het lijkt wel of ie op mute staat (wat dus niet zo is naar mijn weten). mp3's afspelen met xmms werkt gewoon.. net zoals opstartgeluid en gaim etc.

[ Bericht 38% gewijzigd door Mordreth op 26-09-2005 21:54:49 ]
  maandag 26 september 2005 @ 22:45:35 #207
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_30956934
quote:
Op maandag 26 september 2005 21:47 schreef Mordreth het volgende:

En na het "herladen" krijg ik het volgende foutmelding:
[ code verwijderd ]
Die GPG error los je als volgt op:

1
2
3
4
cd /tmp
wget ftp://cipherfunk.org/pub/packages/release.keys
sudo apt-key add release.keys
rm release.keys
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_30957742
quote:
Op maandag 26 september 2005 22:45 schreef whoops het volgende:

[..]

Die GPG error los je als volgt op:
[ code verwijderd ]
Valt dit ook met die andere 2 servers op te lossen op zo'n manier?

Nog een interessante review van ubuntu 5.10... KLIK.

Nog iets... ik heb geprobeerd om mijn zen micro aan te sluiten via gnomad.. dit werkte niet omdat via apt-get nog alleen maar een oude versie te downloaden is. Nu wil ik dus een nieuwe versie downloaden en heb ik de keuze uit de volgende bestanden..
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=65573
(.tar of .src.rpm dus).
Welk bestand moet ik gebruiken en hoe moet ik dan verder?

[ Bericht 23% gewijzigd door Mordreth op 26-09-2005 23:26:25 ]
  dinsdag 27 september 2005 @ 01:40:22 #209
65490 whoops
pi_30961767
quote:
Op maandag 26 september 2005 23:11 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Valt dit ook met die andere 2 servers op te lossen op zo'n manier?
Ja, dat gaat volgens hetzelfde principe, volgens mij voor alle servers die niet in de 'ubuntu-keyring' zijn opgenomen.
quote:
Nog een interessante review van ubuntu 5.10... KLIK.
* Bookmarkt...
quote:
Nog iets... ik heb geprobeerd om mijn zen micro aan te sluiten via gnomad.. dit werkte niet omdat via apt-get nog alleen maar een oude versie te downloaden is. Nu wil ik dus een nieuwe versie downloaden en heb ik de keuze uit de volgende bestanden..
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=65573
(.tar of .src.rpm dus).
Welk bestand moet ik gebruiken en hoe moet ik dan verder?
Via Google heb ik deze pagina gevonden, misschien dat het je verder kan helpen?
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_30968821
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 01:40 schreef whoops het volgende:

[..]

Ja, dat gaat volgens hetzelfde principe, volgens mij voor alle servers die niet in de 'ubuntu-keyring' zijn opgenomen.
[..]

* Bookmarkt...
[..]

Via Google heb ik deze pagina gevonden, misschien dat het je verder kan helpen?
Super, ga ik straks als ik thuis ben even na kijken . Bedankt.

Trouwens.. cd'tjes van Ubuntu 5.10 zijn sinds kort te bestellen (www.ubuntu.com)
pi_30977892
quote:
Op maandag 26 september 2005 12:55 schreef Omkron het volgende:
Is er nu al een beetje behoorlijke software voor linux.. of is het beperkt te enkel de office software?
hier vind je een lijst met win<--->linux software:

http://linuxshop.ru/linuxbegin/win-lin-soft-en/table.shtml
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:51:11 #212
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30977986
Ik plaats hier een tvp maar omdat ik mod ben mag het. . Ik draai sinds kort weer Ubuntu (5.04) en het draait nu redelijk naar wens. Al had ik nog wel wat vragen

- Ik wil php compilen maar hij vindt geen libpng. Ik heb wel libpng12 (uit mijn hoofd) geinstalleerd met de package mananger. Wat kan hier aan de hand zijn? Moet ik ergens libpng downloaden en installeren?

- Ik wil apache laten starten bij het booten en daar kan je /init.d/ voor gebruiken. Ik weet niet hoe het heet, ik weet niet hoe het werkt. Weet iemand een goede site? Google leverde weinig nuttigs op, maar waarschijnlijk google ik op de verkeerde termen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 20:48:21 #213
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30981415
Ok, nieuw probleem, nu doet ie niks meer

Ik krijg de melding: "ACPI: looking for DSDT in initdr... not found!" als laatste tijdens het opstarten. De CD doet ook niks meer, precies dezelfde melding.

Heb ik iets hardwarematigs gesloopt? Of wat dan? Ik heb geen idee wat ik nog meer aan info moet geven, dus vraag maar raak .
pi_30983400
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:51 schreef Slarioux het volgende:
Ik plaats hier een tvp maar omdat ik mod ben mag het. . Ik draai sinds kort weer Ubuntu (5.04) en het draait nu redelijk naar wens. Al had ik nog wel wat vragen

- Ik wil php compilen maar hij vindt geen libpng. Ik heb wel libpng12 (uit mijn hoofd) geinstalleerd met de package mananger. Wat kan hier aan de hand zijn? Moet ik ergens libpng downloaden en installeren?
Je hebt als je wil compileren naast het pakket met de binaries ook de dev versie nodig, libpng3-dev is de laatste versie.
quote:
- Ik wil apache laten starten bij het booten en daar kan je /init.d/ voor gebruiken. Ik weet niet hoe het heet, ik weet niet hoe het werkt. Weet iemand een goede site? Google leverde weinig nuttigs op, maar waarschijnlijk google ik op de verkeerde termen.
In /etc/init.d/ staat een script apache, dat kun je handmatig aanroepen met start, stop of restart als parameter. Als je wil instellen wat op te starten in welk runlevel heb je de dirs /etc/rcX.d/ (met x =~ /[0-6]/ ), daar staan symbolic links naar scripts in /etc/init.d/. Voor elk runlevel is er dus een directory, wil je in normale modus dus apache starten moet je een symbolic link maken naar /etc/init.d/apache in de map /etc/rc2.d/. Deze wordt dan net als de andere scripts in die dir gerund met "start" als parameter, en "stop" als parameter als je het runlevel weer verlaat. Eventueel kun je daar het tooltje update-rc.d voor gebruiken, dit zit bij Debian en ik denk dus ook wel bij Ubuntu.

Wil je meer weten dan moet je maar eens googlen op System V init scripts.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:13:57 #215
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30983540
Dan ga ik even Googlen. Ik heb Apache met de hand gecompiled (dat had ik moeten zeggen ) dus dat startscript is er niet. Ik kan apache wel starten met apachectl (uit m'n hoofd). Ik zal eens kijken naar die init scripts, misschien kan ik zelf iets schrijven .
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:54:24 #216
65490 whoops
pi_30984841
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:13 schreef Slarioux het volgende:
Dan ga ik even Googlen. Ik heb Apache met de hand gecompiled (dat had ik moeten zeggen ) dus dat startscript is er niet. Ik kan apache wel starten met apachectl (uit m'n hoofd). Ik zal eens kijken naar die init scripts, misschien kan ik zelf iets schrijven .
Is er een specifieke reden dat je Apache met de zelf wil compilen? Het is namelijk aan te raden om de installatie van software compleet via de packagemanager te laten lopen. Dit maakt het updaten van die software een stuk makkelijker, de packagemanager houdt je hele systeem consistent...

Wat je eventueel kan doen is van je zelfgecompileerde software een .deb bakken en die vervolgens installeren. In dit topic staat het uitgelegd, dit is het belangrijkste:
quote:
~/Path/to/folder:$ ./configure

when that is done
~/path/to/folder:$ make

let that finish, then, instead of doing a 'make install' do this:
~/path/to/folder:$ sudo checkinstall
Ik heb het niet geprobeerd aangezien ik tot nu toe alles in .deb heb kunnen vinden (zelfs bijvoorbeeld php5.1beta ... )

En over die init-scripts, je hele /etc/init.d/ staat vol met goeie voorbeelden...
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:59:50 #217
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30985057
Er was iets met PHP, "apsx"? Ik begreep iig uit de cryptische documentatie dat ik dat nodig had voor de combi Apache2 & PHP. Omdat de standaard versie dat niet had heb ik de boel maar met de hand gedownload en gecompiled, met alle opties die ik wilde (pre-fork en al die andere belangrijke features enzo ).
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:01:31 #218
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30985132
Oh en waar moet ik software neerzetten? /usr/? /usr/local/ ? Volgens mij dondert het weinig, want ik had thunderbird in m'n homedir staan en dat ging prima, maar wat is 'mandatory'?
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:09:21 #219
65490 whoops
pi_30985445
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:59 schreef Slarioux het volgende:
Er was iets met PHP, "apsx"? Ik begreep iig uit de cryptische documentatie dat ik dat nodig had voor de combi Apache2 & PHP. Omdat de standaard versie dat niet had heb ik de boel maar met de hand gedownload en gecompiled, met alle opties die ik wilde (pre-fork en al die andere belangrijke features enzo ).
Ik kan me vergissen maar volgens mij zit 'apxs' in de apache2-dev package... Ik heb me laptop met ubuntu uitstaan maar volgens mij zitten er ook een 'prefork-apache' standaard bij...
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:01 schreef Slarioux het volgende:
Oh en waar moet ik software neerzetten? /usr/? /usr/local/ ? Volgens mij dondert het weinig, want ik had thunderbird in m'n homedir staan en dat ging prima, maar wat is 'mandatory'?
Volgens de FHS (Filesystem Hierarchy Standard) moet je het in /usr/local zetten. Voor de werking van het programma maakt het over het algemeen weinig uit...
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:12:29 #220
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30985584
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:09 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen maar volgens mij zit 'apxs' in de apache2-dev package... Ik heb me laptop met ubuntu uitstaan maar volgens mij zitten er ook een 'prefork-apache' standaard bij...
apache-prefork-dev zit erbij, ik neem aan dat je die bedoelt? Volgens de diverse beschrijvingen moet ik dan ook apache-mpm-prefork installeren, "als het goed is" moet dat hem zijn dan toch?
quote:
[..]

Volgens de FHS (Filesystem Hierarchy Standard) moet je het in /usr/local zetten. Voor de werking van het programma maakt het over het algemeen weinig uit...
Deal, dan gooi ik het daar in. Laat ik maar gelijk braaf de standaard volgen dan ben ik iig gelijk een paar goede gewoontes rijker
pi_30986457
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:54 schreef whoops het volgende:

[..]

Is er een specifieke reden dat je Apache met de zelf wil compilen? Het is namelijk aan te raden om de installatie van software compleet via de packagemanager te laten lopen. Dit maakt het updaten van die software een stuk makkelijker, de packagemanager houdt je hele systeem consistent...
Je kan met apt-build ook debian/ubuntu software vanaf source compileren. Dan krijg je alle benodigde scripts erbij, alles wordt in de juiste plekken geinstalleerd, en je hebt de voordelen van de packagemanager. Maar ik zie het nut niet echt van zelf compileren, het kost veel tijd en snelheidwinst is bijna te verwaarlozen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:45:06 #222
65490 whoops
pi_30986788
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:12 schreef Slarioux het volgende:

[..]

apache-prefork-dev zit erbij, ik neem aan dat je die bedoelt? Volgens de diverse beschrijvingen moet ik dan ook apache-mpm-prefork installeren, "als het goed is" moet dat hem zijn dan toch?
[..]

Deal, dan gooi ik het daar in. Laat ik maar gelijk braaf de standaard volgen dan ben ik iig gelijk een paar goede gewoontes rijker
Ik denk dat je bij 'apache2-prefork-dev' de apxs ook krijgt ja... En de dependencies uiteraard mee laten komen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:45:31 #223
65490 whoops
pi_30986803
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:35 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je kan met apt-build ook debian/ubuntu software vanaf source compileren. Dan krijg je alle benodigde scripts erbij, alles wordt in de juiste plekken geinstalleerd, en je hebt de voordelen van de packagemanager. Maar ik zie het nut niet echt van zelf compileren, het kost veel tijd en snelheidwinst is bijna te verwaarlozen.
Nice, die ga ik eens op mijn wifi-drivers uittesten...

Zelf compilen maakt bij debian/ubuntu sowieso maar heel weinig uit inderdaad... Maar als je dat ene programma niet in .deb kan vinden is het noodzakelijk...
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:52:30 #224
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_30987039
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:45 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik denk dat je bij 'apache2-prefork-dev' de apxs ook krijgt ja... En de dependencies uiteraard mee laten komen.
Yep, dat is een popupje en als Windows user klik ik gewoon op Yes .

Oh en ik vind het wel leuk om met dat compilen te prutsen, snelheidswinst of niet .
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:59:24 #225
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_30987328
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:35 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik ben al tijden op zoek naar een dergelijk programma. Precies wat ik nodig had. Bedankt .
Hope for the best, prepare for the worst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')