topquote:Op maandag 26 september 2005 20:53 schreef Intrepidity het volgende:
Weet iemand hoe ik iets à la windows-taskmanager in de console in linux kan zien?
En ook bij deze krijg ik de volgende foutmeldingen:quote:Op maandag 26 september 2005 20:05 schreef whoops het volgende:
Oke, forget what i just said...
Nadat ik voor de test 'w32codecs' bij mezelf had weggeflikkerd kreeg ik hem dus ook niet meer geintalleerd...
Nu heb ik de volgende repo toegevoegd en nu staat hij weer vers op m'n systeem:
[ code verwijderd ]
1 2 | W: Kon de status van de bronpakketlijst ftp://cipherfunk.org hoary/main Packages (/var/lib/apt/lists/cipherfunk.org_pub_packages_ubuntu_dists_hoary_main_binary-i386_Packages) niet opvragen - stat (2 Onbekend bestand of map) W: Kon de status van de bronpakketlijst ftp://cipherfunk.org hoary/main Packages (/var/lib/apt/lists/cipherfunk.org_pub_packages_ubuntu_dists_hoary_main_binary-i386_Packages) niet opvragen - stat (2 Onbekend bestand of map) |
1 | W: GPG error: ftp://cipherfunk.org hoary Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 4CF19C3233BAC1B3 |
Die GPG error los je als volgt op:quote:Op maandag 26 september 2005 21:47 schreef Mordreth het volgende:
En na het "herladen" krijg ik het volgende foutmelding:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 | cd /tmp wget ftp://cipherfunk.org/pub/packages/release.keys sudo apt-key add release.keys rm release.keys |
Valt dit ook met die andere 2 servers op te lossen op zo'n manier?quote:Op maandag 26 september 2005 22:45 schreef whoops het volgende:
[..]
Die GPG error los je als volgt op:
[ code verwijderd ]
Ja, dat gaat volgens hetzelfde principe, volgens mij voor alle servers die niet in de 'ubuntu-keyring' zijn opgenomen.quote:Op maandag 26 september 2005 23:11 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Valt dit ook met die andere 2 servers op te lossen op zo'n manier?
* Bookmarkt...quote:Nog een interessante review van ubuntu 5.10... KLIK.
Via Google heb ik deze pagina gevonden, misschien dat het je verder kan helpen?quote:Nog iets... ik heb geprobeerd om mijn zen micro aan te sluiten via gnomad.. dit werkte niet omdat via apt-get nog alleen maar een oude versie te downloaden is. Nu wil ik dus een nieuwe versie downloaden en heb ik de keuze uit de volgende bestanden..
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=65573
(.tar of .src.rpm dus).
Welk bestand moet ik gebruiken en hoe moet ik dan verder?
Super, ga ik straks als ik thuis ben even na kijkenquote:Op dinsdag 27 september 2005 01:40 schreef whoops het volgende:
[..]
Ja, dat gaat volgens hetzelfde principe, volgens mij voor alle servers die niet in de 'ubuntu-keyring' zijn opgenomen.
[..]
* Bookmarkt...
[..]
Via Google heb ik deze pagina gevonden, misschien dat het je verder kan helpen?
hier vind je een lijst met win<--->linux software:quote:Op maandag 26 september 2005 12:55 schreef Omkron het volgende:
Is er nu al een beetje behoorlijke software voor linux.. of is het beperkt te enkel de office software?
Je hebt als je wil compileren naast het pakket met de binaries ook de dev versie nodig, libpng3-dev is de laatste versie.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:51 schreef Slarioux het volgende:
Ik plaats hier een tvp maar omdat ik mod ben mag het.. Ik draai sinds kort weer Ubuntu (5.04) en het draait nu redelijk naar wens. Al had ik nog wel wat vragen
- Ik wil php compilen maar hij vindt geen libpng. Ik heb wel libpng12 (uit mijn hoofd) geinstalleerd met de package mananger. Wat kan hier aan de hand zijn? Moet ik ergens libpng downloaden en installeren?
In /etc/init.d/ staat een script apache, dat kun je handmatig aanroepen met start, stop of restart als parameter. Als je wil instellen wat op te starten in welk runlevel heb je de dirs /etc/rcX.d/ (met x =~ /[0-6]/ ), daar staan symbolic links naar scripts in /etc/init.d/. Voor elk runlevel is er dus een directory, wil je in normale modus dus apache starten moet je een symbolic link maken naar /etc/init.d/apache in de map /etc/rc2.d/. Deze wordt dan net als de andere scripts in die dir gerund met "start" als parameter, en "stop" als parameter als je het runlevel weer verlaat. Eventueel kun je daar het tooltje update-rc.d voor gebruiken, dit zit bij Debian en ik denk dus ook wel bij Ubuntu.quote:- Ik wil apache laten starten bij het booten en daar kan je /init.d/ voor gebruiken. Ik weet niet hoe het heet, ik weet niet hoe het werkt. Weet iemand een goede site? Google leverde weinig nuttigs op, maar waarschijnlijk google ik op de verkeerde termen.
Is er een specifieke reden dat je Apache met de zelf wil compilen? Het is namelijk aan te raden om de installatie van software compleet via de packagemanager te laten lopen. Dit maakt het updaten van die software een stuk makkelijker, de packagemanager houdt je hele systeem consistent...quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:13 schreef Slarioux het volgende:
Dan ga ik even Googlen. Ik heb Apache met de hand gecompiled (dat had ik moeten zeggen) dus dat startscript is er niet. Ik kan apache wel starten met apachectl (uit m'n hoofd). Ik zal eens kijken naar die init scripts, misschien kan ik zelf iets schrijven
.
Ik heb het niet geprobeerd aangezien ik tot nu toe alles in .deb heb kunnen vinden (zelfs bijvoorbeeld php5.1beta ... )quote:~/Path/to/folder:$ ./configure
when that is done
~/path/to/folder:$ make
let that finish, then, instead of doing a 'make install' do this:
~/path/to/folder:$ sudo checkinstall
Ik kan me vergissen maar volgens mij zit 'apxs' in de apache2-dev package... Ik heb me laptop met ubuntu uitstaan maar volgens mij zitten er ook een 'prefork-apache' standaard bij...quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:59 schreef Slarioux het volgende:
Er was iets met PHP, "apsx"? Ik begreep iig uit de cryptische documentatie dat ik dat nodig had voor de combi Apache2 & PHP. Omdat de standaard versie dat niet had heb ik de boel maar met de hand gedownload en gecompiled, met alle opties die ik wilde (pre-fork en al die andere belangrijke features enzo).
Volgens de FHS (Filesystem Hierarchy Standard) moet je het in /usr/local zetten. Voor de werking van het programma maakt het over het algemeen weinig uit...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:01 schreef Slarioux het volgende:
Oh en waar moet ik software neerzetten? /usr/? /usr/local/ ? Volgens mij dondert het weinig, want ik had thunderbird in m'n homedir staan en dat ging prima, maar wat is 'mandatory'?
apache-prefork-dev zit erbij, ik neem aan dat je die bedoelt? Volgens de diverse beschrijvingen moet ik dan ook apache-mpm-prefork installeren, "als het goed is" moet dat hem zijn dan toch?quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:09 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen maar volgens mij zit 'apxs' in de apache2-dev package... Ik heb me laptop met ubuntu uitstaan maar volgens mij zitten er ook een 'prefork-apache' standaard bij...
Deal, dan gooi ik het daar in. Laat ik maar gelijk braaf de standaard volgen dan ben ik iig gelijk een paar goede gewoontes rijkerquote:[..]
Volgens de FHS (Filesystem Hierarchy Standard) moet je het in /usr/local zetten. Voor de werking van het programma maakt het over het algemeen weinig uit...
Je kan met apt-build ook debian/ubuntu software vanaf source compileren. Dan krijg je alle benodigde scripts erbij, alles wordt in de juiste plekken geinstalleerd, en je hebt de voordelen van de packagemanager. Maar ik zie het nut niet echt van zelf compileren, het kost veel tijd en snelheidwinst is bijna te verwaarlozen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:54 schreef whoops het volgende:
[..]
Is er een specifieke reden dat je Apache met de zelf wil compilen? Het is namelijk aan te raden om de installatie van software compleet via de packagemanager te laten lopen. Dit maakt het updaten van die software een stuk makkelijker, de packagemanager houdt je hele systeem consistent...
Ik denk dat je bij 'apache2-prefork-dev' de apxs ook krijgt ja... En de dependencies uiteraard mee laten komen.quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:12 schreef Slarioux het volgende:
[..]
apache-prefork-dev zit erbij, ik neem aan dat je die bedoelt? Volgens de diverse beschrijvingen moet ik dan ook apache-mpm-prefork installeren, "als het goed is" moet dat hem zijn dan toch?
[..]
Deal, dan gooi ik het daar in. Laat ik maar gelijk braaf de standaard volgen dan ben ik iig gelijk een paar goede gewoontes rijker
Nice, die ga ik eens op mijn wifi-drivers uittesten...quote:Op dinsdag 27 september 2005 23:35 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je kan met apt-build ook debian/ubuntu software vanaf source compileren. Dan krijg je alle benodigde scripts erbij, alles wordt in de juiste plekken geinstalleerd, en je hebt de voordelen van de packagemanager. Maar ik zie het nut niet echt van zelf compileren, het kost veel tijd en snelheidwinst is bijna te verwaarlozen.
Yep, dat is een popupje en als Windows user klik ik gewoon op Yesquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:45 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik denk dat je bij 'apache2-prefork-dev' de apxs ook krijgt ja... En de dependencies uiteraard mee laten komen.
Ik ben al tijden op zoek naar een dergelijk programma. Precies wat ik nodig had. Bedanktquote:Op dinsdag 27 september 2005 23:35 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je kan met apt-build ook debian/ubuntu software vanaf source compileren. Dan krijg je alle benodigde scripts erbij, alles wordt in de juiste plekken geinstalleerd, en je hebt de voordelen van de packagemanager. Maar ik zie het nut niet echt van zelf compileren, het kost veel tijd en snelheidwinst is bijna te verwaarlozen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |