abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:28:37 #276
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_31433286
Dan moet je terecht onder systeem > voorkeuren > sessies.

Dan bij de tab programma's starten, kies je voor toevoegen. De rest wijst zichzelf.

Als je overigens die é en andere letters wilt gebruiken, kun je ook gewoon als layout Amerikaans-Engels met dode toetsen kiezen.
Hope for the best, prepare for the worst.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 13:18:20 #277
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_31435943
Nog even iets meer informatie mbt mijn probleem:

mchan_modem.so] => (Generic Voice Modem Driver)
Parsing '/etc/asterisk/modem.conf': Found
Loading modem driver chan_modem_i4l.so => (ISDN4Linux Emulated Modem Driver)
Configured modem /dev/ttyI0 with driver i4l (Linux ISDN)
Configured modem /dev/ttyI1 with driver i4l (Linux ISDN)
WARNING mchan_modem.c mload_module Unknown dtmf detection mode 'asterisk/both', using 'asterisk'
WARNINGchan_modem.cmload_module Unknown dtmf generation mode 'asterisk/both', using 'asterisk'

Dit zijn de enige 'foutmeldingen' die ik krijg wanneer Asterisk opstart. Zo te zien wordt het modem wel correct geconfigureerd.
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:15:27 #278
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31516262
Zoals hier te zien is, had ik enkele uren terug nog een leuk plaatje als bureaubladachtergrond. Inmiddels is het bruin. Terwijl in de settings gewoon nog steeds dezelfde afbeelding gekozen is.

Dit is sinds ik d.m.v. dpkg-reconfigure xserver-xorg heb ingesteld dat ik graag op 1280x1024 wil werken. Deze had ik bij installatie niet aangevinkt. 1280x1024 werkt goed, maar ik zou graag die lelijke bruine kleur weg krijgen. Iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten? (xfce4 op Ubuntu 5.10 dus).
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:32:24 #279
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_31516645
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 19:15 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zoals hier te zien is, had ik enkele uren terug nog een leuk plaatje als bureaubladachtergrond. Inmiddels is het bruin. Terwijl in de settings gewoon nog steeds dezelfde afbeelding gekozen is.

Dit is sinds ik d.m.v. dpkg-reconfigure xserver-xorg heb ingesteld dat ik graag op 1280x1024 wil werken. Deze had ik bij installatie niet aangevinkt. 1280x1024 werkt goed, maar ik zou graag die lelijke bruine kleur weg krijgen. Iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten? (xfce4 op Ubuntu 5.10 dus).
Volgens mij was dat iets met een bonobo nog iets dingetje. Die moest je killen, dan komt het weer goed.

Edit: Het is bonobo-activation-server
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:48:54 #280
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31516983
Die kan ik killen (in System Monitor of met kill pid in terminal), maar die blijft terugkomen. Er verandert dus ook verder niks. Na het killen zie ik 'm niet, start ik system monitor weer, dan staat 'ie er weer gewoon.
pi_31517092
Okay, paar kleine oneffenheden dan:

- Mijn geluid staat bij opstarten altijd op mute, als ik het geluid aanpas via het icoontje in mijn balk gaat ie weer op mute.
- Mijn bluetoothdongle wordt niet herkent. Hoe krijg ik die aan de praat? Het is een Belkin USB Dongletje. Heb alles volgens deze http://gentoo-wiki.com/HOWTO_mobile_phone,_Bluetooth_and_GNOME faq gedaan, maar als ik hciconfig intoets, krijg ik niets.
  maandag 17 oktober 2005 @ 19:53:52 #282
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_31517096
Wat gebeurt er als je

1gnome-background-properties %F

uitvoert?
  maandag 17 oktober 2005 @ 20:02:50 #283
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31517316
Dan krijg ik een scherm waarin ik een afbeelding kan kiezen en een kleur. De geselecteerde kleur daar is inderdaad die die ik nu zie. Maar als ik daar een afbeelding kies en een andere kleur, blijft het toch gewoon lekker staan.
pi_31517350
Hmm wilde me post nog wat uitbreiden, maar fok was zo sloom

Ik wilde dus zeggen dat ik kernel 2.6 gebruik, gnome 2.12 en Gentoo.
Ik heb gnome-bluetooth gemerged en alles in de kernel juist ingesteld.
  maandag 17 oktober 2005 @ 20:05:06 #285
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_31517378
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 20:02 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dan krijg ik een scherm waarin ik een afbeelding kan kiezen en een kleur. De geselecteerde kleur daar is inderdaad die die ik nu zie. Maar als ik daar een afbeelding kies en een andere kleur, blijft het toch gewoon lekker staan.
Hmm, dat werkt bij mij meestal.
  maandag 17 oktober 2005 @ 21:22:19 #286
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31517513
Op zich werkt dat wel, want in Gnome heb ik nu die achtergrond, in xfce4 niet. Maar inmiddels zie ik ook geen panel meer. Dus erg goed werkt het niet meer, zeg maar. Toch leuk, hoe ik binnen korte tijd de boel weer weet te verzieken, zonder ook maar een idee te hebben wat ik verkeerd doe.
pi_31518416
quote:
Op maandag 17 oktober 2005 21:40 schreef J.A.N.A. het volgende:
tvp, zal m'n kennis ook eens delen
Nou help mij dan ff
pi_31526243
Ik gebruik YUM om mijn packages te downloaden, maar is er een (liefst makkelijke) manier om uit te vinden welke van mijn packages (om bijvoorbeeld security reasons) een update behoeven?
  dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:15:28 #289
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31532679
Ik heb 'm terug. Wat ik gedaan heb:

killall nautilus in een terminal, dan in xfce4 met alt+F2 het run scherm tevoorschijn gehaald en daarin xfdesktop gedraaid. Toen nog even met alt+F2 xfce4-panel terug gehaald. En nu werkt het weer.

Met dank aan de hulp op ubuntuforums.org.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:14:04 #290
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31575830
Misschien dat iemand mij hier kan helpen?
Ik heb thuis een server met daarop Clarkconnect 3.1 (gebaseerd op RHEL4) en een desktop met daarop Ubuntu (Breezy). Op de server is geen x geïnstalleerd.
Nu wil ik op de server Oracle 10g gaan installeren, dit gaat met een grafische interface.
Op de client doe ik:
$ xhost + server
$ ssh -l oracle server

Op de server vervolgens:
# export DISPLAY=client:0.0
#./runInstaller

Ik krijg dan de volgende foutmelding:
quote:
Preparing to launch Oracle Universal Installer from /tmp/OraInstall2005-10-20_09-45-34AM. Please wait ...[oracle@delphi database]$ Exception in thread "main" java.lang.InternalError: Can't connect to X11 window server using 'client:0.0' as the value of the DISPLAY variable.
at sun.awt.X11GraphicsEnvironment.initDisplay(Native Method)
at sun.awt.X11GraphicsEnvironment.<clinit>(Unknown Source)
at java.lang.Class.forName0(Native Method)
at java.lang.Class.forName(Unknown Source)
at
java.awt.GraphicsEnvironment.getLocalGraphicsEnvironment(Unknown
Source)
at java.awt.Window.init(Unknown Source)
at java.awt.Window.<init>(Unknown Source)
at java.awt.Frame.<init>(Unknown Source)
at oracle.ewt.popup.PopupFrame.<init>(Unknown Source)
at oracle.ewt.lwAWT.BufferedFrame.<init>(Unknown Source)
at
oracle.sysman.oio.oioc.OiocOneClickInstaller.<init>(OiocOneClickInstaller.java:378)
at
oracle.sysman.oio.oioc.OiocOneClickInstaller.main(OiocOneClickInstaller.java:2091)
Als ik het op het werk bij een collega probeer met Hummingbird dan gaat het wel goed. En de meeste antwoorden die ik vind met Google zeggen dus dat wat ik in het begin al deed met de export display, wat ook niet echt behulpzaam is zeg maar
GNU Terry Pratchett
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:27:53 #291
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_31576042
Display 0:0 is toch ook het lokale display?

Volgens mij moet je iets doen in de trant van

-./runInstaller hostname met xserver:0.0

En dat dan gewoon vanaf de server. Het is trouwens wel ontzettend knullig dat dat per sé met een grafische interface moet .
  donderdag 20 oktober 2005 @ 10:46:23 #292
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31576411
met ./runInstaller hostname met xserver:0.0 krijg ik de melding dat ik eerst de export display moet doen....

En Oracle is niet altijd even geweldig met hun (niet-database) producten
GNU Terry Pratchett
pi_31578582
Als je de -X optie (enable X11-forwarding) meegeeft aan ssh dan hoef je geen display variabele in te stellen of te exporteren, dat gaat automatisch, en alles gaat dan over de ssh tunnel. Dit is ook verstandig omdat X anders niet geencrypt wordt.
Unox, the worst operating system.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:20:22 #294
13250 Lod
Sapere aude!
pi_31585359
Nee, dat werkt helaas ook niet. Hij geeft dan op de server aan dat de display-settings niet goed zijn en dat ik om dat op te lossen export DISPLAY moet doen.
Onderschat niet de koppigheid van Oracle
Maar in ieder geval bedankt voor de tip.
GNU Terry Pratchett
pi_31602259
1export DISPLAY=0:0

misschien.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:46:16 #296
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_31604825
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 10:27 schreef cyberstalker het volgende:
En dat dan gewoon vanaf de server. Het is trouwens wel ontzettend knullig dat dat per sé met een grafische interface moet .
Oracle zuigt inderdaad wat dat betreft... Een collega van mij doet het geloof ik altijd via VNC....
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  zondag 23 oktober 2005 @ 13:46:22 #297
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_31651776
Ik las hier dat je dpkg-reconfigure xserver-xorg kon doen om de scherm resolutie weer te verhogen, ik had niet 1280 geselecteerd in de installatie, maar ik ben er echt net mee begonnen, met Linux dan. Nu heb ik de terminal geopend, en ik dacht ik doe knippen en plakken van dat lijntje, maar nu staat er dat het als root moet worden uitgevoerd... Nu was mijn vraag hoe je dat deed , ik ben nu gewoon user@ubuntu

edit: Ik heb het al gevonden, je moet gewoon SUDO intypen. Nu ben ik aan het zoeken hoe ik flash enzo kan installeren en hoe ik mijn muziek schijf kan laten zien in Linux, dus mijn (L:) schijf

[ Bericht 17% gewijzigd door SkaterSam op 23-10-2005 14:32:02 ]
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
pi_31651999
Is het mogelijk meerdere commando's in 1 screen uit te laten voeren achter elkaar?

Normaal als je meerdere commando's wil uitvoeren scheidt je ze met een ;

ik wil dus zeg maar zoiets: screen (commando1 ; commando2; commando3)
  zondag 23 oktober 2005 @ 15:10:55 #299
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_31652367
Als je gewoon screen inramt kom je in je screen sessie terecht. Daar kan je gewoon "commando1 ; commando2; commando3" intypen. Terwijl 'ie dan bezig is kan je achtereenvolgens op CTRL+A, CTRL+D drukken om je screen te 'detachen'. Vervolgens kan je met screen -r terug naar je sessie.
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
  zondag 23 oktober 2005 @ 20:01:58 #300
65471 SkaterSam
Lurking Galore
pi_31654898
Ik wilde Flash op Ubuntu zetten, maar nu heb ik het eerst via synaptic gedaan, gewoon flash gezocht enzo, en die geinstalleerd, maar dit heeft geen effect, Dus had ik gplflash-0.4.13 gedownload, na enig gekloot met unzippen en tar enzovoorts, kwam ik eindelijk in de directiry waar ie hem had uitgepakt, en volgens de readme moest ik dan ./configure doen, maar dan krijg ik de volgende melding:
quote:
sam@Ubuntu:~/gplflash-0.4.13$ ./configure
checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c
checking whether build environment is sane... yes
checking for gawk... no
checking for mawk... mawk
checking whether make sets $(MAKE)... no
checking whether to enable maintainer-specific portions of Makefiles... no
checking build system type... x86_64-unknown-linux-gnu
checking host system type... x86_64-unknown-linux-gnu
checking for g++... no
checking for c++... no
checking for gpp... no
checking for aCC... no
checking for CC... no
checking for cxx... no
checking for cc++... no
checking for cl... no
checking for FCC... no
checking for KCC... no
checking for RCC... no
checking for xlC_r... no
checking for xlC... no
checking for C++ compiler default output file name... configure: error: C++ comp iler cannot create executables
See `config.log' for more details.
Wat is er hier aan de hand?
Let's make life easy
Typo's are the demon spawn from hell !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')