Je kan idd gewoon `su` gebruiken, of via een root shell met `passwd root` het root passwd instellenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 23:41 schreef GBCHEATER het volgende:
Hey,
Ik heb een redelijk simpel vraagje. Ik moet voor school moet ik met knoppix aan de gang, en daarbinnen wil ik een aantal dingen aanpassen.
Maar ik loop elke keer tegen de root user aan. Alle sites van Knoppix zeggen dat je geen root nodig hebt, en dat alle paswords gelockt zijn, maar ik heb zo een pasword echt nodig.
Nou vroeg ik mij dus af hoe ik dit moest doen. Ik kan wel een user aanmaken, maar ik kan hem niet onder de groep wheel zetten bijvoorbeeld, want dan zegt hij "unknown group wheel"
Maar nou is mijn vraag, hoe moet ik het wel doen?
1 | $geometry ="1024x768"; |
1 | $depth = "32"; |
1 | $pixelformat = "rgb888"; |
Wie kan me hiermee op weg helpen? Ik snap het niet, volgens mij doe ik het precies zoals uitgelegd staat in vnc.conf.quote:Warning: alexubuntu:1 is not taken because of /tmp/.X1-lock
Remove this file if there is no X server alexubuntu:1
Jij zou dus zoiets kunnen proberen:quote:tightvncserver -depth 24 -geometry 800x600
Om een vnc-server te killen gebruik het volgende commando, waar de '1' staat voor de server die je wil killen:quote:tightvncserver -depth 16 -geometry 640x480
Works like a charm...quote:vncserver -kill :1
ey, ik heb gewoon het wachtwoord veranderd, wel zo makkelijkquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 14:14 schreef smoking2000 het volgende:
[..]
Je kan idd gewoon `su` gebruiken, of via een root shell met `passwd root` het root passwd instellen
Debian gebruikt de group wheel niet, zoals de BSDs dat wel doen. Als je deze group voor je opdracht toch nodig hebt kun je deze aanmaken met `adduser --group wheel`
Of natuurlijk door de file /etc/group met de hand aan te passen
PS, als je knoppix bij het bootprompt opstart met: `knoppix 2` heb je automatisch een root shell, maar alleen geen X (ideaal voor low-mem machines)
Zie het hoofdstuk Chapter 12 - Doing Everyday Administration van de Debian User's Guide voor meer info
De snelste methode is volgens mij:quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:54 schreef GBCHEATER het volgende:
[..]
ey, ik heb gewoon het wachtwoord veranderd, wel zo makkelijk![]()
tnx![]()
Het is eerst slim om te kijken of de driver van je wifi-kaart wel WPA ondersteunt... Degene die bij mijn wifi-dongle werkte (de module zd1211) deed dat namelijk niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2005 07:10 schreef Slarioux het volgende:
Ik heb nu de boel draaiend op mijn laptop (de boel == Ubuntu 5.04), en mijn wireless kaart wordt herkend!
Probleem is dat ik alleen een WEP key kan instellen. Hoe stel ik een WAP beveiliging in? Ik vind op Google echt niks nuttigs
Op https://wiki.ubuntu.com/WPAHowto staat een howto voor wpa onder Ubuntu. Ik heb gisteren ook mn wireless Speedtouch 120g geinstalleerd op Ubuntu 5.10 (Breezy) en dat werkt goed met wep, maar wpa heb ik nog niet geprobeerd omdat ik ergens had gelezen dat het niet mogelijk was. De howto doet echter anders vermoeden. Ik hoor wel of het je gelukt isquote:Op woensdag 12 oktober 2005 11:17 schreef Slarioux het volgende:
Godver, ik zit ook vrolijk op WAP te zoeken, ik denk ook niet na ook
Thx voor de tip
Het lijkt erop dat je geen kiestoon hebt, weet je zeker dat de kabel goed aangesloten is?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 15:37 schreef Raenius het volgende:
Nou Guru's ben ondertussen zelf al verder gekomen, maar loop nu tegen een nieuw probleem aan. Wanneer ik met mijn SIP Softphone via Asterisk will bellen naar het PSTN netwerk dan krijg ik de volgende melding:
-- Executing Dial("SIP/102-c056", "Modem/g1:00104431040") in new stack
-- Called g1:00104431040
Oct 13 15:08:14 WARNING[2344]: chan_modem_i4l.c:380 i4l_read: Device '/dev/ttyI1' lacking dialtone
-- Hungup 'Modem[i4l]/ttyI1'
== No one is available to answer at this time (1:0/0/0)
== Auto fallthrough, channel 'SIP/102-c056' status is 'NOANSWER'
Wie weet hier raad mee?
Ik zou het sowieso niet _compilen_ met php4 of php5, dat is nogal achterhaald want inflexibel. Beter is om modules te gebruiken. Je kan best zowel een php4 als een php5 module laden in apache. Maar dan moet je 2 verschillende bestandsextensies gaan gebruiken, je kan .php bestanden niet aan zowel php4 als php5 gaan koppelen want dan raakt apache flink de weg kwijt; hoe weet ie dan welke module te gebruiken?quote:Op donderdag 13 oktober 2005 22:46 schreef Tiemie het volgende:
Is het ook mogelijk om apache zowel met php4 als php5 te compilen?Zo ja, hoe?
(leek me wel een leuk idee voor m'n testomgeving)
1 2 | RemoveHandler .php AddType application/x-httpd-php5 .php |
Nee hoor, zo achterhaald is dat niet. Je kunt ook met .htaccess bestanden opgeven welke module bepaalde extensies moeten gebruiken.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:00 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik zou het sowieso niet _compilen_ met php4 of php5, dat is nogal achterhaald want inflexibel. Beter is om modules te gebruiken. Je kan best zowel een php4 als een php5 module laden in apache. Maar dan moet je 2 verschillende bestandsextensies gaan gebruiken, je kan .php bestanden niet aan zowel php4 als php5 gaan koppelen want dan raakt apache flink de weg kwijt; hoe weet ie dan welke module te gebruiken?
Ik denk dat daardoor het hele idee en het nut wegvalt van de testsituatie die jij voor ogen hebt; het is niet praktisch als je de hele tijd bestanden moet gaan hernoemen of config files moet gaan editen. Draai dan liever 2 verschillende, aparte apache servers op verschillende poorten (bijv 80 en 81), de een met php4 en de ander met php5, dat is wel goed werkbaar.
Met achterhaald bedoelde ik dus incompileren tov het gebruik van modules.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 23:24 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Nee hoor, zo achterhaald is dat niet. Je kunt ook met .htaccess bestanden opgeven welke module bepaalde extensies moeten gebruiken.
Tja er is overal wel een mouw aan te passen, alles valt te scripten. Het ging mij er om wat het makkelijkst en meest praktisch is om op te zetten is, en dat is toch denk ik 2 apaches draaien. Er leiden echter meer wegen naar rome.quote:Zo kun je dus bijvoorbeeld één directory laten draaien onder php4, en een andere onder php5. Je kunt dan eventueel zelfs een php-scriptje maken waarmee je je gewenste php-versie kunt instellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |