abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_30742690
quote:
Op maandag 19 september 2005 22:42 schreef behAARD het volgende:
Ik vind het echt een heerlijk album! Vooral als je lekker een eind aan t fietsen bent met ondergaande zon door de polders...
Circuit Breaker vind ik juist een van de betere nummers van de CD. De zang is wel wennen maar als je er eenmaal aan gewend bent is het echt genieten.
De enige nummers die ik wat minder vind zijn Triumphant, What else is there? en Someone like me.
Dat heb ik met Clean Sweep van het bonus album, die heb ik nu al een keer of 10 geluisterd en ik vind het de ideale 'brain-massage'.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30799922
Video van 49 percent vind ik prachtig.
pi_30877519
Lijkt mij wel leuk om te checken. Vond hun optreden op Lowlands erg tof. Ben er nog niet uit of ik hun cd moet aanschaffen, maar ik blijf only this moment gruwelijk mooi vinden.
  zaterdag 24 september 2005 @ 02:14:12 #104
64792 Mryc
play me one more song
pi_30877967
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 01:41 schreef hydraulix het volgende:
Lijkt mij wel leuk om te checken. Vond hun optreden op Lowlands erg tof. Ben er nog niet uit of ik hun cd moet aanschaffen, maar ik blijf only this moment gruwelijk mooi vinden.
Only This Moment is idd een juweeltje en zoals je zegt, gruwelijk mooi
pi_30879748
.
Ik vind het album gruwelijk mooi.
Wel heel anders als Melody AM, maar nog steeds heel mooi.
pi_31574533
Was geniaal in Paradiso
  donderdag 20 oktober 2005 @ 09:45:48 #107
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_31575381
Idd, behalve dan de eerste paar nummers waar ieder stukje melodie compleet overbulderd werd door een massa aan bas. Röyksopp's Night Out vind ik normaal één van de lekkerste nummers, maar daar kwam gisteravond weinig van terecht.
En twee keer Eple gespeeld? :S
Alpha Male was gisteravond wel de topper, jammer dat ze Triumphant niet speelden.
Zangeres Anni was ook leuk erbij.
pi_31579347
Ik heb gister een klein stukje concert gezien, ik had in de kleine zaal een ander concertje gezien, maar ik heb denk ik nog nooit zoiets saais gezien. Saaie muziek, er gebeurt niets op het podium de zaal doet ook al niks, saaaaaaai zeg ik je. Wat is er nou precies leuk aan Röyksopp?
Aldus.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:00:47 #109
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_31599140
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 14:08 schreef Z het volgende:
Wat is er nou precies leuk aan Röyksopp?
Daar ben ik nou ook wel benieuwd naar!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_31627931
Concert in Paradiso was zeer geslaagd. Ze moesten zelfs voor een derde toegift terugkomen op het podium. Ze speelden toen Curves en omdat het publiek echt nog meer wilde, gooide Torbjorn Eple er nog maar eens in... - Het was leuk feestje.

Overigens komt de nieuwe single eraan: What Else Is There verschijnt op 14 november.
Info en soundclips kun je hier vinden: http://www.emi-artistes.c(...)/world_v2/index.html
pi_31628791
Het concert was inderdaad zeeeeeer geslaagd
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_31686957
De videoclip van 'What else is there' was zonet op MTV
pi_32481401
*Schop bump crash*

Ik weet niet of ik naar een concert zou willen, want ik luister het voornamelijk om te relaxen, daarin zijn ze oooh zo goed voor me.

Follow My Ruin !
Alpha Male !
Someone Like You !

en What Else Is There is ook wel leuk, als je door het accent van de zangeres heen weet te bijten, hoewel dat natuurlijk ook z'n charmes heeft
pi_32483328
Royksopp maakt muziek voor mensen die zijn uitgekeken op hun top 40 dance-collectie en wel eens wat anders willen, maar niet te alternatief en wereldvreemd graag. Het moet nog wel een connectie hebben met die fijne hitgevoelige muziek waar ze doorgaans zo verzot op zijn en daarnaast moet je er ook mee kunnen pimpen zonder daarbij vreemd aangekeken te worden.

Royksopp is de Radiohead van de hedendaagse dancemuziek.

[ Bericht 6% gewijzigd door PDOA op 22-11-2005 17:06:44 ]
pi_32490656
Wat is er mis met dance of hitgevoelige muziek? Röyksopp heeft genoeg dingen gedaan die je rustig als alternatief kunt bestempelen, maar ja... kennelijk mag muziek niet lekker in het gehoor liggen?
pi_32493254
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 21:23 schreef dVTB het volgende:
Wat is er mis met dance of hitgevoelige muziek? Röyksopp heeft genoeg dingen gedaan die je rustig als alternatief kunt bestempelen, maar ja... kennelijk mag muziek niet lekker in het gehoor liggen?
Het is een observatie.

Zo ervaar ik het in mijn leefomgeving. Toen ik met de eerste ep van Royksopp aan kwam zetten, wilde men er niks van weten, maar toen Eple opeens een giga-hit werd was alles wat ze deden opeens the bomb. Vandaar mijn beredenering dat Royksopp muziek is voor alternatieve meelopers. Precies hetzelfde is gebeurd bij Radiohead.

Ik zeg toch niet dat het slechte muziek is?
  dinsdag 22 november 2005 @ 22:46:40 #117
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_32493544
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 17:00 schreef PDOA het volgende:
[knip]
Scherpe observatie
Vraag is of daar wat mis mee is natuurlijk
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_32494836
Ben het niet met je eens, PDOA. Ik was er zelf ook al bij voordat Eple echt een hit werd. Het is toch vrij logisch dat meer mensen een band ontdekken naarmate deze bekender wordt?
pi_32497607
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:29 schreef dVTB het volgende:
Ben het niet met je eens, PDOA. Ik was er zelf ook al bij voordat Eple echt een hit werd. Het is toch vrij logisch dat meer mensen een band ontdekken naarmate deze bekender wordt?
Natuurlijk wel, maar ik vind het een beetje hypocriet om een band of artiest gewoon aan de kant te schuiven wanneer deze niet bekend is, en als ze uiteindelijk doorbreken opeens alles van ze de hemel in te prijzen, hoewel men eerder wat anders verklaarde.

Heb het zo vaak moeten meemaken, dit soort flauwekul. Neem Daft Punk bijvoorbeeld: kom je aanzetten met 'Homework', is het volgens hen bagger. Na hun hit 'One More Time' zie je diezelfde lui die je voor gek verklaarden dat je die bagger-cd had gekocht massaal naar de winkel rennen om hun hele catalogus te kopen (om ze later weer aan de kant te schuiven).

Hetzelfde gebeurt nu bij Royksopp. Alles wat ze doen is opeens goed volgens diegenen die eerst zo stellig beweerden dat het helemaal niks was.

Nog een voorbeeld: Jiskefet.

Meeloperij noem ik dat.

Volgens mij vinden de meeste mensen het ook gewoon rukmuziek maar willen ze er gewoon bij horen. Vraag het over een paar jaar nog eens: Ruksop? Wazda???

Pluspunt van een forum is wel dat je gelijk de meelopers kan onderscheiden van de echte liefhebbers.
pi_32500402
Wat een fijn album is dit toch. Ook lekker om je dag op vrolijke dansende voet mee te beginnen.

Wil trouwens wel een live dvd/album van ze hebben.
underground forever baby
pi_32501518
quote:
Op woensdag 23 november 2005 01:22 schreef PDOA het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar ik vind het een beetje hypocriet om een band of artiest gewoon aan de kant te schuiven wanneer deze niet bekend is, en als ze uiteindelijk doorbreken opeens alles van ze de hemel in te prijzen, hoewel men eerder wat anders verklaarde.

Heb het zo vaak moeten meemaken, dit soort flauwekul. Neem Daft Punk bijvoorbeeld: kom je aanzetten met 'Homework', is het volgens hen bagger. Na hun hit 'One More Time' zie je diezelfde lui die je voor gek verklaarden dat je die bagger-cd had gekocht massaal naar de winkel rennen om hun hele catalogus te kopen (om ze later weer aan de kant te schuiven).

Hetzelfde gebeurt nu bij Royksopp. Alles wat ze doen is opeens goed volgens diegenen die eerst zo stellig beweerden dat het helemaal niks was.

Nog een voorbeeld: Jiskefet. Meeloperij noem ik dat.
Volgens mij vinden de meeste mensen het ook gewoon rukmuziek maar willen ze er gewoon bij horen. Vraag het over een paar jaar nog eens: Ruksop? Wazda???

Pluspunt van een forum is wel dat je gelijk de meelopers kan onderscheiden van de echte liefhebbers.
Gelukkig dat je dat laatste wel inziet. Kennelijk ben jij ook iemand die Röyksopp heeft ontdekt, het daarna aan anderen liet horen die er niet kapot van waren, maar die later ineens wel de cd kochten. Zoiets kan, maar dat betekent natuurlijk nog niet dat iedereen die nu een Röyksopp-cd koopt, per definitie een meeloper is.

Sterker nog: ik denk dat dat juist helemaal niet het geval is. "The Understanding" is (vooralsnog) niet zo'n verkoopsucces als Melody AM, mede omdat Röyksopp muzikaal gezien een bepaalde weg is ingeslagen die niet iedereen aanspreekt. De mensen die The Understanding hebben gekocht zijn eerder liefhebbers dan meelopers.

Ik denk trouwens dat vrijwel elke artiest wel een meelopers-periode doormaakt en zie dus ook niet in waarom je uitgerekend zo fel bent op Röyksopp.
  maandag 19 december 2005 @ 22:10:10 #122
18079 neok
all the way
pi_33228753
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 15:42 schreef Maisnon het volgende:

en What Else Is There is ook wel leuk, als je door het accent van de zangeres heen weet te bijten, hoewel dat natuurlijk ook z'n charmes heeft
Wel, door die zangeres en de Sony Bravia reclame ben ik terecht gekomen bij The Knife met Heartbeats
Buenos dias Tristeza
  maandag 19 december 2005 @ 22:13:43 #123
64792 Mryc
play me one more song
pi_33228897
Je bedoel niet Annie toch? Met Heartbeat? Ook namelijk een remix van Royksopp
  maandag 19 december 2005 @ 22:48:01 #124
18079 neok
all the way
pi_33230499
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:13 schreef Mryc het volgende:
Je bedoel niet Annie toch? Met Heartbeat? Ook namelijk een remix van Royksopp
Nog eens op Google gekeken en die zangeres is Karin Dreijer (?) Ben er nog niet uit of ze Noors of Zweeds is.
Buenos dias Tristeza
  dinsdag 20 december 2005 @ 00:16:31 #125
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33233701
Talentloze paupermuziek voor wannabe alternativo's.
weg
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')