quote:Even als reminder voor Batawu_Griekgriek.
Op dinsdag 16 oktober 2001 03:37 schreef Cosma-Shiva het volgende:
(en dan heb ik jullie de schrijfsels waarin men de aanslagen toeschrijft aan aliëns nog bespaard!)
quote:denk je echt dat citaten van een dergelijke site de geloofwaardigheid verhogen?
Op donderdag 18 oktober 2001 02:05 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Even als reminder voor Batawu_Griekgriek.
quote:Beste Evert, hetgeen ik gepost heb van deze site (1 lang verhaal en 2 kleine stukjes van 4 zinnen) zijn niet geplaatst in het kader van geloven in.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:04 schreef evert het volgende:[..]
Dus, de rest geloof je wel? Is dat niet selectief?
Wacht verder op nog wat antwoorden in andere topics. Morgen verder?
Hetgeen gebeurd is in de VS is verschrikkelijk, maar vraag je je nooit af hoe het zover heeft kunnen komen?
Vraag je je nooit af of het wel rechtvaardig is dat wij onszelf moeiteloos naar de 100 kilo eten en onze kat Shiba geven op een gouden schoteltje terwijl er elders op de wereld mensen sterven van de honger?
Ik vind dat nogal kwalijk nl.
Dit was de essentie van het artikel (voor mij).
De andere 2 quotes waren kleine nogal suggererende stukjes, en die heb ik niet geplaatst als zijnde de waarheid maar om andere redenen elders in dit topic beschreven.
quote:Leuk design ook.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:02 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
kewle welkomst pagina he?
quote:Je gebruikt die site wel als bron.
NEE die gebruik ik niet als bron (je doet net alsof ik de hele dag van deze site aan het citeren ben).
Indien je mijn vorige post had gelezen zou je hebben gezien dat ik reeds had gewaarschuwd voor dergelijke intro's, UFO's , buitenaardsen en andere Galactische Ruimtebroeders bullshit.
quote:Ik heb het volgende gezegd: "Maar waarom ga je dan hier nog eens berichten herhalen die uit zo'n overduidelijk anti-semitische bron komen?" Daarmee beschuldig ik je ervan onzorgvuldig te zijn bij het checken van de bron van een bericht. Ik heb je er niet van beschuldigd "een anti-semitische site aan te hangen". Juist omdat ik je nog nooit een anti-semitische uitlating heb zien doen, vond ik het vreemd dat je dit gerucht (over die 4000 Israeliërs die niet kwamen werken op 11/9) hier nog eens ging herhalen.
Ik had je deze site willen besparen, maar met name het feit dat je mij ervan begon te beschuldigen een anti-semitsche site aan te hangen (ik vond dat echt een walgelijke beschuldiging en dit is tevens de reden waarom ik niet gereplyd heb op je post) dwong mij ertoe de site te plaatsen, ik heb liever dat je me uitmaakt voor een aanhanger van een Galactische Ruimtebroeders site als hetgeen je eerder deed.
Een beetje meer vertrouwen in je discussiepartners op dit forum zou ik wel op prijs stellen. Dat ik het niet met je eens ben, wil nog niet zeggen dat ik zomaar wilde beschuldigingen ga doen.
quote:Dat doet me deugd.
Nee Batawu-Griekgriek, al die onzin die er staat over transcalactische werelden of whatever is eveneens niet mijn cup of tea.
quote:Dus jouw essentie is dat de verdeling in de wereld scheef is? Dat klopt.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:Hetgeen gebeurd is in de VS is verschrikkelijk, maar vraag je je nooit af hoe het zover heeft kunnen komen?
Vraag je je nooit af of het wel rechtvaardig is dat wij onszelf moeiteloos naar de 100 kilo eten en onze kat Shiba geven op een gouden schoteltje terwijl er elders op de wereld mensen sterven van de honger?
Ik vind dat nogal kwalijk nl.
Dit was de essentie van het artikel (voor mij).
quote:Je slaat de spijker op zijn kop. Ik sta met verbazing te kijken naar al die mensen die ik de afgelopen maand heb zien beweren dat deze aanslag voortkomt uit slechte economische omstandigheden, honger of armoede. Allemaal onzin, Religieus fanatisme, daar gaat het om.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:21 schreef evert het volgende:[..]
Dus jouw essentie is dat de verdeling in de wereld scheef is? Dat klopt.
Rechtvaardigt dan de aanslag?
De aanslag heeft niets te maken met deze verdeling. Heeft alles te maken met haat dat gepredikt wordt door een stel religie waanzinnigen. Daarbij gaat het niet eens om rijkdom, maar vooral omdat wij niet in hun God geloven.
Jan, Bob en Arie zouden trouwens wel raad weten met Bin Laden. Dat was nog eens een coalitie! Twee gezonde, Hollandse jongens en een rijke Amerikaan. En maar lekker in Buicks rondrijden en avonturen beleven.
Of gaat het over een andere Jan, Bob en Arie in je ondertitel?
quote:off topic: nee, het gaat om deze jan, bob en arie. Heb net het nieuwe deel gekocht, dus wordt weer genieten!!!
Op donderdag 18 oktober 2001 02:30 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Je slaat de spijker op zijn kop. Ik sta met verbazing te kijken naar al die mensen die ik de afgelopen maand heb zien beweren dat deze aanslag voortkomt uit slechte economische omstandigheden, honger of armoede. Allemaal onzin, Religieus fanatisme, daar gaat het om.
Jan, Bob en Arie zouden trouwens wel raad weten met Bin Laden. Dat was nog eens een coalitie! Twee gezonde, Hollandse jongens en een rijke Amerikaan. En maar lekker in Buicks rondrijden en avonturen beleven.
Of gaat het over een andere Jan, Bob en Arie in je ondertitel?
quote:En of! Alle delen minstens drie keer gelezen. Alleen de delen die waren geschreven door Willy v.d. Heide trouwens, niet die boeken die later door een andere schrijver nog aan de serie zijn toegevoegd. Ongeveer de helft in prachtige, gebonden uitvoeringen die nog door mijn vader waren gekocht/gekregen. De rest in van die geel met rode pocketuitvoeringen van uitgeverij de Eekhoorn in Harderwijk.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:32 schreef evert het volgende:[..]
off topic: nee, het gaat om deze jan, bob en arie. Heb net het nieuwe deel gekocht, dus wordt weer genieten!!!
Ook bekend met dit jeugdsentiment?
quote:Inderdaad.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:21 schreef evert het volgende:[..]
Dus jouw essentie is dat de verdeling in de wereld scheef is?
quote:Zijn we het toch nog ergens over eens
Dat klopt.
quote:Absoluut niet!!!!!
quote:En wat is de voedingsbodem voor deze haat?
De aanslag heeft niets te maken met deze verdeling. Heeft alles te maken met haat dat gepredikt wordt door een stel religie waanzinnigen. Daarbij gaat het niet eens om rijkdom, maar vooral omdat wij niet in hun God geloven.
quote:Er is meer dan 1 God, niet voor ieder geloof is het dezelfde God. Dus niet alle gelovigen geloven in dezelfde god.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:40 schreef Cosma-Shiva het volgende:En wat is de voedingsbodem voor deze haat?
Niet in hun God geloven? Er is maar 1 God Evert (in de ogen van de gelovigen), en de profeet Christus wordt eveneens erkend door de islam.
quote:Praten jullie gezellig verder.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:30 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:Jan, Bob en Arie'...Twee gezonde, Hollandse jongens... Jan, Bob en Arie...
Overigens is dit allemaal erg off-topic, het gaat hier om "Het Bewijs", indien jullie hier nog iets over te melden hebben houd ik me aanbevolen.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 18-10-2001 02:45]
quote:Drie keer? kom op minstens 10 per deel. Wordt tijd voor een apart Bob Evers topic (zijn wij tenminste niet off topic bezig). En gebonden? Ben jaloers!
Op donderdag 18 oktober 2001 02:39 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
En of! Alle delen minstens drie keer gelezen. Alleen de delen die waren geschreven door Willy v.d. Heide trouwens, niet die boeken die later door een andere schrijver nog aan de serie zijn toegevoegd. Ongeveer de helft in prachtige, gebonden uitvoeringen die nog door mijn vader waren gekocht/gekregen. De rest in van die geel met rode pocketuitvoeringen van uitgeverij de Eekhoorn in Harderwijk.
Het komt niet vaak voor dat ik nu nog zoveel plezier beleef aan een boek als toen aan Bob Evers.
quote:Dit is geen babbelbox, houd eens op zeg
Op donderdag 18 oktober 2001 02:39 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
En of! Alle delen minstens drie keer gelezen. Alleen de delen die waren geschreven door Willy v.d. Heide trouwens, niet die boeken die later door een andere schrijver nog aan de serie zijn toegevoegd. Ongeveer de helft in prachtige, gebonden uitvoeringen die nog door mijn vader waren gekocht/gekregen. De rest in van die geel met rode pocketuitvoeringen van uitgeverij de Eekhoorn in Harderwijk.
Het komt niet vaak voor dat ik nu nog zoveel plezier beleef aan een boek als toen aan Bob Evers.
quote:Geef dan gewoon eens antwoord op mijn bericht waarin ik reageer op jouw opmerking dat ik "een walgelijke beschuldiging" heb gedaan en je nog eens probeer uit te leggen dat je zorgvuldig moet zijn bij het uitkiezen van je bronnen. Gepost om 02:17.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:46 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Dit is geen babbelbox, houd eens op zeg
En op het gevaar af dat Cosma nu uit elkaar ploft van woede: Evert, een Bob Evers-topic in het Kunst & Literatuur-forum is een aardig idee.
quote:Je hebt je punt gemaakt, en ik blijf niet aan de gang om verklaringen aan jou te geven, indien ik die post ga beantwoorden kom je weer met een heel verhaal.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:51 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Geef dan gewoon eens antwoord op mijn bericht waarin ik reageer op jouw opmerking dat ik "een walgelijke beschuldiging" heb gedaan en je nog eens probeer uit te leggen dat je zorgvuldig moet zijn bij het uitkiezen van je bronnen. Gepost om 02:17.
Geef eens antwoord op de openingspost (van dit topic), dat zou ik tof vinden.
Nina Hagen "Cosma Shiva"
quote:Ik heb niet alle 118 posts gelezen dus vergeef me als ik antwoorden geef die al gegeven zijn. Ik reageer vnl op een van de laatste posts waarin je oproept om op de eerste post te reageren (tot zover de weaver).
Op zondag 14 oktober 2001 02:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:Zie eerste post.
Is er iemand die hierop antwoord kan/wil geven?
Ik denk dat de VS doet wat ze nodig acht om haar volk te beschermen. En dat beschermen zal waarschijnlijk voornamelijk zijn tegen haar eigen waanzinnigheid. Op het moment dat het gevoel van veiligheid in het "homeland" niet meer aanwezig is dan zal de hel los barsten. De Amerikanen hebben immers niet zo'n historie als wij hollanders waardoor wij een houding hebben van "het zal allemaal wel los lopen", waardoor wij niet zo fatalistisch zijn ingesteld.
Het draait in de VS mi om eenheid. Dat is het doel, en het doel heiligt de middelen. OBL is al vaker vijand van de Vs geweest, dus dit is een goede reden om hem met alle middelen op te sporen. Voorheen konden ze niet de 6.000 FBI mensen inzetten, nu wel. Daarnaast was Afghanistan (mn de Taliban) ook een doorn in het oog, die moeten het ook ontgelden. En natuurlijk Irak moet nog bij het conflict betrokken worden (daar komt de Miltvuur om de hoek kijken). Alle ingredienten om eens flink huis te houden in het midden oosten zijn aanwezig.
Door het bespelen van de media krijgt Bush het voor elkaar om zijn volk achter zich te krijgen om bovengestelde doelen aan te vallen. Inspelen op de grootste angst van de amerikanen (en waarschijnlijk de rest van de (westerse)wereld) nl dat ze in hun thuisland niet veilig zijn helpt hem daarbij.
Of er daadwerkelijk bewijzen zijn is eigenlijk niet aan de orde.
Zonder in conspiracy theorieen te vervallen kan ik denk ik wel stellen dat het inlichtingen apparaat van de Vs zo machtig is dat ze alle bewijzen kunnen produceren die ze willen (klein voorbeeld, het vinden van een van de paspoorten van een van de kapers in de ruines van het WTC).
De VS had gewoon een reden nodig om de nu ondernomen actie te kunnen starten, de aanslag op het WTC is deze reden.
Ik hoop dat de VS door deze verwikkelingen naar hun eigen buitenland politiek gaan kijken en niet altijd als de grote broer van de hele wereld willen optreden en door dreiging met geweld iedereen haar mening oplegt.
quote:In jouw posts over het onderwerp '11 september' zit iets dat bij mij een gevoel veroorzaakt dat schommelt tussen verbazing en irritatie. Misschien zijn je vragen nog niet eens zo onredelijk, maar je komt vanuit die vragen wel steeds terecht op een heel voorspelbaar eindpunt. Namelijk dat je het allemaal maar raar en onbetrouwbaar vindt wat de (Amerikaanse) overheid doet.
Op donderdag 18 oktober 2001 03:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Je hebt je punt gemaakt, en ik blijf niet aan de gang om verklaringen aan jou te geven, indien ik die post ga beantwoorden kom je weer met een heel verhaal.
Wellicht dat je jezelf ook eens de vraag moet stellen waarom je steeds tot diezelfde conclusie komt. Misschien ben je niet het toonbeeld van redelijk denken dat je zelf denkt, maar zit je net zo goed vast in denkpatronen die je de zicht op de werkelijkheid ontnemen. Zo'n beetje als mensen die geloven dat JFK niet doodgeschoten KAN zijn door Oswald, of dat de Amerikanen ons allemaal voor de gek hebben gehouden met de maanlanding.
Deze post is niet zozeer bedoeld als een persoonlijke aanval als hij er wellicht uitziet. Meer een observatie en een vraag.
quote:;'( je presenteert hier een visie als een feit in een discussie die de titel draagt Het bewijs? deze visie horen we iedere dag op het journaal, bedankt voor het herkauwen. dit is de algemene visie, men zegt van hogerhand bewijs te hebben, wij moeten dat geloven, jij gelooft dat, maar sommige anderen niet. ik irriteer me ook aan flames van Yrrab en links naat aliens etc. maar net zomin als dat in die hoek sluitend bewijs wordt geleverd, doe jij dat.
Op donderdag 18 oktober 2001 02:21 schreef evert het volgende:Dus jouw essentie is dat de verdeling in de wereld scheef is? Dat klopt.
quote:Ik zit me nu inderdaad ook af te vragen waar ik het gore lef vandaan haalde om in een discussieforum als dit met "een heel verhaal" aan te komen. Mea culpa.
Op donderdag 18 oktober 2001 03:17 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Je hebt je punt gemaakt, en ik blijf niet aan de gang om verklaringen aan jou te geven, indien ik die post ga beantwoorden kom je weer met een heel verhaal.
quote:Ik zou wel willen, maar ik ben bang dat ook dat weer "een heel verhaal" zou worden. Ik zal me daarom beperken tot de volgende links:
Het door de Uk vrijgegeven deel van het bewijs tegen Bin Laden
quote:Nee, ik kan geen sluitend bewijs leveren. Ik ga er echter nog steeds vanuit dat er meer bewijs is dan dat summier naar buiten is gebracht. En ja, ik vind het niet erg dat ik op dit moment het niet weet. Omdat ik mij kan voorstellen dat het op dit moment niet slim is dit naar buiten te brengen. Als ik in een dergelijke situatie zou zitten, zou ik ook nog niet het achterste van mijn tong laten zien.
Op donderdag 18 oktober 2001 13:28 schreef don_quichot het volgende:[..]
;'( je presenteert hier een visie als een feit in een discussie die de titel draagt Het bewijs? deze visie horen we iedere dag op het journaal, bedankt voor het herkauwen. dit is de algemene visie, men zegt van hogerhand bewijs te hebben, wij moeten dat geloven, jij gelooft dat, maar sommige anderen niet. ik irriteer me ook aan flames van Yrrab en links naat aliens etc. maar net zomin als dat in die hoek sluitend bewijs wordt geleverd, doe jij dat.
waar anderen nog moeite doen in het zich openstellen voor alternatieven en kritisch nadenken, kom jij met dezelfde holle retoriek als Bush. hulde!
quote:Nee dat zie je verkeerd, dit topic had een bepaald onderwerp, maar begint zolangzamerhand een oneindige discussie te worden over bronnen waaruit ik een paar quotes heb gehaald, zelfs met ik meen 3 of 4 zeer lange posts uitleg neem je geen genoegen, en ik vrees dat jij, om het even wat ik neerschrijf, zult aangrijpen om wederom mijn oprechtheid of whatever in twijfel te trekken, het lijkt wel een trend zeg zelfs anderen beginnen ermee. Ik ben echt niet te beroerd om je te antwoorden maar er zijn grenzen.
Op donderdag 18 oktober 2001 17:57 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Ik zit me nu inderdaad ook af te vragen waar ik het gore lef vandaan haalde om in een discussieforum als dit met "een heel verhaal" aan te komen. Mea culpa.
quote:Gaarne
Ik zou wel willen,
quote:Geen probleem liefst zo lang mogelijk mits on-topic.
maar ik ben bang dat ook dat weer "een heel verhaal" zou worden.
quote:Wat beweegt je er eigenlijk toe te posten in dit topic als je toch niet voornemens bent een on-topic bijdrage te leveren en je louter bezig houdt met het oneindig ter discussie stellen van andermans bronnen danwel meningen.
Ik zal me daarom beperken tot de volgende links:
Het door de Uk vrijgegeven deel van het bewijs tegen Bin LadenNAVO is overtuigd door het bewijs
Pakistan is overtuigd door het bewijs
Indien je hierop wilt reageren (dus off-topic) open dan even een topic op General Chat.
Je reply op de openingspost van dit topic zie ik vol verwachting tegemoet.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 18-10-2001 19:59]
quote:Als je het topic Het Bewijs? noemt en je gebruikt hiervoor een aantal bronnen die ter discussie gesteld worden, dan is dat toch gewoon on topic gepraat?
Op donderdag 18 oktober 2001 19:45 schreef Cosma-Shiva het volgende:[..]
Nee dat zie je verkeerd, dit topic had een bepaald onderwerp, maar begint zolangzamerhand een oneindige discussie te worden over bronnen waaruit ik een paar quotes heb gehaald, zelfs met ik meen 3 of 4 zeer lange posts uitleg neem je geen genoegen, en ik vrees dat wat ik ook neer schrijf je zult aangrijpen om wederom mijn oprechtheid of whatever in twijfel te trekken, het lijkt wel een trend zeg zelfs anderen beginnen ermee.
quote:Ik heb geen enkele bron gebruikt voor de topic-opener, ik wens de bewijzen van de VS in twijfel te trekken en dat is een mening zie ook het ontbreken van een bron bij de openingspost.
Op donderdag 18 oktober 2001 19:55 schreef evert het volgende:[..]
Als je het topic Het Bewijs? noemt en je gebruikt hiervoor een aantal bronnen die ter discussie gesteld worden, dan is dat toch gewoon on topic gepraat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |