abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1913464
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:09 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Ik vraag het me ook af. Ik zag gisteren een reportage waarin door meerdere mensen verteld werd dat zij 3 of meer familieleden verloren hadden. Verder zag ik een compleet dorp dat in puin lag, en wat beelden van woonwijken die (wat ik ervan kon zien) met de grond gelijk gemaakt waren.

Ik heb sowieso 6 mensen gezien die verklaarden veel familieleden en vrienden te hebben verloren tijdens de aanvallen. Aangenomen dat zij niet geinstrueerd zijn door de Taliban -en de waarheid spreken, wat ik wel geneigd ben te geloven-, zou ik zeggen dat dat op zijn minst 40 slachtoffers betekend.

4 dodelijke slachtoffers lijkt me iig nogal uit de lucht gegrepen...

Dat lijkt mij dus ook, en hoe hebben zij overigens die 4 slachtoffers kunnen vaststellen?
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_1913489
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:09 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Ik vraag het me ook af. Ik zag gisteren een reportage waarin door meerdere mensen verteld werd dat zij 3 of meer familieleden verloren hadden. Verder zag ik een compleet dorp dat in puin lag, en wat beelden van woonwijken die (wat ik ervan kon zien) met de grond gelijk gemaakt waren.

Ik heb sowieso 6 mensen gezien die verklaarden veel familieleden en vrienden te hebben verloren tijdens de aanvallen. Aangenomen dat zij niet geinstrueerd zijn door de Taliban -en de waarheid spreken, wat ik wel geneigd ben te geloven-, zou ik zeggen dat dat op zijn minst 40 slachtoffers betekend.

4 dodelijke slachtoffers lijkt me iig nogal uit de lucht gegrepen...

Die mensen wordt gedwongen zoets te zeggen. Ik kan me goed een reportage herinneren waarin een jongen angstig naar een bebaarde man keek terwijl hij z'n zinnetje opdreunde. Hij zei even iets fout en werd meteen gecorrigeerd. Verminkte mensen in ziekenhuizen hebben ze ook genoeg trouwens met dat terreurbewind.

Bovendien, Afghanistan is na al die oorlogen al in puin, een kapot huis zal niet opvallen. maar des te prettiger om aan de Amerikanen toe te schrijven. En die perstoespraak waarin 'toevallig' net een briefje werd aangereikt was al helemaal een giller! Amerika geeft tenminste toe als ze een misser hebben begaan, zoals pas. Daar zullen vast doden bij zijn gevallen, maar lang niet zoveel als jij (en al helemaal niet de Taliban) beweert.

During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_1913497
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Dat lijkt mij dus ook, en hoe hebben zij overigens die 4 slachtoffers kunnen vaststellen?

Wat heb je dan precies gehoord over die vier slachtoffers? Op de website van CNN kan ik er niets over vinden. Werd dat gebracht als serieus nieuwsfeit of was het gewoon een losse opmerking tussendoor?
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_1913525
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:28 schreef Berserker het volgende:

[..]

Die mensen wordt gedwongen zoets te zeggen. Ik kan me goed een reportage herinneren waarin een jongen angstig naar een bebaarde man keek terwijl hij z'n zinnetje opdreunde. Hij zei even iets fout en werd meteen gecorrigeerd. Verminkte mensen in ziekenhuizen hebben ze ook genoeg trouwens met dat terreurbewind.

Ja, zo kan ik me ook een item herinneren waarin een Servisch vluchtelingenkamp neergezet werd als concentratiekamp m.b.v. een stuk prikkeldraad...
quote:
Bovendien, Afghanistan is na al die oorlogen al in puin, een kapot huis zal niet opvallen. maar des te prettiger om aan de Amerikanen toe te schrijven. En die perstoespraak waarin 'toevallig' net een briefje werd aangereikt was al helemaal een giller! Amerika geeft tenminste toe als ze een misser hebben begaan, zoals pas. Daar zullen vast doden bij zijn gevallen, maar lang niet zoveel als jij (en al helemaal niet de Taliban) beweert.
Dat is waar... Er is veel puin daar, waar mooie plaatjes van geschoten kunnen worden. Maar goed, dit heeft niet eens iets met mensenkennis te maken. Die mensen voerden daar geen toneelstukje op. Het was echt leed wat ik daar zag. Daar wegen die bewegingsloze, koudbloedige tactiekaanduiders van de CNN niet tegen op. Ik kan het niet bewijzen, jij kan het niet bewijzen, maar in deze moet ik toch echt op mijn gevoel afgaan...

Reken maar dat er op initiatief van de CIA/NSA heel wat mediatrainingen zijn gegeven bij CNN....

"Amerika geeft tenminste toe dat zij een misser hebben begaan"... Pffff... Heb je ooit uitleg gehad over (of onderzoek gedaan naar) het buitenlandse beleid van de VS in de afgelopen 50 jaar? Daar zijn wel wat meer dan 4 mensen bij omgekomen...

pi_1913531
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:12 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

De op-een-na-beste inlichtingendienst in de wereld he?
pi_1913542
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:40 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik me ook een item herinneren waarin een Servisch vluchtelingenkamp neergezet werd als concentratiekamp m.b.v. een stuk prikkeldraad...
[..]

Erg relevant allemaal.
quote:
"Amerika geeft tenminste toe dat zij een misser hebben begaan"... Pffff... Heb je ooit uitleg gehad over (of onderzoek gedaan naar) het buitenlandse beleid van de VS in de afgelopen 50 jaar? Daar zijn wel wat meer dan 4 mensen bij omgekomen...
De golfoorlog hebben ze echt niet verzwegen. Noem eens wat concrete voorbeelden van Amerika die burgerslachtoffers maakt en ze ontkent.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
pi_1913591
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:29 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Wat heb je dan precies gehoord over die vier slachtoffers? Op de website van CNN kan ik er niets over vinden. Werd dat gebracht als serieus nieuwsfeit of was het gewoon een losse opmerking tussendoor?

Nee op de website heb ik ook vergeefs gezocht naar een link, echter op CNN zei men letterlijk op het vaste uur nieuws om 20:00 uur dat vanuit Afghanistan werd beweerd dat er 400 burger slachtoffers waren gevallen, en dat VS stelde dat dit niet klopte om er op te laten volgen dat er slechts 4 burgerslachtoffers te betreuren waren, en toen ging men over op een ander onderwerp.
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 03:03:47 #108
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1913614
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 01:50 schreef crackmonkey het volgende:

[..]

Zeg Crackmonkey, jij bent toch min of meer de wapenexpert hier??

Weet jij dan toevallig of er dicht in de buurt van NY een militaire luchtmachtbasis is? Dat vraag ik me namelijk al een poosje af.

En verder, weet jij wat de maximale snelheid is van de door de VS meest gebruikte straaljagers?

Enne, als je soms geen zin hebt om te typen, 'n linkje mag ook.

Geef mijn taartpunt maar aan Pim!
pi_1913615
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:57 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Nee op de website heb ik ook vergeefs gezocht naar een link, echter op CNN zei men letterlijk op het vaste uur nieuws om 20:00 uur dat vanuit Afghanistan werd beweerd dat er 400 burger slachtoffers waren gevallen, en dat VS stelde dat dit niet klopte om er op te laten volgen dat er slechts 4 burgerslachtoffers te betreuren waren, en toen ging men over op een ander onderwerp.

Als je het niet erg vindt, ga ik er voorlopig dan maar even van uit dat CNN iets te enthousiast dit als nieuws heeft gebracht. Als de Amerikaanse regering dit inderdaad beweert, zal dit zeker nog meer in het nieuws komen gezien de aandacht voor burgerslachtoffers in Afghanistan. dan horen we het vanzelf wel.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  † In Memoriam † dinsdag 16 oktober 2001 @ 03:09:58 #110
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1913637
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 03:03 schreef El-Lupe het volgende:

[..]

Zeg Crackmonkey, jij bent toch min of meer de wapenexpert hier??

pi_1913641
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 02:45 schreef Berserker het volgende:

[..]

Erg relevant allemaal.

Zeer relevant. Propaganda aan beide zijden.
quote:
De golfoorlog hebben ze echt niet verzwegen. Noem eens wat concrete voorbeelden van Amerika die burgerslachtoffers maakt en ze ontkent.
Een schreeuw om gerechtigheid

Begin te lezen bij "Like all Americans, on Tuesday, 9-11, I was shocked and horrified to watch the WTC Twin Towers attacked...."

... Ietwat gedramatiseerd, maar desalniettemin grotendeels waar. Het wordt niet ontkend, maar een groot deel van de bevolking heeft hier geen weet van, simpelweg omdat het niet voorgeschoteld werd...

dinsdag 16 oktober 2001 @ 03:26:24 #112
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1913694
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 03:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Qué?
pi_1913696
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 03:11 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Zeer relevant. Propaganda aan beide zijden.
[..]

Een schreeuw om gerechtigheid

Begin te lezen bij "Like all Americans, on Tuesday, 9-11, I was shocked and horrified to watch the WTC Twin Towers attacked...."

De schreeuw om gerechtigheid vindt niet echt gretig aftrek op dit forum, helaas...

Ik heb nog wel wat interessante artikeltjes maar indien ik die allemaal moet gaan vertalen en samenvatten...

Wat vind je hiervan eigenlijk:

quote:
Opvallend is dat 4000 Israëlische werknemers op de dag van de aanslag niet op hun werk in het World Trade Center verschenen.Wist de Israëlische geheime dienst van de aanslag in verband met de handen zijnde militaire operatie in het Midden-Oosten? (AL-MANAR TV).
quote:
In een interview voor CNN vroeg de verslaggever aan iemand: 'You went down to the parking garage?'

Answer: 'Yeah, there were only 10 cars there'

'Excuse me? 10 cars?'

'I've been there, the garage is huge. Where did the cars go? Did everyone think oops the planes hit? Guess I'll just go down to my BMW and drive away? But if the building was almost empty, this explains a lot'.

Een beetje argwaan is nooit weg in dit topic.
pi_1913703
Mja 1 niet geheel onpartijdige bron en 1 geheel geen bron vermelding. De israelische geheime dienst wist van EEN aanslag, eveneens als de CIA. dus sja ...
pi_1913718
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 03:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Wat vind je hiervan eigenlijk

Heb je hiervan officiele, betrouwbare cijfers?
pi_1913720
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 03:29 schreef gelly het volgende:
Mja 1 niet geheel onpartijdige bron en 1 geheel geen bron vermelding. De israelische geheime dienst wist van EEN aanslag, eveneens als de CIA. dus sja ...
De bron is idd niet geheel onpartijdig, ik krijg zo af en toe van vrienden bepaalde sites toegemailed die volstaan met dit soort niet geheel onpartijdige schrijfsels.

(en dan heb ik jullie de schrijfsels waarin men de aanslagen toeschrijft aan aliëns nog bespaard! )

pi_1913732
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 03:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

De schreeuw om gerechtigheid vindt niet echt gretig aftrek op dit forum, helaas...

Ik zie anders genoeg mensen die dat van idiote samenzweringstherieën druipende artikel behoorlijk serieus nemen.
quote:
Wat vind je hiervan eigenlijk:
[Opvallend is dat 4000 Israëlische werknemers op de dag van de aanslag niet op hun werk in het World Trade Center verschenen.Wist de Israëlische geheime dienst van de aanslag in verband met de handen zijnde militaire operatie in het Midden-Oosten? (AL-MANAR TV). ]
Volkomen nonsens. Dit bericht is de wereld ingeslingerd door Al-Manar Television, "A Lebanese TV station that aims to preserve the Islamic values to enhance the civilized role of the Arab and Islamic community." Nog een klein citaatje van hun website:

"There have been a lot of visual media in that country that had just emerged from a destructive civil war and that has a detested Israeli occupation on 20% of its small soil ( 10452 Km) ;none of these TV networks , however , really shouldered the concern of the occupied parts in the South and West Bekaa whether in giving the resistance activity its right in the media or in true sympathy with the suffering of the occupied territories ; therefore, it has not been strange for the South and Bekaa to be inflaming with the fire of Israeli aggression while singers chant on numerous TV channels simultaneously . There had to be a TV that committed itself to put in images the suffering of our people in the occupied territories , the victims of Israeli arrogance , and that of those living in areas bordering the occupation who suffer its semi-daily aggressions, besides focusing on the Resistance activity and establishing its role , hoping to formulate a resistance-nation governed by justice and equality ; thus Manar saw the light of day ."

Neem je het bericht nu nog steeds serieus? Het is bovendien door geen enkele onafhankelijke bron bevestigd.

quote:
[In een interview voor CNN vroeg de verslaggever aan iemand: 'You went down to the parking garage?'
Answer: 'Yeah, there were only 10 cars there'

'Excuse me? 10 cars?'

'I've been there, the garage is huge. Where did the cars go? Did everyone think oops the planes hit? Guess I'll just go down to my BMW and drive away? But if the building was almost empty, this explains a lot'.
]

Een beetje argwaan is nooit weg in dit topic.

Heb je daar een bron voor? En is die even betrouwbaar als Al-Manar TV?

Een beetje argwaan is nooit weg, maar jij maakt het wel heel bont. Het lijkt wel of je elke vage aanwijzing voor een of andere lugubere samenzwering gewoon het forum opslingert.

pi_1913746
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 03:45 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Ik zie anders genoeg mensen die dat van idiote samenzweringstherieën druipende artikel behoorlijk serieus nemen.

"Van idiote samenzweringstheoriën druipende artikel" vind ik het dus echt niet.
Hoe ik dit artikel heb geïnterpreteerd staat onderaan in dat topic, indien je daarop een reply wilt geven zou ik dat op prijs stellen.
quote:
Volkomen nonsens. Dit bericht is de wereld ingeslingerd door Al-Manar Television, "A Lebanese TV station that aims to preserve the Islamic values to enhance the civilized role of the Arab and Islamic community." Nog een klein citaatje van hun website:

"There have been a lot of visual media in that country that had just emerged from a destructive civil war and that has a detested Israeli occupation on 20% of its small soil ( 10452 Km) ;none of these TV networks , however , really shouldered the concern of the occupied parts in the South and West Bekaa whether in giving the resistance activity its right in the media or in true sympathy with the suffering of the occupied territories ; therefore, it has not been strange for the South and Bekaa to be inflaming with the fire of Israeli aggression while singers chant on numerous TV channels simultaneously . There had to be a TV that committed itself to put in images the suffering of our people in the occupied territories , the victims of Israeli arrogance , and that of those living in areas bordering the occupation who suffer its semi-daily aggressions, besides focusing on the Resistance activity and establishing its role , hoping to formulate a resistance-nation governed by justice and equality ; thus Manar saw the light of day ."

Neem je het bericht nu nog steeds serieus? Het is bovendien door geen enkele onafhankelijke bron bevestigd.

Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik dat een aantal zaken niet echt kloppen (zie ook topic-opener van dit topic), en nee ik neem niet alle berichten serieus, soms ben ik echter wel benieuwd wat er zoal wordt geschreven door niet VS-bronnen omdat ik de berichtgeving van de VS inmiddels niet meer zomaar aanneem (reden hiervoor: zie topic-opener en oa het topic over de heldendaad).
Ik heb nooit beweerd het bericht serieus te nemen, ik vroeg naar de mening van FuTilE zoals je kunt zien, en de reden dat ik dit expliciet aan hem vroeg kun je eveneens in dit topic terugvinden.
quote:
Heb je daar een bron voor? En is die even betrouwbaar als Al-Manar TV?
Het is een site vol met allerlei stukjes tekst soms met en soms zonder bronvermelding, bij dit stukje staat louter dat het een interview met een CNN verslaggever betreft, en dat is idd magertjes.
Echter moet ik concluderen dat jij alle info die de VS onze richting opgooid als zeer betrouwbaar ziet?
quote:
Een beetje argwaan is nooit weg, maar jij maakt het wel heel bont. Het lijkt wel of je elke vage aanwijzing voor een of andere lugubere samenzwering gewoon het forum opslingert.
Elke vage aanwijzing? Daar zou ik een dagtaak aan hebben.
Kijk even naar mijn vorige post waarin ik over aliëns rep, hieruit blijkt toch hopelijk wel dat ik de vage berichten eveneens niet als zeer betrouwbaar zie?

Daarnaast, dit was gewoon een post naar FuTilE toe, geen topic, indien je dit gehele topic gelezen zou hebben zou je denk ik wel begrijpen waarom ik deze vraag aan FuTilE stel, en het staat mij hopelijk vrij om, ookal is dit een forum een vraag aan FuTilE te stellen (zoiets gebeurd wel vaker), vanzelfsprekend staat het jou vrij mij hierop aan te vallen, maar het gaat me wat ver om alle posts die hebben geleid tot de vraagstelling aan FuTlE hier te quoten.

(indien er een topic is over uiterlijk van OBL en jij hebt hierin met iemand een bepaalde discussie waardoor je op een gegeven moment naar een site linkt waarin vrouwen zeggen OBL onweerstaanbaar te vinden (hetgeen hier op Fok daadwerkelijk heeft plaatsgevonden), dan kan ik wel tegen jou tekeer gaan hoe belachelijk het is dat jij zou dwepen met OBL, echter jouw post was dan louter het gevolg van eerdere posts, dus voor de goede orde ik heb het zowel met FuTilE als met El Lupe over bepaalde vage berichten gehad, zowel hier als in andere topics, vandaar dat ik dit plaatste in de trand van "wat vind je hier eigenlijk van").

Ik hoop zo duidelijk te zijn geweest, en indien je je afvraagt waarom ik de moeite neem zo uitvoerig de reden van mijn post aan te geven; ik zou het erg vervelend vinden indien andere users die net als jij de andere posts die hebben geleid tot de post die jij zo hoog opneemt niet gelezen hebben mij ervan gaan verdenken een of andere lugubere samenzwering aan te hangen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 16-10-2001 05:10]

dinsdag 16 oktober 2001 @ 04:31:14 #119
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1913749
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 01:19 schreef Cosma-Shiva het volgende:
FuTilE of El Lupe, vraagje,
Ik hoorde vanavond op CNN dat de VS zegt dat er slechts 4 burgerslachtoffers te betreuren zijn in Afghanistan ipv de 400 zoals van de zijde van Afghanistan wordt beweerd, ik vraag me af hoe de VS dit zo precies kan weten(ontkennen), immers zover ik weet gaan ze niet na elke bom-inslag ter plekke inspecteren hoeveel burgerslachtoffers er zijn gevallen.
Ik heb voorlopig alleen deze 4 links voor je. Staat geen echt antwoord op je vraag in en een paar stukjes gaan er slechts indirect over, maar goed... Zal zo eens op Frans/Arabische sites gaan neuzen, 'ns kijken wat die zeggen.

Maar nee, ik geloof zelf ook niet in het Amerikaanse verhaal als zouden er 'slechts' 4 burgerslachtoffers gevallen zijn. Precies om de reden die jij zelf ook al aangeeft.

The Telegraph 1

The Telegraph 2

The Telegraph 3

Deze is ook wel interessant: Independent

[edit] oeps, vergat de belangrijkste: The Telegraph 4

[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 16-10-2001 04:53]

pi_1917166
Ik zal proberen mijn reactie enigszins beknopt te houden, dus vergeef me als ik een deel van je reactie wegknip.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 04:15 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

"Van idiote samenzweringstheoriën druipende artikel" vind ik het dus echt niet.
Hoe ik dit artikel heb geïnterpreteerd staat onderaan in dat topic, indien je daarop een reply wilt geven zou ik dat op prijs stellen.

Wat me het meeste tegenstaat in het artikel is dat het wordt gepresenteerd onder het mom van "eens een andere invalshoek geven". Intussen staat het wel vol met bizarre speculaties over halflege vliegtuigen en opgeblazen WTC-torens, zonder dat de auteur daar een conclusie aan durft te verbinden. Als dit alles ook nog eens wordt overgoten met een New Age-sausje begint het bij mij toch echt te kriebelen.
Dat hele stuk over de manier waarop de torens instortten is toch gewoon te belachelijk voor woorden?
quote:
Zoals ik al eerder heb aangegeven vind ik dat een aantal zaken niet echt kloppen (zie ook topic-opener van dit topic), en nee ik neem niet alle berichten serieus, soms ben ik echter wel benieuwd wat er zoal wordt geschreven door niet VS-bronnen omdat ik de berichtgeving van de VS inmiddels niet meer zomaar aanneem (reden hiervoor: zie topic-opener en oa het topic over de heldendaad).
Maar waarom ga je dan hier nog eens berichten herhalen die uit zo'n overduidelijk anti-semitische bron komen? Vijf minuten zoeken op internet had je al kunnen overtuigen dat het om nonsens ging.
quote:
Het is een site vol met allerlei stukjes tekst soms met en soms zonder bronvermelding, bij dit stukje staat louter dat het een interview met een CNN verslaggever betreft, en dat is idd magertjes.
Echter moet ik concluderen dat jij alle info die de VS onze richting opgooid als zeer betrouwbaar ziet?
Welke site is dat dan? Als je de bron er gewoon bijzet, wordt het een stuk makkelijker om het waarheidsgehalte van dit soort berichten te beoordelen.
Ik vind de info die de Amerikaanse overheid geeft inderdaad betrouwbaarder dan de speculaties uit jouw bronnen. Het grote voordeel van de Amerikaanse info is dat die wordt doorgegeven door onafhankelijke nieuwsbronnen, zodat je ook precies te weten komt uit welke koker die info komt.
Waar het mij vooral omgaat is dat je eigenlijk hetzelfde doet als de auteur van het eerder aangehaalde artikel. Je gooit wat vage speculaties zonder bronvermelding op het forum en zegt vervolgens: "Ach, zie maar wat je er mee doet." Ik weet wel wat ik er mee moet doen: zelf blijven nadenken en vervolgens de boel maar weer ontkrachten. Als jij dat ook zou doen, zou ons dat allebei een hoop moeite besparen.
quote:
Daarnaast, dit was gewoon een post naar FuTilE toe, geen topic, indien je dit gehele topic gelezen zou hebben zou je denk ik wel begrijpen waarom ik deze vraag aan FuTilE stel, en het staat mij hopelijk vrij om, ookal is dit een forum een vraag aan FuTilE te stellen (zoiets gebeurd wel vaker), vanzelfsprekend staat het jou vrij mij hierop aan te vallen, maar het gaat me wat ver om alle posts die hebben geleid tot de vraagstelling aan FuTlE hier te quoten.
Ik heb het hele topic gelezen. Jammer genoeg lijkt dit een topic te zijn geworden waarin jij, El-Lupe en FuTilE lekker wat samenzweringstheorietjes op elkaar uitproberen en dat lijkt me geen goede basis voor een discussie. Dan voel ik mij geroepen om weer wat redelijkheid in de discussie te injecteren.
quote:
Ik hoop zo duidelijk te zijn geweest, en indien je je afvraagt waarom ik de moeite neem zo uitvoerig de reden van mijn post aan te geven; ik zou het erg vervelend vinden indien andere users die net als jij de andere posts die hebben geleid tot de post die jij zo hoog opneemt niet gelezen hebben mij ervan gaan verdenken een of andere lugubere samenzwering aan te hangen.
Ik ben blij dat je dat dan nu rechtgezet hebt. Toch is het niet zo gek dat ik je ervan begin te verdenken dat je misschien stiekem eigenlijk wel een lugubere samenzwering zou willen aanhangen.
Kijk naar alle topics die je recent hier hebt geopend. Die gaan allemaal over de foute politiek van de VS, speculaties over Amerikaanse overheidspropaganda m.b.t. de aanslagen en de meest wilde theorieën over wat er nu eigenlijk echt is gebeurd op 11 september. Vind je het gek dat ik wat tegengas geef?
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 15:43:10 #121
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1917409
Als jij alles wilt geloven wat de Amerikaanse media je voorschotelen, dan moet je dat vooral doen.

Dan kun je me ook vast wel vertellen wat dan eigenlijk precies het motief was van de VS om de Taliban te creëren in the first place.

Ik bedoel, als je toch zo goed op de hoogte bent dankzij diezelfde betrouwbare media bronnen...

pi_1917615
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:43 schreef El-Lupe het volgende:
Als jij alles wilt geloven wat de Amerikaanse media je voorschotelen, dan moet je dat vooral doen.
Daarover zei ik dus net al: "Het grote voordeel van de Amerikaanse info is dat die wordt doorgegeven door onafhankelijke nieuwsbronnen, zodat je ook precies te weten komt uit welke koker die info komt."
Jij doet nu alsof 'de Amerikaanse media' niets meer zijn dan een spreekbuis voor de Amerikaanse regering. Dat lijkt me erg overtrokken. Een onafhankelijke pers is ook in de Grote Boze VS een groot goed. Bovendien haal ik mijn info voor een groot deel uit Nederlandse nieuwsbronnen.
quote:
Dan kun je me ook vast wel vertellen wat dan eigenlijk precies het motief was van de VS om de Taliban te creëren in the first place.

Ik bedoel, als je toch zo goed op de hoogte bent dankzij diezelfde betrouwbare media bronnen...

Dat kan ik je inderdaad vertellen. Daar hadden de VS helemaal geen motief voor, want ze hebben de Taliban helemaal niet gecreëerd. De Taliban is in het machtsvacuüm gesprongen dat was ontstaan na de Russische terugtocht.
Het valt dan ook zeer te hopen dat de Noordelijke Alliantie die kans straks niet krijgt en dat de VS hun invloed aanwenden om in Afghanistan een democratische regering te krijgen.
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 19:13:30 #123
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1918909
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 15:43 schreef El-Lupe het volgende:

Verkeerde opmerking. ALs je Dokwerk zondagavond gezien had, wist je hoe de Taliban in het machtsvacuum gesprongen zijn.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  dinsdag 16 oktober 2001 @ 19:22:47 #124
15098 El-Lupe
Sick of you!
pi_1918977
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 19:13 schreef evert het volgende:

[..]

Verkeerde opmerking. ALs je Dokwerk zondagavond gezien had, wist je hoe de Taliban in het machtsvacuum gesprongen zijn.

Domme opmerking. Als jij zou weten waar je het over had inplaats van je mening te baseren op een enkel tv programma wat je toevallig gezien hebt, dan zou je ook weten dat de VS daar zelf een behoorlijk groot steentje aan bijgedragen heeft. De Taliban is ontstaan uit een kruising van orthodoxe moslim studenten uit Pakistan met door de VS gerecruteerde extremisten uit de hele islamitische wereld.

En ook aan jou stel ik dus de vraag: WAAROM?

[Dit bericht is gewijzigd door El-Lupe op 16-10-2001 19:28]

dinsdag 16 oktober 2001 @ 19:36:32 #125
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1919116
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2001 19:22 schreef El-Lupe het volgende:

[..]

Domme opmerking. Als jij zou weten waar je het over had inplaats van je mening te baseren op een enkel tv programma wat je toevallig gezien hebt, dan zou je ook weten dat de VS daar zelf een behoorlijk groot steentje aan bijgedragen heeft. De Taliban is ontstaan uit een kruising van orthodoxe moslim studenten uit Pakistan met door de VS gerecruteerde extremisten uit de hele islamitische wereld.

En ook aan jou stel ik dus de vraag: WAAROM?

Geen enkel tv programma. Ook persoonlijke gesprekken met afghanen in Nederland (hoeveel spreek jij er zelf?)
wat moet ik hier nu neerzetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')